abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218865184
Twee dagen geleden stond mijn zusje stil voor een rood verkeerslicht. Voor haar stond nog een auto stil. De auto achter mijn zusje is met dusdanige kracht tegen haar aangereden dat haar auto doorschoof en de auto vóór haar raakte.

De voorste auto en de achteropkomende auto hebben geen schade, maar de auto van mijn zusje heeft zowel voor- als achteraan schade aan de bumpers (zichtbare scheuren en de bumper zit los). Er zijn foto’s genomen en contactgegevens uitgewisseld.

Omdat mijn zusje erg geschrokken was, wist ze niet goed hoe te handelen. Ze heeft foto’s gemaakt van haar auto en van de andere betrokken auto’s, maar had geen schadeformulier bij zich. Met de achteroprijdende bestuurder is toen afgesproken om het schadeformulier de volgende dag in te vullen.

De dag erna heeft mijn zusje de betreffende bestuurder geappt, maar deze weigerde alsnog om het schadeformulier in te vullen. Mijn zusje heeft daarop contact opgenomen met de bestuurder van de voorste auto, haar het verhaal uitgelegd en gevraagd of zij getuige wil zijn. Dat heeft zij bevestigd.

Allianz gebeld zij verwezen naar de rechtsbijstand.

Rechtsbijstand geprobeerd te bereiken, maar tot nu toe alleen lange wachttijden en verbreken van de verbinding.

Naar de politie gegaan om aangifte te doen politie gaf aan dat dit geen strafrechtelijk maar een civiel/juridisch geschil is en verwees naar het Juridisch Loket.

Wat moet ik doen?
  Redactie Frontpage donderdag 25 september 2025 @ 11:15:25 #2
38148 crew  Innisdemon
pi_218865257
Het lijkt erop dat je toch even door de zure ' wachtrij' appel van de rechtsbijstand heen moet.

Zijn wellicht andere contactmogelijkheden? (bel-me-terug optie, email, contactformulier)?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_218865267
Contact opnemen met het Juridisch Loket. In elke (grote) stad van Nederland wel te vinden.

Enne, die achteroprijdende auto heeft geen poot om op te staan, zelfs als hij geen schadeformulier invult (waarom eigenlijk niet?).

M.a.w.: de gevraagde stappen volgen en vervolgens het resultaat afwachten.

En vergeet haar eigen (auto)verzekeraar niet in te lichten.
  donderdag 25 september 2025 @ 11:17:10 #4
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_218865281
Ik zou invullen wat je weet van de tegenpartij en de verzekering het laten uitzoeken.
KuikenGuppy
  Spellchecker donderdag 25 september 2025 @ 11:17:51 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218865291
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 11:15 schreef Innisdemon het volgende:
Het lijkt erop dat je toch even door de zure ' wachtrij' appel van de rechtsbijstand heen moet.

Zijn wellicht andere contactmogelijkheden? (bel-me-terug optie, email, contactformulier)?
Tuurlijk :Y
pi_218865378
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 11:15 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Contact opnemen met het Juridisch Loket. In elke (grote) stad van Nederland wel te vinden.

Enne, die achteroprijdende auto heeft geen poot om op te staan, zelfs als hij geen schadeformulier invult (waarom eigenlijk niet?).

M.a.w.: de gevraagde stappen volgen en vervolgens het resultaat afwachten.

En vergeet haar eigen (auto)verzekeraar niet in te lichten.
Dit is wat zij zegt.

Lijkt mij toch te gek voor woorden? De voorste auto wilt getuigen dat er schade is en zij komt aan met dit?
pi_218865516
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 11:15 schreef Innisdemon het volgende:

Contactformulier al ingevuld en er is geen bel me terug optie bij allianz. Wat een gedoe allemaal... als jij geld verschuldigd bent komen ze met zn alle op je af maar als je hun nodig hebt zijn ze nergens te bereiken
  Spellchecker donderdag 25 september 2025 @ 11:50:14 #8
197773 crew  maily
pi_218865617
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 11:41 schreef Policy3 het volgende:

[..]
Contactformulier al ingevuld en er is geen bel me terug optie bij allianz. Wat een gedoe allemaal... als jij geld verschuldigd bent komen ze met zn alle op je af maar als je hun nodig hebt zijn ze nergens te bereiken
Toch maar even geduld hebben.
pi_218865733
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 11:26 schreef Policy3 het volgende:

[..]
Dit is wat zij zegt.

[ afbeelding ]

Lijkt mij toch te gek voor woorden? De voorste auto wilt getuigen dat er schade is en zij komt aan met dit?
Als iemand zo'n bijdehand berichtje naar me stuurt, dan zou ik met liefde m'n volledige spaargeld aan een advocaat overmaken om deze zaak te winnen. Wat uiteraard niet betekent dat dit een goed idee is :{.

Hoe groot is de schade aan de auto van je zusje (uitgedrukt in euro's)?
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_218865781
quote:

[..]
Dit is wat zij zegt.

[ afbeelding ]

Ik heb dit berichtje even door een AI-detector gehaald, en die concludeert: "95% of text is likely AI".

Dus waarschijnlijk gewoon een beunhaas die ChatGPT een quasi-juridisch klinkend berichtje heeft laten typen.
pi_218865827
Het enige taalfoutje in deze tekst staat trouwens in de enige zin die niet AI-generated is: "Daarmee beschouw ik deze kwestie voor mij als volledig afgesloten" ('voor mij' hoort niet thuis in deze zin).

Dat is dan wel weer grappig. Of niet, afhankelijk van je gevoel voor humor :{.
pi_218865885
Vermoeiend als de tegenpartij gelijk zo begint..
Toch even contact proberen te leggen met je rechtsbijstand en daarna zoveel mogelijk schriftelijk communiceren met alle partijen.
  Redactie Frontpage donderdag 25 september 2025 @ 12:18:59 #13
38148 crew  Innisdemon
pi_218865919
quote:

[..]
Dit is wat zij zegt.

[ afbeelding ]

Nou, stap 1 is gezet: ze hebben het voorval erkend. Da's al mooi !
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_218865942
Ik heb iets vergelijkbaars gehad: de tegenpartij moest snel naar haar dochter in het ziekenhuis en had geen tijd om een schadeformulier in te vullen. De politie wilde me niet helpen omdat ze achteraf niets konden doen -ik had ter plekke moeten bellen- en de verzekering deed niks zonder schadeformulier.

Uiteindelijk is het goedgekomen omdat ik de tegenpartij opgespoord heb via social media en haar nogal dwingend heb bericht.

Maar goed, ik had geen getuigen, hopelijk maakt dat verschil!
pi_218865961
quote:

[..]
Dit is wat zij zegt.

[ afbeelding ]

Heel vreemd trouwens om naar artikel 6:95 (en 6:162) te verwijzen als je juist wil betogen dat er géén schade is. Dan gebruikt de beunhaas in kwestie kennelijk ook nog eens een heel matige AI. Mijn AI verwijst naar art. 150 Rechtsvordering dat grofweg 'wie eist, bewijst' zegt, en hier dus inderdaad meer van toepassing lijkt: je zusje zal moeten bewijzen dat de schade veroorzaakt is door de beunhaas. Als de voorste bestuurster kan bevestigen dat er wél schade was geconstateerd, dan sta je waarschijnlijk vrij sterk.
pi_218865967
Even langs de garage rijden om te laten constateren dat de schade inderdaad recent is. De tegenpartij claim impliciet dat zus de boel poogt te flessen door oude schade zo vergoed te krijgen.

Ook even opletten of er niet opeens een andere getuige alsnog uit de bosjes springt.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_218865982
Ik denk dat rechtsbijstand niet nodig is.
Gewoon schadeformulier alleen zelf invullen en opsturen inclusief evt ondersteunend bewijs(foto's, contactgegevens getuige etc). Daarbij het verhaal dat tegenstander niet wil invullen en contactgegevens tegenstander.

Ik denk dat vrijwel elke verzekering dit voor je afhandelt.
pi_218866674
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 12:27 schreef koemleit het volgende:
Gewoon schadeformulier alleen zelf invullen en opsturen inclusief evt ondersteunend bewijs(foto's, contactgegevens getuige etc). Daarbij het verhaal dat tegenstander niet wil invullen en contactgegevens tegenstander.

Dit.
Komt hier niks positief voor je uit kun je altijd nog juridisch verder kijken.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_218866834
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 11:05 schreef Policy3 het volgende:
Twee dagen geleden stond mijn zusje stil voor een rood verkeerslicht. Voor haar stond nog een auto stil. De auto achter mijn zusje is met dusdanige kracht tegen haar aangereden dat haar auto doorschoof en de auto vóór haar raakte.

De voorste auto en de achteropkomende auto hebben geen schade, maar de auto van mijn zusje heeft zowel voor- als achteraan schade aan de bumpers (zichtbare scheuren en de bumper zit los). Er zijn foto’s genomen en contactgegevens uitgewisseld.

Omdat mijn zusje erg geschrokken was, wist ze niet goed hoe te handelen. Ze heeft foto’s gemaakt van haar auto en van de andere betrokken auto’s, maar had geen schadeformulier bij zich. Met de achteroprijdende bestuurder is toen afgesproken om het schadeformulier de volgende dag in te vullen.

De dag erna heeft mijn zusje de betreffende bestuurder geappt, maar deze weigerde alsnog om het schadeformulier in te vullen. Mijn zusje heeft daarop contact opgenomen met de bestuurder van de voorste auto, haar het verhaal uitgelegd en gevraagd of zij getuige wil zijn. Dat heeft zij bevestigd.

Allianz gebeld zij verwezen naar de rechtsbijstand.

Rechtsbijstand geprobeerd te bereiken, maar tot nu toe alleen lange wachttijden en verbreken van de verbinding.

Naar de politie gegaan om aangifte te doen politie gaf aan dat dit geen strafrechtelijk maar een civiel/juridisch geschil is en verwees naar het Juridisch Loket.

Wat moet ik doen?
even voor mijn beeldvorming;
er zijn dus fotos gemaakt onmiddelijk na de aanrijding met een telefoon (dus time en datestamped) waarop de schade aan de auto van je zusje duidelijk te zien is en ook de autos van alle 3 de partijen inclusief kentekens?
oftewel, je zusje kan dus aantonen met fotos dat alle 3 de autos daar waren, en er schade is ontstaan?

zoja, geen probleem. lekker schadeformulier invullen, alle gegevens van de tegenpartij invullen voor zover bekend en indien. vermeld erbij dat de tegenpartij weigert het formulier in te vullen en te ondertekenen. dat is lekker het probleem van de verzekering. vermeld dat je fotos op je telefoon hebt voorzien van tijd en datum van het ongeval, waarop de schade te zien is en alle autos en dat ter plekke de tegenpartij heeft aangegeven het formulier te willen ondertekenen. stuur ook dat laffe appje mee en meld dat dit de instelling de volgende dag was.

op dat moment gaat de tegenpartij een probleem hebben.
een misvatting is dat je het op het schadeformulier het met elkaar eens moet zijn. dat vinden verzekeringsmaatschappijen wel fijn, maakt het makkelijker, maar als jij een andere visie op het ongeval hebt dan mag je die ingeven. je bent echter wel verplicht mee te werken aan het invullen van een formulier. dat eist je eigen verzekering van je.

dus wat er dan gaat gebeuren is dat de verzekering van je zusje gaat verhalen bij de verzekering van de tegenpartij. die gaat zeggen ja maar ho, wij weten van niks. ja zegt de maatschappij van je zusje dan, dat kan zo wezen, hier is het formulier, hier zijn de fotos, hier is de getuige, en hier is de instelling van uw client.
dan zal de verzekering van de tegenpartij als de wiedeweerga aan de gang moeten. en die zal heel duidelijk aan de tegenpartij melden dat ze dat formulier zsm moeten invullen.

tot aan dat punt heb je alle tijd om eens contact te zoeken met de rechtsbijstand. heb je wel module verkeer? dat is vaak een aparte module...
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_218866845
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 12:27 schreef koemleit het volgende:

je was me voor. precies dit.
een schadeformulier hoeft niet door beide partijen ingevuld te zijn om de verzekering in gang te zetten. die regelt de rest dan wel. zeker met zo;n debiele reactie in de app.
je zusje heeft fotos op een mobieltje gemaakt. daar staat een timestamp bij. bewijs genoeg.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_218866892
quote:

[..]
Dit is wat zij zegt.

[ afbeelding ]

Niet meer verder mee communiceren. Jij/zus zorgt dat je alles in het werk hebt gesteld om het zo netjes mogelijk af te handelen, stuurt het schadeformulier met foto's en dat bericht naar de verzekeraar en die handelen de rest af.
Die gaan wel contact opnemen met de tegenpartij, die ik al weinig kans geef als ze dit soort reacties maken. Verzekeringsmaatschappijen houden niet van dit soort gedoe.

Jij voldoet aan je plicht en je kunt praktisch 100% aantonen dat de tegenpartij dat niet doet of wil. Kan jaren duren, maar je krijgt je schade wel vergoed vermoed ik.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_218871882
en rij langs een schadeherstelbedrijf waar de autoverzekering een contract mee heeft. Je kunt allerlei schade hebben die niet zichtbaar is maar wel prijzig (bij mij zo een bumperbalk in de achterbumper; er leken wat krasjes maar met spuiten, nieuwe balk, nieuwe kunststof bumper (want die veert terug maar is minder goed werkzaam bij een nieuwe schade) was het toch >2000 euro totaal).
Overigens goed om het ook bij de huisarts te melden, bij mij (alleen iemand achterop) werd toen gezegd dat je tot 6 weken nekklachten kon houden, en ook bij welke dingen ik opnieuw contact moest opnemen, zoals bij tintelingen in je armen. Ook dat kan schade zijn en soms pas later merkbaar, na de adrenaline.
pi_218872549
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 13:56 schreef freak1 het volgende:

[..]
even voor mijn beeldvorming;
er zijn dus fotos gemaakt onmiddelijk na de aanrijding met een telefoon (dus time en datestamped) waarop de schade aan de auto van je zusje duidelijk te zien is en ook de autos van alle 3 de partijen inclusief kentekens?
oftewel, je zusje kan dus aantonen met fotos dat alle 3 de autos daar waren, en er schade is ontstaan?

zoja, geen probleem. lekker schadeformulier invullen, alle gegevens van de tegenpartij invullen voor zover bekend en indien. vermeld erbij dat de tegenpartij weigert het formulier in te vullen en te ondertekenen. dat is lekker het probleem van de verzekering. vermeld dat je fotos op je telefoon hebt voorzien van tijd en datum van het ongeval, waarop de schade te zien is en alle autos en dat ter plekke de tegenpartij heeft aangegeven het formulier te willen ondertekenen. stuur ook dat laffe appje mee en meld dat dit de instelling de volgende dag was.

op dat moment gaat de tegenpartij een probleem hebben.
een misvatting is dat je het op het schadeformulier het met elkaar eens moet zijn. dat vinden verzekeringsmaatschappijen wel fijn, maakt het makkelijker, maar als jij een andere visie op het ongeval hebt dan mag je die ingeven. je bent echter wel verplicht mee te werken aan het invullen van een formulier. dat eist je eigen verzekering van je.

dus wat er dan gaat gebeuren is dat de verzekering van je zusje gaat verhalen bij de verzekering van de tegenpartij. die gaat zeggen ja maar ho, wij weten van niks. ja zegt de maatschappij van je zusje dan, dat kan zo wezen, hier is het formulier, hier zijn de fotos, hier is de getuige, en hier is de instelling van uw client.
dan zal de verzekering van de tegenpartij als de wiedeweerga aan de gang moeten. en die zal heel duidelijk aan de tegenpartij melden dat ze dat formulier zsm moeten invullen.

tot aan dat punt heb je alle tijd om eens contact te zoeken met de rechtsbijstand. heb je wel module verkeer? dat is vaak een aparte module...
En wat doe je dan met die (extra) getuige die de tegenpartij op eens erbij verzonnen heeft? Dat hebben wij dus een keer gehad.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_218872586
quote:

[..]
Dit is wat zij zegt.

[ afbeelding ]

wilt --> wil
  vrijdag 26 september 2025 @ 08:37:32 #25
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_218872699
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 08:22 schreef 215 het volgende:

[..]
En wat doe je dan met die (extra) getuige die de tegenpartij op eens erbij verzonnen heeft? Dat hebben wij dus een keer gehad.
De verzekering laten uitzoeken.
Ik zou verder ook zelf geen direct contact meer hebben met de tegenpartij.
KuikenGuppy
pi_218874671
Dat werkt alleen als je bijv all risk verzekerd bent.
Dan wil de verzekering graag de schade verhalen dus gaan ze voor je aan het werk.

Ben je alleen wa-verzekerd doet je auto verzekeren niets voor je.
Dus dan moet je rechtsbijstand inschakelen. En als er een wachtrij is, balen maar anders moet je alles zelf regelen en sta je minder sterk.
Eerst denken, dan typen
  Spellchecker vrijdag 26 september 2025 @ 11:47:42 #27
197773 crew  maily
pi_218874699
Weet je al iets meer @Policy3 ?
pi_218875137
Met een getuige is het een makkie: jouw verklaring en die van de getuige opsturen naar jouw verzekeraar, en die regelen het dan verder wel.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_218875223
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 08:22 schreef 215 het volgende:

[..]
Die extra getuige gaat niets veranderen aan de foto's die gemaakt zijn en aan de verklaring van de bestuurder van de voorste auto.

Ik had ook zo'n gevalletje met zo'n eigenwijze kip waarbij de getuige net als de veroorzaakster héél toevallig beiden niets meldden in hun verklaringen over aanwezige voorrangsborden. Foto's lieten duidelijk de borden zien. Ondanks een getuige volledig naar de hand van die kip is mijn schade gewoon vergoed.

In dit geval gaat die verzonnen getuige dus ook niets veranderen aan het feit dat de schuldige achterop gereden is.

Overigens zou ik de bestuurder van die voorste auto als tip meegeven om de auto te laten controleren op onderhuidse schade. Als er geen zichtbare schade is, kan alsnog de balk achter het plastic van de bumper wél beschadigd zijn.
pi_218875255
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 14:03 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Die gaan wel contact opnemen met de tegenpartij, die ik al weinig kans geef als ze dit soort reacties maken. Verzekeringsmaatschappijen houden niet van dit soort gedoe.

Sterker nog: het is volgens polisvoorwaarden vaak verplicht om de schade binnen x dagen te melden (tenzij er specifieke redenen zijn waardoor dat niet redelijkerwijs mogelijk was. Als je na een ongeluk een paar weken in coma ligt bijvoorbeeld, is het logisch dat je de schadegebeurtenis niet binnen een paar dagen hebt kunnen melden en als er een familielid bij het ongeval zwaargewond is geraakt of is overleden zullen ze ook nog wel enig begrip hebben dat je de eerste dagen wat anders aan je hoofd had. Maar dit betreft blikschade zonder gewonden, dus zodra je thuis bent kun je eenvoudig de melding doen).
pi_218875282
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 12:51 schreef Ivo1985 het volgende:
Sterker nog: het is volgens polisvoorwaarden vaak verplicht om de schade binnen x dagen te melden
Moet er wel schade zijn. Door het ongeval dan he. De andere auto houd vol dat er geen schade is gereden dus valt er dan ook niks te melden.
Colleziono francobolli di bambini
  Spellchecker vrijdag 26 september 2025 @ 13:00:38 #32
197773 crew  maily
pi_218875382
Vreemd verhaal weer.
pi_218875460
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 12:55 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Moet er wel schade zijn. Door het ongeval dan he. De andere auto houd vol dat er geen schade is gereden dus valt er dan ook niks te melden.
Er is schade en volgens TS zijn er ook ter plaatse foto's gemaakt. Wat de andere partij dan zegt is niet zo relevant. Zeker niet gezien in dit geval de tegenpartij al wel erkend heeft dat er iets heeft plaatsgevonden.

Tenzij tegenpartij kan aantonen dat zij in dezen deskundige schade expert of schade hersteller is, is het oordeel "dat er geen schade is" echt helemaal niets waard.
pi_218875689
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2025 13:17 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Er is schade en volgens TS zijn er ook ter plaatse foto's gemaakt. Wat de andere partij dan zegt is niet zo relevant. Zeker niet gezien in dit geval de tegenpartij al wel erkend heeft dat er iets heeft plaatsgevonden.
Je begon over polisvoorwaarden, da's wat anders dan aansprakelijk zijn. Andere partij geeft alleen toe dat er een incident heeft plaatsgevonden maar zegt: "zonder schade" dus voelt zich niet verplicht te melden.

De schade op de foto's is oude schade en TS wil daar nu een slaatje uit slaan, oplichting! zegt de andere partij. Bewijs het tegengestelde maar met wat foto's want met de getuigen is de stand 1-1.

