Beter had Metejoor dit gezongen. Die past beter bij het Nederlands. Verder had het nummer zelf prima gepast in Melodifestivalen. Waar het 5de wordt in een vergeten heat 3.quote:Op donderdag 6 november 2025 21:04 schreef Dave het volgende:
Geen idee waar dit moet, maar het liedje dat Jaap Reesema ingestuurd heeft voor het ESF nu in Nederlandse hertaling door SERA bij Onvergetelijke liedjes op NPO1.
#nuweerinwinterslaap
Ja Australië vind ik soms zelfs nog wat ongemakkelijk, maar daarvan hoorde je in ieder geval wel al jaren dat er mensen keken en het daar wel populair was. Canada echt nog nooit wat over gehoord.quote:Op donderdag 6 november 2025 11:27 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Ja, en Canada is geen Australië.
Ik ben het echt volledig eens met deze australiër
Oh Canada, you haven’t earned your spot at Eurovision… just yet
Die gast gaat nog een grote worden. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Van wat ik heb meegekregen is dat hij even een tussenpauze heeft gehad en dat dingen anders liepen dan verwacht (met zijn management oa.) maar nu gaat het hem weer voor de windquote:Op vrijdag 7 november 2025 19:15 schreef Greys het volgende:
Kan op m'n mobiel zo gauw het UK topic van Sam Ryder niet vinden dus stiekem even snel hier leuk nieuws tussendoor: Sam Ryder gaat z'n debuut maken op West End en krijgt de rol van Jezus in Jesus Christ Superstar.
https://www.westendtheatr(...)-starring-sam-ryder/
Gelukkig is het ESF niet politiek.quote:Op maandag 10 november 2025 00:39 schreef Momo het volgende:
CEO of ORF visited Israel and met with the president
CEO van ORF (Oostenrijkse TV) is op bezoek geweest in Israël.
Staat ook gewoon op de website van ORFquote:Op maandag 10 november 2025 10:26 schreef NailQueen het volgende:
Niets verbaast mij meer
Maar inmiddels is het bericht verwijderd
Zowaar eens een goede move vanuit de EBU.quote:Op maandag 17 november 2025 15:43 schreef Momo het volgende:
Schijnbaar gaat de minimum leeftijd voor ESF van 16 naar 18 jaar.
[ x ]
Sommigen zijn er wel klaar voor op hun 16/17de, anderen niet zoals bij Roemenië en Griekenland in 2023. Al was Theodor vooral genaaid door de Roemeense omroep.
Denk wel beter voor de kandidaten.
Zelfs als we van het ergste uitgaan dat alle landen, inclusief Israel, niet terugtrekken. Met Roemenië, Bulgarije, Moldavië erbij en een 'bonusland' als Kazachstan of Canada komen ze alsnog uit op 40 landen. Hongarije, Turkije, Rusland en Wit-Rusland kunnen ze echt vergetenquote:Op woensdag 19 november 2025 09:17 schreef TheVulture het volgende:
De directeur van ORF denkt aan 44 deelnemers en kondigt een aantal veranderingen in de regels aan:
https://eurovoix.com/2025(...)ed-for-70th-edition/
Ben benieuwd wat deze wijzigingen gaan zijn en of het genoeg is om alle kikkers in de kruiwagen te krijgen. Ben er ondertussen wel van overtuigd dat Israel gewoon van de partij is namelijk.
Bosnië heeft een enorme schuld bij EBU maar wil wel meedoen elk jaar, Noord-Macedonie zeggen dat ze er nog niet uit zijn voor 2026 ook geld speelt daar een rol, Monaco had interesse om terug te keren, Slowakije heeft gezegd naar 2027 te willen kijken. Meer landen zijn er ook niet, al kunnen veel landen rond Israël technisch gezien wel meedoen als ze zouden willen. Hongarije en Turkije lijkt mij ook onwaarschijnlijk met Orban en Erdogan. Belarus en Rusland zijn natuurlijk een totale no-go.quote:Op woensdag 19 november 2025 10:51 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Zelfs als we van het ergste uitgaan dat alle landen, inclusief Israel, niet terugtrekken. Met Roemenië, Bulgarije, Moldavië erbij en een 'bonusland' als Kazachstan of Canada komen ze alsnog uit op 40 landen. Hongarije, Turkije, Rusland en Wit-Rusland kunnen ze echt vergeten
Ja, we hadden onlangs die François-Philippe Champagne, wat geen Fransman bleek te zijn (Canadese Minister van Financiën, red.), maar José Pablo López is met zo’n naam gewoon een Spanjaard hoor, of hij het zelf wil of nietquote:
Israël gaat waarschijnlijk niet weg, dus hopelijk weerstaan de omroepen de grote druk om toch mee te doen. Ik denk dat Spanje, Nederland, Ierland en Slovenië er best wel fanatiek inzitten. IJsland en Wallonië kan je met wat spiegeltjes en kralen waarschijnlijk wel overtuigen.quote:Op woensdag 19 november 2025 15:08 schreef Nexum het volgende:
Ik hoop echt dat Spanje, Nederland etc. voet bij stuk houden. Je neemt die omroepen niet serieus want je faciliteert juist het gedrag door Israël erin te houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |