Inderdaad, sommigen vinden dat de politiek werkelijk ieder detail en ieder pijntje en verdrietje moet gaan regelen.quote:Op maandag 22 september 2025 10:58 schreef Fok-it het volgende:
Wel eens met de kritiek. Maar de politiek heeft hier niks over te zeggen verder
Het bestuur van die school. Waarschijnlijk zit daar een of andere droeftoeter in.quote:Op maandag 22 september 2025 11:13 schreef rutger05 het volgende:
Kerstmis en Pasen zijn natuurlijk al vele eeuwen belangrijke en verbindende culturele tradities van de Nederlandse bevolking. Ik vind het bijzonder vreemd en ongepast dat Hogeschool Utrecht deze probeert te neutraliseren.
Waar komt toch dit vandaan? Wie beslist en bedenkt dat binnen Hogeschool Utrecht en waarom?
Want ze werden met een revolver op hun hoofd gedwongen kerst en pasen te vieren?quote:Op maandag 22 september 2025 11:25 schreef Starhopper het volgende:
Prima toch. Laat mensen zelf kiezen welke feesdagen ze willen vieren
Heb je een bron erbij? Of is dit deel 2 van NWS / Hogeschool Utrecht: Kerstmis niet meer van deze tijdquote:Op maandag 22 september 2025 10:49 schreef mrPanerai het volgende:
”
Hogeschool Utrecht vervangt Kerst en Pasen door ‘nationale feestdag’, politici ontstemd: “Culturele zelfmoord”
Wie tegenwoordig op de kalender van de Hogeschool Utrecht (HU) naar 5 en 6 april en 25 en 26 december kijkt, ziet geen Pasen of Kerst meer. In plaats daarvan worden deze dagen aangeduid als ‘nationale feestdag’. En deze verandering valt bij meerdere politici in Nederland niet in goede aarde.
Das het punt niet natuurlijkquote:Op maandag 22 september 2025 11:25 schreef Starhopper het volgende:
Prima toch. Laat mensen zelf kiezen welke feesdagen ze willen vieren
Er is een groep progressieve Nederlanders met een ziekelijke afkeer voor de eigen culturele identiteit. Ze denken hiermee allochtonen te pleasen terwijl die hier ook niet om hebben gevraagd.quote:Op maandag 22 september 2025 12:35 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Hoe fucked up moet je als hogeschool zijn als je eigen cultuur overboord gooit? Zit dat bestuur aan de paddo's ofzo?
Op zich wel waar. Heb wel wat ervaring met de HU en het zijn een potje huichelaars wat dat betreft.quote:Op maandag 22 september 2025 11:06 schreef kalinhos het volgende:
Altijd dat hele ‘inclusief ‘ willen zijn terwijl de doelgroep voor wie ze dat doen het niet in het minst boeit
zelf dat is best wel overdreven, als het grootste "probleem" kennelijk bestaat rondom de 'generieke betiteling' op een interne kalender van vrije dagen?quote:Op maandag 22 september 2025 10:52 schreef Hexagon het volgende:
Lijkt me een typische zaak voor de medezeggenschapsraad en niet voor de politiek.
Religies zijn toch niet onze cultuur?quote:Op maandag 22 september 2025 12:35 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Hoe fucked up moet je als hogeschool zijn als je eigen cultuur overboord gooit? Zit dat bestuur aan de paddo's ofzo?
Heb je nog iets inhoudelijks te melden of niet? Dit soort gelul gaat echt nergens over. Vind je er wat van of niet?quote:Op maandag 22 september 2025 13:05 schreef RM-rf het volgende:
[..]
zelf dat is best wel overdreven, als het grootste "probleem" kennelijk bestaat rondom de 'generieke betiteling' op een interne kalender van vrije dagen?
Is dat nu werkelijk allemaal Fophef waard... dat mensen gaan janken en jammeren wegens een labeltje op een kalender?
Wel leuk als dat écht het zover gekomen is dat dit in mensen hun leven het enige overgebleven probleem nog is:
Wat is nu een héél belangrijk probleem dat absoluut als eerst aangepakt moet worden?
"Hoe een hogeschool in het midden van nederland feestdagen labelt op hun eigen kalender" is wel iets waar ik iedere nacht wakker van lig
Voor extreemrechtsen die als een varkentje in de stront van hun slachtofferrol willen draaien is het de fophef wel waard natuurlijk.quote:Op maandag 22 september 2025 13:05 schreef RM-rf het volgende:
[..]
zelf dat is best wel overdreven, als het grootste "probleem" kennelijk bestaat rondom de 'generieke betiteling' op een interne kalender van vrije dagen?
Is dat nu werkelijk allemaal Fophef waard... dat mensen gaan janken en jammeren wegens een labeltje op een kalender?
Wel leuk als dat écht het zover gekomen is dat dit in mensen hun leven het enige overgebleven probleem nog is:
Wat is nu een héél belangrijk probleem dat absoluut als eerst aangepakt moet worden?
"Hoe een hogeschool in het midden van nederland feestdagen labelt op hun eigen kalender" is wel iets waar ik iedere nacht wakker van lig
Dat zal eraan liggen dat die mensen die een enorm probleem make over hoe de Hogeschool Utrecht vakantiedagen op hun interne kalender labelt…quote:Op maandag 22 september 2025 13:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Heb je nog iets inhoudelijks te melden of niet? Dit soort gelul gaat echt nergens over. Vind je er wat van of niet?
Heb je nou nog een mening of niet?quote:Op maandag 22 september 2025 13:30 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Dat zal eraan liggen dat die mensen die een enorm probleem make over hoe de Hogeschool Utrecht vakantiedagen op hun interne kalender labelt…
Zélf vooral Fophef lopen te scheppen….
Of wil jij beweren dat dit bericht werkelijk het verdient om errug serieus besproken te worden…
Die staat er… dat dit Fophef om niks is….quote:Op maandag 22 september 2025 13:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Heb je nou nog een mening of niet?
Als je er niks van vindt, waarom post je dan een hoop inhoudsloos gelul?quote:Op maandag 22 september 2025 13:32 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Die staat er… dat dit Fophef om niks is….
De Hogeschool van Utrecht heeft het volste recht whatever labeltje te gebruiken voor vrije dagen in hun kalender
Maar je moet er nog even bij zeggen dat jij nog gewoon kerst blijft gebruiken. Het liefst met 2 uitroeptekens erachter.quote:Op maandag 22 september 2025 13:32 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Die staat er… dat dit Fophef om niks is….
De Hogeschool van Utrecht heeft het volste recht whatever labeltje te gebruiken voor vrije dagen in hun kalender
We hebben eerder een mening over Nederlanders die hier fophef over maken.quote:Op maandag 22 september 2025 13:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als je er niks van vindt, waarom post je dan een hoop inhoudsloos gelul?
Jeetje wat erg, mensen vinden ergens wat van. Dat mag niet hoorquote:Op maandag 22 september 2025 13:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
We hebben eerder een mening over Nederlanders die hier fophef over maken.
Die mogen wat vinden. Maar wij mogen daar vervolgens ook weer wat van vinden.quote:Op maandag 22 september 2025 13:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Jeetje wat erg, mensen vinden ergens wat van. Dat mag niet hoor
Slavinken zijn sowieso misleidend. Zit geen sla in en ook geen vink!quote:Op maandag 22 september 2025 13:36 schreef Fok-it het volgende:
Heb toch wel medelijden met Moredakka. Als hij straks boodschappen gaat doen ook weer dat vega assortiment, het ligt nu gewoon al NAAST de slavinken. Zal niet lang meer duren voor die straks ook van sprinkhanen zijn gemaakt
Mag dat dan niet? een mening uitten die jij niet deelt?quote:Op maandag 22 september 2025 13:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als je er niks van vindt, waarom post je dan een hoop inhoudsloos gelul?
Begin er een topic over waar je je gal kunt spuwen over waar mensen meningen over hebben. Veel plezierquote:Op maandag 22 september 2025 13:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die mogen wat vinden. Maar wij mogen daar vervolgens ook weer wat van vinden.
Op het mbo volgens mij wel eens een kerstbrunch gehad, op het hbo kan ik me niks herinneren. Natuurlijk wel een kerstboom in de hal.quote:Op maandag 22 september 2025 11:23 schreef Hexagon het volgende:
Overigens als student nooit iets van een kerst of paasviering meegemaakt. Dat was meer iets voor het personeel.
Net als vleestomaatquote:Op maandag 22 september 2025 13:38 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Slavinken zijn sowieso misleidend. Zit geen sla in en ook geen vink!
Zandkoekjes, Lange Vingers, Koninginnensoep, stokbrood, gestampte muisjes....quote:
Je bedoelt een Germaanse midwintersnacht Dennenboomquote:Op maandag 22 september 2025 13:39 schreef TargaFlorio het volgende:
Natuurlijk wel een kerstboom in de hal.
Gekaapt door het geïmporteerde Christendom en vervolgens door de kapitalistische commercie!quote:Op maandag 22 september 2025 13:42 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Je bedoelt een Germaanse midwintersnacht Dennenboom
Ja dat is een vast terugkerend patroonquote:Op maandag 22 september 2025 13:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Begin er een topic over waar je je gal kunt spuwen over waar mensen meningen over hebben. Veel plezier
Dat constante vechten tegen stropoppen moet doodvermoeiend zijn lijkt me.quote:Op maandag 22 september 2025 13:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja dat is een vast terugkerend patroon
Onderbuikfiguur "Ja blabdiebladiebla mijn mening, en ik mag een mening hebben in dit land!"
Andere burger "Maar die mening van je daar heb ik dan weer een mening over en die is blabladiebladiebla"
Onderbuikfiguur ""HUUUUUUUUUUUUUHH!!!! Iemand zegt wat onaardigs tegen me! Ik mag geen mening hebben want iedereen moet alleen maar lieve woordjes tegen mij zeggen. Ik ben mega super zielig en heb meer recht op mijn mening dan een ander!!!!!!!"
Dat is het niet. Onderbuikfiguren kunnen namelijk alleen tegen meningen als het de hunne is. Als er een mening is over hun mening dan is het ineens anders.quote:Op maandag 22 september 2025 13:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat constante vechten tegen stropoppen moet doodvermoeiend zijn lijkt me.
Zijn die onderbuikfiguren bij je in de kamer?quote:Op maandag 22 september 2025 13:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is het niet. Onderbuikfiguren kunnen namelijk alleen tegen meningen als het de hunne is. Als er een mening is over hun mening dan is het ineens anders.
Gelukkig niet, op dit forum daarentegen.quote:Op maandag 22 september 2025 13:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zijn die onderbuikfiguren bij je in de kamer?
Dat noemt men discussie of van mening verschillenquote:Op maandag 22 september 2025 13:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja dat is een vast terugkerend patroon
Onderbuikfiguur "Ja blabdiebladiebla mijn mening, en ik mag een mening hebben in dit land!"
Andere burger "Maar die mening van je daar heb ik dan weer een mening over en die is blabladiebladiebla"
Onderbuikfiguur ""HUUUUUUUUUUUUUHH!!!! Iemand zegt wat onaardigs tegen me! Ik mag geen mening hebben want iedereen moet alleen maar lieve woordjes tegen mij zeggen. Ik ben mega super zielig en heb meer recht op mijn mening dan een ander!!!!!!!"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |