Het land er om heen.quote:Op maandag 22 september 2025 18:33 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
komt vooral uit dorpen eromheen
quote:4.2. Beschrijving:
Gouda Holland is een volvette (48+), natuurgerijpte kaas van het half-harde type.
De kaas is verkrijgbaar in verschillende vormen en het gewicht kan variëren van 2,5 – 20 kg.
De kaas wordt in Nederland geproduceerd uit in Nederland gewonnen koemelk van in Nederland
gevestigde melkveehouderijbedrijven en gerijpt tot een consument-gereed product in
Nederlandse rijpingskamers.
(...)
Relatie met andere beschermde benamingen
Noordhollandse Gouda is sedert 1996 als Beschermde Oorsprongsbenaming (BOB) opgenomen in
het Europees register. Naast de eisen die gelden voor Gouda Holland voldoet Noordhollandse Gouda aan de specifieke eis dat de melk afkomstig moet zijn van de binnen Nederland bijzonder
geprivilegieerde weide gebieden van de provincie Noord-Holland. Vanwege de ligging van deze
weidegebieden omgeven door de Noordzee, Waddenzee en het IJsselmeer heeft het gras en
daarmee de melk een specifiek karakter, dat van invloed is op de smaak van de Noordhollandse
Gouda.
PFASMELKquote:Op maandag 22 september 2025 19:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het land er om heen.
https://www.rvo.nl/sites/(...)GA-Gouda-Holland.pdf
[..]
Nou kom op, deze vrouw staat bekend voor haar inzet in de buurt. Laten we haar niet iets in de schoenen schuiven (of in elk geval niet totdat er meer feiten boven tafel komen want reken maar dat hier ook onderzoek naar komt).quote:Op maandag 22 september 2025 19:30 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Pleeggezin heeft natuurlijk ook puik werk afgeleverd gezien het feit dat hij een vuurwapen bij zich droeg.
Laten we maar blij zijn dat mensen nog uit liefde dit soort probleem gevallen willen opnemen in hun eigen gezin. Denk niet dat jij of ik dat zouden doen.quote:Op maandag 22 september 2025 19:30 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Pleeggezin heeft natuurlijk ook puik werk afgeleverd gezien het feit dat hij een vuurwapen bij zich droeg.
Dat is ook een optie, maar is zeldzamer.quote:Op maandag 22 september 2025 19:36 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Of die drie hersencellen zijn zelfs volgroeid niet in staat tot iets dat lijkt op wroeging of empathie en dit gedrag gaat vrolijk verder.
Klopt. Ik bedoel het ook zeker niet alsof hij het slachtoffer is. Ik denk alleen ook dat het nogal rigoreus is om iemand neer te knallen om dit soort gedrag te stoppen. En dat bedoel ik dan in het algemeen en niet in de context van dit schietincident: deze agent lijkt geheel terecht geschoten te hebben.quote:Dit misbaksel kan in elk geval niet meer ellende veroorzaken.
Als ouder doe je het toch nooit goed als je kroost uit de pas loopt.quote:Op maandag 22 september 2025 19:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Laten we maar blij zijn dat mensen nog uit liefde dit soort probleem gevallen willen opnemen in hun eigen gezin. Denk niet dat jij of ik dat zouden doen.
Laat het vooral een les zijn voor al die fatbikende teringlijers.quote:Op maandag 22 september 2025 19:50 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is ook een optie, maar is zeldzamer.
[..]
Klopt. Ik bedoel het ook zeker niet alsof hij het slachtoffer is. Ik denk alleen ook dat het nogal rigoreus is om iemand neer te knallen om dit soort gedrag te stoppen. En dat bedoel ik dan in het algemeen en niet in de context van dit schietincident: deze agent lijkt geheel terecht geschoten te hebben.
De medewerkers, zelf ook meestal tieners, van de Mac stonden ineens naast een opgefokte gek met een wapen. Dat zijn slachtoffers die aan hun leven werkten, niet deze Jerryson evident.
Hoe kut ze ook ze ook zijn, rijden op een fatbike maakt je nog geen schietschijf.quote:Op maandag 22 september 2025 20:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Laat het vooral een les zijn voor al die fatbikende teringlijers.
'Je bent niet volledig waardeloos. Je kan altijd nog dienen als slecht voorbeeld'.
Zag net al filmpje waar zo'n zelfde gast bloemetje ging leggen bij de mcdonaldsquote:Op maandag 22 september 2025 17:59 schreef matspontius het volgende:
Ja, laten we een herdenkingsplek inrichten voor een crimineel die met een pistool zwaait en dreigt en weet ik niet wat ie allemaal nog op zijn kerfstok had. Compleet gestoord dit land - en er zijn er genoeg (ook hier) die daar nog een voedingsbodem voor creeren.
Daarom dus een iPhone. Swipe links op je lock screen, en de camera opent en is meteen klaar voor foto's of videos.quote:Op maandag 22 september 2025 15:45 schreef bleiblei het volgende:
Ik ben verbaasd hoe snel mensen hun telefoon in de camerastand krijgen tegenwoordig. Is dat een skill die je kan leren? Hersenen uitzetten (je blijft immers wel op het terras zitten) en in een fractie van een seconde je camera aanzetten en richten?
Mij lukt het niet eens om spelende eekhoorns in een boom te filmen. Tegen de tijd dat ik bedenk "filmen" en de boel omgeschakeld, scherp en gericht heb, zijn die beesten alweer weg.
Het is bijzonder hoeveel mensen hier in dit topic niet verder kunnen denken dan hun neus lang is,quote:Op maandag 22 september 2025 18:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hulp nodig bij het verwerken van de dood van een crimineel, die moeten juist blij zijn dat ze niet meer bij dit stuk vuilnis in de klas hoeven te zitten.
Ik weet niet hoe dit relevant is bij mijn post?quote:Op maandag 22 september 2025 18:17 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ik heb toch het meest medelijden met de agent, die gaat dit ook niet in de koude kleren zitten, en zijn naam zal binnenkort wel naar buiten komen, kan hij ook nog lekker onderduiken met zijn gezin..
Ik denk eerder dat mensen gezeik zoals met deze jongen schijtziek zijnquote:Op maandag 22 september 2025 20:34 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Het is bijzonder hoeveel mensen hier in dit topic niet verder kunnen denken dan hun neus lang is,.
Surprise!quote:Op maandag 22 september 2025 20:34 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Het is bijzonder hoeveel mensen hier in dit topic niet verder kunnen denken dan hun neus lang is,.
Zo kennen we ootje weer,quote:Op maandag 22 september 2025 18:04 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je moet ook niet zo moeilijk denken.
1+1=2
Ik snap niet hoe dit relevant is bij mijn post over romantiseren/herdenken op de school.quote:Op maandag 22 september 2025 20:35 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat mensen gezeik zoals met deze jongen schijtziek zijn
Een bloemetje.. Wat heeft die knakker daar nou aan? Ze moeten er een fatbike neerleggen. Dat wou ie zo graag hebben.quote:Op maandag 22 september 2025 20:29 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Zag net al filmpje waar zo'n zelfde gast bloemetje ging leggen bij de mcdonalds
De boze ouders kunnen het ook schijtziek zijn dat slechte voorbeelden bij hun kinderen op school zitten?quote:Op maandag 22 september 2025 20:37 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe dit relevant is bij mijn post over romantiseren/herdenken op de school.
Luister. Je kan een kind opvoeden, maar je kan niet zijn inborst veranderen. Als iemand impulsief is, van adrenaline geniet, en ook nog geen fuck geeft voor de maatschappij, dan kun je dat niet veranderen. Zelfs zijn ouders niet. Het ging al bij zijn geboorte mis.quote:Op maandag 22 september 2025 16:59 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik vraag me dan toch wel af waar het dan mis is gegaan in zijn leven dat je zo jong al zo bent.
Iedereen kan leip zijn onder de juiste omstandigheden, het gaat er juist om wat je wel en niet kunt maken.quote:Op maandag 22 september 2025 20:40 schreef RetepV het volgende:
[..]
Luister. Je kan een kind opvoeden, maar je kan niet zijn inborst veranderen. Als iemand impulsief is, van adrenaline geniet, en ook nog geen fuck geeft voor de maatschappij, dan kun je dat niet veranderen. Zelfs zijn ouders niet. Het ging al bij zijn geboorte mis.
Opvoeding kan de problemen modereren, maar dat is het wel zo'n beetje.
De enige die iemand kan veranderen is die persoon zelf. Maar van een 15-jarige kun je niet verwachten dat hij begrijpt dat HIJZELF het probleem is.
Nou, deze jongen kwam er dus hardhandig achter dat hij zijn eigen grootste vijand was.
Zelfs niet na tig vergrijpen en een enkelband ....quote:Op maandag 22 september 2025 20:40 schreef RetepV het volgende:
[..]
Luister. Je kan een kind opvoeden, maar je kan niet zijn inborst veranderen. Als iemand impulsief is, van adrenaline geniet, en ook nog geen fuck geeft voor de maatschappij, dan kun je dat niet veranderen. Zelfs zijn ouders niet. Het ging al bij zijn geboorte mis.
De enige die iemand kan veranderen is die persoon zelf. Maar van een 15-jarige kun je niet verwachten dat hij begrijpt dat HIJZELF het probleem is.
Nou, deze jongen kwam er dus hardhandig achter dat hij zijn eigen grootste vijand was.
Dit is geen pedagogisch goedgekeurd antwoord. Hoe kan je iets van een 15 jarige zielige jongen verwachtenquote:Op maandag 22 september 2025 20:45 schreef maily het volgende:
[..]
Zelfs niet na tig vergrijpen en een enkelband ....
Wil je nou beweren dat criminaliteit aangeboren is?quote:Op maandag 22 september 2025 20:40 schreef RetepV het volgende:
[..]
Wil je beweren dat van elke crimineel ouders daar schuld aan hebben?quote:Op maandag 22 september 2025 21:04 schreef Voos_Kogels het volgende:
[..]
Wil je nou beweren dat criminaliteit aangeboren is?
Vatbaarheid is hoe men het normaal beschrijft.quote:Op maandag 22 september 2025 21:04 schreef Voos_Kogels het volgende:
[..]
Wil je nou beweren dat criminaliteit aangeboren is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |