Ik wilde hetzelfde schrijven. Zal er een tikkie komen voor onvoorziene kosten?quote:Op donderdag 25 september 2025 11:08 schreef Post-its het volgende:
Ik had even gemist dat de auto van Peppie (van Sanneke) kapot is. Hoe gaan ze dat doen met hun weekend weg om weer verbinding te krijgen 🤐? Hij wordt morgen pas naar de garage gebracht.
Misschien wel, want ze moet natuurlijk wel kunnen shoppen, buiten de deur lunchen en betaald kunnen parkeren omdat het anders te ver lopen is op hun weekend weg.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:09 schreef JaNeeDan het volgende:
[..]
Ik wilde hetzelfde schrijven. Zal er een tikkie komen voor onvoorziene kosten?
quote:Op donderdag 25 september 2025 11:16 schreef Post-its het volgende:
Huh, heeft annemarie op de huishoudschool gezeten? Dat kan toch niet (zonder omwegen) als je een hbo opleiding gedaan hebt?
Huishoudschool is in mijn ogen de vroegere lts. Nu vmbo praktijk?
Volgens mij is het qua tijdlijn niet mogelijk met wat ze nu weer verteld. Ze was zwanger van jim in haar laatste jaar hbo.
Ik vind het een lastige, want elk kind is anders en vaak (niet altijd) voel je als ouders wel aan wat een kind nodig heeft. Ik herken veel in mijn jongste: dat is zo'n kind, waarvan iedereen altijd vraagt of hij altijd zo is. Sommige mensen hebben een zwak voor hem, andere mensen vinden hem een irritant, veel te aanwezig, niet luisterend en onopgevoed joch.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:22 schreef Ballerina888 het volgende:
Ik lees de stukjes van minibelle over Maen en heb toevallig gisteravond voor mn werk een bijscholing gehad over emotieregulatie. Veel was allang bij mij bekend, maar ben blij dat mn gedachten hierover weer bevestigd werden.
Dat Maen geen enkele sturing of beslissing accepteert ziet Minibelle (en Judith trouwens ook) aan een grote behoefte aan autonomie en accepteren dat gedrag. Wat ze vergeten is dat een veilige omgeving belangrijk is. En door geen grenzen te stellen voelt dat juist niet veilig. En daardoor leren kinderen helemaal niet goed met emoties om gaan wat heel veel andere ontwikkelings onderdelen belemmert.
Vooral minibelle creeërt een hele onveilige omgeving zo.
Helemaal eens. Ik dacht altijd hetzelfde als Ballerina, tot ik er ook eentje kreeg zoals Maen.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:37 schreef Tarantelle het volgende:
[..]
Ik vind het een lastige, want elk kind is anders en vaak (niet altijd) voel je als ouders wel aan wat een kind nodig heeft. Ik herken veel in mijn jongste: dat is zo'n kind, waarvan iedereen altijd vraagt of hij altijd zo is. Sommige mensen hebben een zwak voor hem, andere mensen vinden hem een irritant, veel te aanwezig, niet luisterend en onopgevoed joch.
We houden hem heel erg strak en begrenzen hem, maar hij zal altijd de grenzen proberen te overtreden (want dan weet je pas zeker of er een grens is, voordeel is dat hij consequenties zonder problemen accepteert). Maar, en ik hoop dat ik niet teveel off topic ga, de buitenwereld zal niet altijd zien hoezeer we hem begrenzen en hoeveel tijd we er in steken.
Het is soms lastig oordelen en bij sommige kinderen zal begrenzen juist averechts werken. Ik ben dus altijd wat voorzichtig hierover te oordelen.
Ik vind Minibelle en in mindere mate Judith, wel te sterk de nadruk leggen op presteren en daarmee indirect de boodschap geven aan hun kinderen dat je pas goed bent als je presteert, terwijl het juist gaat om het plezier (dan komen de prestaties vaak vanzelf wel). Beide ouders projecteren hun eigen ambities op hun jonge kinderen.
Laat diagnoses stellen aub aan de professionals over.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:22 schreef Nieuwnestje het volgende:
[..]
Omdat ze geen grenzen kent. Dat ze iedereen die ze tegenkomt maar omhelst, handje vasthoudt of aflebbert moet ze zelf weten. Ze staat vanzelf wel eens voor lul. Maar je kinderen NAAKT onder de douche op Insta posten voor 200k volgers. En dat terwijl ze laatst nog een 'spreekbeurt' heeft gehouden over haar misbruik. Ziet ze niet wat ze doet? Ze verkoopt gewoon haar kinderen. Wat een zielig manisch figuur.
Dus in Barneveld is de algemene indruk vergelijkbaar met hier op het forum?quote:Op donderdag 25 september 2025 11:17 schreef Kaatjepuk het volgende:
Debbie wilt zo hard bewijzen dat ze ziek is. Quasi-Nonchalant even haar medicijnen op tafel gooien.
Knettergek is ze. Hier in Barneveld spreken ze er schande over. Andere hebben haar gefilmd hoe ze in haar rolstoel filmend door de supermarkt sjeest. Wordt in meerdere Whatsapp-groepen gedeeld met de nodige hilariteit.
Normaal zou ik dit echt heel laag en kwetsend vinden maar in Debbie haar geval vraagt ze er echt zelf om!
En ook dit kan wel wat minder.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:38 schreef Giddie het volgende:
[..]
Zij is hét voorbeeld hoe schadelijk social media kan zijn voor mentaal instabiele mensen (en hun kinderen!), zeker als ze er hun geld mee verdienen en hun behoefte aan aandacht ermee wordt vervuld. Dat vind ik nog het allerergste van influencers zoals MB, AM en Debbie: wat ze hun kinderen hiermee aan doen en ze dit niet willen zien omdat ze er geld mee verdienen of omdat ze zich overal slachtoffer van voelen en een hele dikke plaat voor hun kop hebben. Toppunt hiervan vind ik hoe AM, die zogenaamd zo'n moeilijke jeugd had, met haar kinderen omgaat. Ik vraag me af hoeveel van haar kinderen nog contact met haar willen als ze volwassen zijn. Misschien gaan ze ook wel een boek schrijven over hun vreselijke jeugd in de spotlights, overgeleverd aan hun maniakale, fluflu moeder met narcistische trekken.
😆quote:Op donderdag 25 september 2025 11:17 schreef Kaatjepuk het volgende:
Debbie wilt zo hard bewijzen dat ze ziek is. Quasi-Nonchalant even haar medicijnen op tafel gooien.
Knettergek is ze. Hier in Barneveld spreken ze er schande over. Andere hebben haar gefilmd hoe ze in haar rolstoel filmend door de supermarkt sjeest. Wordt in meerdere Whatsapp-groepen gedeeld met de nodige hilariteit.
Normaal zou ik dit echt heel laag en kwetsend vinden maar in Debbie haar geval vraagt ze er echt zelf om!
Jazeker, en vooral Zoe krijgt dit echt wel mee op school. Dat neem ik Debbie enorm kwalijk.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:46 schreef Giddie het volgende:
[..]
Dus in Barneveld is de algemene indruk vergelijkbaar met hier op het forum?
.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:17 schreef Kaatjepuk het volgende:
Ook niet als dit je eigen ervaring is met de influencer omdat je ze privé kent? Dan is het immers geen ‘van horen van’.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:54 schreef Deisyy het volgende:
[..]
.
Dit is ook al zo vaak gezegd:
- Reageer op wat de influencers laten zien, niet op inside of 'van horen van' informatie.
Nee, gewoon nee. Reageer op wat de influencers laten zienquote:Op donderdag 25 september 2025 12:01 schreef Kaatjepuk het volgende:
[..]
Ook niet als dit je eigen ervaring is met de influencer omdat je ze privé kent? Dan is het immers geen ‘van horen van’.
Naja het geeft ook niks, denk dat ieder weldenkend mens dit zelf ook wel kan invullen over Debbie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |