Oei dat is minder, neem goed je rust kerel!quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 13:56 schreef Stephan5 het volgende:
Hoi! Ik kon deze week niet meedoen, vanweg heftige gezonds-problem.
Volgende week ben ik er hopelijk weer.
Gefeliciteerd winnaars en winnaressen!
Beterschapquote:Op dinsdag 28 oktober 2025 13:56 schreef Stephan5 het volgende:
Beterschapquote:Op dinsdag 28 oktober 2025 13:56 schreef Stephan5 het volgende:
Ja dit was een makkelijke overwinning voor jou deze week met @Frutselquote:Op zaterdag 1 november 2025 17:36 schreef Nattekat het volgende:
Kutkou
Maar weer een afgetekende overwinning
quote:Op zaterdag 1 november 2025 17:40 schreef MissHobje het volgende:
Hele familie op het podium![]()
Gefeliciteerd @:Dropje2012 @:SpeedyGJ en @:Snoesje2008
Als ze nog een keer 1,2 en 3 eindigen mogen ze niet meer meedoenquote:Op zondag 2 november 2025 19:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
Tijd voor de avond mention![]()
@:butz0rs / @:Frutsel / @:GarlandBriggs / @:Houtenbeen / @:INViCTuS / @:MissHobje / @:Nattekat / @:SpeedyGJ / @:Starhopper / @:12Beaufort / @:Stephan5 / @:Scjvb / @:OA / @:onlogisch / @:Dropje2012 / @:Snoesje2008 / @:Bibi1986
De dames hebben zich al gemeldze zijn nu druk bezig om te zien of ze jullie weer kunnen verslaan
![]()
quote:
quote:Op zondag 2 november 2025 20:43 schreef Snoesje2008 het volgende:
Hoi
Ik ga iedereen verslaan met dit lijstje
quote:Op zondag 2 november 2025 21:40 schreef butz0rs het volgende:
[..]
[..]misschien min en max even omwisselen
Dankjewel voor het melden heb het aangepastquote:Op zondag 2 november 2025 21:40 schreef butz0rs het volgende:
[..]
[..]misschien min en max even omwisselen
Ja dat is even een dingetje, omgeving heeft namelijk 4,7 a 4,8 uren zonquote:Op vrijdag 7 november 2025 15:41 schreef Starhopper het volgende:
Het zonnetje doet het goed vandaag![]()
Edit: ooh in De Bilt blijkbaar niet![]()
Ooh dat is wel overduidelijk een meetfout denk ik ja hahaquote:Op zaterdag 8 november 2025 15:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
Aan de hand van deze data zal ik de zonuren schatten op 6,5 uren zon.
Mocht er volgende week toch een correctie plaats vinden, dan zal ik deze toepassen.
Het kan dus zijn dat er volgende week nog een nieuwe uitslag komt, tenzij er geen verplaatsingen zijnuiteraard zal ik dit melden
[ afbeelding ]
Tja, 6,5 uur zon in De Bilt is meteorologisch gewoon niet houdbaar. Als je kijkt naar de mesoschaal-dynamiek van die dag, lag De Bilt precies in de subsidentie-schaduw van de noordwestelijke restbewolkingszone die na de occlusie bleef hangen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 16:48 schreef SpeedyGJ het volgende:
Maar 3,5 uren zon is ook te laag als je kijkt ten noorden van het station, Lelystad met 7,1 uren en ook Heino (ten oosten) komt met 6,3 uren. Een 3,5 zou als nog een rare meting zijn![]()
Die ChatGPT kan me een worst zijn met zijn berekeningen, als die de uren ten noorden van het station ook even mee rekende, dan kwam er een hele andere berekening uit.
Voor nu houd ik em op 6,5 uur.
Straks de uitslag, ben nog even hier bezig in huis
Ja precies, De Bilt blijft vandaag weer trouw aan z’n klimatologische evenwichtspunt van 3,5 zonuren. Een combinatie van lichte convectieve inhibitie, lokale subsidentie boven het Utrechtse bekken en reststratocumulus in de mesoschaal zorgt opnieuw voor perfecte zonreductie. Zelfs de kortgolvige stralingsflux lijkt zich inmiddels te hebben afgestemd op het ChatGPT-model.quote:Op zaterdag 8 november 2025 17:05 schreef Scjvb het volgende:
Vandaag blijft De Bilt i.i.g. vast wel steken op 3,5 zonuren.![]()
https://www.buienradar.nl/nederland/zon-en-wolken/zonneschijnuren
Ik plaag je maar een beetje hoorquote:Op zaterdag 8 november 2025 18:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik vind dit eerlijk gezegd best lastig om in te schatten, als ik de satellietbeelden bekijk zie je toch heel wat zon, tja ik kan natuurlijk nu ook wachten om de uitslag te gaan plaatsen en kijken wat het volgende week gaat doen.
Denk dat dit het beste is om even af te wachten wat het KNMI ma/di gaat doen, eventueel wil ik ook wel even een berichtje heen sturen om te kijken wat hun zeggen.
Oooh zeker niet! Nu ga ik wachten ook!quote:Op zaterdag 8 november 2025 18:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik plaag je maar een beetje hoorHou het gewoon bij de 6
5
Klopt de overzichten worden maandag / dinsdag aangepast, ze hebben wel de grafische overzicht aangepastquote:
Helemaal top!quote:Op zondag 9 november 2025 12:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Klopt de overzichten worden maandag / dinsdag aangepast, ze hebben wel de grafische overzicht aangepast
Weertechnisch is dat AI echt een rampquote:Op zondag 9 november 2025 12:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
De Bilt heeft de zonuren aangepast naar zelfs 7 uren @:Starhopper , dus ja die AI kan me echt gestolen worden![]()
Ik zal met de uitslag aan de gang
Ja klopt AI is daar echt een ramp in, daarom kon ik er ook niet bij met die 3,5 uren zon gezien satellietbeelden heel ander beeld gaf, en uiteindelijk ook de station erom heenquote:Op zondag 9 november 2025 15:37 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Weertechnisch is dat AI echt een ramp![]()
Ik heb het laatst uitgetest door te vragen welke winter strenger was...die van 1996 of die van 1997. AI bleef stellig beweren dat het die van 1997 was, terwijl wat hellmann getal en gemiddelde temperatuur betreft de winter van 1996 kouder was. Maar AI bleef volhouden dat het 1997 was
Tijd voor een eerste plek!quote:Op zondag 9 november 2025 15:41 schreef Stephan5 het volgende:
Dat was weer een kleurleuze deelname afgelopen week. Dat moet komende week echt beter.![]()
1 Min. temp (graden C): 9,0
2 Max. temp (graden C): 19.2
3 Neerslag (mm): 2,1 mm
4 Zon (uren): 2,5
5 Windsnelheid (m/s): 2.5
6 Windrichting (graden): ZZO
7 Luchtdruk (hPa): 1008 HpA
Ja watte!quote:Op zondag 9 november 2025 16:06 schreef MissHobje het volgende:
Gefeliciteerd podium beesten, lekker bezig![]()
@:SpeedyGJ het zal me....
Vul in naar keuzequote:Op zondag 9 november 2025 16:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja watte!![]()
Ik loop gelukkig weer wat uit na een blunder van vorige week
Ik voorspel dat jij straks nog wat gaat zakken in het klassementquote:
quote:Op zondag 9 november 2025 16:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja klopt AI is daar echt een ramp in, daarom kon ik er ook niet bij met die 3,5 uren zon gezien satellietbeelden heel ander beeld gaf, en uiteindelijk ook de station erom heendus zat met mijn 6,5 wel in de richting maar zelfs dat was nog net niet genoeg
![]()
Tjonge nog 7 weken en dan zit het jaar alweer op, dus nog even extra goed jullie best doen om het klassement nog wat spannender te maken
[..]
Tijd voor een eerste plek!
Dit is al heel wat aannemelijkerquote:Op zondag 9 november 2025 16:23 schreef Starhopper het volgende:
Dit kwam trouwens uit mijn eerste vraag:
[ afbeelding ]
Ik heb het kaartje geupload en gevraagd om te kijken naar de omliggende stations
Sorryquote:Op zondag 9 november 2025 16:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dit is al heel wat aannemelijkerhad dat nou maar eerder gedaan
Its okequote:
Vind ik helemaal geen probleemquote:Op zondag 9 november 2025 16:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik voorspel dat jij straks nog wat gaat zakken in het klassement![]()
Dus veel plezier daar onderin![]()
Jij en @SpeedyGJ ook van harte!quote:Op zondag 9 november 2025 14:59 schreef Starhopper het volgende:
Wow!!!!! Toch nog eerste ondanks de zonneuren![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Gefeliciteerd ook @:SCVJB en @:SpeedyGJ![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Aan alle kanten word je weer genaaid... want waar zijn de strafpunten voor de laatkomer???quote:Misser van de week
@Frutsel pakt de misser van de week trofee, het scheelde eigenlijk niet heel veel met de nummer 13hopelijk volgende week wat betere score!
Lekker voor jou!quote:Op zondag 9 november 2025 22:44 schreef Bibi1986 het volgende:
Natuurlijk pakt mijn vriend de 3de plek voor me weg![]()
Dat moet ik nog maar zienquote:Op zondag 9 november 2025 22:57 schreef Bibi1986 het volgende:
Dit moet toch wel mijn vriend kunnen verslaan
1 Min. temp (graden C): 5,0
2 Max. temp (graden C): 10,0
3 Neerslag (mm): 6,5
4 Zon (uren): 1,0
5 Windsnelheid (m/s): 4,0
6 Windrichting: NO
7 Luchtdruk (hPa): 1013,0
Kom op maar op schat!
Welke laatkomer? 12Beaufort?quote:Op zondag 9 november 2025 22:55 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Aan alle kanten word je weer genaaid... want waar zijn de strafpunten voor de laatkomer???![]()
![]()
Ja maar dan heeft hij de misser van de weekquote:Op zondag 9 november 2025 23:00 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Lekker voor jou!
[..]
Dat moet ik nog maar zien
[..]
Welke laatkomer? 12Beaufort?
Hij is zo laat dat ik hem niet eens mee kan nemen, staat ook niks voor niks in rood weergegeven. (Iets me na 11:59 invullen)
Voor de rest heeft iedereen prima op tijd hun gegevens doorgegevendus ik heb je zeker niet genaaid, dus neem je woorden maar weer snel terug of je krijgt 10 strafpunten extra
Nee hoor, misser van de week geld alleen voor diegene die laatste staatquote:Op zondag 9 november 2025 23:02 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja maar dan heeft hij de misser van de week![]()
Bijzonder...onlangs gaf ik mijn eigen missen/te laat toe en dat de strafpunten er niet bij stonden en nu dit...quote:Op zondag 9 november 2025 23:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nee hoor, misser van de week geld alleen voor diegene die laatste staat![]()
Het missen van een week + 10 strafpunten is al een straf genoegsorry Frutsie je gaat hier niet onderuit komen
Frutsel tochquote:Op zondag 9 november 2025 23:19 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Bijzonder...onlangs gaf ik mijn eigen missen/te laat toe en dat de strafpunten er niet bij stonden en nu dit...
In je reglement staat toch duidelijk : te laat is 0,5u per zoveel tijd met een max van 5...![]()
En dan al die week dat je mij vergeten was...
Je gaat er bijna een complot in zien![]()
![]()
![]()
Kickje --> BNW
quote:Uiterlijk maandag tot 11:59, per uur kost het een halve strafpunt tot maximaal 5 strafpunten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |