abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218859278
https://www.dagelijksesta(...)k-hypocrisie-ten-top

quote:
Timmermans roept “Stop femicide!” maar stemt tegen aanpak eerwraak - hypocrisie ten top

Daar stond hij weer: Frans Timmermans, de eeuwige moralist, die in de Kamer en op X breed verkondigde dat hij femicide wil stoppen. “Elke acht dagen wordt in Nederland een vrouw vermoord, vaak door een (ex-)partner. Dit mag nooit meer gebeuren.”

Klinkt prachtig. Maar toen er deze week concreet gestemd moest worden over een harde maatregel om vrouwen te beschermen – namelijk het altijd intrekken van de verblijfsvergunning bij eerwraak, een motie van Joost Eerdmans - stemden Timmermans en zijn partij GL-PvdA tégen.

Wat een walgelijke hypocrisie.

De motie-Eerdmans: glashelder
De motie was simpel en logisch: als iemand met een verblijfsstatus zich schuldig maakt aan eerwraak – dus het vermoorden of mishandelen van een vrouw om “familie-eer” te beschermen – dan moet die persoon zijn verblijfsvergunning kwijtraken. Punt.

De meerderheid van de Kamer begreep dit en stemde vóór: VVD, NSC, PVV, BBB, FVD, JA21, CDA, CU en SGP. Alleen de linkse partijen – SP, PvdD, Volt, D66, DENK en natuurlijk GL-PvdA van Frans Timmermans – stemden tegen.
JA21 dient een motie in om sharia-principes als eerwraak op te nemen in de Nederlandse wet _O-
En alle rechtse partijen stemmen mee :')

Het Nederlandse recht kent het begrip eerwraak niet. Een rechter heeft geen bevoegdheid om een straf op te leggen op basis van eerwraak :') dit soort spierballenmoties van partijen die totaal niet naar de consequenties van de moties kijken :')

Hebben deze partijen geen medewerkers die uitvoerbaarheid checken?
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_218859291
Ja21 :')

Niet VVD stemmen :') _O_
pi_218859331
Staat zo om het wetboek als het moet.

En ja, eigenlijk moet dat
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_218859365
tja, dit nogal symboolpolitiek. juridisch praktisch onuitvoerbaar want we hebben nu eenmaal het principe van proportionaliteit en een automatische, gedwongen intrekking zou ook in strijd kunnen zijn met al die internationale verdragen waar we ons aan hebben gebonden zoals het EVRM.
pi_218859405
In hoeveel van de femicide gevallen is er sprake van eerwraak? Ik vermoed een heel laag percentage. Waarom wordt dit wetsvoorstel dan wel in de context van femicide bestrijding geplaatst?

En hoe maakt dit Nederland veiliger voor vrouwen? Denk je werkelijk dat iemand besluit om geen eerwraak te plegen omdat hij anders zijn verblijfsvergunning verliest?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 24 september 2025 @ 16:22:03 #6
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218859413
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 16:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:
In hoeveel van de femicide gevallen is er sprake van eerwraak? Ik vermoed een heel laag percentage. Waarom wordt dit wetsvoorstel dan wel in de context van femicide bestrijding geplaatst?

En hoe maakt dit Nederland veiliger voor vrouwen? Denk je werkelijk dat iemand besluit om geen eerwraak te plegen omdat hij anders zijn verblijfsvergunning verliest?
Omdat het hip is nu om alles onder de noemer femicide te plaatsen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218859620
Is het niet nu ook al zo dat je je verblijfsgunning kwijt raakt in het geval van moord?
pi_218859642
Alweer DDS als bron. :{w
De spreekbuis van de onderbuik van bruin rechts.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_218859754
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 16:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Omdat het hip is nu om alles onder de noemer femicide te plaatsen.
Men snapt kennelijk nog steeds de definitie niet van femicide. Krijg je er ook niet in.

Elke vermoorde vrouw is gewoon femicide, want dat bekt zo lekker kennelijk
  woensdag 24 september 2025 @ 17:17:30 #10
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218859768
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 16:43 schreef Tocadisco het volgende:
Is het niet nu ook al zo dat je je verblijfsgunning kwijt raakt in het geval van moord?
Dat mag ik wel hopen ja.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218859824
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 16:43 schreef Tocadisco het volgende:
Dat is het overgrote deel van moorden op vrouwen niet mogelijk, want die worden merendeels gepleegd door Nederlandse mannen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_218859848
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2025 17:21 schreef golfer het volgende:

[..]
Dat is het overgrote deel van moorden op vrouwen niet mogelijk, want die worden merendeels gepleegd door Nederlandse mannen.
Bron?

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 13:09 schreef golfer het volgende:

[..]
Ja. Ook dat die beelden uit 2023 zijn.
Of is het net weer als dit gezwets waar overduidelijk het tegendeel werd bewezen en meneer een niet meer op terug is gekomen
pi_218859872
Wat is dit voor queers 4 palestina titel
pi_218859933
Ook dit is een uitval van ongebreidelde immigratie toegestaan te hebben decennia lang.

Nee dat willen linkse partijen dan weer niet.
Dat is het verschil, links wil van alles wat heel nobel lijkt, wat vaak uitmond in ellende, de rekening daarvan ergens anders neerleggen.

Rechts wil meer gezond verstand gebruiken, wil op zich tegemoet komen, maar niet tot in het oneindige.
Dat laatst word dan opgevat als racisme.
  woensdag 24 september 2025 @ 17:45:18 #15
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_218859941
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 17:15 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Men snapt kennelijk nog steeds de definitie niet van femicide. Krijg je er ook niet in.

Elke vermoorde vrouw is gewoon femicide, want dat bekt zo lekker kennelijk
Eerwraak is wel femicide toch?

Als een vrouw een zandbak-man wil verlaten heeft ze kans om vermoord/verminkt/etc te worden

Als een man een zandbak-vrouw wil verlaten is dat helemaal prima.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_218859956
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 17:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Rechts wil meer gezond verstand gebruiken
Gezond verstand is moties indienen waarvan je van tevoren al weet dat ze onuitvoerbaar zijn i.p.v. die tijd te benutten aan werkbare oplossingen? _O_
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_218859986
Verkiezingstijd. Die kansloze moties zijn er slechts om zieltjes te winnen.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_218860025
quote:
13s.gif Op woensdag 24 september 2025 16:46 schreef golfer het volgende:
Alweer DDS als bron. :{w
De spreekbuis van de onderbuik van bruin rechts.
Beschuldig je nu Mikey ervan bruinrechts te zijn? :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_218860040
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 17:47 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Gezond verstand is moties indienen waarvan je van tevoren al weet dat ze onuitvoerbaar zijn i.p.v. die tijd te benutten aan werkbare oplossingen? _O_
Welke oplossingen? Het gaat al fout door überhaupt zulke barbaarse volkeren in de samenleving los te laten.
pi_218860047
Had inderdaad wel iets anders gemogen, aangepaste versie.

quote:
als iemand met een verblijfsstatus zich schuldig dan moet die persoon zijn verblijfsvergunning kwijtraken. Punt.
pi_218860054
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 17:53 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ik denk het ook
pi_218860078
quote:
19s.gif Op woensdag 24 september 2025 18:02 schreef TwenteFC het volgende:
Had inderdaad wel iets anders gemogen, aangepaste versie.
[..]

Dat kan al met de huidige wetgeving maar rechters doen dat in de praktijk nooit.
pi_218864100
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 17:53 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Die vliegen je ineens om de oren. Hebben twee jaar geen ruk gedaan en dat wat ze probeerden faalde aan alle kanten.
pi_218864118
Maar ehh ... we hebben toch al wetgeving die het mogelijk maakt om bij serieuze straffen (en me dunkt dat moord die 2 jaar grens makkelijk haalt) een verblijfsvergunning in te trekken?
"Pools are perfect for holding water"
pi_218864121
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 08:43 schreef probeer het volgende:
Maar ehh ... we hebben toch al wetgeving die het mogelijk maakt om bij serieuze straffen (en me dunkt dat moord die 2 jaar grens makkelijk haalt) een verblijfsvergunning in te trekken?
Het gebeurt in de praktijk alleen veel te weinig. Maar of deze motie dit gaat oplossen is een goede vraag.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218864198
quote:
14s.gif Op donderdag 25 september 2025 08:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het gebeurt in de praktijk alleen veel te weinig. Maar of deze motie dit gaat oplossen is een goede vraag.
Kijk .. laat ik voorop stellen dat mannen die eerwraak plegen uitschot zijn, van mij onder de gevangenis begraven mogen worden, en indien er sprake is van een verblijfsvergunning er bijna geen betere reden kan zijn om dat papiertje linea recta door de versnipperaar te halen. Om ze diezelfde dag nog met een 'con air' achtig vliegtuig bij de naarste gevangenis van hun land van herkomst te droppen.

Maar ik heb moeite met alleen de focus op asielzoekers. Niet vanuit een of andere 'boohoo ze worden zwaarder benadeeld', maar meer vanuit een 'ok, maar wat dan met alle mannen die hun vrouw omleggen deels vanuit een motivatie van gekrenkte trots of eergevoel, waarbij we het beestje om culturele redenen niet als 'eerwraak' bestempelen?

De Nederlandse cultuur kent het begrip eerwraak niet echt (iig niet zoals islamitische culturen dat kennen). Maar we hebben toch zeker mannen die hun vrouw om precies dezelfde motivaties omleggen; gekrenkte trots of eer.

En dan denk ik .. zorg dan voor wetgeving die elke idioot die een vrouw om zulke fucking trieste redenen iets aandoet, zwaarder kan bestraffen. En niet alleen als de cultuur genoeg overeen komt om het beestje 'eerwraak' te kunnen noemen.

Dit voelt als een motie die half af is.

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 25-09-2025 10:01:37 ]
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 25 september 2025 @ 12:00:07 #27
3542 Gia
User under construction
pi_218865734
Moeten ze wel toevallig hier wonen met een verblijfsvergunning, want wat doe je als iemand genaturaliseerd is en eerwraak pleegt?

Overigens ben ik fel voorstander van 1 nationaliteit (m.u.v. gemengd huwelijk). Wil je of kun je je oorspronkelijke nationaltiteit niet opgeven, dan behoud je die en woon je hier met een verblijfsvergunning.
"Maar dan kunnen ze niet stemmen!!" Jawel hoor, in hun eigen land.
pi_218865921
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 08:55 schreef probeer het volgende:

[..]
Kijk .. laat ik voorop stellen dat mannen die eerwraak plegen uitschot zijn, van mij onder de gevangenis begraven mogen worden, en indien er sprake is van een verblijfsvergunning er bijna geen betere reden kan zijn om dat papiertje linea recta door de versnipperaar te halen. Om ze diezelfde dag nog met een 'con air' achtig vliegtuig bij de naarste gevangenis van hun land van herkomst te droppen.

Maar ik heb moeite met alleen de focus op asielzoekers. Niet vanuit een of andere 'boohoo ze worden zwaarder benadeeld', maar meer vanuit een 'ok, maar wat dan met alle mannen die hun vrouw omleggen deels vanuit een motivatie van gekrenkte trots of eergevoel, waarbij we het beestje om culturele redenen niet als 'eerwraak' bestempelen?

De Nederlandse cultuur kent het begrip eerwraak niet echt (iig niet zoals islamitische culturen dat kennen). Maar we hebben toch zeker mannen die hun vrouw om precies dezelfde motivaties omleggen; gekrenkte trots of eer.

En dan denk ik .. zorg dan voor wetgeving die elke idioot die een vrouw om zulke fucking trieste redenen iets aandoet, zwaarder kan bestraffen. En niet alleen als de cultuur genoeg overeen komt om het beestje 'eerwraak' te kunnen noemen.

Dit voelt als een motie die half af is.
Ja, maar met autochtone moordenaars scoor je minder bij de rechtse rakkers :7
pi_218866136
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 12:19 schreef Haushofer het volgende:

[..]
En met de aanpak van allochtone moordenaars scoor je helemaal niks bij linkse deugers.
-
pi_218866151
Raad van State ziet dat het helemaal niet kan.
pi_218867187
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 12:00 schreef Gia het volgende:
Overigens ben ik fel voorstander van 1 nationaliteit (m.u.v. gemengd huwelijk). Wil je of kun je je oorspronkelijke nationaltiteit niet opgeven, dan behoud je die en woon je hier met een verblijfsvergunning.
"Maar dan kunnen ze niet stemmen!!" Jawel hoor, in hun eigen land.
Dat gaat dus heel lastig met nakomelingen van migranten, want die hebben wettelijk (voor het thuisland van de ouders) al de nationaliteit van de ouders.

En je kan natuurlijk geen pasgeboren baby een asielaanvraag laten doen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_218867247
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 12:19 schreef Haushofer het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 12:48 schreef quo_ het volgende:

[..]
En met de aanpak van allochtone moordenaars scoor je helemaal niks bij linkse deugers.
Linkse partijen zijn toch ook een slachtoffer van de mannen (parochianen) die geloven?
pi_218867248
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 14:43 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dat gaat dus heel lastig met nakomelingen van migranten, want die hebben wettelijk (voor het thuisland van de ouders) al de nationaliteit van de ouders.

En je kan natuurlijk geen pasgeboren baby een asielaanvraag laten doen.
Die krijgen ze niet zomaar, dat komt omdat die ouders dat aangeven bij de instanties van hun oorspronkelijke thuislanden.

Hoe weet de Turkse regering anders dat er een 3e generatie baby is geboren in Nederland? Iemand vertelt het ze, en dat is niet het ziekenhuis hier in Nederland waar die baby wordt geboren.
pi_218867270
Walgelijke partij is het
pi_218867330
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 14:50 schreef Homey het volgende:

[..]
Die krijgen ze niet zomaar, dat komt omdat die ouders dat aangeven bij de instanties van hun oorspronkelijke thuislanden.

Hoe weet de Turkse regering anders dat er een 3e generatie baby is geboren in Nederland? Iemand vertelt het ze, en dat is niet het ziekenhuis hier in Nederland waar die baby wordt geboren.
Klopt. Er is geen koppeling tussen de Nederlandse en Turkse bevolkingsregisters.

Dat is een keuze van de ouders.

Het kind heeft dan 2 nationaliteiten. Dat heeft voordelen, makkelijk naar Turkije etc, maar dan moeten ook de lasten geaccepteerd worden. Bv m.b.t dit topic kan dan dus de NL nationaliteit afgepakt worden. Men wordt dan immers niet statenloos.

Niet alleen de lusten, ook de lasten.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_218867677
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 15:01 schreef Montagui het volgende:

[..]
Klopt. Er is geen koppeling tussen de Nederlandse en Turkse bevolkingsregisters.

Dat is een keuze van de ouders.

Het kind heeft dan 2 nationaliteiten. Dat heeft voordelen, makkelijk naar Turkije etc, maar dan moeten ook de lasten geaccepteerd worden. Bv m.b.t dit topic kan dan dus de NL nationaliteit afgepakt worden. Men wordt dan immers niet statenloos.

Niet alleen de lusten, ook de lasten.
Het is gewoon een hele andere cultuur.

Nederland denkt geografisch. Je bent waar je woont. In deze beleving is een Syriër die net in Nederland is, opeens een Nederlander. Een Nederlander die emigreert, verliest zijn Nederlandse paspoort op een gegeven moment, en de nazaten krijgen die niet. Die zijn waar ze geboren worden. Meer niet.

Turkije redeneert vanuit de bloedlijn. Stroomt er Turks bloed door je aderen? Dan ben je Turk en heb je een Turks paspoort. Land waar je woont maakt niet, ook al ben je er geboren. Turken trouwen met name met andere Turken, dat houdt het Turkse bloed zuiver. Dit is ook zo in de 4e generatie.

Meer landen denken zo, Marokko, China, etcetera.

Nederland is vrij uitzonderlijk.
pi_218867737
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 15:31 schreef Homey het volgende:
Een Nederlander die emigreert, verliest zijn Nederlandse paspoort op een gegeven moment, en de nazaten krijgen die niet. Die zijn waar ze geboren worden. Meer niet.
Een Nederlander die emigreert, behoudt gewoon zijn Nederlandse nationaliteit. Alleen als je naast de Nederlandse ook een andere nationaliteit hebt, kun je bij emigratie de Nederlandse nationaliteit verliezen als een aantal jaren je hoofdverblijf buiten het Koninkrijk der Nederlanden en buiten de Europese Unie ligt.

Een kind van een Nederlander krijgt automatisch de Nederlandse nationaliteit. Daarvoor hoeft maar één van beide ouders de Nederlandse nationaliteit te hebben.
pi_218867860
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 14:50 schreef Homey het volgende:

[..]

Als ze die baby niet aangeven bij de Turkse regering dan zijn ze in Turkije strafbaar. Want Turken hebben bijvoorbeeld ook dienstplicht en niet in Turkije je kind aangeven is een manier om daar onder uit te komen.

Vraag twee is natuurlijk, worden ze daar in Turkije voor gepakt als Turkije niet weet dat ze een kind hebben, maar dat gaat om pakkans en niet om de wetgeving daaromtrent.

En stel zo iemand heeft dan een Nederlands/Turkse nationaliteit waarvan de Nederlandse wordt afgenomen, dan wordt die persoon 'terug' gestuurd naar een land waar ze nog nooit zijn geweest? Dat klinkt eerder als een omweg om een soort ballingschap in te voeren, en niet statushouders terug te sturen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_218868041
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 16:13 schreef gwn_een_user het volgende:
tja, dit nogal symboolpolitiek. juridisch praktisch onuitvoerbaar want we hebben nu eenmaal het principe van proportionaliteit en een automatische, gedwongen intrekking zou ook in strijd kunnen zijn met al die internationale verdragen waar we ons aan hebben gebonden zoals het EVRM.
Dan moeten die verdragen aangepast worden.
pi_218868222
Dit soort moties worden puur gebruikt voor campagne doeleinden.
Door rechtse partijen maar ook linkse partijen net zo goed.

Beide kanten zijn een teringzooi.
Alles gaat om de likes en social media.
Moties erin gooien waarvan men weet dat ze nooit uitgevoerd kunnen worden puur voor de internet punten.

Wat een kut wereld leven we toch, politici zou je echt alle social media moeten afpakken, geen X meer geen Blue Sky of Facebook of wat dan ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')