abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218841494

Hogeschool Utrecht vervangt Kerst en Pasen door ‘nationale feestdag’, politici ontstemd: “Culturele zelfmoord”

Wie tegenwoordig op de kalender van de Hogeschool Utrecht (HU) naar 5 en 6 april en 25 en 26 december kijkt, ziet geen Pasen of Kerst meer. In plaats daarvan worden deze dagen aangeduid als ‘nationale feestdag’. En deze verandering valt bij meerdere politici in Nederland niet in goede aarde.
  maandag 22 september 2025 @ 10:52:09 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218841523
Lijkt me een typische zaak voor de medezeggenschapsraad en niet voor de politiek.
pi_218841583
Wel eens met de kritiek. Maar de politiek heeft hier niks over te zeggen verder
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  maandag 22 september 2025 @ 11:04:52 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218841631
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 10:58 schreef Fok-it het volgende:
Wel eens met de kritiek. Maar de politiek heeft hier niks over te zeggen verder
Inderdaad, sommigen vinden dat de politiek werkelijk ieder detail en ieder pijntje en verdrietje moet gaan regelen.
pi_218841643
Altijd dat hele ‘inclusief ‘ willen zijn terwijl de doelgroep voor wie ze dat doen het niet in het minst boeit
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_218841768
Kerstmis en Pasen zijn natuurlijk al vele eeuwen belangrijke en verbindende culturele tradities van de Nederlandse bevolking. Ik vind het bijzonder vreemd en ongepast dat Hogeschool Utrecht deze probeert te neutraliseren.

Waar komt toch dit vandaan? Wie beslist en bedenkt dat binnen Hogeschool Utrecht en waarom?
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  maandag 22 september 2025 @ 11:15:11 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218841782
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:13 schreef rutger05 het volgende:
Kerstmis en Pasen zijn natuurlijk al vele eeuwen belangrijke en verbindende culturele tradities van de Nederlandse bevolking. Ik vind het bijzonder vreemd en ongepast dat Hogeschool Utrecht deze probeert te neutraliseren.

Waar komt toch dit vandaan? Wie beslist en bedenkt dat binnen Hogeschool Utrecht en waarom?
Het bestuur van die school. Waarschijnlijk zit daar een of andere droeftoeter in.
pi_218841818
Misschien was de secretaresse gewoon lui bij het maken van de kalender.
CTRL-C CTRL-V w/
  maandag 22 september 2025 @ 11:23:39 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218841856
Overigens als student nooit iets van een kerst of paasviering meegemaakt. Dat was meer iets voor het personeel.
  maandag 22 september 2025 @ 11:25:13 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218841867
Prima toch. Laat mensen zelf kiezen welke feesdagen ze willen vieren :Y
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_218841877
Werd tijd.
  maandag 22 september 2025 @ 11:27:06 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218841884
quote:
16s.gif Op maandag 22 september 2025 11:25 schreef Starhopper het volgende:
Want ze werden met een revolver op hun hoofd gedwongen kerst en pasen te vieren?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 22 september 2025 @ 12:08:14 #13
485843 crew  Jippie
pi_218842209
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 10:49 schreef mrPanerai het volgende:

Hogeschool Utrecht vervangt Kerst en Pasen door ‘nationale feestdag’, politici ontstemd: “Culturele zelfmoord”

Wie tegenwoordig op de kalender van de Hogeschool Utrecht (HU) naar 5 en 6 april en 25 en 26 december kijkt, ziet geen Pasen of Kerst meer. In plaats daarvan worden deze dagen aangeduid als ‘nationale feestdag’. En deze verandering valt bij meerdere politici in Nederland niet in goede aarde.
Heb je een bron erbij? Of is dit deel 2 van NWS / Hogeschool Utrecht: Kerstmis niet meer van deze tijd
pi_218842328
quote:
16s.gif Op maandag 22 september 2025 11:25 schreef Starhopper het volgende:
Das het punt niet natuurlijk
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_218842352
Dubbel dan maar vond ‘m niet terug
pi_218842521
Hoe fucked up moet je als hogeschool zijn als je eigen cultuur overboord gooit? Zit dat bestuur aan de paddo's ofzo?
  FOK!fotograaf maandag 22 september 2025 @ 12:37:28 #17
842 Zorro
Z
pi_218842549
_O- :{ ;( |:( 8)7 B:)B

Dat vat het wel samen.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_218842602
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 12:35 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Hoe fucked up moet je als hogeschool zijn als je eigen cultuur overboord gooit? Zit dat bestuur aan de paddo's ofzo?
Er is een groep progressieve Nederlanders met een ziekelijke afkeer voor de eigen culturele identiteit. Ze denken hiermee allochtonen te pleasen terwijl die hier ook niet om hebben gevraagd.
  maandag 22 september 2025 @ 13:00:00 #19
306296 angels_on_the_sideline
Wat doe je hier. Ga weg.
pi_218842817
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:06 schreef kalinhos het volgende:
Altijd dat hele ‘inclusief ‘ willen zijn terwijl de doelgroep voor wie ze dat doen het niet in het minst boeit
Op zich wel waar. Heb wel wat ervaring met de HU en het zijn een potje huichelaars wat dat betreft.
pi_218842849
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 10:52 schreef Hexagon het volgende:
Lijkt me een typische zaak voor de medezeggenschapsraad en niet voor de politiek.
zelf dat is best wel overdreven, als het grootste "probleem" kennelijk bestaat rondom de 'generieke betiteling' op een interne kalender van vrije dagen?

Is dat nu werkelijk allemaal Fophef waard... dat mensen gaan janken en jammeren wegens een labeltje op een kalender?
Wel leuk als dat écht het zover gekomen is dat dit in mensen hun leven het enige overgebleven probleem nog is:

Wat is nu een héél belangrijk probleem dat absoluut als eerst aangepakt moet worden?
"Hoe een hogeschool in het midden van nederland feestdagen labelt op hun eigen kalender" is wel iets waar ik iedere nacht wakker van lig
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_218842933
Ik dacht even dat de studenten geen vrij zouden hebben, kvind al die aandacht wat overdreven. Het grootste gedeelte viert deze dagen toch niet op de manier zoals ze bedoeld zijn.
pi_218842946
Feestboom, feestballen, feestboompiek, feestcadeau's, feesteieren, feeststol, feestlichtjes, feestontbijt, feestbrunch *O*
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_218842948
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 12:35 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Religies zijn toch niet onze cultuur?
pi_218842974
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:05 schreef RM-rf het volgende:

[..]
zelf dat is best wel overdreven, als het grootste "probleem" kennelijk bestaat rondom de 'generieke betiteling' op een interne kalender van vrije dagen?

Is dat nu werkelijk allemaal Fophef waard... dat mensen gaan janken en jammeren wegens een labeltje op een kalender?
Wel leuk als dat écht het zover gekomen is dat dit in mensen hun leven het enige overgebleven probleem nog is:

Wat is nu een héél belangrijk probleem dat absoluut als eerst aangepakt moet worden?
"Hoe een hogeschool in het midden van nederland feestdagen labelt op hun eigen kalender" is wel iets waar ik iedere nacht wakker van lig
Heb je nog iets inhoudelijks te melden of niet? Dit soort gelul gaat echt nergens over. Vind je er wat van of niet?
  maandag 22 september 2025 @ 13:25:41 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218842978
quote:

[..]

Voor extreemrechtsen die als een varkentje in de stront van hun slachtofferrol willen draaien is het de fophef wel waard natuurlijk.

Overigens zijn die nergens te bekennen als het om een medezeggenschapsraad gaat.
pi_218843017
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:25 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Heb je nog iets inhoudelijks te melden of niet? Dit soort gelul gaat echt nergens over. Vind je er wat van of niet?
Dat zal eraan liggen dat die mensen die een enorm probleem make over hoe de Hogeschool Utrecht vakantiedagen op hun interne kalender labelt…

Zélf vooral Fophef lopen te scheppen….
Of wil jij beweren dat dit bericht werkelijk het verdient om errug serieus besproken te worden…
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_218843021
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:30 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Dat zal eraan liggen dat die mensen die een enorm probleem make over hoe de Hogeschool Utrecht vakantiedagen op hun interne kalender labelt…

Zélf vooral Fophef lopen te scheppen….
Of wil jij beweren dat dit bericht werkelijk het verdient om errug serieus besproken te worden…
Heb je nou nog een mening of niet?
pi_218843025
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:31 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Heb je nou nog een mening of niet?
Die staat er… dat dit Fophef om niks is….
De Hogeschool van Utrecht heeft het volste recht whatever labeltje te gebruiken voor vrije dagen in hun kalender

Het is eerder een sterk groeiende ‘betuttelzucht’ van roeptoeters met hun “dit-mag-niet”-idioterie die een groot gevaar vormt.
pi_218843031
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:32 schreef RM-rf het volgende:

[..]
De Hogeschool van Utrecht heeft het volste recht whatever labeltje te gebruiken voor vrije dagen in hun kalender
Als je er niks van vindt, waarom post je dan een hoop inhoudsloos gelul?
pi_218843035
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:32 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Maar je moet er nog even bij zeggen dat jij nog gewoon kerst blijft gebruiken. Het liefst met 2 uitroeptekens erachter.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_218843040
:')
  maandag 22 september 2025 @ 13:34:40 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218843041
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
We hebben eerder een mening over Nederlanders die hier fophef over maken.
pi_218843046
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]
We hebben eerder een mening over Nederlanders die hier fophef over maken.
Jeetje wat erg, mensen vinden ergens wat van. Dat mag niet hoor :D
pi_218843053
Heb toch wel medelijden met Moredakka. Als hij straks boodschappen gaat doen ook weer dat vega assortiment, het ligt nu gewoon al NAAST de slavinken. Zal niet lang meer duren voor die straks ook van sprinkhanen zijn gemaakt :r
  maandag 22 september 2025 @ 13:37:52 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218843058
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:35 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Jeetje wat erg, mensen vinden ergens wat van. Dat mag niet hoor :D
Die mogen wat vinden. Maar wij mogen daar vervolgens ook weer wat van vinden.
pi_218843060
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:36 schreef Fok-it het volgende:
Heb toch wel medelijden met Moredakka. Als hij straks boodschappen gaat doen ook weer dat vega assortiment, het ligt nu gewoon al NAAST de slavinken. Zal niet lang meer duren voor die straks ook van sprinkhanen zijn gemaakt :r
Slavinken zijn sowieso misleidend. Zit geen sla in en ook geen vink! :(
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
pi_218843062
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Mag dat dan niet? een mening uitten die jij niet deelt?

Ik vind het zelfs best grappig hoe jankerig bepaalde jankerige roeptoeters hierover doen.

Alsof dit werkelijk een groot Probleem in hun leven is en ze er 's nachts van wakker liggen....
Dan moeten ze het eigenlijk best goed hebben, als _dat_ hun grootste zorg en ergenis is... welke labeltjes er op de kalender van de Hoogeschol Utrecht staan
pi_218843063
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Die mogen wat vinden. Maar wij mogen daar vervolgens ook weer wat van vinden.
Begin er een topic over waar je je gal kunt spuwen over waar mensen meningen over hebben. Veel plezier :D
pi_218843068
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:23 schreef Hexagon het volgende:
Overigens als student nooit iets van een kerst of paasviering meegemaakt. Dat was meer iets voor het personeel.
Op het mbo volgens mij wel eens een kerstbrunch gehad, op het hbo kan ik me niks herinneren. Natuurlijk wel een kerstboom in de hal.

Noem het beestje gewoon bij de naam dus Kerstmis, Pasen en Suikerfeest/Eid-al-Fitr/Ramadanfeest.
pi_218843070
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:38 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Slavinken zijn sowieso misleidend. Zit geen sla in en ook geen vink! :(
Net als vleestomaat :(
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_218843082
quote:
19s.gif Op maandag 22 september 2025 13:39 schreef Aether het volgende:

[..]
Net als vleestomaat :(
Zandkoekjes, Lange Vingers, Koninginnensoep, stokbrood, gestampte muisjes.... :(
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
pi_218843087
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:39 schreef TargaFlorio het volgende:
Natuurlijk wel een kerstboom in de hal.
Je bedoelt een Germaanse midwintersnacht Dennenboom :)
pi_218843098
quote:
10s.gif Op maandag 22 september 2025 13:42 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Je bedoelt een Germaanse midwintersnacht Dennenboom :)
Gekaapt door het geïmporteerde Christendom en vervolgens door de kapitalistische commercie!
  maandag 22 september 2025 @ 13:48:18 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218843112
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:39 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Begin er een topic over waar je je gal kunt spuwen over waar mensen meningen over hebben. Veel plezier :D
Ja dat is een vast terugkerend patroon

Onderbuikfiguur "Ja blabdiebladiebla mijn mening, en ik mag een mening hebben in dit land!"

Andere burger "Maar die mening van je daar heb ik dan weer een mening over en die is blabladiebladiebla"

Onderbuikfiguur ""HUUUUUUUUUUUUUHH!!!! Iemand zegt wat onaardigs tegen me! Ik mag geen mening hebben want iedereen moet alleen maar lieve woordjes tegen mij zeggen. Ik ben mega super zielig en heb meer recht op mijn mening dan een ander!!!!!!!"
pi_218843142
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Onderbuikfiguur "Ja blabdiebladiebla mijn mening, en ik mag een mening hebben in dit land!"

Andere burger "Maar die mening van je daar heb ik dan weer een mening over en die is blabladiebladiebla"

Onderbuikfiguur ""HUUUUUUUUUUUUUHH!!!! Iemand zegt wat onaardigs tegen me! Ik mag geen mening hebben want iedereen moet alleen maar lieve woordjes tegen mij zeggen. Ik ben mega super zielig en heb meer recht op mijn mening dan een ander!!!!!!!"
Dat constante vechten tegen stropoppen moet doodvermoeiend zijn lijkt me.
  maandag 22 september 2025 @ 13:54:21 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218843151
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:53 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat constante vechten tegen stropoppen moet doodvermoeiend zijn lijkt me.
Dat is het niet. Onderbuikfiguren kunnen namelijk alleen tegen meningen als het de hunne is. Als er een mening is over hun mening dan is het ineens anders.
pi_218843158
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat is het niet. Onderbuikfiguren kunnen namelijk alleen tegen meningen als het de hunne is. Als er een mening is over hun mening dan is het ineens anders.
Zijn die onderbuikfiguren bij je in de kamer?
  maandag 22 september 2025 @ 13:55:51 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218843164
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Zijn die onderbuikfiguren bij je in de kamer?
Gelukkig niet, op dit forum daarentegen.
pi_218843172
MIJN GOD DE NEDERLANDSE CULTUUR BEL GEERT WILDERS EN STEEK POLITIEWAGENS IN DE FIK
  maandag 22 september 2025 @ 14:31:32 #50
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218843385
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat noemt men discussie of van mening verschillen
Dat is niet raar of onaardig
niemand is zielig, op zieke mensen na

ook onderbuikfiguren moeten de onderbuik lossen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218843711
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 13:32 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Het is eerder een sterk groeiende ‘betuttelzucht’ van roeptoeters met hun “dit-mag-niet”-idioterie die een groot gevaar vormt.
Niemand hier die beweert dat het verboden is. Er wordt slechts geageerd tegen de oikofobische drang om de Nederlandse culturele identiteit uit te wissen omwille van het stompzinnige modewoordje 'inclusie'. Volgens mij is er geen moslim die hierom gevraagd heeft dus welk probleem wordt hiermee opgelost?
pi_218843763
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:57 schreef Haushofer het volgende:
MIJN GOD DE NEDERLANDSE CULTUUR BEL GEERT WILDERS EN STEEK POLITIEWAGENS IN DE FIK
Je hoeft niet te schreeuwen.
pi_218843964
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 15:21 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Niemand hier die beweert dat het verboden is. Er wordt slechts geageerd tegen de oikofobische drang om de Nederlandse culturele identiteit uit te wissen omwille van het stompzinnige modewoordje 'inclusie'. Volgens mij is er geen moslim die hierom gevraagd heeft dus welk probleem wordt hiermee opgelost?
Er staat een labeltje in een interne kalender...!?!

Leg eens uit in hoeverre "de Nederlandse culturele identiteit uitgewist" zou worden als een Hogeschool een bepaalde generieke term in een kalender voor vrije dagen gebruikt?

De enige die een "probleem" ervan aan het maken is, ben je echt zelf, als je je meent te moeten bemoeien hoe een hogeschool zelf zijn eigen kalender wenst in te delen, en deze generieke labels gebruikt voor vrije dagen.

[ Bericht 1% gewijzigd door RM-rf op 22-09-2025 16:16:46 ]
pi_218844012
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 16:04 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Er staat een labeltje in een interne kalender...!?!

Leg eens uit in hoeverre "de Nederlandse culturele identiteit uitgewist" zou worden als een Hogeschool een bepaalde term in een kalender voor vrije dagen gebruikt?

De enige die een "probleem" ervan aan het maken is, ben je echt zelf, als je je went te bemoeien hoe een hogeschool zijn kalender indeelt.
Ik heb gewoon een mening over een nieuwsbericht, vreemd dat jij dat als 'bemoeien' ervaart. En dat uitwissen is iets wat stapje voor stapje gebeurt, deze Hogeschool draagt daaraan bij. Maar leg nou eens uit welk probleem hiermee wordt opgelost?
pi_218844071
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 16:10 schreef RotatoR het volgende:
Maar leg nou eens uit welk probleem hiermee wordt opgelost?
Er is helemaal geen probleem, een Hogeschool kiest zelf voor de opzet van zijn kalender en hoe dat te communiceren naar zijn studenten.

Leg jij nu eens uit waarom jij het recht meent te hebben te moeten vertellen wat die Hogeschool wel of niet mag doen in hun interne communicatie over feestdagen.
dat willen bepalen voor anderen, zeker vanuit je eigen ideologie of religieuze 'gevoelens' is vooral ergerlijke bemoeizucht.
pi_218844091
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 16:18 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Er is helemaal geen probleem, een Hogeschool kiest zelf voor de opzet van zijn kalender en hoe dat te communiceren naar zijn studenten.
Ze kiezen ervoor vanwege "inclusie". Welk exclusie probleem lost dat op?
  maandag 22 september 2025 @ 16:25:35 #57
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_218844131
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 16:18 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Leg jij nu eens uit waarom jij het recht meent te hebben te moeten vertellen wat die Hogeschool wel of niet mag doen in hun interne communicatie over feestdagen.
dat willen bepalen voor anderen, zeker vanuit je eigen ideologie of religieuze 'gevoelens' is vooral ergerlijke bemoeizucht.
Jonguh relax, iemand vindt ergens iets van en dat mag toch gewoon? Lijkt mij het hele doel van dit forum.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
pi_218848560
Ik las dat Plopsaland ook Sinterklaas en de Kerstman gaat weren, wat is Gertje Verhulst aan t doen ?! :r :( o|O
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 23 september 2025 @ 08:27:22 #60
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_218848612
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Voor extreemrechtsen die als een varkentje in de stront van hun slachtofferrol willen draaien is het de fophef wel waard natuurlijk.

Overigens zijn die nergens te bekennen als het om een medezeggenschapsraad gaat.
Zo, daar heb je weer goed over nagedacht zeg - chapeau _O- _O-
"Hoka Hey!"
  dinsdag 23 september 2025 @ 08:31:08 #61
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218848628
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 08:27 schreef matspontius het volgende:

[..]
Zo, daar heb je weer goed over nagedacht zeg - chapeau _O- _O-
Heb je je al kandidaat gesteld voor de medezeggenschapsraad?
  dinsdag 23 september 2025 @ 08:32:22 #62
287741 matspontius
pi_218848637
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 08:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Heb je je al kandidaat gesteld voor de medezeggenschapsraad?
Dan zou ik daar eerst moeten werken professor :!
"Hoka Hey!"
  dinsdag 23 september 2025 @ 08:36:12 #63
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218848675
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 08:32 schreef matspontius het volgende:

[..]
Dan zou ik daar eerst moeten werken professor :!
Oh je maakt je druk om een organisatie waar je niet werkt? Heb je binnen de vakbond al een solidariteitsactie opgezet?
  FOK!fotograaf dinsdag 23 september 2025 @ 08:38:42 #64
842 Zorro
Z
pi_218848698
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 08:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Oh je maakt je druk om een organisatie waar je niet werkt? Heb je binnen de vakbond al een solidariteitsactie opgezet?
Ik snap ook nooit dat mensen zich druk maken om USA of Rusland of Oekraine of Israel of zo.
Die maken zich druk om een land waar ze niet eens wonen!
  dinsdag 23 september 2025 @ 08:39:04 #65
287741 matspontius
pi_218848701
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 08:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dan moet ik wel in die sector werken professor :!
"Hoka Hey!"
  dinsdag 23 september 2025 @ 08:39:59 #66
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218848712
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 september 2025 08:38 schreef Zorro het volgende:

[..]
Ik snap ook nooit dat mensen zich druk maken om USA of Rusland of Oekraine of Israel of zo.
Gezien die landen wel invloed hebben op ons leven.

De personeelskalender van een hogeschool eigenlijk nul.
pi_218848731
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 15:21 schreef RotatoR het volgende:

[..]
En 2de vraag: waarom zou je het al aanpassen als een moslim zich aan kerst stoort? Dan mag die moslim lekker terug naar zn land met zandbakideologie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  FOK!fotograaf dinsdag 23 september 2025 @ 08:44:35 #68
842 Zorro
Z
pi_218848756
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 08:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Gezien die landen wel invloed hebben op ons leven.

De personeelskalender van een hogeschool eigenlijk nul.
Dit is typisch zo'n situatie waar over 5 jaar iedereen die nu zegt "wat maakt het uit" roept; "Ja, daar had je TOEN wat van moeten zeggen, nu kun je niet meer terug"
  dinsdag 23 september 2025 @ 08:46:01 #69
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218848775
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 september 2025 08:44 schreef Zorro het volgende:

[..]
Dit is typisch zo'n situatie waar over 5 jaar iedereen die nu zegt "wat maakt het uit" roept; "Ja, daar had je TOEN wat van moeten zeggen, nu kun je niet meer terug"
Want waar ben je dan bang voor? Dat je geen kerstmis mag vieren ofzo?
  dinsdag 23 september 2025 @ 08:46:13 #70
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218848779
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 september 2025 08:38 schreef Zorro het volgende:

[..]
Sinds social media verspreidt (ook twijfelachtig) gedachtengoed zich als een olievlek.
pi_218849524
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 08:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Want waar ben je dan bang voor? Dat je geen kerstmis mag vieren ofzo?
Zie je nou zelf niet dat het stukje bij beetje de verkeerde kant op gaat of heb je echt zo’n plaat voor je hoofd? Nu gaat het om een naampje van de Hogeschool Utrecht. Volgend jaar meerdere hogescholen en universiteiten. Jaar erop alle hogescholen en universiteiten en wordt het in de media ook zo gebruikt. Jaar erop wordt het gebruik van de woorden Kerstmis en Pasen overal afgeraden en dan vraagt iedereen zich af ‘hoe het zo ver heeft kunnen komen’.
  dinsdag 23 september 2025 @ 11:08:52 #72
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218849572
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 10:59 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Zie je nou zelf niet dat het stukje bij beetje de verkeerde kant op gaat of heb je echt zo’n plaat voor je hoofd? Nu gaat het om een naampje van de Hogeschool Utrecht. Volgend jaar meerdere hogescholen en universiteiten. Jaar erop alle hogescholen en universiteiten en wordt het in de media ook zo gebruikt. Jaar erop wordt het gebruik van de woorden Kerstmis en Pasen overal afgeraden en dan vraagt iedereen zich af ‘hoe het zo ver heeft kunnen komen’.
Maar wat gebeurt er dan? Komt een politieagent jou een bekeuring geven als je kerstmis viert en dat zo noemt?

Mensen mogen gelukkig lekker zelf bepalen hoe ze een feestje noemen.
pi_218849614
quote:

[..]
Je kunt je beter afvragen, hoe het mogelijk is dat de mannen die geloven zoveel invloed hebben gekregen in ons land?
Mogen het zich permitteren om overal in ons land religieuze uitingen neer te zetten en te produceren.
pi_218849643
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 11:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar wat gebeurt er dan? Komt een politieagent jou een bekeuring geven als je kerstmis viert en dat zo noemt?

Mensen mogen gelukkig lekker zelf bepalen hoe ze een feestje noemen.
Nee, nog niet. Maar het kan hard gaan. Kijk maar eens wat er gebeurt als er een Zwarte Piet bij de officiële intocht van Sinterklaas mee gaat lopen. Dan zijn de poppen aan het dansen en is het item #1 op het achtuurjournaal.

Maar kijk vooral de andere kant op en laat onze cultuur stukje bij beetje afbrokkelen om over 50 jaar te zeggen: “Hadden we toen maar direct ingegrepen.”
pi_218849674
quote:
Nu gaat het om een naampje van de Hogeschool Utrecht. Volgend jaar meerdere hogescholen en universiteiten. Jaar erop alle hogescholen en universiteiten en wordt het in de media ook zo gebruikt.
En dan?
Wat is volgens jouw het 'gevaar' als heel veel mensen in vrijheid zélf kiezen wel of niet een bepaalde term in een Kalender te gebruiken.

Moeten we heel erg bang voor zijn voor de keuzevrijheid? Dat mensen zélf uiteindelijk bepalen welke namen of labels ze gebruiken?
Het idee dat ze als volwassenen en denkende mensen best gewoon de Vrijheid aankunnen om die beslissing in vrijheid te nemen... zonder dat anderen voor hen moeten gaan bepalen welke labels wél politiek- of cultureel-correct zijn en dus gebruikt mogen worden en wat "verboten" is.

Ik durf overigens best te wedden dat de meerderheid eerder gewoon Kerstmis blijft gebruiken, ook Pasen zal vast wel zo genoemd blijven worden, voornamelijk uit prakische gronden, iedereen kent het en weet wat ermee bedoeld wordt, zelfs als ze niet religieus zijn.
Hooguit zaken als Pinksteren en hemelvaart kunnen het wat moeilijker krijgen, omdat sowieso een grote groep mensen allang geen enkel idee hebt wat daar precies mee bedoeld wordt) en die zouden als eerste 'vergeten' worden.

maar als dat gebeurt, _soit_ ... zo gaat het met cultuur, die is continue aan verandering onderhevig.
Dat kun je ook niet veranderen door het gebruik van religieuze namen te 'verplichten'
  dinsdag 23 september 2025 @ 11:24:58 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218849691
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 11:18 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Nee, nog niet. Maar het kan hard gaan. Kijk maar eens wat er gebeurt als er een Zwarte Piet bij de officiële intocht van Sinterklaas mee gaat lopen. Dan zijn de poppen aan het dansen en is het item #1 op het achtuurjournaal.

Maar kijk vooral de andere kant op en laat onze cultuur stukje bij beetje afbrokkelen om over 50 jaar te zeggen: “Hadden we toen maar direct ingegrepen.”
Nou ik vier nog steeds ieder jaar met de familie Sinterklaas. Als dat staat of valt met de kleur van een bepaalde personage daarin, dan ziet het eruit.

Laat mensen lekker zelf invullen hoe ze hun feestjes willen vieren in plaats van autoritair op te willen leggen hoe dat moet, en dat dat altijd hetzelfde moet.
  dinsdag 23 september 2025 @ 12:17:36 #77
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218850135
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 11:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou ik vier nog steeds ieder jaar met de familie Sinterklaas. Als dat staat of valt met de kleur van een bepaalde personage daarin, dan ziet het eruit.

Laat mensen lekker zelf invullen hoe ze hun feestjes willen vieren in plaats van autoritair op te willen leggen hoe dat moet, en dat dat altijd hetzelfde moet.
‘Lekker zelf invullen’ dat klinkt zo joviaal. Maar ondertussen leggen de tradities het loodje.
  dinsdag 23 september 2025 @ 12:20:56 #78
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218850156
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:57 schreef Haushofer het volgende:
Het begint ergens. Hoe moeilijk is dit??
  dinsdag 23 september 2025 @ 12:26:46 #79
287741 matspontius
pi_218850206
Straks wel het offer- en suikerfeest op de Hogeschool Utrecht :r
"Hoka Hey!"
pi_218850207
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:17 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
‘Lekker zelf invullen’ dat klinkt zo joviaal. Maar ondertussen leggen de tradities het loodje.
Als tradities het loodje leggen omdat mensen zelf kiezen iets anders te doen, zegt dat niet eerder iets erover _of_ die tradities werkelijk levensvatbaar zijn of niet...?
Wil je soms mensen tot allemaal dingen gaan 'dwingen' enkel omdat er zo nodig 'tradities behouden moeten worden' die kennelijk tenonder gaan als je mensen vrij zelf laat kiezen ..?

Los daarvan staat overigens de vraag of een bepaalde dag op een kalender als 'feestdag' generiek benoemd mag worden, of dat het schijnbaar 'verplicht' zou zijn het expliciet als "Kerstmis" te benoemen .... dat heeft geen ene flikker te maken met "of tradities behouden worden".

Niemand zal gehinderd zijn om kerstmis te vieren zoals hij het wil, hoe het ook vermeld staat op de Kalender van de Hogeschool Utrecht.
Conclusie is dus dat er helemaal geen probleem ligt bij "Lekker zelf invullen"..
dat kunnen mensen heel goed zelf in vrijheid bepalen, en aan de persoonlijke vrijheid gaat echt geen cultuur ten onder
  dinsdag 23 september 2025 @ 12:29:50 #81
287741 matspontius
pi_218850226
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:26 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Als tradities het loodje leggen omdat mensen zelf kiezen iets anders te doen, zegt dat niet eerder iets erover _of_ die tradities werkelijk levensvatbaar zijn of niet...?
Wil je soms mensen tot allemaal dingen gaah 'dwingen' enkel omdat er zo nodig 'tradities behouden moeten worden' ..?

Los daarvan staat overigens de vraag of een bepaalde dag op een kalender als 'feestdag' generiek benoemd mag worden, of dat het schijnbaar 'verplicht' zou zijn het expliciet als "Kerstmis" te benoemen .... dat heeft geen ene flikker te maken met "of tradities behouden worden".

niemand zal gehinderd zijn om kerstmis te vieren zoals hij het wil, hoe het ook vermeld staat op de Kalender van de Hogeschool Utrecht.

Conclusie is dus dat er helemaal geen probleem ligt bij "Lekker zelf invullen"..
dat kunnen mensen heel goed zelf in vrijheid bepalen, en aan de persoonlijke vrijheid gaat echt geen cultuur ten onder
Wat een dom gelul - het gaat er om dat bepaalde mensen met een zichzelf aangepraat schuldcomplex er alles aan doen om de import culturen te pleasen. Want dat zijn ze verplicht aan zichzelf en dit wordt de rest van de Nederlandse samenleving door de strot geduwd. Zelfs heel veel mensen uit die culturen vinden dit absolute onzin!
"Hoka Hey!"
  dinsdag 23 september 2025 @ 12:32:08 #82
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218850241
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:26 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Wil je soms mensen tot allemaal dingen gaan 'dwingen' enkel omdat er zo nodig 'tradities behouden moeten worden' die kennelijk tenonder gaan als je mensen vrij zelf laat kiezen ..?

Niemand zal gehinderd zijn om kerstmis te vieren zoals hij het wil, hoe het ook vermeld staat op de Kalender van de Hogeschool Utrecht.
Het is een teken aan de wand. Dat en niet anders. En dat begrijp jij hoop ik ook wel.
pi_218850273
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:29 schreef matspontius het volgende:
Wat een dom gelul - het gaat er om dat bepaalde mensen met een zichzelf aangepraat schuldcomplex er alles aan doen om de import culturen te pleasen.
Het . gaat . om . een . kalender

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:32 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Het is een teken aan de wand. Dat en niet anders. En dat begrijp jij hoop ik ook wel.
Leg uit ... welk "teken" is de keuze voor een labeltje in en kalender door de Hogeschool Utrecht ...?
Gaat de Cultuur daarvan tenonder en "We-MoeTeN-Er-IeTs-AaN-DoEn!1!"

Het enige teken dat ik vooral zie is dat bepaalde mensen echt diep in een sort van angst en zelfhaat cultuur geschoten zijn en vervolgens in een soort van angst-psychose schieten wegens totaal onbelangrijk Fophef-berichtje..
  dinsdag 23 september 2025 @ 12:42:24 #84
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218850318
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:37 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Het . gaat . om . een . kalender
[..]
Leg uit ... welk "teken" is de keuze voor een labeltje in en kalender door de Hogeschool Utrecht ...?
Gaat de Cultuur daarvan tenonder en "We-MoeTeN-Er-IeTs-AaN-DoEn!1!"

Het enige teken dat ik vooral zie is dat bepaalde mensen echt diep in een sort van angst en zelfhaat cultuur geschoten zijn en vervolgens in een soort van angst-psychose schieten wegens totaal onbelangrijk Fophef-berichtje..
Ik ben niet goed in argumenteren. Jij noemt het een labeltje vervangen en ik denk: ook hier begint het al: de Nederlandse cultuur wordt van de weg gedrukt want het mag geen naam meer hebben. Kerst wordt een ‘feestdag’. BELACHELIJK. Om je dood te schamen.

Zie verder Mats’ antwoord in post 81.
  dinsdag 23 september 2025 @ 12:47:42 #85
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218850377
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:17 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ja wat is je alternatief? Dat een of andere feestautoriteit gaat opleggen hoe we een feest moeten vieren?

Sowieso veranderen feesten steeds. Mis jij ook katknuppelen bij de kermis?
  dinsdag 23 september 2025 @ 12:49:56 #86
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218850411
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja wat is je alternatief? Dat een of andere feestautoriteit gaat opleggen hoe we een feest moeten vieren?

Zou jij het leuk vinden als jouw (?) Suikerfeest ‘feestdag’ gaat heten?
pi_218850412
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja en de knuffelpiemel. Stop de betutteling!
pi_218850416
quote:

[..]

Iets meer dan de helft van Nederland (en groeiende) is bovendien niet-religieus. Als je tegen een Christen vertelt dat je kerst "viert" met een versierde boom en wat eten, zonder de rest, dan ben je voor een Christen al geen kerst aan het vieren. Pasen idem, al is het daar kariger met chocolade eitjes en nog een sterker punt dat iemand absoluut geen Christen is als er niet mee wordt gedaan aan de paasviering. Bovendien is de commercialisering een grote oorzaak in het 'algemener' maken, want hoe minder uitgesproken religieus iets is, hoe meer potentieel aan kopers.

De tijd vlakt veel uit. Dan kan men zeer geforceerd gaan proberen bekeren met het risico kleiner te worden óf eisen dat overal 'kerst' en 'pasen' worden vermeld, met het grote risico dat het in het belachelijke komt en je juist het tegenoverstelde bereikt. Wat ook zo'n discussie rondom een kalender doet.

De beleving van het geloof is ook al lang het geloof niet meer zoals het was. Ik als niet-religieus vind vreemdgenoeg een oud kerkgebouw met goed orgel (het instrument met een filosofie erachter) en een bepaalde akkoestiek veel mooier ook dan die moderne kerken met hun Amerikaanse invloeden en keyboardbandjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 23-09-2025 12:56:13 ]
  dinsdag 23 september 2025 @ 12:55:41 #89
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218850461
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:29 schreef matspontius het volgende:

[..]
Wat een dom gelul - het gaat er om dat bepaalde mensen met een zichzelf aangepraat schuldcomplex er alles aan doen om de import culturen te pleasen. Want dat zijn ze verplicht aan zichzelf en dit wordt de rest van de Nederlandse samenleving door de strot geduwd. Zelfs heel veel mensen uit die culturen vinden dit absolute onzin!
Ik kom nooit mensen tegen die me een schuldcomplex aanpraten om geen kerstmis meer te vieren. Waar tref je die steeds?
  dinsdag 23 september 2025 @ 12:56:58 #90
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218850468
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:50 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Iets meer dan de helft van Nederland (en groeiende) is bovendien niet-religieus. Als je tegen een Christen vertelt dat je kerst "viert" met een versierde boom en wat eten, zonder de rest, dan ben je voor een Christen al geen kerst aan het vieren. Pasen idem, al is het daar kariger met chocolade eitjes en nog een sterker punt dat iemand absoluut geen Christen is als er niet mee wordt gedaan aan de paasviering. Bovendien is de commercialisering een grote oorzaak in het 'algemener' maken, want hoe minder uitgesproken religieus iets is, hoe meer potentieel aan kopers.

De tijd vlakt veel uit. Dan kan men zeer geforceerd gaan proberen bekeren met het risico kleiner te worden óf eisen dat overal 'kerst' en 'pasen' worden vermeld, met het grote risico dat het in het belachelijke komt en je juist het tegenoverstelde bereikt.

De beleving van het geloof is ook al lang het geloof niet meer zoals het was. Ik als niet-religieus vind vreemdgenoeg een oud kerkgebouw met goed orgel (het instrument met een filosofie erachter) en een bepaalde akkoestiek veel mooier ook dan die moderne kerken met hun Amerikaanse invloeden en keyboardbandjes.
Dan nóg: gelijke monniken, gelijke kappen. Dus geen Kerst als vermelding dan ook geen Suikerfeest als vermelding. Maar dit spreekt hopelijk voor zich.
  dinsdag 23 september 2025 @ 12:57:38 #91
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218850473
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:49 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Zou jij het leuk vinden als jouw (?) Suikerfeest ‘feestdag’ gaat heten?
Als ik moslim was, en ik zou het vieren, zou ik niet bezig zijn hoe een school het op een kalender noemt nee. Maar gewoon een feestje vieren zoals ik het wil.
  dinsdag 23 september 2025 @ 12:58:46 #92
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218850496
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Als ik moslim was, en ik zou het vieren, zou ik niet bezig zijn hoe een school het op een kalender noemt nee. Maar gewoon een feestje vieren zoals ik het wil.
Jij staat nergens voor? Of doe je net alsof?
  dinsdag 23 september 2025 @ 13:03:15 #93
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218850611
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:58 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Jij staat nergens voor? Of doe je net alsof?
Ik vier gewoon kerstmis en pasen met mijn familie en dat is niet afhankelijk van hoe een schoolbestuur dat noemt.
  dinsdag 23 september 2025 @ 13:05:23 #94
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218850677
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 13:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik vier gewoon kerstmis en pasen met mijn familie en dat is niet afhankelijk van hoe een schoolbestuur dat noemt.
Ik vind jou niet erg sterk overkomen. Zoals de wind waait waait m’n jasje.
pi_218850731
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:56 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Dan nóg: gelijke monniken, gelijke kappen. Dus geen Kerst als vermelding dan ook geen Suikerfeest als vermelding. Maar dit spreekt hopelijk voor zich.
Maar het suikerfeest kan alleen als nationale feestdag worden gemarkeerd als het ook een nationale feestdag wordt. Wat het waarschijnlijk niet wordt, gegeven de grootste gemene deler.
  dinsdag 23 september 2025 @ 13:14:21 #96
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218850740
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 13:13 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Maar het suikerfeest kan alleen als nationale feestdag worden gemarkeerd als het ook een nationale feestdag wordt.
Laat ik nu denken dat op de Hogeschool Utrecht alles kan.
  dinsdag 23 september 2025 @ 13:16:07 #97
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218850753
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 13:05 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ik vind jou niet erg sterk overkomen. Zoals de wind waait waait m’n jasje.
Het heeft vooral te maken met dat ik graag een vrije samenleving heb waarin niet een autoriteit me gaat opleggen hoe ik een feest moet vieren of wat voor mening mensen daarover mogen hebben.

Cultuur zoals volksfeesten is gebaat bij constructieve mensen die dingen organiseren en initiatieven nemen. Zolang dat gebeurt bij Kerstmis en Pasen, zullen die wel blijven bestaan.

Als men alleen maar energie steekt in controleren of anderen het wel goed doen, en hen de juiste manier wil opleggen, dan vergaat het enthousiasme al snel.
pi_218850763
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 13:14 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Laat ik nu denken dat op de Hogeschool Utrecht alles kan.
Nou ja, kerst 'is' een nationale feestdag. Ik ben ook vrij, al doe ik niets Christelijks. Meer heidens hier. Zelfs een enkele moslim zet een boom neer voor de gezelligheid.

Als men ook landelijke vrije dagen invoert met het suikerfeest dan zou de Hogeschool Utrecht dat over dezelfde kam kunnen scheren. Of ja, nou eigenlijk niet.. want dan ga ik niet zoveel doen. Dus voor mij is er dan geen enkel ritueel. Wil best wat baklava wegwerken, daar niet van.
  dinsdag 23 september 2025 @ 13:46:32 #99
287741 matspontius
pi_218850967
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik kom nooit mensen tegen die me een schuldcomplex aanpraten om geen kerstmis meer te vieren. Waar tref je die steeds?
Die praten ze zich zelf aan professor - beter lezen!
"Hoka Hey!"
pi_218850982
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 10:49 schreef mrPanerai het volgende:

Doe het dan goed, ipv Nationaal, Internationale Feestdag
life is like a box of chocolates
pi_218850992
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 10:52 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben het met je eens. De CU denkt daar anders over.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')