abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218895467
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2025 20:51 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Zoals in dit topic is te lezen, zijn er ook vrouwen die er aan meedoen.
En nu blijkt dat de dader Marokkaans is, dus alle aandacht zal nu wel weer daar naartoe gaan.
Er wordt vooral veel moeite gedaan om te laten zien dat het niet een probleem is van de autochtone man. Het is altijd de schuld van een allochtoon, en anders van de vrouw zelf.

Zo triest, als je het patroon herkent.
Niemand heeft er een woord over gezegd, je komt er zelf mee dat het een Marokkaan is. Dus als nu alle aandacht naar de Marokkaan gaat dan heb je dat zelf in de hand gehad.
You wanna be this Queen B, but you can't be
That's why you're mad at me
  zondag 28 september 2025 @ 21:42:18 #102
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218895500
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 20:52 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Was vanochtend al bekend, maar bedankt voor de melding
Sorry chef.
  zondag 28 september 2025 @ 21:48:05 #103
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218895533
quote:
3s.gif Op zondag 28 september 2025 21:37 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Niemand heeft er een woord over gezegd, je komt er zelf mee dat het een Marokkaan is. Dus als nu alle aandacht naar de Marokkaan gaat dan heb je dat zelf in de hand gehad.
Post 87.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 28 september 2025 @ 21:52:01 #104
277627 Seven.
We are Borg.
pi_218895558
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 21:24 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Flikker op.
Zelfbeheersing is lastig, maar het is best te leren als je wil.
Resistance is futile.
  zondag 28 september 2025 @ 21:55:23 #105
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218895580
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 20:54 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Wie had dat gedacht. Maar de feministische FOK!kers zijn wakker geworden om lekker boos te gaan doen tegen de mannen op FOK! Want daar ligt uiteindelijk het probleem
Het vrouwenbashtopic is je ontgaan?
pi_218895581
quote:
7s.gif Op zondag 28 september 2025 21:52 schreef Seven. het volgende:

[..]
Valt best mee hoor, ik steek of schiet geen vrouwen dood
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_218895590
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2025 21:55 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Het vrouwenbashtopic is je ontgaan?
?
pi_218895604
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2025 21:48 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Post 87.
Ik klik niet alles aan wat blauw of een link is zonder een korte beschrijving wat het inhoudt.
Nu dan wel, maar ik wist het al.
pi_218895620
Maar goed, de enige victims hier zijn weer de kinderen die elke keer weer in de ellende meegezogen worden. Maar geen woord hierover, die doen er niet toe.

Slaap lekker.
  zondag 28 september 2025 @ 22:11:17 #110
277627 Seven.
We are Borg.
pi_218895643
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 21:55 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Valt best mee hoor, ik steek of schiet geen vrouwen dood
Applausje hoor.
Resistance is futile.
  zondag 28 september 2025 @ 22:15:26 #111
298794 VictoriaIntegrity7
..with a ninja mind
pi_218895657
quote:
6s.gif Op zondag 28 september 2025 10:54 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Die vrouwen kiezen zelf voor de ellende waarin zij zichzelf EN hun kinderen brengen. Met je kwetsbaren. Ziek van dat woord.
Alsof het allemaal hulpeloze gewonde vogeltjes zijn en niet net zulke hopeloze gevallen zijn als die kerels waarvan ze zwanger raken. Houdt toch op zeg.

Die kinderen horen beschermd te worden, dat is zeker waar. Voor de rest doe jij, ik, de maatschappij en instanties er niks tegen dat vrouwen zelf de verkeerde keuzes maken als het om relaties met verkeerde mannen gaat [andersom net zo] en dit helaas moeten bekopen met de dood.

Bijzonder ook dat alleen mannen genoemd worden met agressie regulatie-issues. Alsof vrouwen die niet hebben. :')
Alleen komen zij er beter mee weg.
Je komt zelf ook nogal agressief over hier.

Nee, vrouwen kiezen niet voor ellende.
Laat ik het zo zeggen; geen enkele van deze vrouwen heeft als 8, 14 of 18-jarige gedroomd over trouwen met een agressieve, schietende of stekende of verkrachtende partner.

Daarnaast wordt er ook niet kenbaar gemaakt door de man, in de date fase, dat hij haar mogelijk over een jaar of wat gaat vermoorden. Sterker nog, die man heeft dan die voornemens niet eens.

Het gaat mis bij het reguleren van emoties bij het ervaren van stresssituaties. Het al dan wel of niet kunnen relativeren.
9 van de 10 keer hebben de (meestal) mannen die tot zulke daden overgaan een jeugd vol emotionele verwaarlozing, het hebben van een agressieve vader en soms armoede achter de rug.
Hebben ze daarnaast, in hun verleden, geen enkel sterk rolmodel gehad bij wie ze hebben kunnen leren hoe zij op een gezonde manier stress kunnen uiten, dan loopt het risico op femicide enorm op.

Vrouwen met dezelfde soort achtergronden ontbeert het vaak ook aan zelfvertrouwen en hebben zo’n laag zelfbeeld dat ze zichzelf vastklampen aan zo’n man omdat ze er heilig van overtuigd zijn dat ze zonder hem niets waard zijn. Dat is een hardnekkige boodschap vanuit hun jeugd die op repeat staat; ik kan het niet, ik ben niets waard. En met die instelling loopt een vrouw erg veel risico af te glijden.

Als je vanuit dat perspectief kijkt dan is dit alles dus wel degelijk een maatschappelijk probleem.
Ik vind het in ieder geval een goede ontwikkeling dat veel basisscholen de laatste jaren bezig zijn met kinderen aan te leren hoe je een ruzie oplost, hoe kom je voor jezelf op, hoe praat je iets uit, hoe discussieer je.
I can't see through walls.. but I can kick your ass.
pi_218895707
quote:
9s.gif Op zondag 28 september 2025 20:43 schreef Seven. het volgende:

[..]
Had ze maar een betere partner moeten kiezen.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Ronduit walgelijk.
Het is ronduit walgelijk om alle mannen de schuld te geven door die paar rotte appels die vaak te herkennen zijn.
  zondag 28 september 2025 @ 22:42:13 #113
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218895765
quote:
7s.gif Op zondag 28 september 2025 21:52 schreef Seven. het volgende:

[..]
Nou... blijkbaar heb je er zelf nogal moeite mee. Als de antwoorden niet in je straatje passen ga je als een klein kind liggen jengelen
  zondag 28 september 2025 @ 23:07:21 #114
277627 Seven.
We are Borg.
pi_218895883
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 22:25 schreef -river- het volgende:

[..]
Het is ronduit walgelijk om alle mannen de schuld te geven door die paar rotte appels die vaak te herkennen zijn.
Lang niet alle mannen doen aan victim blaming gelukkig. Maar bij NWS ga je ze niet makkelijk vinden. Alsof deze vrouw het verdiende om vermoord te worden omdat jij jezelf niet kunt herkennen in de problematiek.

quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 22:42 schreef the-eye het volgende:

[..]
Nou... blijkbaar heb je er zelf nogal moeite mee. Als de antwoorden niet in je straatje passen ga je als een klein kind liggen jengelen
Victim blaming is nu eenmaal een groot deel van het probleem. Ik snap wel dat het niet leuk is om over jezelf te lezen dat een ander dat walgelijk vindt.
Resistance is futile.
  zondag 28 september 2025 @ 23:16:31 #115
509226 Gehakt_bal
Lekker balletje
pi_218895931
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 22:15 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:

[..]

Nee, vrouwen kiezen niet voor ellende.
Laat ik het zo zeggen; geen enkele van deze vrouwen heeft als 8, 14 of 18-jarige gedroomd over trouwen met een agressieve, schietende of stekende of verkrachtende partner.

Ze bestaan hoor.
Genoeg vrouwen die bewust met een agressieve man een relatie aan gaan. In sommige milieus is geweld een vrij normaal iets zelfs.

Maar bij het overgrote deel zal dat inderdaad niet het geval zijn en komt het geweld in de loop van de relatie naar boven drijven.
pi_218895935
quote:
7s.gif Op zondag 28 september 2025 23:07 schreef Seven. het volgende:

[..]
Lang niet alle mannen doen aan victim blaming gelukkig. Maar bij NWS ga je ze niet makkelijk vinden. Alsof deze vrouw het verdiende om vermoord te worden omdat jij jezelf niet kunt herkennen in de problematiek.
[..]
Victim blaming is nu eenmaal een groot deel van het probleem. Ik snap wel dat het niet leuk is om over jezelf te lezen dat een ander dat walgelijk vindt.
Ik geef niet al die vrouwen de schuld terwijl jij wel alle mannen over een kam scheert. Ja 9 van de 10 partnermoorden kan je echt die vrouw niet aanrekenen maar zolang er vrouwen zijn die hunzelf en hun kinderen in gevaar brengen omdat ze het spannend vinden om bij een foute man te zijn is mijn medelijden voor hen ver te zoeken.
pi_218895958
quote:
Mannen in jurken probleem.
  zondag 28 september 2025 @ 23:45:02 #118
..with a ninja mind
pi_218896015
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2025 23:16 schreef Gehakt_bal het volgende:

[..]
Ze bestaan hoor.
Genoeg vrouwen die bewust met een agressieve man een relatie aan gaan. In sommige milieus is geweld een vrij normaal iets zelfs.

Maar bij het overgrote deel zal dat inderdaad niet het geval zijn en komt het geweld in de loop van de relatie naar boven drijven.
Dat zijn vaak vrouwen die een jeugd vol geweld achter de rug hebben.
Het is voor de meeste mensen niet voor te stellen maar voor deze vrouwen voelt het daardoor vertrouwd. Zij hebben vanaf hun vroegste herinnering geleerd te buigen voor agressie. Als er dan bijvoorbeeld door moeder ook nog werd gezegd;” ja maar papa is ook wel eens lief, en hij houdt van ons. “
Dan is zo’n meisje wanneer ze volwassen wordt zo ‘gewired’ dat ze ‘voor zo’n man valt’.

Idem voor de vrouwen die ernstige emotionele verwaarlozing hebben ervaren in hun jeugd. Zij zullen zich eerder aangetrokken voelen door zo’n man omdat ze ineens het middelpunt van belangstelling is. Zo’n man wil controle over haar, is stikjaloers.. z’n hele wereld draait om haar.
In het begin is het nog cute en schattig en wat overdreven gedrag maar geleidelijk kan dat uitlopen op verstikkend en intimiderend gedrag.

En ja, soms heb je naïeve vrouwen of vrouwen die denken dat ze hem wel even kunnen fixen, zonder het hebben van een noemenswaardige negatieve jeugd die voor zo’n man gaan.
Maar zij zullen eerder met of zonder kinderen de relatie verbreken.
  zondag 28 september 2025 @ 23:46:56 #119
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218896019
@Seven
Ik vind het jammer dat je het zo ziet. Niemand geeft de vrouw in Sneek de schuld. Kom op zeg doe effe normaal.
Maar de "oplossing" ligt echt bij vrouwen.en niet omdat het hun schuld is maar omdat er geen andere mogelijkheid is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 29 september 2025 @ 00:02:28 #120
277627 Seven.
We are Borg.
pi_218896063
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 23:16 schreef -river- het volgende:

[..]
Ik geef niet al die vrouwen de schuld terwijl jij wel alle mannen over een kam scheert. Ja 9 van de 10 partnermoorden kan je echt die vrouw niet aanrekenen maar zolang er vrouwen zijn die hunzelf en hun kinderen in gevaar brengen omdat ze het spannend vinden om bij een foute man te zijn is mijn medelijden voor hen ver te zoeken.
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 13:57 schreef -river- het volgende:
Misschien helpt het eens om te stoppen met vallen voor foute mannen en te kiezen voor lieve leuke mannen want die zijn er genoeg.
Dit is een klassiek voorbeeld victim blaming.

quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 23:46 schreef the-eye het volgende:
@:Seven
Ik vind het jammer dat je het zo ziet. Niemand geeft de vrouw in Sneek de schuld. Kom op zeg doe effe normaal.
Maar de "oplossing" ligt echt bij vrouwen.en niet omdat het hun schuld is maar omdat er geen andere mogelijkheid is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt de quotes toch gelezen? Het zijn allemaal klassieke voorbeelden van victim blaming. Als zij geen relatie was aangegaan met hem, dan had ze nog geleefd.

Dat is hetzelfde als zeggen dat Charlie Kirk het over zichzelf afgeroepen heeft, omdat hij nu controversiële standpunten uitdroeg. Als hij dat niet had gedaan, dan had hij nog geleefd. Ook dat vind ik een walgelijk staaltje victim blaming.
Resistance is futile.
pi_218896072
quote:
7s.gif Op zondag 28 september 2025 23:07 schreef Seven. het volgende:

[..]
[..]
Victim blaming is wat anders dan een beetje opletten met wat voor volk je omgaat.

