quote:
een EXIF bevat een timestamp een timestamp is geen EXIF. 2 zeer verschillende zaken.
verder heeft
@Ivo1985 gewoon gelijk. als jij daar fotos aanlevert met 3 betrokkenen erop en 2 betrokken geven aan joh wij waren daar en er was schade en 1 zegt ik ben daar heul nooit geweest dan is er geen verzekeringsmaatschappij ter wereld die dan zegt
"snel! laten we dit opsturen naar ons digitale forensisch lab want straks is er met de tijdscodes geknoeid!"
nee dan zegt die maatschappij gewoon tegen die ontkenner
"je staat op foto prutser"
quote:
ook al probeer je sarcastisch te zijn, die komen idd niet voor.
jij hebt het over een extra getuige die erbij verzonnen wordt en er borden begint te verzwijgen.
in het geval van
@TS bekent de betrokkende gewoon dat deze bij het ongeval betrokken was maar ontkent dat er schade was. iets wat bij voorbaat kansloos is want tenzij deze persoon ter plekke de auto aan aan diepgaand onderzoek heeft onderworpen is deze persoon daar helemaa niet in staat toe en kan enkel zeggen dat de auto er nog redelijk compleet uit zag.
quote:
nee
https://www.anwb.nl/jurid(...)ct-na-een-aanrijdingdat is echt pertinente onzin. bij een ongeval met alleen blikschade (wat het geval is bij TS) kun je een miljoen keer de politie bellen maar die komen niet. die hebben, terecht, betere dingen te doen.
je kunt ze wel bellen als de betrokkene gewoon was doorgereden. of als men dacht dat er drugs in het spel was. of drank. of dat er toch letsel was.
in het geval van TS, want daar gaat het nog altijd om, ontkent niemand dat er een ongeluk was, maar ontkent de aanstichter dat er schade was.
in het andere geval wat hierboven aangegevn werd weigert 1 van de partijen een schadeformulier in te vullen. prima, dan doet die dat niet. dan maak je fotos en vul je zelf het formulier in. dat is ook exact het advies wat de politie je zal geven. tenzij die persoon in de auto stapt, zich niet kenbaar maakt en er snel vantussen gaat, dus doorrijden na een aanrijding, komt de politie heul niet.
quote:
Op zaterdag 27 september 2025 21:26 schreef Cherni het volgende:[..]
Die ervaring heb ik niet. Politie kwam gewoon toen de tegenpartij niet wilde meewerken bij de aanrijding die niet zo ernstig was.
dan hadden ze het rustig. meewerken kent vele vormen. je hoeft niet samen hetzelfde formulier in te vullen. is dat ook niet meewerken?
pas als de persoon in kwestie vertrekt, of een ander strafbaar iets pleegt, moet de politie langskomen.
quote:
Op zaterdag 27 september 2025 21:54 schreef -Spring het volgende:[..]
Het kan niet waar zijn, maar het is toch echt wat me verteld werd.
De verzekeraar zei: "Dan had te ter plekke de politie moeten bellen" en de politie zei: "Dat had je inderdaad ter plekke moeten doen; achteraf kun je geen aangifte meer doen."
Ik verzin het niet.
dan ben je verkeerd geinformeerd.
er is geen enkele regel die zegt dat jullie samen dat formulier in moeten vullen. jij in je eentje met de fotos is voldoende. iemand die dorrijd na een aanrijding moet je wel de politie voor bellen ja.
ik ken niet alle details hier dus ik ga af op de info die je verstrekt.
je mag achteraf uiteraard nog wel aangifte doen. die is de politie verplicht op te nemen.
echter, na 4 maanden aankomen met, hij wil geen formulier invullen, is een ander iets als na een aantal dagen bij de politie komen en zeggen joh, ik had een aanrijding, we dachten dat de tegenpartij gewoon normaal deed, maar achteraf blijkt hij door te zijn gereden na een aanrijding.
dat kan ik uit je verhaal niet opmaken.
quote:
Op zaterdag 27 september 2025 22:25 schreef FrancoBolli het volgende:[..]
Je hebt gewoon gelijk hoor.
De politie ziet het dan als doorrijden na aanrijding en komt dan ter plaatse.
Alleen ... aangifte???
Dat kun je ook gerust achteraf doen, kun je altijd, is je burgerrecht dus dat deel klopt niet.
zucht.
nee. als jij na een aanrijding je gegevens uitwisselt maar je vult geen formulier in omdat je niet vind dat er schade is, is dat niet doorrijden na een aanrijding. maar dit gaat niet over TS en de casus is dermate vaag dat er weingi extra over gezegd kan worden. iig niet de boude statement dat het doorrijden na een aanrijding is.
quote:
tadaaaa dus niet doorgereden na een aanrijding en zich wel kenbaar gemaakt.
quote:
Op zaterdag 27 september 2025 22:45 schreef -Spring het volgende:[..]
De tegenpartij had zichzelf idd wel kenbaar gemaakt, maar negeerde me nadien. De politie zag geen mogelijkheid om me daar achteraf nog mee te helpen, gaven ze aan. En de verzekeraar kon niks met enkel een door mij ingevuld schadeformulier en verder enkel het nummerbord en het telefoonnummer van de 'zogenaamd' schuldige.
Maar goed, het is niet mijn topic dus verder niet heel relevant om er verder diep op in te gaan. Ik vertel enkel mijn ervaring.
als jij een ingevuld schadeformulier hebt met fotos waarop beide autos staan en een telefoonnummer dan kan je verzekeraar daar heel veel mee. o.a. de tegenpartija ttenderen op het feit dat ze verplicht zijn dat formulier in te vullen.
dat ze het niet wilden, dat is een ander verhaal.
en idd, niet je topic.
quote:
los van dat je zus niet het grootste fotografisch talent is (is er ook video en wat meer overzichtfotos?) is er wel degelijk schade te zien hier.
rechtsbijstand gaat het niet moeilijk hebben.