Heb zelf exact hetzelfde gehad, daar wilde de andere partij zelfs geen persoonsgegevens uitwisselen. De rb-verzekering zei jammer dan, pech gehad.
pi_218875720
-

[ Bericht 99% gewijzigd door r_one op 26-09-2025 13:57:17 ]
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_218876323
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2025 11:47 schreef maily het volgende:
Weet je al iets meer @:Policy3 ?
Ik heb zojuist melding gemaakt bij rechtsbijstand. Zij gaan mij helpen.

Ik heb de vrouw zelf ook gesproken. Zij zegt dat dit valt onder fraude wat totaal gek is haha
pi_218876334
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 12:51 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Sterker nog: het is volgens polisvoorwaarden vaak verplicht om de schade binnen x dagen te melden (tenzij er specifieke redenen zijn waardoor dat niet redelijkerwijs mogelijk was. Als je na een ongeluk een paar weken in coma ligt bijvoorbeeld, is het logisch dat je de schadegebeurtenis niet binnen een paar dagen hebt kunnen melden en als er een familielid bij het ongeval zwaargewond is geraakt of is overleden zullen ze ook nog wel enig begrip hebben dat je de eerste dagen wat anders aan je hoofd had. Maar dit betreft blikschade zonder gewonden, dus zodra je thuis bent kun je eenvoudig de melding doen).
Ja, Maar mijn zusje wou de volgende dag schadeformulier invullen en zij niet
pi_218876388
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2025 13:00 schreef maily het volgende:
Vreemd verhaal weer.
Wat is er vreemd aan?
pi_218876416
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 13:51 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Je begon over polisvoorwaarden, da's wat anders dan aansprakelijk zijn. Andere partij geeft alleen toe dat er een incident heeft plaatsgevonden maar zegt: "zonder schade" dus voelt zich niet verplicht te melden.

De schade op de foto's is oude schade en TS wil daar nu een slaatje uit slaan, oplichting! zegt de andere partij. Bewijs het tegengestelde maar met wat foto's want met de getuigen is de stand 1-1.

Heb zelf exact hetzelfde gehad, daar wilde de andere partij zelfs geen persoonsgegevens uitwisselen. De rb-verzekering zei jammer dan, pech gehad.
Mijn zusje heeft voor haar ogen foto's gemaakt. En mijn zusje heeft gezegd dat er schade is. Zij heeft zelf geen schade dus de vrouw wilt gewoon volhouden. Onze voorbumper ligt er half af.

En heb de RB gebeld. Die zeiden dat ze er een zaak van gaan maken.
pi_218876503

Dus zij wilt zeggen dat wij frauderen. Wat een gek wijf is het
Er was afgesproken dat we de volgende dag schadeformulieren zouden invullen. Dit heeft mijn zusje ook duidelijk gemaakt omdat er geen schadeformulieren aanwezig waren.
pi_218876512
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 15:07 schreef Policy3 het volgende:

[..]
Mijn zusje heeft voor haar ogen foto's gemaakt. En mijn zusje heeft gezegd dat er schade is. Zij heeft zelf geen schade dus de vrouw wilt gewoon volhouden. Onze voorbumper ligt er half af.

En heb de RB gebeld. Die zeiden dat ze er een zaak van gaan maken.
pi_218876526
Maar uiteindelijk is wat @koemleit zegt toch de manier waarop het moet gebeuren in een dergelijk geval? Vind het wel bijzonder dat de rechtsbijstand dat niet gezegd heeft, ook al zijn de reacties van die tegenpartij wel heel bijzonder ja.
pi_218877895
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 15:03 schreef Policy3 het volgende:

[..]
Ja, Maar mijn zusje wou de volgende dag schadeformulier invullen en zij niet
Maakt niet uit. Zusje kan haar kant invullen en indienen met verklaring erbij dat die hork niks wil invullen, ondanks de inmiddels aantoonbare betrokkenheid bij de situatie.
pi_218877937
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 13:51 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]

Dus schendt die partij (waarschijnlijk) de polisvoorwaarden, want partij heeft gezien, of in elk geval had l moeten zien, dat er schade is. Betrokkenheid is al bekend en erkend, dus ontkennen dat er schade is, is niet heel slim. Als die hork dan heel vervelend blijft doen voor de afhandeling kan de verzekering geroyeerd worden. Wat natuurlijk niet het probleem van TS is.

quote:

Zo werkt dat gelukkig niet als je een beetje degelijke rechtsbijstand hebt. Gewoon indienen bij de verzekering en zij gaan uitkeren.
Aanrijding is erkend dus logischerwijze is er schade. Het is dan aan wederpartij die de boel betwist dat de schade al oud is.
Meg verklaring dat de auto zelfs doorgeschoten is tot tegen de voorligger is het zéér onwaarschijnlijk dat er geen schade is ontstaan, zal ook elke jurist erkennen.
  vrijdag 26 september 2025 @ 18:32:46 #45
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218877986
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 15:16 schreef Policy3 het volgende:
[ afbeelding ]

Er was afgesproken dat we de volgende dag schadeformulieren zouden invullen. Dit heeft mijn zusje ook duidelijk gemaakt omdat er geen schadeformulieren aanwezig waren.
Valsheid nog wel _O_ . Gelukkig is dat niet strafbaar.
Huilen dan.
pi_218878043
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 15:16 schreef Policy3 het volgende:
[ afbeelding ]

Niet meer op ingaan en gewoon melden bij de verzekering.
Door met zo'n hork te discussiëren kom je echt niet verder en het verhoogt alleen maar de frustraties.

Daarbij is het natuurlijk heel bijzonder dat wanneer er gezamenlijk is vastgesteld dat er geen schade is, er tóch gegevens zijn uitgewisseld. Daarmee is zo'n hork natuurlijk snel klem te zetten.

En door die term "valsheid" in de laatste zin geeft de hork al aan helemaal niet juridisch voldoende onderlegd te zijn.
pi_218878104
En wat betreft de in het genoemde wetsartikelen in het eerdere bericht: nergens sluiten die uit dat schade niet op een later moment (definitief) vastgesteld zou mogen worden.

Integendeel, er staat in BW6:162 zelfs dat er een verplichting is tot het vergoeden van veroorzaakte schade.
Maar ik weet zo niet of een verkeersongeval überhaupt onder een "onrechtmatige daad" valt zoals bedoeld in art 6:162. Ik ben namelijk niet juridisch onderlegd.
pi_218879383
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 18:22 schreef Ivo1985 het volgende:
Dus schendt die partij (waarschijnlijk) de polisvoorwaarden, want partij heeft gezien, of in elk geval had l moeten zien, dat er schade is. Betrokkenheid is al bekend en erkend, dus ontkennen dat er schade is, is niet heel slim. Als die hork dan heel vervelend blijft doen voor de afhandeling kan de verzekering geroyeerd worden. Wat natuurlijk niet het probleem van TS is.
Aanrijding? Nee hoor, alleen heel lichtjes aangetikt. Gewoon bij hoog en laag volhouden dat er GEEN schade was en de ander de zaak flest. Lijkt me niet dat je daarmee geroyeerd kunt worden.

En dat de ander op zijn voorganger knalt kan jij niks aan doen, had ie zelf maar op tijd moeten remmen.
pi_218879888
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 21:16 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Aanrijding? Nee hoor, alleen heel lichtjes aangetikt. Gewoon bij hoog en laag volhouden dat er GEEN schade was en de ander de zaak flest. Lijkt me niet dat je daarmee geroyeerd kunt worden.

En dat de ander op zijn voorganger knalt kan jij niks aan doen, had ie zelf maar op tijd moeten remmen.
Succes met het zoeken van een nieuwe verzekeraar. Immers de voorganger is bekend.
pi_218880384
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 22:09 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Succes met het zoeken van een nieuwe verzekeraar. Immers de voorganger is bekend.
Bekend als in bekende nederlander? Ik geloof dat die pipo er toen gewoon mee is weggekomen, zijn verzekeraar wees de claim af en stuurde de valse getuigenverklaring (dat er geen schade was) toen mee.

Verzekering stond trouwens op naam van z'n moeder en die was zakenvrouw (dus leuke klant met behoorlijk pakket).
pi_218880579
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 08:27 schreef CarbonC het volgende:

[..]
wilt --> wil
Fuck dat. Rare uitzondering moeten we vanaf
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')