Ise zoek ik even op. Ik vind het Shintoisme wel interessant en met name hoe Japanners zowel Shintoisme als Buddhisme een rol geven in hun leven.quote:Op zondag 28 september 2025 21:50 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik heb nog een stuk van de zijderoute gelopen en in een aantal van die dorpjes overnacht. Dat vond ik een mooie afwisseling van de grote steden.
En ik ben in Ise geweest. Ik vond het de moeite waard vanuit de geschiedenis en de waarde die het heeft in het Shintoisme. Als dat je niet zo boeit dan kun je dat skippen.
En ik mis Nara nog in je lijstje.
Zal idd meer dat zijn. Japanners zijn nogal gehecht aan hun tradities en rituelen en als je die respecteert zijn het zonder uitzondering hartelijke mensen. Met stip het vakantieland waar ik het meest gastvrij ben ontvangen.quote:Op zondag 28 september 2025 21:55 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou ik denk dat het probleem vooral is dat toeristen lokale gebruiken en regels vaak aan hun laars lappen. Dat zie ik hier ook, en die mensen ben je liever kwijt dan rijk natuurlijk.
EN barcelona, Venetië, nou ook weer Japan.quote:
Nee man.quote:Op zondag 28 september 2025 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja toeristen mogen op steeds meer plekken alleen nog maar geld komen brengen en verder opdonderen. Ondankbaar kutvolk. Ik vind er dingen van
Nou ja. En dat het er gewoon te veel zijn is ook wel een punt op sommige plekken. Als je ergens een cruiseboot met 3000 toeristen leegstort om een klein dorpje te overspoelen en ze gaan 's avonds weer weg zonder bijvoorbeeld een overnachting te boeken dan schiet het niet op, dat snap ik ook wel.quote:Op zondag 28 september 2025 21:55 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou ik denk dat het probleem vooral is dat toeristen lokale gebruiken en regels vaak aan hun laars lappen. Dat zie ik hier ook, en die mensen ben je liever kwijt dan rijk natuurlijk.
Inderdaad. Ik heb eigenlijk alleen maar vriendelijke, behulpzame Japanners ontmoet.quote:Op zondag 28 september 2025 21:56 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Zal idd meer dat zijn. Japanners zijn nogal gehecht aan hun tradities en rituelen en als je die respecteert zijn het zonder uitzondering hartelijke mensen. Met stip het vakantieland waar ik het meest gastvrij ben ontvangen.
Nara heeft wel het grootste houten bouwwerk ter wereld, dat uiteraard een tempel is, met de grootste bronzen Boeddha van Japan. Met jouw username moet je daar geweest zijn natuurlijk.quote:Op zondag 28 september 2025 21:56 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ise zoek ik even op. Ik vind het Shintoisme wel interessant en met name hoe Japanners zowel Shintoisme als Buddhisme een rol geven in hun leven.
Nara ken ik met name van de hertjes en tempels. Maar we hadden Kyoto al op onze route en dat leek me voldoende tempels etc.
Ja. Ik heb laatst een hele docu zitten kijken over de restauratiewerkzaamhedenquote:Op zondag 28 september 2025 22:00 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Nara heeft wel het grootste houten bouwwerk ter wereld, dat uiteraard een tempel is, met de grootste bronzen Boeddha van Japan. Met jouw username moet je daar geweest zijn natuurlijk.
Wie is kree en waarom is het speciaal dat hij op vakantie gaat?quote:Op zondag 28 september 2025 22:03 schreef Budapestenaar het volgende:
TRV / Reisverslag Balkan landen, op reis met kree
Kree op de Balkan.
TVP
Ken je Kree niet?quote:Op zondag 28 september 2025 22:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wie is kree en waarom is het speciaal dat hij op vakantie gaat?
Nog twee dagen vrijquote:Op zondag 28 september 2025 22:31 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Weekend weer voorbij.![]()
Tijd voor bed.![]()
![]()
Hoor je de wekker al tikken?quote:Op zondag 28 september 2025 23:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nog twee dagen vrij
En dan doemt een hele vroege wekker voor mijn doen.
ik wil een zwaar zomerdekbed..quote:
quote:Op zondag 28 september 2025 17:13 schreef Recce het volgende:
Dank iedereen. We zijn maar direct naar de dierenarts gegaan met Luna. Ze was gewoon op. Rust in vrede Luuntje!
Gecondoleerd Recce met het verlies van Lunaquote:Op zondag 28 september 2025 23:14 schreef Recce het volgende:
@:flory- is alles goed? De smileys liggen eruit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |