abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218841494

Hogeschool Utrecht vervangt Kerst en Pasen door ‘nationale feestdag’, politici ontstemd: “Culturele zelfmoord”

Wie tegenwoordig op de kalender van de Hogeschool Utrecht (HU) naar 5 en 6 april en 25 en 26 december kijkt, ziet geen Pasen of Kerst meer. In plaats daarvan worden deze dagen aangeduid als ‘nationale feestdag’. En deze verandering valt bij meerdere politici in Nederland niet in goede aarde.
  maandag 22 september 2025 @ 10:52:09 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218841523
Lijkt me een typische zaak voor de medezeggenschapsraad en niet voor de politiek.
pi_218841583
Wel eens met de kritiek. Maar de politiek heeft hier niks over te zeggen verder
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  maandag 22 september 2025 @ 11:04:52 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218841631
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 10:58 schreef Fok-it het volgende:
Wel eens met de kritiek. Maar de politiek heeft hier niks over te zeggen verder
Inderdaad, sommigen vinden dat de politiek werkelijk ieder detail en ieder pijntje en verdrietje moet gaan regelen.
pi_218841643
Altijd dat hele ‘inclusief ‘ willen zijn terwijl de doelgroep voor wie ze dat doen het niet in het minst boeit
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_218841768
Kerstmis en Pasen zijn natuurlijk al vele eeuwen belangrijke en verbindende culturele tradities van de Nederlandse bevolking. Ik vind het bijzonder vreemd en ongepast dat Hogeschool Utrecht deze probeert te neutraliseren.

Waar komt toch dit vandaan? Wie beslist en bedenkt dat binnen Hogeschool Utrecht en waarom?
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  maandag 22 september 2025 @ 11:15:11 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218841782
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:13 schreef rutger05 het volgende:
Kerstmis en Pasen zijn natuurlijk al vele eeuwen belangrijke en verbindende culturele tradities van de Nederlandse bevolking. Ik vind het bijzonder vreemd en ongepast dat Hogeschool Utrecht deze probeert te neutraliseren.

Waar komt toch dit vandaan? Wie beslist en bedenkt dat binnen Hogeschool Utrecht en waarom?
Het bestuur van die school. Waarschijnlijk zit daar een of andere droeftoeter in.
pi_218841818
Misschien was de secretaresse gewoon lui bij het maken van de kalender.
CTRL-C CTRL-V w/
  maandag 22 september 2025 @ 11:23:39 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218841856
Overigens als student nooit iets van een kerst of paasviering meegemaakt. Dat was meer iets voor het personeel.
  maandag 22 september 2025 @ 11:25:13 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218841867
Prima toch. Laat mensen zelf kiezen welke feesdagen ze willen vieren :Y
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_218841877
Werd tijd.
  maandag 22 september 2025 @ 11:27:06 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218841884
quote:
16s.gif Op maandag 22 september 2025 11:25 schreef Starhopper het volgende:
Want ze werden met een revolver op hun hoofd gedwongen kerst en pasen te vieren?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 22 september 2025 @ 12:08:14 #13
485843 crew  Jippie
pi_218842209
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 10:49 schreef mrPanerai het volgende:

Hogeschool Utrecht vervangt Kerst en Pasen door ‘nationale feestdag’, politici ontstemd: “Culturele zelfmoord”

Wie tegenwoordig op de kalender van de Hogeschool Utrecht (HU) naar 5 en 6 april en 25 en 26 december kijkt, ziet geen Pasen of Kerst meer. In plaats daarvan worden deze dagen aangeduid als ‘nationale feestdag’. En deze verandering valt bij meerdere politici in Nederland niet in goede aarde.
Heb je een bron erbij? Of is dit deel 2 van NWS / Hogeschool Utrecht: Kerstmis niet meer van deze tijd
pi_218842328
quote:
16s.gif Op maandag 22 september 2025 11:25 schreef Starhopper het volgende:
Das het punt niet natuurlijk
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_218842352
Dubbel dan maar vond ‘m niet terug
pi_218842521
Hoe fucked up moet je als hogeschool zijn als je eigen cultuur overboord gooit? Zit dat bestuur aan de paddo's ofzo?
  FOK!fotograaf maandag 22 september 2025 @ 12:37:28 #17
842 Zorro
Z
pi_218842549
_O- :{ ;( |:( 8)7 B:)B

Dat vat het wel samen.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_218842602
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 12:35 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Hoe fucked up moet je als hogeschool zijn als je eigen cultuur overboord gooit? Zit dat bestuur aan de paddo's ofzo?
Er is een groep progressieve Nederlanders met een ziekelijke afkeer voor de eigen culturele identiteit. Ze denken hiermee allochtonen te pleasen terwijl die hier ook niet om hebben gevraagd.
  maandag 22 september 2025 @ 13:00:00 #19
306296 angels_on_the_sideline
Wat doe je hier. Ga weg.
pi_218842817
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:06 schreef kalinhos het volgende:
Altijd dat hele ‘inclusief ‘ willen zijn terwijl de doelgroep voor wie ze dat doen het niet in het minst boeit
Op zich wel waar. Heb wel wat ervaring met de HU en het zijn een potje huichelaars wat dat betreft.
pi_218842849
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 10:52 schreef Hexagon het volgende:
Lijkt me een typische zaak voor de medezeggenschapsraad en niet voor de politiek.
zelf dat is best wel overdreven, als het grootste "probleem" kennelijk bestaat rondom de 'generieke betiteling' op een interne kalender van vrije dagen?

Is dat nu werkelijk allemaal Fophef waard... dat mensen gaan janken en jammeren wegens een labeltje op een kalender?
Wel leuk als dat écht het zover gekomen is dat dit in mensen hun leven het enige overgebleven probleem nog is:

Wat is nu een héél belangrijk probleem dat absoluut als eerst aangepakt moet worden?
"Hoe een hogeschool in het midden van nederland feestdagen labelt op hun eigen kalender" is wel iets waar ik iedere nacht wakker van lig
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_218842933
Ik dacht even dat de studenten geen vrij zouden hebben, kvind al die aandacht wat overdreven. Het grootste gedeelte viert deze dagen toch niet op de manier zoals ze bedoeld zijn.
pi_218842946
Feestboom, feestballen, feestboompiek, feestcadeau's, feesteieren, feeststol, feestlichtjes, feestontbijt, feestbrunch *O*
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_218842948
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 12:35 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Religies zijn toch niet onze cultuur?
pi_218842974
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:05 schreef RM-rf het volgende:

[..]
zelf dat is best wel overdreven, als het grootste "probleem" kennelijk bestaat rondom de 'generieke betiteling' op een interne kalender van vrije dagen?

Is dat nu werkelijk allemaal Fophef waard... dat mensen gaan janken en jammeren wegens een labeltje op een kalender?
Wel leuk als dat écht het zover gekomen is dat dit in mensen hun leven het enige overgebleven probleem nog is:

Wat is nu een héél belangrijk probleem dat absoluut als eerst aangepakt moet worden?
"Hoe een hogeschool in het midden van nederland feestdagen labelt op hun eigen kalender" is wel iets waar ik iedere nacht wakker van lig
Heb je nog iets inhoudelijks te melden of niet? Dit soort gelul gaat echt nergens over. Vind je er wat van of niet?
  maandag 22 september 2025 @ 13:25:41 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218842978
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:05 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Voor extreemrechtsen die als een varkentje in de stront van hun slachtofferrol willen draaien is het de fophef wel waard natuurlijk.

Overigens zijn die nergens te bekennen als het om een medezeggenschapsraad gaat.
pi_218843017
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:25 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Heb je nog iets inhoudelijks te melden of niet? Dit soort gelul gaat echt nergens over. Vind je er wat van of niet?
Dat zal eraan liggen dat die mensen die een enorm probleem make over hoe de Hogeschool Utrecht vakantiedagen op hun interne kalender labelt…

Zélf vooral Fophef lopen te scheppen….
Of wil jij beweren dat dit bericht werkelijk het verdient om errug serieus besproken te worden…
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_218843021
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:30 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Dat zal eraan liggen dat die mensen die een enorm probleem make over hoe de Hogeschool Utrecht vakantiedagen op hun interne kalender labelt…

Zélf vooral Fophef lopen te scheppen….
Of wil jij beweren dat dit bericht werkelijk het verdient om errug serieus besproken te worden…
Heb je nou nog een mening of niet?
pi_218843025
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:31 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Heb je nou nog een mening of niet?
Die staat er… dat dit Fophef om niks is….
De Hogeschool van Utrecht heeft het volste recht whatever labeltje te gebruiken voor vrije dagen in hun kalender

Het is eerder een sterk groeiende ‘betuttelzucht’ van roeptoeters met hun “dit-mag-niet”-idioterie die een groot gevaar vormt.
pi_218843031
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:32 schreef RM-rf het volgende:

[..]
De Hogeschool van Utrecht heeft het volste recht whatever labeltje te gebruiken voor vrije dagen in hun kalender
Als je er niks van vindt, waarom post je dan een hoop inhoudsloos gelul?
pi_218843035
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:32 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Maar je moet er nog even bij zeggen dat jij nog gewoon kerst blijft gebruiken. Het liefst met 2 uitroeptekens erachter.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_218843040
:')
  maandag 22 september 2025 @ 13:34:40 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218843041
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
We hebben eerder een mening over Nederlanders die hier fophef over maken.
pi_218843046
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]
We hebben eerder een mening over Nederlanders die hier fophef over maken.
Jeetje wat erg, mensen vinden ergens wat van. Dat mag niet hoor :D
pi_218843053
Heb toch wel medelijden met Moredakka. Als hij straks boodschappen gaat doen ook weer dat vega assortiment, het ligt nu gewoon al NAAST de slavinken. Zal niet lang meer duren voor die straks ook van sprinkhanen zijn gemaakt :r
  maandag 22 september 2025 @ 13:37:52 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218843058
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:35 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Jeetje wat erg, mensen vinden ergens wat van. Dat mag niet hoor :D
Die mogen wat vinden. Maar wij mogen daar vervolgens ook weer wat van vinden.
pi_218843060
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:36 schreef Fok-it het volgende:
Heb toch wel medelijden met Moredakka. Als hij straks boodschappen gaat doen ook weer dat vega assortiment, het ligt nu gewoon al NAAST de slavinken. Zal niet lang meer duren voor die straks ook van sprinkhanen zijn gemaakt :r
Slavinken zijn sowieso misleidend. Zit geen sla in en ook geen vink! :(
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
pi_218843062
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Mag dat dan niet? een mening uitten die jij niet deelt?

Ik vind het zelfs best grappig hoe jankerig bepaalde jankerige roeptoeters hierover doen.

Alsof dit werkelijk een groot Probleem in hun leven is en ze er 's nachts van wakker liggen....
Dan moeten ze het eigenlijk best goed hebben, als _dat_ hun grootste zorg en ergenis is... welke labeltjes er op de kalender van de Hoogeschol Utrecht staan
pi_218843063
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Die mogen wat vinden. Maar wij mogen daar vervolgens ook weer wat van vinden.
Begin er een topic over waar je je gal kunt spuwen over waar mensen meningen over hebben. Veel plezier :D
pi_218843068
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:23 schreef Hexagon het volgende:
Overigens als student nooit iets van een kerst of paasviering meegemaakt. Dat was meer iets voor het personeel.
Op het mbo volgens mij wel eens een kerstbrunch gehad, op het hbo kan ik me niks herinneren. Natuurlijk wel een kerstboom in de hal.

Noem het beestje gewoon bij de naam dus Kerstmis, Pasen en Suikerfeest/Eid-al-Fitr/Ramadanfeest.
pi_218843070
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:38 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Slavinken zijn sowieso misleidend. Zit geen sla in en ook geen vink! :(
Net als vleestomaat :(
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_218843082
quote:
19s.gif Op maandag 22 september 2025 13:39 schreef Aether het volgende:

[..]
Net als vleestomaat :(
Zandkoekjes, Lange Vingers, Koninginnensoep, stokbrood, gestampte muisjes.... :(
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
pi_218843087
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:39 schreef TargaFlorio het volgende:
Natuurlijk wel een kerstboom in de hal.
Je bedoelt een Germaanse midwintersnacht Dennenboom :)
pi_218843098
quote:
10s.gif Op maandag 22 september 2025 13:42 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Je bedoelt een Germaanse midwintersnacht Dennenboom :)
Gekaapt door het geïmporteerde Christendom en vervolgens door de kapitalistische commercie!
  maandag 22 september 2025 @ 13:48:18 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218843112
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:39 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Begin er een topic over waar je je gal kunt spuwen over waar mensen meningen over hebben. Veel plezier :D
Ja dat is een vast terugkerend patroon

Onderbuikfiguur "Ja blabdiebladiebla mijn mening, en ik mag een mening hebben in dit land!"

Andere burger "Maar die mening van je daar heb ik dan weer een mening over en die is blabladiebladiebla"

Onderbuikfiguur ""HUUUUUUUUUUUUUHH!!!! Iemand zegt wat onaardigs tegen me! Ik mag geen mening hebben want iedereen moet alleen maar lieve woordjes tegen mij zeggen. Ik ben mega super zielig en heb meer recht op mijn mening dan een ander!!!!!!!"
pi_218843142
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Onderbuikfiguur "Ja blabdiebladiebla mijn mening, en ik mag een mening hebben in dit land!"

Andere burger "Maar die mening van je daar heb ik dan weer een mening over en die is blabladiebladiebla"

Onderbuikfiguur ""HUUUUUUUUUUUUUHH!!!! Iemand zegt wat onaardigs tegen me! Ik mag geen mening hebben want iedereen moet alleen maar lieve woordjes tegen mij zeggen. Ik ben mega super zielig en heb meer recht op mijn mening dan een ander!!!!!!!"
Dat constante vechten tegen stropoppen moet doodvermoeiend zijn lijkt me.
  maandag 22 september 2025 @ 13:54:21 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218843151
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:53 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat constante vechten tegen stropoppen moet doodvermoeiend zijn lijkt me.
Dat is het niet. Onderbuikfiguren kunnen namelijk alleen tegen meningen als het de hunne is. Als er een mening is over hun mening dan is het ineens anders.
pi_218843158
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat is het niet. Onderbuikfiguren kunnen namelijk alleen tegen meningen als het de hunne is. Als er een mening is over hun mening dan is het ineens anders.
Zijn die onderbuikfiguren bij je in de kamer?
  maandag 22 september 2025 @ 13:55:51 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218843164
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Zijn die onderbuikfiguren bij je in de kamer?
Gelukkig niet, op dit forum daarentegen.
pi_218843172
MIJN GOD DE NEDERLANDSE CULTUUR BEL GEERT WILDERS EN STEEK POLITIEWAGENS IN DE FIK
  maandag 22 september 2025 @ 14:31:32 #50
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218843385
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat noemt men discussie of van mening verschillen
Dat is niet raar of onaardig
niemand is zielig, op zieke mensen na

ook onderbuikfiguren moeten de onderbuik lossen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')