Linkje?quote:Op maandag 22 september 2025 01:35 schreef ootjekatootje het volgende:
Volgens mij is het een Marokkaan want die club gaat los op social media.
Karma komt voor de agent blablablabla bla.
Gelukkig over 30 dagen weer verkiezingen.
gelukkig wonen wij niet in dat barbarenlandquote:Op zondag 21 september 2025 21:31 schreef Puntenjager het volgende:
(Sterker nog, in de VS vinden ze het zelfs een grondrecht dat je een wapen mag dragen en ook laten zien in een aantal staten.)
Zoiezoquote:Op maandag 22 september 2025 02:45 schreef LatteMasijato het volgende:
Zoiezo een fatbike stelen, dan mis je ook een paar cellen in je bovenkamer
Begint met R en eindigt op oethof?quote:Op maandag 22 september 2025 02:54 schreef Kamelenteen het volgende:
Benieuwd welke bekende advocaat de taak op zich neemt om vervolging van de betreffende agent te eisen in opdracht van de familie van deze kansenparel.
Richard Korver lijkt mij ervaren, was tevens de advocaat van Sammy Bakerquote:Op maandag 22 september 2025 02:54 schreef Kamelenteen het volgende:
Benieuwd welke bekende advocaat de taak op zich neemt om vervolging van de betreffende agent te eisen in opdracht van de familie van deze kansenparel.
Oh oké, bedanktquote:Op maandag 22 september 2025 03:44 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
"Zoiezo" is een veelgemaakte spelfout voor het woord sowieso. De correcte spelling is sowieso, een Duits leenwoord dat betekent "hoe dan ook", "in elk geval" of "toch al".
Mijn eerste gedachtequote:Op maandag 22 september 2025 03:43 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Begint met R en eindigt op oethof?
Volgens mij is het een standaard actie om een gewapende wegrennende verdachten neer te schieten wanneer deze in een plek loopt waar andere mensen zijn.quote:Op maandag 22 september 2025 05:04 schreef ricky3 het volgende:
Zomaar iemand doodschieten omdat diegene niet doet wat de politie zegt? Bizar. Dacht dat we in Nederland wonen en niet in de VS. Dat hij een vuurwapen in zijn handen had betekent nog niet dat hij deze ook ging gebruiken. Bovendien had de agent zelf ook een vuurwapen in zijn handen, dus is dit geen argument.
Bizar. Geen andere woorden voor.quote:Op maandag 22 september 2025 05:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij is het een standaard actie om een gewapende wegrennende verdachten neer te schieten wanneer deze in een plek loopt waar andere mensen zijn.
Ik hoorde 3x in de rug?quote:Op maandag 22 september 2025 05:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij is het een standaard actie om een gewapende wegrennende verdachten neer te schieten wanneer deze in een plek loopt waar andere mensen zijn.
Je wilt dat hij een woonwijk in rent en daar mensen gaat gijzelen?quote:
We hebben wel echt veel te veel onopgevoed tuig in dit land van primair noord Afrikaanse afkomst.quote:Op maandag 22 september 2025 05:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je wilt dat hij een woonwijk in rent en daar mensen gaat gijzelen?
Een vuurwapen dreigen, en niet de orders van de politie zeer nauwgezet opvolgen is ontzettend dom, het is geen film, waarbij een agent bij een beweging van een verdachte direct een headshot geeft, de gemiddelde agent vuurt geloof ik 0.5 kogel in zijn leven af, die kan alleen maar terugvallen op zijn training en protocol.
Vind je het gek, die mensen snappen het hele concept van opvoeding niet, daarnaast word een groot taboe niet benoemt, en dat is dat hele families leven op crimineel tuig.quote:Op maandag 22 september 2025 05:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
We hebben wel echt veel te veel onopgevoed tuig in dit land van primair noord Afrikaanse afkomst.
Die jongen wilde sterven voor een grote zaak.quote:Op maandag 22 september 2025 03:05 schreef PzKpfw het volgende:
Op de parkeerplaats van de McDonalds aan je einde komen, veel triester kan het niet.
Een kat in het nauw maakt gekke sprongen. Terecht dat de agent deze verdachte heeft willen stoppen. Zijn dood was niet de inzet. De verdachte uitschakelen, ontwapenen en het gevaar voor eenieder in de directe omgeving wegnemen wel. Dat is niet 'zomaar'.quote:Op maandag 22 september 2025 05:04 schreef ricky3 het volgende:
Zomaar iemand doodschieten omdat diegene niet doet wat de politie zegt? Bizar. Dacht dat we in Nederland wonen en niet in de VS. Dat hij een vuurwapen in zijn handen had betekent nog niet dat hij deze ook ging gebruiken. Bovendien had de agent zelf ook een vuurwapen in zijn handen, dus is dit geen argument.
Nou enquote:Op zondag 21 september 2025 18:33 schreef vosss het volgende:
Wacht even, hij vluchtte weg en toen werd hij doodgeschoten door de politie?
Die wout rookt zich een zware pijp. 100%.
Geen gevaar en iemand in z'n rug afknallen. Succes. Lever je badge in fucking cowboy.
Gezagquote:Op maandag 22 september 2025 06:16 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Een kat in het nauw maakt gekke sprongen. Terecht dat de agent deze verdachte heeft willen stoppen. Zijn dood was niet de inzet. De verdachte uitschakelen, ontwapenen en het gevaar voor eenieder in de directe omgeving wegnemen wel. Dat is niet 'zomaar'.
Als het jong gewoon had geluisterd naar het gezag, zn wapen had laten vallen en zn handen omhoog had gedaan dan had ie nu nog geleefd. Zo simpel was het gewoon.
in ieder geval een Marokkaanse advocaatquote:Op maandag 22 september 2025 02:54 schreef Kamelenteen het volgende:
Dan ben je een beetje te laat he. Of moet hij iemand eerst een kogel door de kop jagen voor een agent actie mag ondernemen. Immers, tot het moment van schieten, is het 'speculeren'.quote:Op maandag 22 september 2025 06:48 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Gezagwat een onzin. Alsof je maar alles moet doen wat een politieagent je opdraagt. Het is niet te verantwoorden dat omdat hij niet luistert naar de agent hij dan maar doodgeschoten moet worden. Bovendien is alles speculatie, je weet niet of hij met het wapen gaat schieten of iemand gijzelt. Misschien spreekt hij de taal niet of hoorde, of zag hij de agenten überhaupt niet.
Niet vergeten. Hij had wellicht 1 a 3 jaar jeugdstraf mee gekregen. Een MBO school voor crimineel.quote:Op maandag 22 september 2025 06:16 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Een kat in het nauw maakt gekke sprongen. Terecht dat de agent deze verdachte heeft willen stoppen. Zijn dood was niet de inzet. De verdachte uitschakelen, ontwapenen en het gevaar voor eenieder in de directe omgeving wegnemen wel. Dat is niet 'zomaar'.
Als het jong gewoon had geluisterd naar het gezag, zn wapen had laten vallen en zn handen omhoog had gedaan dan had ie nu nog geleefd. Zo simpel was het gewoon.
Als het OM van mening is dat hij de ambtsinstructie geschonden heeft, wel ja. En dat lijkt op basis van de losse flarden informatie niet heel onwaarschijnlijk. De straffen daarvoor zijn wel een stuk lager dan voor een burger; bij dood maximaal drie jaar.quote:Op zondag 21 september 2025 22:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er zal wel een onderzoek naar het gebeuren komen ja.
Iedereen op aarde weet heel goed dat wanneer agent met pistool op je richt, dat agent je wilt overgeven of wordt je neergeschoten. Klaar.quote:Op maandag 22 september 2025 06:48 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Gezagwat een onzin. Alsof je maar alles moet doen wat een politieagent je opdraagt. Het is niet te verantwoorden dat omdat hij niet luistert naar de agent hij dan maar doodgeschoten moet worden. Bovendien is alles speculatie, je weet niet of hij met het wapen gaat schieten of iemand gijzelt. Misschien spreekt hij de taal niet of hoorde, of zag hij de agenten überhaupt niet.
Dat maakt het nog niet oke. Agent heeft zelf gekozen voor zijn beroep en zal dan ook zeker de consequenties dragen als hij mijn zoon zou dood zou schieten.quote:Op maandag 22 september 2025 06:56 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Iedereen op aarde weet heel goed dat wanneer agent met pistool op je richt, dat agent je wilt overgeven of wordt je neergeschoten. Klaar.
Zorg maar gewoon dat je geen stuk tuig gaat opvoeden, dan gebeurt er ook niks met je kind. Doe je dat wel, zou ik vooral in de spiegel kijken ipv naar oom agent.quote:Op maandag 22 september 2025 06:58 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Dat maakt het nog niet oke. Agent heeft zelf gekozen voor zijn beroep en zal dan ook zeker de consequenties dragen als hij mijn zoon zou dood zou schieten.
Vraag mij wel altijd af bij dit soort gevallen of de ouders enig idee hadden waar hun kind mee bezig was.quote:Op maandag 22 september 2025 07:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zorg maar gewoon dat je geen stuk tuig gaat opvoeden, dan gebeurt er ook niks met je kind. Doe je dat wel, zou ik vooral in de spiegel kijken ipv naar oom agent.
Hoezo “zomaar”quote:Op maandag 22 september 2025 05:04 schreef ricky3 het volgende:
Rot op, we moeten blij zijn dat er mensen zijn die dit werk willen doen. Met gevaar voor eigen leven gaat hij nog achter die jongen aan. Je ben gewoon een ondankbare kluns.quote:Op maandag 22 september 2025 06:58 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Dat maakt het nog niet oke. Agent heeft zelf gekozen voor zijn beroep en zal dan ook zeker de consequenties dragen als hij mijn zoon zou dood zou schieten.
Het is altijd een gevaarlijk iets om te generaliseren, maar ik zie in mijn omgeving wel genoeg voorbeelden van een generatie die kinderen groot brengen waarbij de ouders vooral met zichzelf bezig zijn: beiden een baan, druk sociaal leven en vlak de social media als extra factor niet uit. De kids hangen er vaak een beetje bij. Je kinderen opvoeden zou prioriteit nummer 1 moeten zijn, ook al betekent dat misschien een iets minder "rijk materialistisch" leven.quote:Op maandag 22 september 2025 07:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Vraag mij wel altijd af bij dit soort gevallen of de ouders enig idee hadden waar hun kind mee bezig was.
Ik heb de indruk dat ouderwetse ouders (zoals de mijne vroeger) hun kinderen meer vrijheid gaven en minder controleerden dan wat we tegenwoordig doen. Met die gsm's met tracker, magister, google family en dan de helikopterouders er bovenop is er tegenwoordig continu controle door ouders. Op een enkeling hier en daar na dan. Maar goed, kinderen die met wapens fatbikes stelen kan je in Nederland gelukkig ook niet in grote getalen vinden.quote:Op maandag 22 september 2025 07:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is altijd een gevaarlijk iets om te generaliseren, maar ik zie in mijn omgeving wel genoeg voorbeelden van een generatie die kinderen groot brengen waarbij de ouders vooral met zichzelf bezig zijn: beiden een baan, druk sociaal leven en vlak de social media als extra factor niet uit. De kids hangen er vaak een beetje bij. Je kinderen opvoeden zou prioriteit nummer 1 moeten zijn, ook al betekent dat misschien een iets minder "rijk materialistisch" leven.
Neemt trouwens niet weg dat het alsnog verkeerd kan gaan natuurlijk, je bent er als ouder nu eenmaal niet 100% van de tijd bij.
Risico van het van inderdaad.quote:Op maandag 22 september 2025 07:27 schreef TheVulture het volgende:
Ik begrijp dat mensen hadden gewild dat er pas geschoten zou zijn als deze jongen wellicht zelf eerst zijn wapen had gebruiktAls je zelf met een pistool een fatbike denkt te scoren en je de herhaalde instructies van de politie negeert en zelfs op de vlucht slaat kunnen dit de gevolgen zijn.
quote:Op maandag 22 september 2025 07:54 schreef Momo het volgende:
Zullen we nog berichten krijgen als het was zo een lieve jongen en model leerling?
Jup, daar wachten we op en een stille tocht.quote:Op maandag 22 september 2025 07:54 schreef Momo het volgende:
Zullen we nog berichten krijgen als het was zo een lieve jongen en model leerling?
Zal me niet verbazen dat ze het spinnen dat die fiets gestolen was van hem.quote:Op maandag 22 september 2025 08:00 schreef yvonne het volgende:
[..]
[..]
Jup, daar wachten we op en een stille tocht.
Ik voel toch wel voor die agent. Dit gaat niet in de koude kleren zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |