abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218844384
Het slachtoffer, een 49-jarige man uit IJsselstein, werd maar liefst 16 keer gestoken en vervolgens aangereden. Het Openbaar Ministerie eist 10 jaar gevangenisstraf en tbs met dwangverpleging.

Incident vastgelegd vanuit politiehelikopter
De ex van de vriendin stond in de vroege uren van 1 januari dreigend voor de woning van het gezin. Hij zou onder invloed zijn geweest van drank en drugs. Volgens de verdachte greep hij in om zijn gezin te beschermen toen de man voor de deur bleef schelden en dreigen. Daarbij zou hij een mes aangereikt hebben gekregen door zijn 13-jarige stiefdochter, waarmee hij het slachtoffer meerdere keren stak.

Volgens justitie lag de man hulpeloos op de grond toen de verdachte besloot hem alsnog met een auto te overrijden. Toevallig vloog er op dat moment een politiehelikopter boven de wijk. Die maakte opnames waarop de aanval en de aanrijding duidelijk te zien zijn.

‘Ik hoop dat hij dood is’
Agenten die kort na het incident arriveerden, hoorden de verdachte roepen dat hij hoopte dat het slachtoffer zou overlijden. Voor het OM is dit een cruciaal element: het toont volgens hen aan dat er sprake was van een bewuste poging om het slachtoffer te doden.

De advocaat van de verdachte benadrukte dat zijn cliënt handelde uit noodweer. De ex-partner van de vriendin zou het gezin al jaren terroriseren met bedreigingen en geweld. Op de bewuste nacht zou hij hebben geroepen dat hij de vrouw en haar dochtertje iets zou aandoen.

"Stel dat hij níet thuis was geweest, dan hadden we zomaar een nieuw geval kunnen hebben van wat we inmiddels femicide noemen", stelde de advocaat van de verdachte, volgens de Gelderlander.

De rechtbank doet op 10 oktober uitspraak in deze zaak.

Het is toch godverdomme niet te geloven. Jarenlange stalking en bedreigingen en wanneer degene die het slachtofer is, besluit genoeg is genoeg, framed de media die teringlijer die het ernaar gemaakt heeft het als het slachtoffer?
pi_218844390
Het slachtoffer, een 49-jarige man uit IJsselstein, werd maar liefst 16 keer gestoken en vervolgens aangereden. Het Openbaar Ministerie eist 10 jaar gevangenisstraf en tbs met dwangverpleging.

ja dat gebeurde uit het niets :{w
pi_218844424
Weer zo'n geval waarin de lokale politie '100'en signalen gemist heeft'?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 22 september 2025 @ 17:11:57 #4
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_218844433
Ik weet uit mijn vriendenkring hoe verwoestend stalking/bedreiging kan zijn voor iemands leven. Dit lijkt me een gevalletje van iemand gewoon over de rand geduwd door jarenlange aanhoudende stalking. De politie kan vaak weinig/niets doen (de wet moet op dit punt echt nodig aangepast worden) dan is het niet onlogisch dat iemand uiteindelijk zo wanhopig wordt dat hij/zij het heft zelf maar in handen neemt. Ik vind het eerlijk gezegd jammer dat die klojo niet dood is. Want het zou mij niks verbazen dat hij na zijn revalidatie vrolijk doorgaat met zijn praktijken. :r
pi_218844442
Oke, maar is het slachtoffer nu wel eindelijk gestopt met stalken en dreigen?
  maandag 22 september 2025 @ 17:15:31 #6
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_218844450
Dus je steekt iemand 16 keer en wanneer hij creperend op de grond ligt, rij je er nog een paar keer overheen?

Kinkt als zelfverdediging ja...
Laffe huichelaar
pi_218844458
quote:
9s.gif Op maandag 22 september 2025 17:15 schreef timmmmm het volgende:
Dus je steekt iemand 16 keer en wanneer hij creperend op de grond ligt, rij je er nog een paar keer overheen?

