Uit zijn lijden verlossen heet dat.quote:Op maandag 22 september 2025 17:15 schreef timmmmm het volgende:
Dus je steekt iemand 16 keer en wanneer hij creperend op de grond ligt, rij je er nog een paar keer overheen?
Kinkt als zelfverdediging ja...
Ik leef in een verzorgde omgeving, ik heb geen vliegen om te elektrocuteren.quote:Op maandag 22 september 2025 17:17 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Uit zijn lijden verlossen heet dat.
Met een vlieg die half dood op de grond ligt na een schok van je vliegenmepper zou je hetzelfde doen.
Ik geloof best dat je in dat moment denkt "klaar nu, ik ga toch wel de bak in"quote:Op maandag 22 september 2025 17:15 schreef timmmmm het volgende:
Dus je steekt iemand 16 keer en wanneer hij creperend op de grond ligt, rij je er nog een paar keer overheen?
Kinkt als zelfverdediging ja...
Dat geloof ik ook. Maar dan moet je vervolgens niet zeggen dat het noodweer was. Gewoon op de blaren zitten als je dat besluit neemt en ook daadwerkelijk de bak in aub als je dat besluit neemtquote:Op maandag 22 september 2025 17:20 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ik geloof best dat je in dat moment denkt "klaar nu, ik ga toch wel de bak in"
Hoezo was die bijna dood? Bij noodweer kun je ook noodweer-exces hebben.quote:Op maandag 22 september 2025 17:20 schreef Hexagon het volgende:
Noodweer![]()
Ja heel erg uit nood om iemand die al bijna dood op de grond ligt ook nog even met een auto te overrijden
Wat een gelul.quote:Voor het OM is dit een cruciaal element: het toont volgens hen aan dat er sprake was van een bewuste poging om het slachtoffer te doden.
Misschien lees ik erover heen, maar ik zie niet zo snel dat betreffende ex ook de vader van het kind is.quote:Op maandag 22 september 2025 17:50 schreef tesssssssss het volgende:
"Daarbij zou hij een mes aangereikt hebben gekregen door zijn 13-jarige stiefdochter, waarmee hij het slachtoffer meerdere keren stak."
Dus de dochter heeft het mes aangegeven waarmee haar vader vermoord is?
quote:Op maandag 22 september 2025 17:50 schreef tesssssssss het volgende:
"Daarbij zou hij een mes aangereikt hebben gekregen door zijn 13-jarige stiefdochter, waarmee hij het slachtoffer meerdere keren stak."
Dus de dochter heeft het mes aangegeven waarmee haar vader vermoord is?
Bericht van het OM, dat iemand anders hierboven al plaatste is inderdaad wat vollediger dan de tekst in de OP:quote:Op maandag 22 september 2025 18:04 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Misschien lees ik erover heen, maar ik zie niet zo snel dat betreffende ex ook de vader van het kind is.
Dit artikel mist best veel info...quote:
Stalker_Vader en Stalker_Zoon stonden dus aan de deur te bonken bij de Ex. De nieuwe vriend stak Stalker_vader in zijn nek, diens zoon probeerde vervolgens dus met de auto die messentrekker plat te rijden. Dat mislukte. En toen stapte die messentrekker vriend in de auto van stalkers zoon en reedt over de stalker heen.quote:*gefingeerde namen
Rond half vier wordt de buurt opgeschrikt door rumoer bij de Schoener. Vader Jan blijkt samen met zijn zoon voor het huis van zijn ex te staan. ,,Mensen werden er wakker van en hoorden ze tekeer gaan. Er was heel veel geschreeuw over en weer’’, getuigen meerdere bewoners.
Mark komt uit het huis lopen en heeft zijn twee honden bij zich. Hij is ziedend. Jan en Mark raken in gevecht en Mark krijgt een mes aangereikt om zich te kunnen verdedigen. Door een harde trap van Mark raakt Jan uit balans en valt. Mark steekt zeker negen keer op hem in en raakt Jan voornamelijk in de nek en de buikstreek. Zwaar gewond ligt Jan midden op straat.
De zoon van Jan wil z’n vader ontzetten en rijdt met zijn auto Mark aan, waarna hij de wagen achterlaat met draaiende motor. Mark blijft ongedeerd. Als hij ziet dat Jan probeert op te staan, stapt Mark in deze auto en rijdt Jan omver. Tot afgrijzen van buurtbewoners geeft hij opnieuw gas en rijdt over Jan heen. Dan stapt hij uit en loopt weg.
https://www.ad.nl/binnenl(...)r-hem-heen~a1a6649d/
Het er even achteraan lopen met een zojuist aangereikt mes.. OK, dat valt nog wel onder de omschrijving. Maar daarna op zoek gaan naar je autosleutels, bewust aanrijden van een liggend persoon en een tijdje later nog luidkeels verkondigen dat je hoopt dat ie dood is klinkt niet geheel meer als in 'the heat of the moment'.quote:Op maandag 22 september 2025 17:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezo was die bijna dood? Bij noodweer kun je ook noodweer-exces hebben.
[..]
Nou, om daar iets over te kunnen zeggen zou ik graag eerst een rapportje van de reclassering of zo willen lezen.quote:Wat een gelul.
10 jaar en TBS? Hij had een psychische stoornis die maakte dat hij de stalker confronteerde? Het OM is aan een grote schoonmaak toe.
En dat allemaal terwijl die dader net van het politiebureau vandaan kwam na onenigheid met de zoon van het slachtoffer. Wat een zooitje.quote:Op maandag 22 september 2025 18:23 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Dit artikel mist best veel info...
even een eerder achtergrond verhaal erbij gezocht:
[..]
Stalker_Vader en Stalker_Zoon stonden dus aan de deur te bonken bij de Ex. De nieuwe vriend stak Stalker_vader in zijn nek, diens zoon probeerde vervolgens dus met de auto die messentrekker plat te rijden. Dat mislukte. En toen stapte die messentrekker vriend in de auto van stalkers zoon en reedt over de stalker heen.
En het begon dus ook nog met 2 grote staffords in de deurManManMan wat een tokkie bingo. Maar die kerel is dus niet rustig zijn sleutels gaan zoeken. Die auto was net gebruikt om op hèm in te rijden, door de zoon van het slachtoffer. En stond met draaiende motor nog voor zijn benen.
Kennelijk niet want hij moest er nog even met de auto overheen.quote:Op maandag 22 september 2025 17:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De meeste mensen zullen na 16 messteken wel meer dood dan levend zijn.
Het zal een extreem stressvolle gebeurtenis geweest zijn en als hij dood is zal het niet weer gebeuren. Maar zo'n gevoel achteraf zegt niks over de intentie.quote:Op maandag 22 september 2025 18:25 schreef 215 het volgende:
[..]
Het er even achteraan lopen met een zojuist aangereikt mes.. OK, dat valt nog wel onder de omschrijving. Maar daarna op zoek gaan naar je autosleutels, bewust aanrijden van een liggend persoon en een tijdje later nog luidkeels verkondigen dat je hoopt dat ie dood is klinkt niet geheel meer als in 'the heat of the moment'.
Zo'n Pieter Baan onderzoek begint, nog voor de bewezenverklaring overigens, met de vraag hoe de verdachte tot deze daad gekomen is. Dat is het patroon bij ontoerekeningsvatbaren, ze plegen misdrijven op eigen initiatief. Deze meneer lijkt tot zijn daad te zijn gekomen vanuit een noodweersituatie die door een ander teweeg is gebracht, dus hoezo zou daar dan een psychische stoornis aan ten grondslag liggen?quote:Nou, om daar iets over te kunnen zeggen zou ik graag eerst een rapportje van de reclassering of zo willen lezen.
Het is nogal uit de hand gelopen en dan is het lastig te boordelen op slechts een klein deel van de informatie.
Ongekend maar waar. De nieuwe realiteit heeft wel wat weg van quantummechanica. Dat snapt ook niemand.quote:Op maandag 22 september 2025 17:03 schreef vul_maar_in het volgende:
Het slachtoffer, een 49-jarige man uit IJsselstein, werd maar liefst 16 keer gestoken en vervolgens aangereden. Het Openbaar Ministerie eist 10 jaar gevangenisstraf en tbs met dwangverpleging.
