Bekijk deze YouTube-videoquote:Drugscrimineel Jos Leijdekkers, beter bekend als Bolle Jos uit Breda, is vader geworden. De moeder van het kindje is de dochter van de president van Sierra Leone, stelt oppositieleider Mohammed Mansaray. Zij zou in New York zijn bevallen.
De Bredase drugscrimineel houdt zich al enige tijd schuil in Sierra Leone. Hij zou een goede band hebben met de president van het West-Afrikaanse land. Sterker nog, de drugsbaron zou een relatie hebben met Agnes Bio, de dochter van de president. De twee zouden trouwplannen hebben en Bio zou zelfs naar Parijs zijn gereisd om een trouwjurk uit te zoeken.
Bevalling
Het lijkt erop dat het kind van de twee onlangs geboren is. De president van Sierra Leone zou zijn kleinkind hebben ontmoet toen hij voor een vergadering van de Verenigde Naties in New York was.
De kans is groot dat Bolle Jos niet bij de bevalling van zijn kind is geweest in New York. De politie in Nederland en België zijn nog altijd met man en macht op zoek naar de drugscrimineel. In beide landen moet hij meer dan zestig jaar gevangenisstraf uitzitten voor onder andere grootschalige cocaïnesmokkel.
96 miljoen
Daarnaast werd deze week bekend dat Leijdekkers in België nog eens tot acht jaar is veroordeeld voor in de invoer van cocaïne in de haven van Antwerpen. De rechtbank in Rotterdam besloot in juli dat Leijdekkers ruim 96 miljoen euro aan crimineel vermogen moet terugbetalen. Het Openbaar Ministerie ging daartegen in beroep en wil dat de crimineel 221 miljoen euro terugbetaald.
Alle veroordelingen hebben vooralsnog weinig impact op de drugscrimineel, omdat hij zich schuilhoudt in Sierra Leone. Daar lijkt hij een goede positie te hebben opgebouwd. Zo dook in maart een video op waarin Bolle Jos feestviert met het hoofd van de Sierra Leoonse immigratiedienst en het hoofd van de drugspolitie.
Eerst feliciteren!quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:21 schreef xzaz het volgende:
Waarom gaat er geen enkele journalist daar naar toe om hem wat te vragen?
Geen enkele journalist wil een zelfmoord plegen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:21 schreef xzaz het volgende:
Waarom gaat er geen enkele journalist daar naar toe om hem wat te vragen?
Dat zag ik ook. Heb ook al een TR gezet.quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:24 schreef Nober het volgende:
Wilde een nieuw deel openen maar die optie was er niet.
Gefeliciteerd Jos en de gehele familie aan bijderzijden! 🎉🍾
Graag even reeksen mod.
Topicreeks: Waar is Bolle Jos?
Ik had hetzelfde probleem. Aldi troep.quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:24 schreef Nober het volgende:
Wilde een nieuw deel openen maar die optie was er niet.
Geen gender reveal party? Valt me tegen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 14:40 schreef maily het volgende:
[..]
Kan nog alle kanten op
Heb nog geen roze of blauwe rook gezien.
Eerder gedoped, lijkt me.quote:Op vrijdag 26 september 2025 14:53 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Geen gender reveal party? Valt me tegen.
Maar goed als goede katholieke familie zal het kindje vast gedoopt worden.
Zjoskequote:Op vrijdag 26 september 2025 20:46 schreef StateOfMind het volgende:
Bolle Jos junior![]()
Of Bolle Josefien
quote:Op vrijdag 26 september 2025 14:24 schreef Caland het volgende:
FOK! feliciteert Bolle JosGod met de geboorte van zijn kind
@:zipportal
https://www.telegraaf.nl/(...)gepakt/94248547.html (premium)quote:Waarom werd deze Agnes eigenlijk niet opgepakt?, vraagt menigeen zich af. Er zijn genoeg verdenkingen dat ze met haar familie deel uitmaakt van een crimineel netwerk, waarin ook Jos Leijdekkers een hoofdrol vervult. Helaas heeft de presidentiële dynastie diplomatieke onschendbaarheid en konden Agnes en haar vader ongehinderd de VS verlaten.
Denk het wel. Dan moeten we extrajudicial gaan aanpakken, maar dat doen wij Europeanen niet.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 09:49 schreef Nober het volgende:
Kan Jos onschendbaar worden als hij met Agnes trouwt?
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)gepakt/94248547.html (premium)
Zou Jos in zijn keuken ook een coke-eiland hebben 🤔quote:
Goede vraag!quote:Op donderdag 2 oktober 2025 11:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zou Jos in zijn keuken ook een coke-eiland hebben 🤔
De machthebbers van Sierra Leone (dus schoonpapa) kunnen hem een diplomatiek paspoort geven waardoor hij volgens mij veilig kan reizen, echter landen kunnen hem natuurlijk wel de toegang weigeren. Voor de reputatie van het land is het natuurlijk niet echt goed, maar neem aan dat Sierra Leone toch al een slechte reputatie had.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 09:49 schreef Nober het volgende:
Kan Jos onschendbaar worden als hij met Agnes trouwt?
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)gepakt/94248547.html (premium)
quote:De Amsterdamse ex-advocaat Till K. (70) had volgens het Openbaar Ministerie een ‘spilfunctie’ bij een cocaïnetransport van ongeveer 4.500 kilo dat in juni 2025 in de Amsterdamse haven werd onderschept. De partij zou toebehoren aan de voortvluchtige drugsbaron “Bolle” Jos Leijdekkers. Dat schrijft Het Parool.
In de haven van Amsterdam werd op vrijdag 13 juni een partij van bijna 4.500 kilo cocaïne onderschept. De drugs waren verstopt tussen een lading hout afkomstig uit Ghana. Het was de grootste drugsvangst die ooit in Amsterdam is gedaan.
In het onderzoek naar de zaak werd al snel een 42-jarige man uit Amsterdam aangehouden die mogelijk betrokken was bij de smokkel van de drugs en zijn er bedrijfspanden doorzocht.
Groot advocatenkantoor
In het onderzoek Rodeo werd in op 5 oktober 2025 in Amsterdam de 70-jarige voormalig advocaat Till K. opgepakt. Daarbij zijn vier telefoons in beslag genomen. K. werkte volgens Het Parool in het verleden als civilist bij advocatenkantoor Kennedy Van der Laan waar 120 advocaten werkzaam zijn. Later was K. als partner betrokken bij een ander advocatenkantoor.
Aangifte
In 2009 liet hij zich schrappen van het tableau. In april 2010 deed de Amsterdamse Orde van Advocaten aangifte tegen K. en een andere advocaat van het kantoor wegens fraude. Ze zouden rekeningen van cliënten voor bijna een half miljoen euro hebben geplunderd.
Dekmantel
Volgens justitie vervulde Till K. een ‘spilfunctie’ bij de cocaïnesmokkel. Hij zou een Duits bedrijf hebben opgericht dat zich zogenaamd bezighield met de import van bouwmateriaal, maar dat puur diende als dekmantel voor de cokesmokkel. Het Duitse bedrijf stond op naam van een 72-jarige man uit Chaam. Hij zou geen bedrijfsactiviteiten uitvoeren, maar alleen een vergoeding krijgen om het bedrijf op zijn naam te zetten. Uit het onderzoek blijkt dat deze man door Till K. is geworven als katvanger. Analyse van de telefoon van de inmiddels overleden 72-jarige man leidde uiteindelijk tot de identificatie van K.
De constructie zou volgens justitie zijn opgericht voor Winston N. uit Dubai, een drugshandelaar die eerder werd gelinkt aan Rico “De Chileen” R. en inmiddels wordt gezien als zakenpartner van Jos Leijdekkers.
‘Makelaar voor de onderwereld’
Till K. en Winston N. zouden volgens het OM veelvuldig contact hebben gehad over een hele reeks bedrijven die als dekmantel voor cocaïnesmokkel fungeerden. Al deze bedrijven waren opgericht door Till K. ‘Het onderzoek heeft het beeld opgeleverd dat K. een makelaar in bedrijven voor de onderwereld was,’ aldus de officier van justitie vrijdag tijdens een pro-formazitting in de zaak waar Het Parool bij aanwezig was.
Till K., die ook actief is als jager, ontkent elke betrokkenheid bij drugssmokkel. Hij gaf alleen toe dat hij de bedrijven verhandelde en zegt niet te weten dat de bedrijven gelieerd waren aan drugshandel, maar de officier van justitie noemt dat volstrekt ongeloofwaardig.
K., die in de gevangenis een hersenbloeding zou hebben gehad, blijft voorlopig vastzitten.
quote:De ex-vrouw van Bolle Jos eist haar tienjarige zoontje Liam terug uit Sierra Leone. Daar houdt de cokehandelaar uit Breda hem al vier jaar bij haar weg. In De Telegraaf doet de moeder een hartenkreet. "Geen zekerheid dat hij veilig is en dat breekt me", vertelt ze.
Leijdekkers kreeg in het West-Afrikaanse land een relatie met de dochter van de president en kreeg een kind met haar. Daarbij leek hij te vergeten dat hij ook nog getrouwd was met de moeder van zijn kinderen.
Hanane, de ex-vrouw van de cokehandelaar, beschuldigt haar voormalige echtgenoot in De Telegraaf van kinderontvoering. "Jos houdt onze oudste zoon al vier jaar van mij weg. Dat is een pijn die niet in woorden is te vatten. Ik leef elke dag met gemis, angst en onzekerheid. Ik wil hem en de presidentiële familie achter de tralies. Met deze woorden bedoel ik geen wraak, maar gerechtigheid", vertelt ze in een e-mail aan de redactie van De Telegraaf.
'In de steek gelaten'
Met de andere twee kinderen die ze met Leijdekkers kreeg, zit ze op een schuiladres in het Midden-Oosten. Bolle Jos vluchtte naar Sierra Leone, omdat hij op zijn een-na-laatste schuiladres in Turkije steeds meer de hete adem van politie en justitie in zijn nek voelde.
"Mij werd toen verteld dat ik foto’s moest maken voor een Turkse identiteitskaart, maar er werd ook een Duits paspoort van mij gemaakt", blikt Hanane terug. Aan haar ex-man zou ze nog gevraagd hebben wat hij daar mee moest, maar een antwoord kreeg ze niet. Hij vluchtte met hun zoontje naar Sierra Leone en liet haar en hun twee jongste zoontjes in de steek.
De moeder maakt zich ernstige zorgen over Liam. Op wat contacten via versleutelde telefoons na heeft ze amper nog contact met hem. "Niemand kan mij met zekerheid zeggen dat hij veilig is en dat breekt me als moeder", zegt ze.
Ben benieuwd .....quote:De Spaanse politie heeft vrijdag op een vrachtschip een record hoeveelheid cocaïne gevonden. De internationale politiedienst Interpol vermoedt dat de Bredase drugscrimineel 'Bolle Jos' betrokken is. Dat schrijft De Telegraaf. Jos Leijdekkers zit al tijden veilig in Sierra Leone dat weigert hem aan Nederland uit te leveren.
Het schip is op 22 april vertrokken vanuit de haven van Freetown, de hoofdstad van Sierra Leone, en had als eindbestemming Benghazi in Libië. Spaanse autoriteiten hielden het schip daarna continu in de gaten en grepen afgelopen vrijdag in.
De bemanning werd voor de kust van Marokko overmeesterd. Waarna de kapitein het gezag over de Arconian uit handen moest geven en eenheden van de Guardia Civili de regie overnamen.
Record hoeveelheid kilo's coke
Aan boord zou een record aantal kilo's coke zijn gevonden. Het gaat om een vangst van tussen de 30.000 en 45.000 kilo pure cocaïne met een geschatte waarde van meer dan een miljard euro.
Het schip ligt momenteel voor de kust van Gran Canaria voor anker. Bij de inzet van de Spaanse autoriteiten zijn volgens De Telegraaf ook Nederlanders aangehouden.
Link met Bolle Jos
Welke rol Bolle Jos bij het transport heeft gespeeld is onduidelijk en wordt momenteel onderzocht. Hij verblijft al enige tijd in Sierra Leone, waar hij nauw samen zou werken met onder meer president Maada Bio. Ook zou hij een kind hebben met de dochter van president Bio.
Tientallen jaren celstraf
De Bredase drugsbaas moet in Europa nog tientallen jaren celstraf uitzitten. Zo werd Jos Leijdekkers in België al in verschillende rechtszaken bij verstek veroordeeld tot in totaal 57 jaar cel. In juni 2024 kreeg hij in Nederland 24 jaar gevangenisstraf voor internationale handel in cocaïne en het geven van opdracht voor een liquidatie.
Nederland heeft al meerdere keren aan Sierra Leone gevraagd om de drugsbaas uit te leveren, maar het land weigert dit verzoek telkens opnieuw.
De vader, moeder en zus van Bolle Jos worden verdacht van witwassen en staan aanstaande woensdag en vrijdag terecht in Rotterdam. Ze werden in januari en maart 2023 opgepakt omdat ze de beschikking hadden over een met drugsgeld aangeschaft appartement in Dubai, twee Bentley’s en een grote hoeveelheid cash geld.
Dat zijn serieuze hoeveelheden. Als er meer van dit soort schepen onderweg zijn verklaart dat ook waarom de cokeprijs zo hard gedaald is de afgelopen periode.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 19:51 schreef maily het volgende:
Tienduizenden kilo's coke ontdekt in Spanje; Bolle Jos mogelijk betrokken
[..]
Ben benieuwd .....
Wat betaal je tegenwoordig voor een gram?quote:Op dinsdag 5 mei 2026 20:05 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Dat zijn serieuze hoeveelheden. Als er meer van dit soort schepen onderweg zijn verklaart dat ook waarom de cokeprijs zo hard gedaald is de afgelopen periode.
Volgens mij is de prijs voor de gebruiker niet gedaald maar de prijs per kilo voor de handelaren wel, naar zo'n 13.000 euro, wat 25.000 was.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 20:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat betaal je tegenwoordig voor een gram?
Geen idee, maar ik hoor prijzen van 13.000 euro voor een kilo. Dat is wel eens ruim het dubbele geweest.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 20:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat betaal je tegenwoordig voor een gram?
Nadat ik in 2000 coke had gesnoven in Bolivia voor minder dan 1/10 e van de Nederlandse prijs en coca-bladeren had gekauwd wat aardig in de richting kwam van Nederlandse coke, was ik niet zo happig meer op dat spul hier.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 20:11 schreef vosss het volgende:
Ofja ik bedoel eigenlijk 0,6 gram afgetopt met gemalen TL-buis en Vim om tot die gram te komen.
quote:De politie volgde lange tijd de zus van Bolle Jos. Ze werd ook overal afgeluisterd en gehackt. Dat vertelde haar advocaat bij de start van het proces tegen haar. "Als ze niet het zusje van hem was, dan hadden we hier naast gezeten, geen circus om haar heen." De zus wordt samen met haar moeder en vader verdacht van witwassen. De familie zou hebben meegeprofiteerd van de misdaadwinsten van Bolle Jos. De moeder heeft geen advocaat en daarom is het proces tegen haar en de dochter uitgesteld. Pa staat wel terecht woensdag en hoorde zeven maanden cel eisen.
Afluisteren gebeurde ook thuis, vermoedelijk in Breda waar ze staat ingeschreven. Maar ook in haar auto, bij het uitlaten van de hond, een uitje naar Zoutelande en een verjaardagsfeest. "Stelselmatige observatie, telefoontaps, afluisterapparatuur in haar auto, zendmastgegevens. Werkelijk alles is uit de kast getrokken. Wat leverde dat op? Nul. Het ging niet om haar, het ging om haar broer", stelde de advocaat van de zus.
Vaatwasser
"Op een dag werkte de vaatwasser niet meer en toen zag een monteur achter de vaatwasser dat er afluisterapparatuur zat. Gevaarlijk, zei de monteur, de boel had kunnen ontploffen. En toen ze de politie belde, zei die: dat is van ons. Zou u dit naar het politiebureau kunnen brengen?"
De kritiek van de advocaat was ook gericht op de media. "We zitten hier allemaal niet vanwege deze familieleden, maar vanwege hun zoon en haar broer." De officieren van justitie reageerden niet op de klacht van de advocaat.
Drugsbaron
In de rechtszaal in Rotterdam verschenen woensdagochtend de zus, moeder en vader van Jos Leijdekkers, de meest gezochte drugsbaron van ons land en sinds drie jaar op de Nationale Opsporingslijst.
Meteen bij de start van het proces werd duidelijk dat de moeder een week geleden heeft gebroken met haar advocaat. De moeder zweeg tot nu toe maar is van gedachten veranderd. "Ja, dat klopt. Ik wil wel verklaren. Mijn advocaat adviseerde me dat ik beter niks kon zeggen."
Die andere opstelling van de moeder leidde tot een 'onoverkomelijke vertrouwensbreuk' tussen haar en de advocaat. Daarom besloot de rechtbank haar zaak uit te stellen tot komend najaar. Omdat de zaak van haar dochter nauw verweven is met die van haar, werd ook het proces van de dochter uitgesteld.
Nachtmerrie
De advocaat van vader zei dat hij gewoon door wilde met het proces. "Hij wil ook dat deze nachtmerrie een keer stopt." Zijn zaak ging door.
De officier van justitie vertelde dat ze in de zoektocht naar Jos Leijdekkers stuitten op de familie die meeprofiteerde van de misdaadwinsten. En ook pa (71) dus.
De vader zou een duur horloge cadeau hebben gekregen van zijn zoon Jos. Maar pa ontkent. "Ik heb nooit iets gekregen van mijn zoon, nooit."
Chats
In cryptocommunicatie die ze toeschrijven aan Bolle Jos kwamen ze berichten tegen daarover, met het typenummer. Een van die accounts straalde aan dicht bij het huis van de vader. Via een Antwerpse juwelier belandde het horloge bij pa thuis in Rotterdam.
Een taxateur schatte de waarde op 110.000 euro. Zo kostbaar dat het niet te verklaren is, omdat zijn bedrijf een bescheiden omzet heeft. Zeven maanden celstraf eiste de officier daarom tegen de vader van 'Bolle' Jos Leijdekkers.
Bordeel
Pa zegt dat hij het horloge ooit in Dubai ruilde. Hij klaagde ook over de manier waarop de politie via hem zijn zoon wilde opsporen. "Ze hebben mij vijf jaar gevolgd, in Dubai, in Spanje, overal."
Ook vindt pa het onterecht dat media schrijven dat hij uit een misdaadfamilie komt. Hij is nooit voor zoiets veroordeeld of gepakt. "Wij worden zo zwart gemaakt. Omdat je een bordeel hebt. Ik heb mijn hele leven bordelen gehad."
"Het is allemaal Jos. Van de week weer een partij gepakt, mogelijk Bolle Jos. Alsof er in Sierra Leone geen andere zijn. Ze schuiven alles op hem."
Zijn advocaat kwam daarna aan het woord en beklaagde zich over de media-aandacht en de vele aandacht van politie en justitie. "Het heeft er sterk de schijn van dat ze worden gebruikt als lokaas voor het opsporen van hun zoon."Hij vroeg om hoogstens een voorwaardelijke celstraf.
Uitspraak is op woensdag 20 mei.
quote:Op zondag 17 mei 2026 13:10 schreef maily het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)opgepakt-in-istanbul
Oudere broer Bolle Jos voor 3e keer opgepakt in Istanboel.
Alleen de link want mobiel
https://nos.nl/artikel/26(...)op-laatste-moment-afquote:'Nederland blies arrestatie Jos Leijdekkers in Afrika op laatste moment af'
Speciale eenheden van de politie en de marine hebben de afgelopen weken twee keer op het punt gestaan om in West-Afrika te proberen om crimineel Jos Leijdekkers te arresteren
Knap bedacht om hem op zee te arresteren.quote:Op donderdag 21 mei 2026 11:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)op-laatste-moment-af
Handig om te zeggen ook.quote:Op donderdag 21 mei 2026 11:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)op-laatste-moment-af
Volgens inlichtingen zou hij aan boord van een bepaald schip gaan, om naar Liberia te gaan, maar hij ging naar verluidt op het laatste moment niet aan boord.quote:Op donderdag 21 mei 2026 11:39 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Knap bedacht om hem op zee te arresteren.
Maar waarom afgeblazen vraag ik me dan af ...... dreiging?
Misschien weet ie dat hij in de gaten wordt gehouden?quote:Op donderdag 21 mei 2026 11:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Volgens inlichtingen zou hij aan boord van een bepaald schip gaan, om naar Liberia te gaan, maar hij ging naar verluidt op het laatste moment niet aan boord.
Dat weet ik wel zeker, dat ie dat weet.quote:Op donderdag 21 mei 2026 11:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Misschien weet ie dat hij in de gaten wordt gehouden?
Ben benieuwd hoe lang hij uit handen kan blijven. Hij doet het redelijk slim, dus misschien wel heel lang. Overigens, als je zo'n groot imperium hebt daar en zelfs bij hoogwaardigheidsbekleders bekend bent moet ie genoeg intel hebben. Maar las ik ook dat ze hem in internationale wateren moesten oppakken? Want dan kan het ook nog wel eens heel lastig worden.quote:Op donderdag 21 mei 2026 11:54 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker, dat ie dat weet.
Sowieso sinds bekend is dat ie daar is.
Vroeg of laat lopen de grote jongens toch tegen de lamp, of ze worden opgepakt of ze worden vermoord.quote:Op donderdag 21 mei 2026 11:59 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe lang hij uit handen kan blijven. Hij doet het redelijk slim, dus misschien wel heel lang. Overigens, als je zo'n groot imperium hebt daar en zelfs bij hoogwaardigheidsbekleders bekend bent moet ie genoeg intel hebben. Maar las ik ook dat ze hem in internationale wateren moesten oppakken? Want dan kan het ook nog wel eens heel lastig worden.
het kan natuurlijk ook bewust gelekt zijn.quote:Op donderdag 21 mei 2026 13:28 schreef cinderloom het volgende:
Is het niet dom dat dit nu op de nos staat? Jos zal ook vast het nieuws in de gaten houden. Hij weet nu dat hij niet meer de boot op moet
quote:Bíjna was de meest gezochte crimineel van ons land gepakt. Speciale eenheden wisten precies waar Bolle Jos zat, maar een arrestatiemissie werd op het laatste moment afgeblazen. Deel 2 van John van den Heuvels documentaire Bolle Jos is nu te zien!
Oh nice, vond het laatste keer al zo afgekapt maar er is nu een deel 2.quote:Op donderdag 21 mei 2026 15:59 schreef Zipportal het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-video
[..]
Is toch de Telegraaf die ermee komt, die boeit het niet als ze een mooi artikeltje kunnen publiceren. Of ze denken, het is afgeblazen dus maakt toch niet meer uit.quote:Op donderdag 21 mei 2026 13:28 schreef cinderloom het volgende:
Is het niet dom dat dit nu op de nos staat? Jos zal ook vast het nieuws in de gaten houden. Hij weet nu dat hij niet meer de boot op moet
53 minuten.quote:Op donderdag 21 mei 2026 16:10 schreef Ama het volgende:
[..]
Oh nice, vond het laatste keer al zo afgekapt maar er is nu een deel 2.
Denk eigenlijk wel dat ie het allang ook wist, vooral door die ene zaak van laatst. Dan heb je sowieso een mol erbij zitten.quote:Op donderdag 21 mei 2026 13:28 schreef cinderloom het volgende:
Want?quote:
Gewoon ergens kidnappen en dan zeggen dat het in internationale wateren was. Doel heiligt het middel in deze.quote:Op donderdag 21 mei 2026 17:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Want?
Als Bolle J op het laatste moment niet op de boot stapt, zodat hij niet in internationale wateren gepakt kan worden, dan kan Nederland daar toch niks aan doen.
Hij zal wel gewaarschuwd zijn door een mol om niet op die boot te gaanquote:Op donderdag 21 mei 2026 17:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Want?
Als Bolle J op het laatste moment niet op de boot stapt, zodat hij niet in internationale wateren gepakt kan worden, dan kan Nederland daar toch niks aan doen.
quote:Kabinet wil ontwikkelingshulp aan Sierra Leone stoppen vanwege Jos Leijdekkers
Omdat het maar niet lukt de veroordeelde drugscrimineel Jos Leijdekkers uitgeleverd te krijgen door Sierra Leone, gaat het kabinet proberen het ontwikkelingsgeld van de Europese Unie aan het land stop te zetten. Nederland hoopt met hulp van andere Europese landen zo de druk op Sierra Leone op te voeren.
https://nos.nl/artikel/26(...)wege-jos-leijdekkersquote:"Het is natuurlijk bizar dat wij een land faciliteren of ondersteunen dat tegelijkertijd een veilige haven biedt aan een van de grootste drugscriminelen die we wereldwijd kennen", zei minister Van Weel van Justitie in het tv-programma Buitenhof.
De EU heeft voor de periode van 2021 tot 2027 352 miljoen euro aan subsidies aan Sierra Leone toegekend(opent in nieuw venster), vermeldt de website van de Europese Commissie. Het West-Afrikaanse land profiteert daarnaast van regionale en internationale EU-programma's.
Ze gaan het proberen.quote:Op zondag 31 mei 2026 16:57 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)wege-jos-leijdekkers
Ze moeten eerst andere EU landen proberen te overtuigen daarin mee te gaan. Zullen geheid een paar zeggen dat het niet ten koste mag gaan van de lokale bevolking. Zit niks anders op dan militair die pipo te onttrekken aan dat land.quote:
Dat militair onttrekken daar zitten flinke juridische voorwaarden aan vast.quote:Op zondag 31 mei 2026 17:02 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ze moeten eerst andere EU landen proberen te overtuigen daarin mee te gaan. Zullen geheid een paar zeggen dat het niet ten koste mag gaan van de lokale bevolking. Zit niks anders op dan militair die pipo te onttrekken aan dat land.
'ontwikkelingshulp' is in dit geval smeergeld. Bolle Jos heeft kennelijk meer budget.quote:Op zondag 31 mei 2026 16:57 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)wege-jos-leijdekkers
Ik denk dat het smeergeld van schoonpa van ons Joske krijgt vele malen meer is dan wat ze van Den Haag krijgen.quote:Op zondag 31 mei 2026 17:21 schreef Since2003 het volgende:
[..]
'ontwikkelingshulp' is in dit geval smeergeld. Bolle Jos heeft kennelijk meer budget.
Ja geheid. Dan sta je bij de uitgang van de rechtbank klaar zodra hij vrijgelaten wordtquote:Op zondag 31 mei 2026 17:18 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat militair onttrekken daar zitten flinke juridische voorwaarden aan vast.
Vandaar dat het plan was om hem in internationale wateren op te pakken.
Dat is geen probleem.
Pak je hem op met Nederlandse special forces ín Sierra Leone, dan is dat niet rechtsgeldig en zal een rechter hem simpelweg vrij móeten laten.
Anders was ie inmiddels al lang opgepakt.
dan krijg je dat bijvoorbeeld een Iran oud onderdanen uit Nederland gaat ontvoeren.quote:Op zondag 31 mei 2026 17:29 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ja geheid. Dan sta je bij de uitgang van de rechtbank klaar zodra hij vrijgelaten wordt![]()
Bij dit soort extreme gevallen met een zeer zware crimineel, waarbij de overheid van het land zelf de reden is dat hij daar veilig verblijft, moet het recht maar dusdanig worden gevormd dat het wel mogelijk is. Anders beginnen we gewoon een oorlog tegen Sierra Leone, kan ook. Na hoeveel dagen zouden ze met een presenteerblaadje komen?
Als zij kunnen bewijzen dat dat zware criminelen zijn die veroordeeld zijn en wij veilig onderdak bieden, be my guest. Maar alsof Iran zich ooit heeft gehouden aan internationaal rechtquote:Op zondag 31 mei 2026 17:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
dan krijg je dat bijvoorbeeld een Iran oud onderdanen uit Nederland gaat ontvoeren.
Dat denk ik ook.quote:Op zondag 31 mei 2026 17:22 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik denk dat het smeergeld van schoonpa van ons Joske krijgt vele malen meer is dan wat ze van Den Haag krijgen.
quote:Dinsdagmiddag is de oudere broer van drugsbaron Jos Leijdekkers aan Nederland uitgeleverd. Harry Leijdekkers (50) werd in een privéjet overgebracht vanuit Turkije, waar hij twee weken geleden werd aangehouden. Hij wordt verdacht van het witwassen van miljoenen aan misdaadgeld en het kopen van een grote hoeveelheid goud.
Onder begeleiding van de Marechaussee werd Harry Leijdekkers overgevlogen naar Nederland. De privéjet landde dinsdagmiddag op Rotterdam The Hague Airport.
Twee weken geleden maakten de Turkse autoriteiten met de nodige bombarie zijn aanhouding in Istanboel bekend. De oudere broer van de meest gezochte crimineel van de Lage Landen werd gefotografeerd terwijl hij op zijn knieën op de grond zat en werd geflankeerd door zwaarbewapende agenten.
Het was overigens al de derde keer dat Harry Leijdekkers werd aangehouden. Een jaar geleden was er al een privéjet geregeld om hem op te halen, toen zijn uitlevering op het allerlaatste moment niet doorging. Het Openbaar Ministerie bevestigt de uitlevering. Advocaat Guy Weski liet eerder al weten dat zijn cliënt snel naar Nederland wilde worden overgebracht.
Geld, goud en horloges
Harry Leijdekkers is de oudere broer van Jos en wordt gelinkt aan diens organisatie, blijkt onder meer uit Turkse stukken. Hij zou betrokken zijn geweest bij het witwassen van de drugswinsten.
Het OM laat nu weten dat uit gekraakte telefoonberichten blijkt dat hij betrokken was bij het witwassen van miljoenen aan misdaadgeld. Hij was onder meer betrokken bij het aankopen van een grote hoeveelheid goud en het ontvangen en overdragen van verschillende horloges.
Harry Leijdekkers werd eerder in Nederland veroordeeld tot anderhalf jaar gevangenisstraf wegens wapenbezit. Een jaar eerder werd hij in Breda samen met twee handlangers klemgereden in een gestolen Audi RS4. Hij had een pistool in zijn broeksband en in de auto lagen nog twee vuurwapens, blijkt uit het rechtbankvonnis.
Van die straf moet hij nog 117 dagen uitzitten. Of en wanneer dat gaat gebeuren, is nog onduidelijk. De openstaande straf staat los van de huidige arrestatie.
Zijn jongere broer ‘Bolle Jos’ Leijdekkers is de meest gezochte crimineel van het land. Hij wordt beschouwd als een van de grootste cocaïnehandelaren van Europa. In Nederland is hij veroordeeld tot 24 jaar cel, in België tot 65 jaar. Hij houdt zich schuil in Sierra-Leone, waar hij een relatie zou hebben met de dochter van de president.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |