abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 september 2025 @ 15:09:23 #1
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218898566
Aangifte tegen Borsato vanwege onzedelijke betastingen, zanger stopt als ambassadeur War Child

Een 22-jarige vrouw heeft maandag bij de politie aangifte gedaan van onzedelijke betastingen door Marco Borsato. Het gaat om een jonge vrouw die de zanger al haar hele leven kent. Het grensoverschrijdende gedrag zou hebben plaatsgevonden tussen 2014 en 2019. Het Openbaar Ministerie Midden-Nederland zegt de zaak in onderzoek te nemen.

De zanger ontkent, maar trekt zich wel terug als ambassadeur van War Child. Borsato wil zich volledig richten op zijn verdediging en niemand in zijn omgeving daarmee belasten, ‘zeker een instantie als War Child niet, die mij zo aan het hart gaat’.

Het slachtoffer - naam bij redactie bekend - is de dochter van een goede vriendin van de zanger. Die vriendin is al jaren groot fan en voormalige assistent van Borsato. Het slachtoffer zegt dat Borsato haar al vanaf kleins af aan kent en dat het betasten begon nadat de vader van het meisje in 2013 was overleden. Uit berichten op sociale media wordt duidelijk dat de jonge vrouw en Borsato elkaar al vele jaren goed kennen en een innige band hebben. Ze sturen elkaar over en weer liefdevolle berichten.

Bekijk deze YouTube-video

De moeder van het slachtoffer kent Borsato al meer dan 25 jaar en is de zus van een bandlid uit zijn begintijd. Ze stond jaren voor Borsato klaar en hielp onder meer met het beantwoorden van brieven van fans en het organiseren van fanclubdagen. In 2019 stopte ze de samenwerking met Borsato. In een lange afscheidsbrief aan vrienden en bekenden op sociale media liet ze weten de thuissituatie niet meer goed te kunnen combineren met het werken voor Borsato.

In een interview met de Telegraaf blijkt nu dat ze Borsato in dat jaar had geconfronteerd met de handtastelijkheden, die ze via het dagboek van haar dochter had ontdekt. Volgens de krant - die al sinds het voorjaar van dit jaar contact heeft met de moeder van het slachtoffer - is Borsato zelfs bij sessies met psychologen geweest waarbij hij huilend zijn verontschuldigingen zou hebben aangeboden.

Nu het nieuws naar buiten is gekomen krijgt de moeder op sociale media tientallen steunbetuigingen van vrienden die het dapper vinden dat ze samen naar de politie zijn gestapt en aangifte hebben gedaan.

Borsato ligt al enige tijd onder vuur nadat verschillende juice channels, kanalen die ongefilterd roddels over BN’ers verspreiden, de zanger betichtten van grensoverschrijdend gedrag bij enkele minderjarige meisjes. Het zou gaan om meisjes van 13 en 15 jaar. Een van die slachtoffers heeft nu dan toch aangifte gedaan, na een aantal jaren te hebben geaarzeld om verschillende redenen. Mogelijk zullen andere jonge vrouwen die zich door Borsato geïntimideerd hebben gevoeld, als getuige gaan optreden in de zaak.

Er was tot en met afgelopen weekend geen aangifte gedaan tegen Borsato. Enkele min of meer bekende mensen uit de showwereld zeiden wel in contact te staan met een of enkele moeders van de vermeende slachtoffers.
https://www.ad.nl/show/aa(...)-war-child~ad17584d/

-niet mijn OP
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218898588

We kunnen beginnen 8-)
pi_218898858
quote:
14s.gif Op maandag 29 september 2025 14:23 schreef Marsenal het volgende:
Rechtszaak van de eeuw :D
:{w Sinds het ontstaan van de mens.
pi_219078295
quote:
Marco Borsato mag alleen bij aankomst rechtbank gefilmd worden
Marco Borsato mag volgende week in de rechtbank niet gefilmd worden. Dat bevestigt zijn advocaat Geert Knoops aan het ANP. In de rechtszaal mag hij inderdaad niet gefilmd worden, maar wel gefotografeerd, evenals bij zijn aankomst”, stelt de raadsman van de zanger in een reactie. Volgende week start de inhoudelijke behandeling van de zedenzaak die tegen Borsato is aangespannen.
https://www.telegraaf.nl/(...)worden/99241348.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_219078335
Zijn slachtoffers zitten inmiddels al in het bejaardentehuis.
pi_219078345
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 18:46 schreef tralalala het volgende:
Zijn slachtoffers zitten inmiddels al in het bejaardentehuis.
Dit ja.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 22 oktober 2025 @ 18:49:07 #8
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219078384
quote:
In de rechtszaal mag hij inderdaad niet gefilmd worden, maar wel gefotografeerd,
Och, films zijn eigenlijk een heleboel foto's achter elkaar. :D

Verder was ik allang vergeten dat deze kwestie nog steeds speelde...
  woensdag 22 oktober 2025 @ 20:19:22 #10
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_219083774
quote:
Hoezo :') ? Het lijkt me voor de kinderen ook een moeilijke situatie. Je vader waar je veel mooie herinneringen mee hebt gemaakt, een band mee hebt opgebouwd staat opeens terecht voor zoiets als dit. Hoe zou je moeten reageren volgens jou als het vonnis nog niet geveld is? Moet ze al bij voorbaat haar vader afschrijven?
  donderdag 23 oktober 2025 @ 10:38:21 #12
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219083798
Ben wel benieuwd wat er nou precies aan de hand is met hem, er wordt zo geheimzinnig over gedaan waar hij voor aangeklaagd is.
Ja, ontucht met een minderjarige maar verder zijn er weinig details bekend.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219083860
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 10:38 schreef MissButterflyy het volgende:
Ben wel benieuwd wat er nou precies aan de hand is met hem, er wordt zo geheimzinnig over gedaan waar hij voor aangeklaagd is.
Ja, ontucht met een minderjarige maar verder zijn er weinig details bekend.
Er is heel veel bekend: de moeder van dat meisje had een grote rol in de fanclub van Borsato en daardoor ontmoette
hij dat meisje ook regelmatig. Tijdens verschillende fandagen zou hij het meisje betast hebben bij haar borsten en kruis. Dit alles werd bekend nadat de moeder het dagboek van haar dochter las waar verschillende incidenten beschreven werden.
pi_219083999
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 10:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Er is heel veel bekend: de moeder van dat meisje had een grote rol in de fanclub van Borsato en daardoor ontmoette
hij dat meisje ook regelmatig. Tijdens verschillende fandagen zou hij het meisje betast hebben bij haar borsten en kruis. Dit alles werd bekend nadat de moeder het dagboek van haar dochter las waar verschillende incidenten beschreven werden.
Bron?
pi_219084010
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 11:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Bron?
Deze zaak loopt al een tijdje en in al die tijd heb ik het een en ander meegekregen.
Klopt er iets niet dan?
pi_219084016
Hier staat een duidelijke uitleg wat er nu precies aan de hand is en wat er precies in dat dagboek staat.

https://www.ad.nl/show/bo(...)j-fout-zat~a0caf417/
pi_219084044
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 11:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Deze zaak loopt al een tijdje en in al die tijd heb ik het een en ander meegekregen.
Klopt er iets niet dan?
Jij weet het blijkbaar dus onderbouw maar met een bron.

Hier staat dat namelijk niet, in de podcast ook niet en bij het artikel van Hart van Nederland ook niet.

De aangifte van een vrouw die op zijn deelnemers-bbq zou zijn betast is van tafel geveegd. Dus ik denk dat je wat dingen door elkaar haalt.
pi_219084157
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 11:12 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Jij weet het blijkbaar dus onderbouw maar met een bron.

Hier staat dat namelijk niet, in de podcast ook niet en bij het artikel van Hart van Nederland ook niet.

