abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 september 2025 @ 11:11:54 #201
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218865231
quote:
14s.gif Op donderdag 25 september 2025 08:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is simpelweg statistisch aantoonbaar dat er een (groot) probleem is met een flinke oververtegenwoordiging van (niet-Westerse) migranten in bijvoorbeeld de criminaliteit. Dus ga je ook in de media disproportioneel veel berichtgeving krijgen waarbij bijvoorbeeld de dader een dergelijke achtergrond heeft. Dat wordt vervolgens besproken hier in NWS.

De vraag is hier vooral wáárom het sommigen (vaak roomblanke Westerse mensen) zoveel doet als kritiek is op migranten (en de Islam)? Daar is helaas nog nooit een concreet antwoord opgekomen.
De cijfers van 'mannen in de criminaliteit' liggen zelfs nóg hoger!
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_218865239
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 11:11 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
De cijfers van 'mannen in de criminaliteit' liggen zelfs nóg hoger!
Recidivisten zijn helemaal erg oververtegenwoordigd.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  donderdag 25 september 2025 @ 11:14:21 #203
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218865248
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 11:12 schreef recursief het volgende:

[..]
Recidivisten zijn helemaal erg oververtegenwoordigd.
Kan het je nog sterker vertellen, criminelen zijn overoververtegenwoordigd in de gevangenis. Misschien wel het oververtegenwoordigst. Tijd om criminelen te verbieden.
pi_218865275
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 11:14 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Kan het je nog sterker vertellen, criminelen zijn overoververtegenwoordigd in de gevangenis. Misschien wel het oververtegenwoordigst. Tijd om criminelen te verbieden.
Ik weet dat het schokkend kan zijn voor je, maar criminaliteit is al verboden……
  donderdag 25 september 2025 @ 11:18:40 #205
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218865295
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 11:16 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik vind dit moeilijk om te geloven. Heb je een bron voor deze uitspraak?
Huilen dan.
  donderdag 25 september 2025 @ 11:20:39 #206
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218865311
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 11:16 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Oh, dat is opgelost dan.
pi_218865320
quote:
7s.gif Op donderdag 25 september 2025 11:18 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik vind dit moeilijk om te geloven. Heb je een bron voor deze uitspraak?
Je kan het altijd vragen aan de wijkagent, die zijn meestal wel betrouwbaar.
  donderdag 25 september 2025 @ 11:22:37 #208
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218865331
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 11:21 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je kan het altijd vragen aan de wijkagent, die zijn meestal wel betrouwbaar.
Dat is de spreekbuis van de staat. Daar komt per definitie onbetrouwbaar gelul uit.
Huilen dan.
  donderdag 25 september 2025 @ 11:24:14 #209
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218865348
Maar goed idee inderdaad, wie iets crimineels doet, moet de gevangenis in.

Dan zijn we er toch?
pi_218865421
quote:
2s.gif Op donderdag 25 september 2025 10:06 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik vind dit eigenlijk een idiote vraag, waar geen éénduidig antwoord op is te geven. Ieder mens is anders, grotendeels gevormd door opvoeding en levenservaringen.
Zeker, dat zou ik ook niet willen ontkennen hoor. Maar daarom zou het toch goed zijn als mensen hier wat uitleg over geven? Op die manier kan er ook meer wederzijds begrip ontstaan omdat je weet waarom dingen voor mensen gevoelig liggen.
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 10:13 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Op dezelfde manier kun je de vraag stellen waarom het sommigen (vaak roomblanke Westerse mensen) zoveel doet als er kritiek is op joden, op het joodse geloof of op de staat Israel. Daar is helaas nog nooit een concreet antwoord opgekomen.
Dit vraag is gelukkig al een tijd terug beantwoord. Zie hier de vraag en hier het antwoord.
quote:
2s.gif Op donderdag 25 september 2025 10:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wauw :')
Dat bepaalde culturen minder ontwikkeld of primitiever zijn dat de Westerse cultuur is simpelweg een feit en op verschillende manieren aantoonbaar. Als je doet alsof alle culturen min of meer hetzelfde zijn en de verschillen negeert doe je aan cultureel relativisme wat niet meer is dan bewuste of onbewuste naïviteit.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 25 september 2025 @ 11:32:55 #211
485843 crew  Jippie
pi_218865436
quote:
2s.gif Op donderdag 25 september 2025 10:51 schreef recursief het volgende:
Ik zal wel weer een hoop shit over me heen krijgen van de usuals die menen hieruit te kunnen afleiden dat ik het voor een crimineel zou opnemen, maar dit is gewoon doxing:

<Knip> <Knip>

Meteen even twee misverstanden uit de weg ruimen:
1. Het doet er voor doxing niet toe of de informatie die over iemand gedeeld wordt openbaar is
2. Als je doneert kun je een valse naam opgeven. Het kan best dat deze mensem echt gedoneerd hebben, maar:

• Het valt niet uit te sluiten dat het iemand anders met dezelfde naam was
• Ik zou gewoon onder de naam DefKu een donatie kunnen doen en dan DefKu hier zwart gaan maken. Lijkt me niet de bedoeling
Waren al verwijderd maar toch genote,
FA's kunnen alles terugzien.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 25 september 2025 @ 11:36:48 #212
485843 crew  Jippie
pi_218865471
quote:
14s.gif Op donderdag 25 september 2025 11:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zeker, dat zou ik ook niet willen ontkennen hoor. Maar daarom zou het toch goed zijn als mensen hier wat uitleg over geven? Op die manier kan er ook meer wederzijds begrip ontstaan omdat je weet waarom dingen voor mensen gevoelig liggen.
Geef jij dan ook uitleg waarom je post zoals je post?

quote:
[..]
Dat bepaalde culturen minder ontwikkeld of primitiever zijn dat de Westerse cultuur is simpelweg een feit
Hoe krijg je dit uit je mond :r
pi_218865627
quote:
2s.gif Op donderdag 25 september 2025 11:36 schreef Jippie het volgende:

[..]
Geef jij dan ook uitleg waarom je post zoals je post?
Ik ben rechts en conservatief en in mijn posts zet ik uiteen hoe ik naar politieke vraagstukken kijk.
quote:
2s.gif Op donderdag 25 september 2025 11:36 schreef Jippie het volgende:
[..]
Hoe krijg je dit uit je mond :r
Het is simpelweg een feit.

Bijvoorbeeld: we kunnen toch concluderen dat de cultuur in een land waar vrouwen niet zonder mannelijke 'begeleiding' bepaalde dingen mogen doen en op homoseksualiteit de doodstraf staat een stuk primitiever zijn dan de Westerse cultuur?

Of neem eens wat er recent in Afghanistan is besloten: Taliban verbieden ook ‘intieme’ stem van Afghaanse vrouwen: alleen echtgenoot en familie mogen vrouw horen praten of zingen. Dat is primitief om op die manier een samenleving te structureren.

Man en vrouw zijn wellicht verschillend, maar altijd gelijkwaardig. En het vraagt een bepaalde mate van ontwikkeling om dat inzicht te vergaren. Hetzelfde met homoseksualiteit: prima als mensen vanuit een religieus perspectief geen homohuwelijk willen, dat mag je wat mij betreft vinden. Maar om homoseksualiteit strafbaar te stellen is gewoon idioot en primitief.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 25 september 2025 @ 11:57:02 #214
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218865686
Ja en als men ergens helemaal niet voor homoseksualiteit verbieden is, is het wel in conservatieve hoeken! Die progressieve Taliban zet de toon wat dat betreft.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 25 september 2025 @ 11:59:44 #215
485843 crew  Jippie
pi_218865727
quote:
14s.gif Op donderdag 25 september 2025 11:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik ben rechts en conservatief en in mijn posts zet ik uiteen hoe ik naar politieke vraagstukken kijk.
[..]
Het is simpelweg een feit.

Bijvoorbeeld: we kunnen toch concluderen dat de cultuur in een land waar vrouwen niet zonder mannelijke 'begeleiding' bepaalde dingen mogen doen en op homoseksualiteit de doodstraf staat een stuk primitiever zijn dan de Westerse cultuur?

Of neem eens wat er recent in Afghanistan is besloten: Taliban verbieden ook ‘intieme’ stem van Afghaanse vrouwen: alleen echtgenoot en familie mogen vrouw horen praten of zingen. Dat is primitief om op die manier een samenleving te structureren.

Man en vrouw zijn wellicht verschillend, maar altijd gelijkwaardig. En het vraagt een bepaalde mate van ontwikkeling om dat inzicht te vergaren. Hetzelfde met homoseksualiteit: prima als mensen vanuit een religieus perspectief geen homohuwelijk willen, dat mag je wat mij betreft vinden. Maar om homoseksualiteit strafbaar te stellen is gewoon idioot en primitief.
Je kunt er een heel verhaal over posten maar waarschijnlijk zien ze ons in Afghanistan als onwetend en heidens. Ieder mens oordeelt vanuit zijn eigen perspectief.
pi_218865755
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 11:57 schreef Vis1980 het volgende:
Ja en als men ergens helemaal niet voor homoseksualiteit verbieden is, is het wel in conservatieve hoeken!
In het Westen, nee.

Hier vindt je onder autochtonen wellicht conservatieve mensen die tegen het homohuwelijk of een ordinaire Pride optocht met veel bloot en vertoningen van fetisjes zijn, maar dat is iets heel anders dan mensen jarenlang in de gevangenis stoppen of geblinddoekt van een gebouw af gooien omdat men homo is. Als je dat verschil niet ziet, ligt het probleem toch echt bij jou.
pi_218865767
Het zal allemaal hoor, maar wat je doet blijft generaliseren. Het projecteren van het gedrag van een deel van een groep met bepaalde (uiterlijke) kenmerken op de hele groep. Ge-ne-ra-li-sa-tie. Zes lettergrepen. En dat gaat zover dat mensen hier af en toe best wel vaak beoordeeld worden op kenmerken waar ze niks aan kunnen doen zoals hun naam, hun paspoort of hun huidskleur. Kan je aankomen met alle statistieken die je kan vinden, maar dat blijft: discriminerende generalisatie.
pi_218865783
quote:
2s.gif Op donderdag 25 september 2025 11:59 schreef Jippie het volgende:

[..]
Je kunt er een heel verhaal over posten maar waarschijnlijk zien ze ons in Afghanistan als onwetend en heidens. Ieder mens oordeelt vanuit zijn eigen perspectief.
Dat kunnen zijn wellicht vinden, maar zij zitten fout en niet wij. Het legitimeren van zulke standpunten is onderdeel van het probleem. Want als alles relatief is, waarom zouden wij hier in het Westen dan strijden voor gelijkheid op deze gebieden? Als het er allemaal toch niet toe doet kunnen we het net zo goed niet doen.

Maar de realiteit is natuurlijk dat wij een ontwikkeling hebben doorgemaakt, daarbij gereflecteerd op het verleden en ingezien dat het voor iedereen een betere samenleving vormt als er op dat deze gebieden een gelijkheid en tolerantie is.
  donderdag 25 september 2025 @ 12:06:29 #219
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218865795
quote:
14s.gif Op donderdag 25 september 2025 12:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
In het Westen, nee.

Hier vindt je onder autochtonen wellicht conservatieve mensen die tegen het homohuwelijk of een ordinaire Pride optocht met veel bloot en vertoningen van fetisjes zijn, maar dat is iets heel anders dan mensen jarenlang in de gevangenis stoppen of geblinddoekt van een gebouw af gooien omdat men homo is. Als je dat verschil niet ziet, ligt het probleem toch echt bij jou.
Of castreren? De reden dat we dat niet meer doen lag niet aan conservatieven. 'Potenrammen' was ook al zo'n carnavalshit. Maar blinddoeken inderdaad niet.
pi_218865806
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 12:03 schreef recursief het volgende:
Het zal allemaal hoor, maar wat je doet blijft generaliseren. Het projecteren van het gedrag van een deel van een groep met bepaalde (uiterlijke) kenmerken op de hele groep. Ge-ne-ra-li-sa-tie. Zes lettergrepen. En dat gaat zover dat mensen hier af en toe beoordeeld worden op kenmerken waar ze niks aan kunnen doen zoals hun naam, hun paspoort of hun huidskleur. Kan je aankomen met alle statistieken die je kan vinden, maar dat blijft: discriminerende generalisatie.
Maar hoe kom je er nu bij dat het over uiterlijke kenmerken gaat? Niemand heeft het daar immers over. Het gaat over cultuur, normen en waarden en het daaruit voortvloeiende gedrag.

Aziaten hebben vaak ook een ander uiterlijk dan Westerlingen, maar daar is zelden tot nooit kritiek op omdat zij zich over het algemeen uitstekend gedragen. Er zijn zelfs positieve stereotypes over Aziaten (hardwerkend, intelligent, beschaafd etc.).
  donderdag 25 september 2025 @ 12:08:30 #221
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218865818
quote:
14s.gif Op donderdag 25 september 2025 12:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat kunnen zijn wellicht vinden, maar zij zitten fout en niet wij. Het legitimeren van zulke standpunten is onderdeel van het probleem. Want als alles relatief is, waarom zouden wij hier in het Westen dan strijden voor gelijkheid op deze gebieden? Als het er allemaal toch niet toe doet kunnen we het net zo goed niet doen.

Maar de realiteit is natuurlijk dat wij een ontwikkeling hebben doorgemaakt, daarbij gereflecteerd op het verleden en ingezien dat het voor iedereen een betere samenleving vormt als er op dat deze gebieden een gelijkheid en tolerantie is.
Ja, hebben de progressieven toch wat voor elkaar gekregen, nietwaar?
  donderdag 25 september 2025 @ 12:09:46 #222
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218865831
quote:
14s.gif Op donderdag 25 september 2025 12:07 schreef HowardRoark het volgende:
Aziaten hebben vaak ook een ander uiterlijk dan Westerlingen, maar daar is zelden tot nooit kritiek op omdat zij zich over het algemeen uitstekend gedragen.
Totdat je gaat kijken naar huiselijke uitbuiting.
pi_218865840
quote:
14s.gif Op donderdag 25 september 2025 12:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Maar hoe kom je er nu bij dat het over uiterlijke kenmerken gaat? Niemand heeft het daar immers over.
Uhuh:

quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2025 21:32 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
Ik denk dat overmatig pigment hierin een rolletje speelt. Net als verre voorouders die slaven geweest zouden kunnen zijn en de dagelijkse pijn die het joch daardoor met zich meedraagt en natuurlijk ook een stukje machocultuur.
pi_218865841
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 12:06 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Of castreren? De reden dat we dat niet meer doen lag niet aan conservatieven. 'Potenrammen' was ook al zo'n carnavalshit. Maar blinddoeken inderdaad niet.
Zijn er nu, anno 2025, nog grote groepen conservatieven die aan potenrammen of castreren doen?

Ik twijfel er trouwens niet aan dat er nog fringe groepjes conservatieven zijn die aan het eerste zouden willen trouwens. Maar weldenkende mensen, waaronder alle andere conservatieven, veroordelen dat meteen hard.

Dit in tegenstelling tot een bepaald deel van progressieve mensen die meteen wegkijken als er sprake is van homofobie of anti-homo geweld afkomstig van mensen met een migratie en/of Islamitische achtergrond. Dan vindt men het immers ineens 'ongemakkelijk' worden.
pi_218865870
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 12:10 schreef recursief het volgende:

[..]
Uhuh:
[..]

Dit is letterlijk één voorbeeld tussen talloze andere mensen die gewoon kritiek leveren op het gedrag maar evengoed geregeld als 'racist' worden weggezet. Als je niet wilt generaliseren, waar je net over sprak, dan zou ik hier wellicht eens beginnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')