abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 september 2025 @ 14:46:03 #151
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218904318
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 14:44 schreef Tjoent het volgende:

[..]
BBB wel, Ja21 wel, FvD wel, VVD ook vast wel. Is dat helemaal niemand ja? :)
https://www.vvd.nl/nieuws(...)g-dus-zonder-de-pvv/

Al zal de VVD na de aanstaande oorwassing sowieso wel de oppositie in willen om even pas op de plaats te nemen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 30 september 2025 @ 14:55:12 #152
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218904353
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 14:44 schreef Tjoent het volgende:

[..]
50 of meer zetels in de oppositie maakt het verschil ook.
Hoe meer zetels voor Wilders hoe groter de kans op premier Timmermans.

Niet gaan huilen nu hoor... kijkbuiskindertjes.

w/
Huilen dan.
pi_218904357
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 september 2025 14:55 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Hoe meer zetels voor Wilders hoe groter de kans op premier Timmermans.

Niet gaan huilen nu hoor... kijkbuiskindertjes.

w/
Droom maar lekker verder op je kleedje :)
  dinsdag 30 september 2025 @ 15:01:13 #154
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218904374
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 14:55 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Ik heb helemaal niks met Timmermans, maar wat klopt er dan niet aan wat ik zeg? En over welk kleedje heb je het?
Huilen dan.
  dinsdag 30 september 2025 @ 15:09:09 #155
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_218904421
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 14:55 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Droom jij maar lekker verder :W
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_218904572
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 13:47 schreef ieniminimuis het volgende:
Waarom moet alles tegenwoordig constant en alleen maar over asiel en migratie gaan :')
Omdat het de basis is voor vele andere problemen. Oorzaak --> gevolg.
  dinsdag 30 september 2025 @ 15:43:44 #157
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_218904581
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 15:42 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Omdat het de basis is voor vele andere problemen. Oorzaak --> gevolg.
Nee men doet dat of dat de basis is voor alle andere problemen. Dat heeft afleiding van het echte probleem. *insert plaatje*
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_218905099
Ik snap ook echt niet hoe al die PVV-stemmers niet inzien dat hun stemgedrag het voornaamste struikelblok is voor een stabiel en effectief rechts kabinet. En straks weer huilen inderdaad dat Groenlinks/PvdA voor de benodigde meerderheid betrokken moet worden in de coalitievorming.
pi_218905198
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 07:23 schreef Hanca het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom staat DENK bij progressief?

pi_218905209
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 17:38 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Waarom staat DENK bij progressief?

[ afbeelding ]
ChristenUnie staat ook bij progressief en is op onderdelen conservatief. Denk is dat ook. Partijen zijn niet altijd simpel in een hokje te vangen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_218905228
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 17:20 schreef Breekfast het volgende:
Ik snap ook echt niet hoe al die PVV-stemmers niet inzien dat hun stemgedrag het voornaamste struikelblok is voor een stabiel en effectief rechts kabinet. En straks weer huilen inderdaad dat Groenlinks/PvdA voor de benodigde meerderheid betrokken moet worden in de coalitievorming.
PVV+VVD+JA21+BBB staat in peilingen op 62, FvD en SGP zijn niet realistisch in een kabinet maar zelfs met hen is het maar 70. Kortom: zelfs al stemmen al de PVV stemmers VVD, JA21 of BBB, dan nog kom je gelukkig niet aan een rechts kabinet. En CDA gaat niet in een kabinet waar ze de linkervleugel zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 30 september 2025 @ 18:56:42 #162
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_218905736
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_218905945
quote:
Ik vind de indeling van de partijen op die links/rechts en progressief/conservatief as wel bijzonder, met name het lege veld op conservatief-links.

Terwijl ik de PVV en de SP daar toch wel onder zou scharen.
pi_218906481
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 19:25 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Ik vind de indeling van de partijen op die links/rechts en progressief/conservatief as wel bijzonder, met name het lege veld op conservatief-links.

Ja. Dat klopt. Die afbeeldingen ken ik ook, dat de PVV en de SP links onder stonden.
En progressief rechts zat een paar jaar geleden D66 nog in.
Maar die is ook opeens naar links gegaan.
2012:
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218906560
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 19:25 schreef Breekfast het volgende:

[..]

PVV is niet links (nu ook niet meer in verkiezingsprogramma) en van de SP wordt vaak gezegd dat ze conservatief zouden zijn, maar ik vraag me af op welke vlakken dan?

Ze zijn voor een liberaal softdrugsbeleid, willen de mogelijkheid tot abortus en voor euthanasie behouden, zijn liberaal in lhbti rechten, en qua sociale zekerheid willen ze wellicht terug naar vroeger maar dat is in de huidige tijd juist ontzettend veranderderingsgezind en gedurfd om daarvoor te pleiten en niet persé conservatief.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_218906726
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 20:15 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
PVV is niet links (nu ook niet meer in verkiezingsprogramma) en van de SP wordt vaak gezegd dat ze conservatief zouden zijn, maar ik vraag me af op welke vlakken dan?

Ze zijn voor een liberaal softdrugsbeleid, willen de mogelijkheid tot abortus en voor euthanasie behouden, zijn liberaal in lhbti rechten, en qua sociale zekerheid willen ze wellicht terug naar vroeger maar dat is in de huidige tijd juist ontzettend veranderderingsgezind en gedurfd om daarvoor te pleiten en niet persé conservatief.
Ze zijn economisch toch echt wel een stuk linkser dan de VVD. Nu lijkt het alsof VVD/PVV economisch amper verschillen, en dat is echt grote onzin. Het eigen risico in de zorg is een mooi voorbeeld.
  dinsdag 30 september 2025 @ 20:33:53 #167
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218906736
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 20:32 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Ze zijn economisch toch echt wel een stuk linkser dan de VVD. Nu lijkt het alsof VVD/PVV economisch amper verschillen, en dat is echt grote onzin. Het eigen risico in de zorg is een mooi voorbeeld.
Het maakt bij de PVV nogal uit of je in het verkiezingsprogramma kijkt, of in het verzamelde stemgedrag.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_218906741
Wat is er eigenlijk zo progressief aan DENK?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 1 oktober 2025 @ 15:33:09 #169
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_218912137
quote:
Ik had exact dezelfde uitkomst.

Ik heb echt nog geen idee wat ik ga stemmen.
Jij?
  woensdag 1 oktober 2025 @ 15:36:36 #170
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218912152
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 20:15 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Oeffff, helemaal niet aan het soft"""drugs"""beleid gedacht. Oke, ik stap weer terug over naar de SP.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  woensdag 1 oktober 2025 @ 16:06:10 #171
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_218912311
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 15:33 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]
Ik had exact dezelfde uitkomst.

Ik heb echt nog geen idee wat ik ga stemmen.
Jij?
Nee, nog niet. Grote kans dat ik niet stem.
Als ik stem, is het op een persoon ipv een partij.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_218912368
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 20:32 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Misschien moet je eens naar het stemgedrag kijken van de PVV ipv naar het verkiezingsprogramma. Daar zit nogal een verschil tussen.
pi_218913699
Mijn positie valt precies samen met DENK :D
pi_218914782
twitter

quote:
Tenslotte presenteert het Kieskompas in de Trouw trots een vergelijking door de tijd en suggereert dat rechtse partijen naar rechts zouden zijn opgeschoven. Het probleem is echter dat die conclusie op basis van hun modellen niet te rechtvaardigen is. Om ontwikkelingen door de tijd te kunnen volgen, moet je dezelfde stellingen gebruiken en voor zover duidelijk uit de documentatie is dit niet gedaan. Stel dat we in 2021 conservatisme meten met twee vragen: “Het moet makkelijker worden om je geslacht in je geboorteakte te veranderen” en “Nederland moet stoppen met het leveren van wapens aan Israël”. Op basis daarvan scoort een partij als de CU conservatief. Wanneer we in 2025 vervolgens heel andere stellingen nemen – zoals “Het moet strafbaar worden om zonder verblijfsvergunning in Nederland te zijn” en “De landelijke overheid mag gemeenten verplichten meer asielzoekers op te vangen, zodat de opvang eerlijk over Nederland wordt verdeeld” – dan komt diezelfde partij ineens progressief uit de bus. Dat lijkt op een verschuiving, maar in werkelijkheid komt het door de keuze voor andere indicatoren.
pi_218915062
Ze plaatsen me ook achterlijk dicht bij de VVD, als je ziet hoe die afwijkend stemmen van de meer rechtsere partijen ala BBB en JA21...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 7 / 8
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')