Uit zijn lijden verlossen heet dat.
Met een vlieg die half dood op de grond ligt na een schok van je vliegenmepper zou je hetzelfde doen.
pindazakje
  maandag 22 september 2025 @ 17:19:24 #8
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_218844474
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 17:17 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Uit zijn lijden verlossen heet dat.
Met een vlieg die half dood op de grond ligt na een schok van je vliegenmepper zou je hetzelfde doen.
Ik leef in een verzorgde omgeving, ik heb geen vliegen om te elektrocuteren.
Laffe huichelaar
pi_218844476
Note to self: niet er ook nog overheen rijden en schreeuwen "ik hoop dat ie doodgaat".

Ik vraag me altijd af hoe iemand bijvoorbeeld 16 messteken overleefd, of telt iedere kras mee?
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  maandag 22 september 2025 @ 17:20:14 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218844481
Noodweer :')

Ja heel erg uit nood om iemand die al bijna dood op de grond ligt ook nog even met een auto te overrijden
pi_218844483
quote:
9s.gif Op maandag 22 september 2025 17:15 schreef timmmmm het volgende:

Ik geloof best dat je in dat moment denkt "klaar nu, ik ga toch wel de bak in"
pi_218844492
Kan toch ook zijn dat er met noodweer bedoeld wordt dat het erg hard regende waardoor de dader het slachtoffer niet goed kon zien liggen. Een ongelukje is dan al snel gebeurd.
  maandag 22 september 2025 @ 17:21:58 #13
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_218844493
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 17:20 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Dat geloof ik ook. Maar dan moet je vervolgens niet zeggen dat het noodweer was. Gewoon op de blaren zitten als je dat besluit neemt en ook daadwerkelijk de bak in aub als je dat besluit neemt
Laffe huichelaar
pi_218844562
Hier vind je een iets meer verhelderende beschrijving van wat er daar heeft plaatsgevonden.

https://www.om.nl/actueel(...)neerstak-en-overreed
And it's only the giving
That makes you
What you are
  maandag 22 september 2025 @ 17:37:58 #15
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218844572
"Toevallig vloog er op dat moment een politiehelikopter boven de wijk. Die maakte opnames waarop de aanval en de aanrijding duidelijk te zien zijn."

Goh, wat zijn de kansen :D
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218844605
Tering :{ Is ook niet eens een minuscule poging die vent om te brengen.
Ook in moeilijke tijden.
pi_218844635
Wat een triest verhaal. Niet helemaal medelijden met het slachtoffer maar het had echt niet zo ver moeten komen.

Eigenlijk zonde dan niemand tijdig de dader tot rust heeft kunnen manen. Dat er tijdens het weglopen alsnog een mes wordt aangereikt is voor de dader mogelijk de trigger geweest. Heeft hij om dat mes gevraagd of is het spontaan aangeboden?

Verder was het van de dame wel raadzaam geweest om tijdig haar vriend tot bedaren te brengen. Ook in paniek moet iemand het hoofd erbij houden.

Wat een drama met alleen maar verliezers.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_218844645
"Daarbij zou hij een mes aangereikt hebben gekregen door zijn 13-jarige stiefdochter, waarmee hij het slachtoffer meerdere keren stak."

Dus de dochter heeft het mes aangegeven waarmee haar vader vermoord is?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218844681
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 17:20 schreef Hexagon het volgende:
Noodweer :')

Ja heel erg uit nood om iemand die al bijna dood op de grond ligt ook nog even met een auto te overrijden
Hoezo was die bijna dood? Bij noodweer kun je ook noodweer-exces hebben.

quote:
Voor het OM is dit een cruciaal element: het toont volgens hen aan dat er sprake was van een bewuste poging om het slachtoffer te doden.
Wat een gelul.

10 jaar en TBS? Hij had een psychische stoornis die maakte dat hij de stalker confronteerde? Het OM is aan een grote schoonmaak toe.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 22 september 2025 @ 17:58:30 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218844705
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 17:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Hoezo was die bijna dood?

De meeste mensen zullen na 16 messteken wel meer dood dan levend zijn.
  maandag 22 september 2025 @ 18:04:50 #21
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_218844752
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 17:50 schreef tesssssssss het volgende:
"Daarbij zou hij een mes aangereikt hebben gekregen door zijn 13-jarige stiefdochter, waarmee hij het slachtoffer meerdere keren stak."

Misschien lees ik erover heen, maar ik zie niet zo snel dat betreffende ex ook de vader van het kind is.
Laffe huichelaar
pi_218844846
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 17:50 schreef tesssssssss het volgende:

quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 18:04 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Misschien lees ik erover heen, maar ik zie niet zo snel dat betreffende ex ook de vader van het kind is.
Bericht van het OM, dat iemand anders hierboven al plaatste is inderdaad wat vollediger dan de tekst in de OP:

"Tijdens de worsteling die ontstaat krijgt de verdachte van zijn 13-jarige stiefdochter, de dochter van het slachtoffer, een mes aangereikt."

"Wonder boven wonder overleeft het slachtoffer het incident."

Sowieso raar verhaal zeg!
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_218844868
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 18:20 schreef KinKiJan het volgende:

Sowieso raar verhaal zeg!
Dit artikel mist best veel info...
even een eerder achtergrond verhaal erbij gezocht:

quote:
*gefingeerde namen

Rond half vier wordt de buurt opgeschrikt door rumoer bij de Schoener. Vader Jan blijkt samen met zijn zoon voor het huis van zijn ex te staan. ,,Mensen werden er wakker van en hoorden ze tekeer gaan. Er was heel veel geschreeuw over en weer’’, getuigen meerdere bewoners.

Mark komt uit het huis lopen en heeft zijn twee honden bij zich. Hij is ziedend. Jan en Mark raken in gevecht en Mark krijgt een mes aangereikt om zich te kunnen verdedigen. Door een harde trap van Mark raakt Jan uit balans en valt. Mark steekt zeker negen keer op hem in en raakt Jan voornamelijk in de nek en de buikstreek. Zwaar gewond ligt Jan midden op straat.

De zoon van Jan wil z’n vader ontzetten en rijdt met zijn auto Mark aan, waarna hij de wagen achterlaat met draaiende motor. Mark blijft ongedeerd. Als hij ziet dat Jan probeert op te staan, stapt Mark in deze auto en rijdt Jan omver. Tot afgrijzen van buurtbewoners geeft hij opnieuw gas en rijdt over Jan heen. Dan stapt hij uit en loopt weg.

https://www.ad.nl/binnenl(...)r-hem-heen~a1a6649d/
Stalker_Vader en Stalker_Zoon stonden dus aan de deur te bonken bij de Ex. De nieuwe vriend stak Stalker_vader in zijn nek, diens zoon probeerde vervolgens dus met de auto die messentrekker plat te rijden. Dat mislukte. En toen stapte die messentrekker vriend in de auto van stalkers zoon en reedt over de stalker heen.

En het begon dus ook nog met 2 grote staffords in de deur :') ManManMan wat een tokkie bingo. Maar die kerel is dus niet rustig zijn sleutels gaan zoeken. Die auto was net gebruikt om op hèm in te rijden, door de zoon van het slachtoffer. En stond met draaiende motor nog voor zijn benen.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_218844885
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 17:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Hoezo was die bijna dood? Bij noodweer kun je ook noodweer-exces hebben.
[..]
Het er even achteraan lopen met een zojuist aangereikt mes.. OK, dat valt nog wel onder de omschrijving. Maar daarna op zoek gaan naar je autosleutels, bewust aanrijden van een liggend persoon en een tijdje later nog luidkeels verkondigen dat je hoopt dat ie dood is klinkt niet geheel meer als in 'the heat of the moment'.
quote:
Wat een gelul.

10 jaar en TBS? Hij had een psychische stoornis die maakte dat hij de stalker confronteerde? Het OM is aan een grote schoonmaak toe.
Nou, om daar iets over te kunnen zeggen zou ik graag eerst een rapportje van de reclassering of zo willen lezen.

Het is nogal uit de hand gelopen en dan is het lastig te boordelen op slechts een klein deel van de informatie.
pi_218844892
Zo dan faal je toch behoorlijk als je iemand 16x steekt en daarna overrijdt én je de auto stil laat staan op het slachtoffer en het slachtoffer overleeft het.

M night sjamalan plottwist: de ex en de vrouw besloten het later toch weer te proberen en zijn nu weer gelukkig samen.

[ Bericht 0% gewijzigd door SOG op 22-09-2025 18:37:32 ]
pi_218844903
Als je het nou bij acht keer had gelaten.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_218844932
16 keer gestoken en overreden en die leeft nog??
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_218844998
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 18:23 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Dit artikel mist best veel info...
even een eerder achtergrond verhaal erbij gezocht:
[..]
Stalker_Vader en Stalker_Zoon stonden dus aan de deur te bonken bij de Ex. De nieuwe vriend stak Stalker_vader in zijn nek, diens zoon probeerde vervolgens dus met de auto die messentrekker plat te rijden. Dat mislukte. En toen stapte die messentrekker vriend in de auto van stalkers zoon en reedt over de stalker heen.

En het begon dus ook nog met 2 grote staffords in de deur :') ManManMan wat een tokkie bingo. Maar die kerel is dus niet rustig zijn sleutels gaan zoeken. Die auto was net gebruikt om op hèm in te rijden, door de zoon van het slachtoffer. En stond met draaiende motor nog voor zijn benen.
En dat allemaal terwijl die dader net van het politiebureau vandaan kwam na onenigheid met de zoon van het slachtoffer. Wat een zooitje.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  maandag 22 september 2025 @ 18:49:57 #29
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_218845029
Als ik het hele verhaal zo lees, denk ik dat we weinig missen aan zowel slachtoffer als dader.
Laffe huichelaar
pi_218845262
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 17:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De meeste mensen zullen na 16 messteken wel meer dood dan levend zijn.
Kennelijk niet want hij moest er nog even met de auto overheen.

quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 18:25 schreef 215 het volgende:

[..]
Het er even achteraan lopen met een zojuist aangereikt mes.. OK, dat valt nog wel onder de omschrijving. Maar daarna op zoek gaan naar je autosleutels, bewust aanrijden van een liggend persoon en een tijdje later nog luidkeels verkondigen dat je hoopt dat ie dood is klinkt niet geheel meer als in 'the heat of the moment'.
Het zal een extreem stressvolle gebeurtenis geweest zijn en als hij dood is zal het niet weer gebeuren. Maar zo'n gevoel achteraf zegt niks over de intentie.

quote:
Nou, om daar iets over te kunnen zeggen zou ik graag eerst een rapportje van de reclassering of zo willen lezen.

Het is nogal uit de hand gelopen en dan is het lastig te boordelen op slechts een klein deel van de informatie.
Zo'n Pieter Baan onderzoek begint, nog voor de bewezenverklaring overigens, met de vraag hoe de verdachte tot deze daad gekomen is. Dat is het patroon bij ontoerekeningsvatbaren, ze plegen misdrijven op eigen initiatief. Deze meneer lijkt tot zijn daad te zijn gekomen vanuit een noodweersituatie die door een ander teweeg is gebracht, dus hoezo zou daar dan een psychische stoornis aan ten grondslag liggen?

Hij had hem ook de keel kunnen doorsnijden, maar zelfs bij noodweerexces is dat erg heftig en is een auto een wat afstandelijker wapen.

Het riekt heel erg naar het OM dat keihard alles dat naar eigenrichting neigt aan te pakken om een voorbeeld te stellen, juist omdat het zelf zo hopeloos faalt in de bestrijding van stalkers.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_218846320
Man bijna gruwelijk vermoord in de relationele sfeer. Ernstig geval van (poging tot) mascucide.
pi_218846408
Niet eens daarna nog even benzine erover en de fik erin. :{
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_218846586
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 17:03 schreef vul_maar_in het volgende:

Incident vastgelegd vanuit politiehelikopter
De ex van de vriendin stond in de vroege uren van 1 januari dreigend voor de woning van het gezin. Hij zou onder invloed zijn geweest van drank en drugs. Volgens de verdachte greep hij in om zijn gezin te beschermen toen de man voor de deur bleef schelden en dreigen. Daarbij zou hij een mes aangereikt hebben gekregen door zijn 13-jarige stiefdochter, waarmee hij het slachtoffer meerdere keren stak.

Volgens justitie lag de man hulpeloos op de grond toen de verdachte besloot hem alsnog met een auto te overrijden. Toevallig vloog er op dat moment een politiehelikopter boven de wijk. Die maakte opnames waarop de aanval en de aanrijding duidelijk te zien zijn.

‘Ik hoop dat hij dood is’
Agenten die kort na het incident arriveerden, hoorden de verdachte roepen dat hij hoopte dat het slachtoffer zou overlijden. Voor het OM is dit een cruciaal element: het toont volgens hen aan dat er sprake was van een bewuste poging om het slachtoffer te doden.

De advocaat van de verdachte benadrukte dat zijn cliënt handelde uit noodweer. De ex-partner van de vriendin zou het gezin al jaren terroriseren met bedreigingen en geweld. Op de bewuste nacht zou hij hebben geroepen dat hij de vrouw en haar dochtertje iets zou aandoen.

"Stel dat hij níet thuis was geweest, dan hadden we zomaar een nieuw geval kunnen hebben van wat we inmiddels femicide noemen", stelde de advocaat van de verdachte, volgens de Gelderlander.

De rechtbank doet op 10 oktober uitspraak in deze zaak.

Het is toch godverdomme niet te geloven. Jarenlange stalking en bedreigingen en wanneer degene die het slachtofer is, besluit genoeg is genoeg, framed de media die teringlijer die het ernaar gemaakt heeft het als het slachtoffer?
Ongekend maar waar. De nieuwe realiteit heeft wel wat weg van quantummechanica. Dat snapt ook niemand. :{w
pi_218846668
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 17:20 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Na jarenlang stalking en ongetwijfeld een aantal meldingen en politie die niets doet.

Jep.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218846874
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 17:11 schreef RealistAtheist het volgende:
De politie kan vaak weinig/niets doen (de wet moet op dit punt echt nodig aangepast worden) dan is het niet onlogisch dat iemand uiteindelijk zo wanhopig wordt dat hij/zij het heft zelf maar in handen neemt.
De wet is ooit al een keer aangepast om politie en justitie meer mogelijkheden te geven om stalking aan te pakken. Uit wat ik er wel eens over lees krijg ik eerder de indruk dat er bij politie en justitie een zekere onwil is om dat ook te doen, of dat ze het probleem onderschatten.
pi_218846992
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 21:53 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
De wet is ooit al een keer aangepast om politie en justitie meer mogelijkheden te geven om stalking aan te pakken. Uit wat ik er wel eens over lees krijg ik eerder de indruk dat er bij politie en justitie een zekere onwil is om dat ook te doen, of dat ze het probleem onderschatten.
Neem maar van mij aan dat er juist om die reden heel wat enkelbandjes met gebiedsverbod zijn uitgedeeld. Helaas is geen enkel systeem volledig dekkend. Mogelijk is deze stalking actie een eerste keer geweest.

Blijft staan dat ook zelfverdediging op een goed moment een grens heeft bereikt. Alleen maar verliezers dus.
pi_218847950
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 22:03 schreef 215 het volgende:

[..]
Neem maar van mij aan dat er juist om die reden heel wat enkelbandjes met gebiedsverbod zijn uitgedeeld. Helaas is geen enkel systeem volledig dekkend. Mogelijk is deze stalking actie een eerste keer geweest.

Blijft staan dat ook zelfverdediging op een goed moment een grens heeft bereikt. Alleen maar verliezers dus.
Uiteraard waren dit 16 (15 als je het mij vraagt maar zo werkt de wet niet) messteken en een een aurotitje teveel.

Maar normaal is "het zag rood voor mijn ogen"ook een excuus dus dat zal hier ook wel meetellen gok/hoop ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')