Ik heb een zus, waarvan de hele familie al wantrouwen had in die vent. Maar verliefdheid maakt blind. Achteraf, 2 kinderen verder bleek het wantrouwen van de familie terecht. Hij mishandelde haar en de kinderen. En zelfs 5 jaar later nog Er lopen nog steeds rechtszaken omdat hij de kinderen wil zien, die hij constant blijft verliezen gelukkig.

Blamed de hele familie dan mijn zus daarvoor? Nee tuurlijk niet. De kinderen? Nee tuurlijk niet. Maar er waren zoveel signalen die je dan niet ziet kennelijk als je verliefd bent.
  maandag 29 september 2025 @ 00:21:19 #122
..with a ninja mind
pi_218896109
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 00:03 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Victim blaming is wat anders dan een beetje opletten met wat voor volk je omgaat.

Ik heb een zus, waarvan de hele familie al wantrouwen had in die vent. Maar verliefdheid maakt blind. Achteraf, 2 kinderen verder bleek het wantrouwen van de familie terecht. Hij mishandelde haar en de kinderen. En zelfs 5 jaar later nog Er lopen nog steeds rechtszaken omdat hij de kinderen wil zien, die hij constant blijft verliezen gelukkig.

Blamed de hele familie dan mijn zus daarvoor? Nee tuurlijk niet. De kinderen? Nee tuurlijk niet. Maar er waren zoveel signalen die je dan niet ziet kennelijk als je verliefd bent.
Fijn dat jouw zus een netwerk aan familie heeft wat haar vast de kracht heeft gegeven om de knoop door te hakken en deze jarenlange nasleep aan rechtszaken niet alleen hoeft te dragen.

Ik denk dat er best wat vrouwen wel eens ‘s nachts wakker liggen in dit land en het niet aandurven om weg te gaan bij zo’n idioot omdat ze simpelweg geen netwerk hebben. En dan nog de doodsangst dat er een rechter gaat bepalen dat de kinderen dan (zonder jou) om het weekend of vaker naar de agressieve vader moet.
  maandag 29 september 2025 @ 00:31:30 #123
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218896120
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 00:02 schreef Seven. het volgende:

[..]
[..]
Dit is een klassiek voorbeeld victim blaming.
[..]
Je hebt de quotes toch gelezen? Het zijn allemaal klassieke voorbeelden van victim blaming. Als zij geen relatie was aangegaan met hem, dan had ze nog geleefd.

Dat is hetzelfde als zeggen dat Charlie Kirk het over zichzelf afgeroepen heeft, omdat hij nu controversiële standpunten uitdroeg. Als hij dat niet had gedaan, dan had hij nog geleefd. Ook dat vind ik een walgelijk staaltje victim blaming.
Als er morgen een HellsAngel door een lid van een rivaliserende motorbende wordt doodgeschoten dan mag niet zeggen dat de schutter schuldig is maar dat ik het een slechte keuze vond om bij de HellsAngels te gaan want dan is dat victim blaming? :')
pi_218896122
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 00:21 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:

[..]
Fijn dat jouw zus een netwerk aan familie heeft wat haar vast de kracht heeft gegeven om de knoop door te hakken en deze jarenlange nasleep aan rechtszaken niet alleen hoeft te dragen.

Ik denk dat er best wat vrouwen wel eens ‘s nachts wakker liggen in dit land en het niet aandurven om weg te gaan bij zo’n idioot omdat ze simpelweg geen netwerk hebben. En dan nog de doodsangst dat er een rechter gaat bepalen dat de kinderen dan (zonder jou) om het weekend of vaker naar de agressieve vader moet.
Ja maar waar het mij om gaat is, is het nou echt nodig om een vrouw te behoeden voor de foute vent, en als het daarna uit de hand loopt, en je vind er wat van is het dan victim blaming?

Dat vind ik wel wat anders dan een Lisa van 17 die door een onbekende wordt neergestoken en men achteraf zegt: "Had ze maar niet alleen moeten fietsen, of andere kleding aan moeten doen" Dat is imo victim blaming
pi_218896125
Er wat van vinden of de schuld bij de vrouw neerleggen is natuurlijk totaal wat anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')