De aangifte van een vrouw die op zijn deelnemers-bbq zou zijn betast is van tafel geveegd. Dus ik denk dat je wat dingen door elkaar haalt.
Ik probeer geen punt te maken, maar antwoorde op een vraag van een andere user. Geen zin om nu ineens allemaal bronnen te moeten zoeken. Komende dinsdag kunnen we allemaal alle details volgen in de rechtbankverslagen als Saskia weer aanwezig is.
pi_219084182
Naast het dagboekje zijn er ook gesprekken met Marco Borsato opgenomen.

quote:
Er waren sessies bij psychologen. Borsato leek daar soms in te zien ‘dat het verkeerd was wat hij heeft gedaan’, maar de erkenning dat hij fout is geweest, kwam onvoldoende. Het bracht Nathalie en haar dochter ertoe privégesprekken met Borsato op te nemen. Een van die gesprekken zal haast zeker als bewijs tegen de gevallen superster worden gebruikt.
Ik vermoed dat dit een veroordeling wordt.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 11:35:39 #20
438527 MissButterflyy
pi_219084192
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 11:34 schreef luxerobots het volgende:
Naast het dagboekje zijn er ook gesprekken met Marco Borsato opgenomen.
[..]
Ik vermoed dat dit een veroordeling wordt.
Ben benieuwd naar de inhoud van de rechtzaak.
pi_219084215
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 11:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ik probeer geen punt te maken, maar antwoorde op een vraag van een andere user. Geen zin om nu ineens allemaal bronnen te moeten zoeken. Komende dinsdag kunnen we allemaal alle details volgen in de rechtbankverslagen als Saskia weer aanwezig is.
Ik hoop alleen wel dat je je posts op feiten baseert, die man wordt van een ernstig zedendelict beticht.
pi_219084217
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 11:35 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ben benieuwd naar de inhoud van de rechtzaak.
Rechtszaak...
  donderdag 23 oktober 2025 @ 15:03:00 #23
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219085704
pi_219085878
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 15:03 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vraag mij bij dit soort berichten altijd af hoe je zoiets na 5 jaar nog kan bewijzen. Welke briljante inzichten het OM na 3 jaar onderzoek nog krijgt die ze in maand 1 van de aangifte nog niet hadden en waarom het dan nog 2 jaar kan duren voordat een rechter het voor zich krijgt.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 15:19:11 #25
438527 MissButterflyy
pi_219085913
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 15:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik vraag mij bij dit soort berichten altijd af hoe je zoiets na 5 jaar nog kan bewijzen. Welke briljante inzichten het OM na 3 jaar onderzoek nog krijgt die ze in maand 1 van de aangifte nog niet hadden en waarom het dan nog 2 jaar kan duren voordat een rechter het voor zich krijgt.
We gaan het snel zien.
pi_219085950
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 15:03 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Waar komt dit vandaan?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 15:24:48 #27
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219085970
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 15:23 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Waar komt dit vandaan?
Sapjeskanaal FBI
pi_219086050
3 jaar later besloot het Openbaar Ministerie tot vervolg. 3 jaar nadat er aangifte is gedaan en nu 5 jaar later een rechtzaak. Waarom duurt dat zo lang?
pi_219086061
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 15:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
3 jaar later besloot het Openbaar Ministerie tot vervolg. 3 jaar nadat er aangifte is gedaan en nu 5 jaar later een rechtzaak. Waarom duurt dat zo lang?
Omdat eigen volk eerst ook in de rechtbank niet geldt denk ik. :') :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 15:34:13 #30
438527 MissButterflyy
pi_219086090
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 15:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het proces rond Marco Borsato duurt lang vanwege het uitgebreide onderzoek dat is uitgevoerd, inclusief onderzoek naar het handschrift van het vermeende slachtoffer in dagboeken. Ook het verzoek van de verdediging om tientallen getuigen te horen, heeft voor vertraging gezorgd.
Handschriftonderzoek: Een van de belangrijkste oorzaken van de vertraging was het onderzoek naar het handschrift in de dagboeken van het slachtoffer, wat zorgde voor aanzienlijke vertraging.
Verzoek om extra getuigen: De advocaten van Borsato hebben om veel extra onderzoek gevraagd, waaronder het verhoren van tientallen getuigen, wat veel tijd heeft gekost.
Personeelstekort bij OM: Het Openbaar Ministerie (OM) kampte met een personeelstekort, waardoor er een achterstand was ontstaan in de voorbereiding van zaken.
pi_219088245
Moeders houdt Uw kinderen binnen ! ;( o|O
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_219088416
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 11:08 schreef ootjekatootje het volgende:
Hier staat een duidelijke uitleg wat er nu precies aan de hand is en wat er precies in dat dagboek staat.

Dit hoor ik ook voor het eerst:

"Bronnen vertellen dat hun vriendschap vaak verder ging dan enkel vriendschap."
pi_219088624
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 20:00 schreef -Spring het volgende:

[..]
Dit hoor ik ook voor het eerst:

"Bronnen vertellen dat hun vriendschap vaak verder ging dan enkel vriendschap."
Zo hoorde ik net wat er in haar aangifte stond, :X
Ik zorg dat de popcorn klaarstaat.
  maandag 27 oktober 2025 @ 23:18:41 #34
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_219124486
Morgen dus *O* *O*
  maandag 27 oktober 2025 @ 23:21:18 #35
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_219124501
Bram Moszkowicz 'denkt te weten' wat eis tegen Marco Borsato wordt

In een livevideo van Shownieuws, die hierboven te zien is, heeft juridisch expert Bram Moszkowicz samen met crimeverslaggever Janine Schuinder prangende vragen van mensen thuis over de zaak van Marco Borsato beantwoord. Op dinsdag en donderdag zijn de zittingen, in de rechtbank in Utrecht.

Zo vertelt Bram dat er geen sprake zal zijn van 'Amerikaanse bedragen' als schadevergoeding voor reputatieschade. Wel zou Marco bij vrijspraak de kosten van de advocaten terug kunnen krijgen'. "Die zullen wel behoorlijk zijn, omdat het vier jaar geduurd heeft. Maar de schade die je kan verhalen op de staat is in Nederland nooit zo groot." Verder staat de tegenaangifte van Marco tegen het vermeende slachtoffer, voor het doen van een valse aangifte en smaad/laster, in de ijskast omdat eerst de zedenzaak afgehandeld zal worden.

Waarom duurt het allemaal zo lang?

Wilma vroeg zich af waarom de zaak al zo lang duurt? "Daar zijn twee redenen voor", legt Bram uit. "Het Openbaar Ministerie heeft heel lang moeten wikken en wegen of men überhaupt wilde gaan vervolgen. Die beslissing werd na twee jaar pas genomen. Bij Bekende Nederlanders is men daar altijd ietsje nauwkeuriger in. De tweede reden is dat het Openbaar Ministerie en de verdediging heel veel onderzoekswensen hebben ingediend, zoals het horen van 33 getuigen. Dat kost tijd."

Is Marco Borsato niet al genoeg gestraft?

Bram, die zelf dertig jaar strafzaken heeft gedaan als advocaat, snapt dat veel mensen zeggen dat 'Marco misschien al wel genoeg gestraft is'. "Maar hij wordt van een ernstig strafbaar feit verdacht. Als hij schuldig wordt bevonden, is het wel gek om te zeggen 'hij heeft vier jaar moeten wachten, het is wel welletjes'. Wel denk ik dat de rechtbank er rekening mee houdt dat het vooronderzoek lang duurde, en dat Marco dan 'korting krijgt', zoals we dat noemen."

