https://www.vvd.nl/nieuws(...)g-dus-zonder-de-pvv/quote:Op dinsdag 30 september 2025 14:44 schreef Tjoent het volgende:
[..]
BBB wel, Ja21 wel, FvD wel, VVD ook vast wel. Is dat helemaal niemand ja?
Hoe meer zetels voor Wilders hoe groter de kans op premier Timmermans.quote:Op dinsdag 30 september 2025 14:44 schreef Tjoent het volgende:
[..]
50 of meer zetels in de oppositie maakt het verschil ook.
Droom maar lekker verder op je kleedjequote:Op dinsdag 30 september 2025 14:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoe meer zetels voor Wilders hoe groter de kans op premier Timmermans.
Niet gaan huilen nu hoor... kijkbuiskindertjes.
Ik heb helemaal niks met Timmermans, maar wat klopt er dan niet aan wat ik zeg? En over welk kleedje heb je het?quote:Op dinsdag 30 september 2025 14:55 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Droom maar lekker verder op je kleedje
Droom jij maar lekker verderquote:Op dinsdag 30 september 2025 14:55 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Droom maar lekker verder op je kleedje
Omdat het de basis is voor vele andere problemen. Oorzaak --> gevolg.quote:Op dinsdag 30 september 2025 13:47 schreef ieniminimuis het volgende:
Waarom moet alles tegenwoordig constant en alleen maar over asiel en migratie gaan
Nee men doet dat of dat de basis is voor alle andere problemen. Dat heeft afleiding van het echte probleem. *insert plaatje*quote:Op dinsdag 30 september 2025 15:42 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Omdat het de basis is voor vele andere problemen. Oorzaak --> gevolg.
ChristenUnie staat ook bij progressief en is op onderdelen conservatief. Denk is dat ook. Partijen zijn niet altijd simpel in een hokje te vangen.quote:Op dinsdag 30 september 2025 17:38 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Waarom staat DENK bij progressief?
[ afbeelding ]
PVV+VVD+JA21+BBB staat in peilingen op 62, FvD en SGP zijn niet realistisch in een kabinet maar zelfs met hen is het maar 70. Kortom: zelfs al stemmen al de PVV stemmers VVD, JA21 of BBB, dan nog kom je gelukkig niet aan een rechts kabinet. En CDA gaat niet in een kabinet waar ze de linkervleugel zijn.quote:Op dinsdag 30 september 2025 17:20 schreef Breekfast het volgende:
Ik snap ook echt niet hoe al die PVV-stemmers niet inzien dat hun stemgedrag het voornaamste struikelblok is voor een stabiel en effectief rechts kabinet. En straks weer huilen inderdaad dat Groenlinks/PvdA voor de benodigde meerderheid betrokken moet worden in de coalitievorming.
Ik vind de indeling van de partijen op die links/rechts en progressief/conservatief as wel bijzonder, met name het lege veld op conservatief-links.quote:
Ja. Dat klopt. Die afbeeldingen ken ik ook, dat de PVV en de SP links onder stonden.quote:Op dinsdag 30 september 2025 19:25 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik vind de indeling van de partijen op die links/rechts en progressief/conservatief as wel bijzonder, met name het lege veld op conservatief-links.
Terwijl ik de PVV en de SP daar toch wel onder zou scharen.
PVV is niet links (nu ook niet meer in verkiezingsprogramma) en van de SP wordt vaak gezegd dat ze conservatief zouden zijn, maar ik vraag me af op welke vlakken dan?quote:Op dinsdag 30 september 2025 19:25 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik vind de indeling van de partijen op die links/rechts en progressief/conservatief as wel bijzonder, met name het lege veld op conservatief-links.
Terwijl ik de PVV en de SP daar toch wel onder zou scharen.
Ze zijn economisch toch echt wel een stuk linkser dan de VVD. Nu lijkt het alsof VVD/PVV economisch amper verschillen, en dat is echt grote onzin. Het eigen risico in de zorg is een mooi voorbeeld.quote:Op dinsdag 30 september 2025 20:15 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
PVV is niet links (nu ook niet meer in verkiezingsprogramma) en van de SP wordt vaak gezegd dat ze conservatief zouden zijn, maar ik vraag me af op welke vlakken dan?
Ze zijn voor een liberaal softdrugsbeleid, willen de mogelijkheid tot abortus en voor euthanasie behouden, zijn liberaal in lhbti rechten, en qua sociale zekerheid willen ze wellicht terug naar vroeger maar dat is in de huidige tijd juist ontzettend veranderderingsgezind en gedurfd om daarvoor te pleiten en niet persé conservatief.
Het maakt bij de PVV nogal uit of je in het verkiezingsprogramma kijkt, of in het verzamelde stemgedrag.quote:Op dinsdag 30 september 2025 20:32 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ze zijn economisch toch echt wel een stuk linkser dan de VVD. Nu lijkt het alsof VVD/PVV economisch amper verschillen, en dat is echt grote onzin. Het eigen risico in de zorg is een mooi voorbeeld.
Oeffff, helemaal niet aan het soft"""drugs"""beleid gedacht. Oke, ik stap weer terug over naar de SP.quote:Op dinsdag 30 september 2025 20:15 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
PVV is niet links (nu ook niet meer in verkiezingsprogramma) en van de SP wordt vaak gezegd dat ze conservatief zouden zijn, maar ik vraag me af op welke vlakken dan?
Ze zijn voor een liberaal softdrugsbeleid, willen de mogelijkheid tot abortus en voor euthanasie behouden, zijn liberaal in lhbti rechten, en qua sociale zekerheid willen ze wellicht terug naar vroeger maar dat is in de huidige tijd juist ontzettend veranderderingsgezind en gedurfd om daarvoor te pleiten en niet persé conservatief.
Nee, nog niet. Grote kans dat ik niet stem.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 15:33 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik had exact dezelfde uitkomst.
Ik heb echt nog geen idee wat ik ga stemmen.
Jij?
Misschien moet je eens naar het stemgedrag kijken van de PVV ipv naar het verkiezingsprogramma. Daar zit nogal een verschil tussen.quote:Op dinsdag 30 september 2025 20:32 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ze zijn economisch toch echt wel een stuk linkser dan de VVD. Nu lijkt het alsof VVD/PVV economisch amper verschillen, en dat is echt grote onzin. Het eigen risico in de zorg is een mooi voorbeeld.
quote:Tenslotte presenteert het Kieskompas in de Trouw trots een vergelijking door de tijd en suggereert dat rechtse partijen naar rechts zouden zijn opgeschoven. Het probleem is echter dat die conclusie op basis van hun modellen niet te rechtvaardigen is. Om ontwikkelingen door de tijd te kunnen volgen, moet je dezelfde stellingen gebruiken en voor zover duidelijk uit de documentatie is dit niet gedaan. Stel dat we in 2021 conservatisme meten met twee vragen: “Het moet makkelijker worden om je geslacht in je geboorteakte te veranderen” en “Nederland moet stoppen met het leveren van wapens aan Israël”. Op basis daarvan scoort een partij als de CU conservatief. Wanneer we in 2025 vervolgens heel andere stellingen nemen – zoals “Het moet strafbaar worden om zonder verblijfsvergunning in Nederland te zijn” en “De landelijke overheid mag gemeenten verplichten meer asielzoekers op te vangen, zodat de opvang eerlijk over Nederland wordt verdeeld” – dan komt diezelfde partij ineens progressief uit de bus. Dat lijkt op een verschuiving, maar in werkelijkheid komt het door de keuze voor andere indicatoren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |