abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218896420
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 00:02 schreef Seven. het volgende:

[..]
[..]
Dit is een klassiek voorbeeld victim blaming.
[..]
Je hebt de quotes toch gelezen? Het zijn allemaal klassieke voorbeelden van victim blaming. Als zij geen relatie was aangegaan met hem, dan had ze nog geleefd.

Dat is hetzelfde als zeggen dat Charlie Kirk het over zichzelf afgeroepen heeft, omdat hij nu controversiële standpunten uitdroeg. Als hij dat niet had gedaan, dan had hij nog geleefd. Ook dat vind ik een walgelijk staaltje victim blaming.
Laat maar, je hebt een bord voor je kop betreft wat anderen hier neerzetten.
  maandag 29 september 2025 @ 09:35:38 #127
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_218896789
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 00:34 schreef Watmoetjenou het volgende:
Er wat van vinden of de schuld bij de vrouw neerleggen is natuurlijk totaal wat anders.
Jij gaat met een Borg in discussie? _O- _O-
"Hoka Hey!"
pi_218896836
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 09:35 schreef matspontius het volgende:

[..]
Jij gaat met een Borg in discussie? _O- _O-
Wat is een Borg :o
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
  maandag 29 september 2025 @ 09:42:53 #129
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_218896844
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 09:41 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Wat is een Borg :o
De Borg is een gemeenschap van cyborgs in het fictieve Star Trek-universum. Ze komen van oorsprong uit het Deltakwadrant. De Borg bestaan uit wezens die zijn geassimileerd in de gemeenschap; deze assimilatie vindt vrijwel nooit vrijwillig plaats. De Borg doken voor het eerst op in de serie Star Trek: The Next Generation.

Een Trekkie dus ......
"Hoka Hey!"
  maandag 29 september 2025 @ 09:59:22 #130
277627 Seven.
We are Borg.
pi_218896934
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 00:34 schreef Watmoetjenou het volgende:
Er wat van vinden of de schuld bij de vrouw neerleggen is natuurlijk totaal wat anders.
Een aantal users geven aan dat zij een betere partner had moeten zoeken. Dat is victim blaming, niks anders. Je kunt niet recht lullen wat krom is.

quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 07:42 schreef -river- het volgende:

[..]
Laat maar, je hebt een bord voor je kop betreft wat anderen hier neerzetten.
Het is heel duidelijk hoor, jij geeft gewoon aan dat zij maar een betere partner had moeten zoeken en nu ik je een spiegel voor hou, ga je over op gaslighten.
Resistance is futile.
pi_218896984
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 00:02 schreef Seven. het volgende:
Dat is hetzelfde als zeggen dat Charlie Kirk het over zichzelf afgeroepen heeft, omdat hij nu controversiële standpunten uitdroeg een enorm discrimerende polatiserende engnek was.
fixed
pi_218897001
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 10:08 schreef Evangelion het volgende:

[..]
fixed
polatiserende :')
pi_218897546
Ik denk dat er met voorlichting en sociale controle nog wel een wereld te winnen is qua grensoverschrijdend gedrag en de gevolgen die daaruit voort komen. Alleen bij dit soort toxische relaties, vaak ook in kwetsbare gezinnen, of bij psychopathische dader zoals bij dat meisje uit Abcoude lijken me toch andere problemen te domineren waar voorlichting of sociale controle weinig grip op hebben.
pi_218897778
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 11:54 schreef Havermout2 het volgende:
Ik denk dat er met voorlichting en sociale controle nog wel een wereld te winnen is qua grensoverschrijdend gedrag en de gevolgen die daaruit voort komen. Alleen bij dit soort toxische relaties, vaak ook in kwetsbare gezinnen, of bij psychopathische dader zoals bij dat meisje uit Abcoude lijken me toch andere problemen te domineren waar voorlichting of sociale controle weinig grip op hebben.
Tja sociale controle zou er sowieso moeten zijn. Maar tenzij je constant iemand hoort gillen, huilen of geruzie hoort, je ziet niet wat er verder achter de voordeur gebeurt.

Vaak hoor je bij dit soort gevallen ook dat ze altijd vriendelijk groette of een praatje maakten en dergelijke. Dat wil niets zeggen over de duistere dingen binnenshuis
  maandag 29 september 2025 @ 13:09:53 #135
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218897861
@Seven
Je noemde Charlie Kirk. Hij benadrukte de belangrijkheid van een vaderfiguur die liet zien hoe een kerel zich hoort te gedragen zodat een vrouw later weet waar ze naar opzoek moet Een goede keuze kan maken. Het conservatieve verhaaltje dus.
Hoe denk jij daarover? Ik ben zelf helemaal niet van het huisje boompje beesje en gaat heen en vermenigvuldigt u tot de dood u scheidt maar ik snap wel zijn redenering. Zouden het helpen als we de jeugd wat meer conservatieve waarden mee zoudenn geven waarna ze uiteraard zelf de keuze kunnen maken of ze die willen volgen maar ze komen dan iig beter beslagen ten ijs
pi_218952651
https://lc.nl/friesland/s(...)iendin-47438173.html

Gezellige gast.
El Makrini klink ook weer als exact de laffe exoot die je bij dit soort criminaliteit zou verwachten.
blablablabla
pi_218952848
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 16:07 schreef Elan het volgende:
https://lc.nl/friesland/s(...)iendin-47438173.html

Gezellige gast.
El Makrini klink ook weer als exact de laffe exoot die je bij dit soort criminaliteit zou verwachten.
Godsamme. Vrouwen denk toch na wat je in huis haalt.

Eind 2024 bij elkaar, begin 2026 uitgerekend. In zo'n korte tijd kan je elkaar toch nauwelijks leren kennen. Zou ze überhaupt van zijn verleden hebben geweten?

Dit bedoel ik echt niet als victim blaming. Het is natuurlijk enorm triest en er is maar 1 dader. Maar wel weer 2 onnodige doden.
pi_218953103
You wanna be this Queen B, but you can't be
That's why you're mad at me
pi_218953223
quote:
quote:
De conclusie van deze rapportage luidt, zakelijk weergeven, dat er bij verdachte sprake is van een licht verstandelijke beperking, gekenmerkt door een beperkt begrip, beperkte zelfreflectie, inadequate oplossingsvaardigheden met daardoor beïnvloedbaarheid in zijn contacten. Samenhangend met de lichte verstandelijke beperking is er sprake van een laag sociaal-emotioneel functioneren met een egocentrische gerichtheid op eigen behoeftes en een zeer beperkt mentaliserend vermogen (niet goed in staat zich in anderen te verplaatsen, anderen te lezen, motieven van anderen in te schatten). Hij heeft een beperkte impulscontrole en gebrekkige gewetensfuncties. Naast de licht verstandelijke beperking is sprake van forse cognitieve stoornissen in de zin van een vertraagde informatieverwerking en leer- en geheugenstoornissen, mogelijk samenhangend met meningitis/encefalitis. De cognitieve stoornissen worden geclassificeerd als een neurocognitieve stoornis door een somatische oorzaak. Naast de lichte verstandelijke beperking en neurocognitieve stoornis zijn er antisociale trekken in de persoonlijkheid. Er is sprake van kenmerken van psychopathie. Weliswaar vertoont verdachte antisociaal gedrag, maar de dynamiek wordt vooral gekleurd door onmacht vanuit de verstandelijke beperking en neurocognitieve stoornis. Voorts kan gesteld worden dat er sprake is van een stoornis in het gebruik van cocaïne en cannabis, beide ernstig en thans in gereguleerde omstandigheden (deels) in remissie. In de periode rond het ten laste gelegde (18/720338-18, de mishandelingen) was sprake van een ongespecificeerde schizofreniespectrum- of andere psychotische stoornis, maar deze is thans in remissie.
Ook weer zo'n cocktail aan stoornissen die kennelijk ongenezen gewoon weer op de maatschappij is losgelaten.
pi_218953302
Zijn tbs met voorwaarden zou volgens lc.nl vorig jaar nog door de rechtbank zijn verlengd maar deze heb ik [nog] niet gevonden.
You wanna be this Queen B, but you can't be
That's why you're mad at me
  maandag 6 oktober 2025 @ 18:02:22 #141
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_218953413
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 17:23 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
[..]
Ook weer zo'n cocktail aan stoornissen die kennelijk ongenezen gewoon weer op de maatschappij is losgelaten.
leve de bezuinigingen in de zorg etc.

Dat de proef om dergelijke mensen onder te brengen in de maatschappij mislukt is wil er bij sommige niet in. Het wordt tijd dat de ouderwetse gestichten weer in ere worden hersteld.
Don't follow me. I am lost too
.
When everything feels like the movies
Yeah, you bleed just to know you're alive
pi_218953778
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 17:23 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
[..]
Triest dat zulke gewoon vrij loslopen. :|W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')