'Tussen de drie en de zes maanden'

"In dit geval: ik denk wel ongeveer te weten wat ze gaan eisen, ergens tussen de drie en zes maanden, dat is volgens de richtlijnen van het OM. Die richtlijnen leggen zij eigenlijk aan zichzelf op. De maximumstraf is acht jaar, maar dat gaan ze zeker niet eisen. Dan zouden er meerdere gevallen en extremere gevallen van ontucht moeten zijn", aldus Bram. "Drie maanden als het boven de kleding was, zes maanden als het er ónder was."

De eerste zittingsdag in de zedenzaak van Marco Borsato is dinsdag. Het wordt een groot mediacircus, zo wordt uitgelegd in de video hieronder. Er zullen extra uitzendingen op SBS6 zijn over de zaak, daarover lees je alles hier.

https://www.shownieuws.nl(...)-marco-borsato-wordt

Ik denk wat meer straf Bram ;)
  maandag 27 oktober 2025 @ 23:42:37 #36
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219124575

We horen meer morgen...
  maandag 27 oktober 2025 @ 23:49:09 #37
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_219124584
Ali B :')

Ook goed met vrouwen :r
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 00:02:19 #38
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_219124616
Borsato-zaak hele dag te volgen op SBS6 met extra uitzendingen

Na vier jaar wachten is het eindelijk zover: de rechtszaak tegen Marco Borsato. Vier jaar lang hield Borsato de lippen stijf op elkaar, maar deze week zullen we voor het eerst zijn kant van het verhaal horen. SBS6 doet uitgebreid verslag van de zaak en verzorgt dinsdag gedurende de dag extra uitzendingen om niets van de rechtszaak te hoeven missen.

In de ochtenduitzendingen van Hart van Nederland is er uiteraard vanaf 6.30 uur de hele ochtend aandacht voor de zaak van Marco Borsato. Om 09.30 uur start de zitting. Tijdens de uitzendingen wordt er geschakeld met verslaggever Janine Schuinder van Shownieuws die live bij de rechtbank staat.
Extra uitzendingen
Na de reguliere ochtenduitzendingen van Hart van Nederland presenteert Sandra Schuurhof vanaf 10.30 uur extra uitzendingen van Hart van Nederland op SBS6. Tijdens die uitzendingen wordt er de hele dag uitgebreid verslag gedaan van de zaak met laatste updates, ook wordt er live geschakeld met de verslaggever(s) bij de rechtbank.

:D
  Moderator dinsdag 28 oktober 2025 @ 08:04:35 #39
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_219125150
Vandaag is de dag.

We houden den Twitters in de gaten. Mevrouw Belleman is present.

@Caland
@Zipportal
@GGMM

#ViezeMarco
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_219125222
Ik ben benieuwd. Is het alleen vandaag?
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 08:30:38 #41
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_219125243
Donderdag ook.
2 dagen.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_219125288
Koel en donker bewaren
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 08:51:10 #43
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_219125301
Want het wetboek ken ik ook
pi_219125305

Marco verschuilt zich achter mevrouwtje Knoops
pi_219125321
Kan ik het ergens écht live zien of luisteren? Op mn telefoon en zonder steeds nieuwe filmpjes aan te hoeven klikken?
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 08:58:05 #46
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_219125333
Nee, beste is Twitter van belleman
Haters everywhere but I don't really care.
  roze dinsdag 28 oktober 2025 @ 08:59:38 #47
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219125341
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 08:58 schreef matthijst het volgende:
Sowieso als zij erbij is bij een rechtszaak is haar Twitter account altijd het beste om te volgen.

(Of via de Telegraaf site waar ze het ook altijd plaatsen maar ik vergeet altijd liever dat ze voor de Telegraaf werkt. _O-)
Your beauty never ever scared me.
pi_219125366
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 08:58 schreef matthijst het volgende:
Dank
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 09:01:25 #49
30919 mitt
Michael Corleone
pi_219125381
Ik wil Amerikaanse toestanden.

Gewoon live beelden vanuit de rechtbank.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_219125435
Oke, krijg toch wel bijna beetje medelijden als ik die beelden zo van hem zie.
Koel en donker bewaren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')