Incident vastgelegd vanuit politiehelikopter
De ex van de vriendin stond in de vroege uren van 1 januari dreigend voor de woning van het gezin. Hij zou onder invloed zijn geweest van drank en drugs. Volgens de verdachte greep hij in om zijn gezin te beschermen toen de man voor de deur bleef schelden en dreigen. Daarbij zou hij een mes aangereikt hebben gekregen door zijn 13-jarige stiefdochter, waarmee hij het slachtoffer meerdere keren stak.
Volgens justitie lag de man hulpeloos op de grond toen de verdachte besloot hem alsnog met een auto te overrijden. Toevallig vloog er op dat moment een politiehelikopter boven de wijk. Die maakte opnames waarop de aanval en de aanrijding duidelijk te zien zijn.
‘Ik hoop dat hij dood is’
Agenten die kort na het incident arriveerden, hoorden de verdachte roepen dat hij hoopte dat het slachtoffer zou overlijden. Voor het OM is dit een cruciaal element: het toont volgens hen aan dat er sprake was van een bewuste poging om het slachtoffer te doden.
De advocaat van de verdachte benadrukte dat zijn cliënt handelde uit noodweer. De ex-partner van de vriendin zou het gezin al jaren terroriseren met bedreigingen en geweld. Op de bewuste nacht zou hij hebben geroepen dat hij de vrouw en haar dochtertje iets zou aandoen.
"Stel dat hij níet thuis was geweest, dan hadden we zomaar een nieuw geval kunnen hebben van wat we inmiddels femicide noemen", stelde de advocaat van de verdachte, volgens de Gelderlander.
De rechtbank doet op 10 oktober uitspraak in deze zaak.
Het is toch godverdomme niet te geloven. Jarenlange stalking en bedreigingen en wanneer degene die het slachtofer is, besluit genoeg is genoeg, framed de media die teringlijer die het ernaar gemaakt heeft het als het slachtoffer?
Na jarenlang stalking en ongetwijfeld een aantal meldingen en politie die niets doet.quote:Op maandag 22 september 2025 17:20 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ik geloof best dat je in dat moment denkt "klaar nu, ik ga toch wel de bak in"
De wet is ooit al een keer aangepast om politie en justitie meer mogelijkheden te geven om stalking aan te pakken. Uit wat ik er wel eens over lees krijg ik eerder de indruk dat er bij politie en justitie een zekere onwil is om dat ook te doen, of dat ze het probleem onderschatten.quote:Op maandag 22 september 2025 17:11 schreef RealistAtheist het volgende:
De politie kan vaak weinig/niets doen (de wet moet op dit punt echt nodig aangepast worden) dan is het niet onlogisch dat iemand uiteindelijk zo wanhopig wordt dat hij/zij het heft zelf maar in handen neemt.
Neem maar van mij aan dat er juist om die reden heel wat enkelbandjes met gebiedsverbod zijn uitgedeeld. Helaas is geen enkel systeem volledig dekkend. Mogelijk is deze stalking actie een eerste keer geweest.quote:Op maandag 22 september 2025 21:53 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
De wet is ooit al een keer aangepast om politie en justitie meer mogelijkheden te geven om stalking aan te pakken. Uit wat ik er wel eens over lees krijg ik eerder de indruk dat er bij politie en justitie een zekere onwil is om dat ook te doen, of dat ze het probleem onderschatten.
Uiteraard waren dit 16 (15 als je het mij vraagt maar zo werkt de wet niet) messteken en een een aurotitje teveel.quote:Op maandag 22 september 2025 22:03 schreef 215 het volgende:
[..]
Neem maar van mij aan dat er juist om die reden heel wat enkelbandjes met gebiedsverbod zijn uitgedeeld. Helaas is geen enkel systeem volledig dekkend. Mogelijk is deze stalking actie een eerste keer geweest.
Blijft staan dat ook zelfverdediging op een goed moment een grens heeft bereikt. Alleen maar verliezers dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |