Ja hallo, we doen ons best. En wat Straat zegt al die quotes verhogen het risico dat er ergens zo'n opmerking blijft staan. Er is de laatste dagen veel geveegd en dan voelt bovenstaande opmerking als trap na. En noem onze users geen imbecielen, met dat gescheld bereik je niets.quote:Op donderdag 25 september 2025 22:33 schreef recursief het volgende:
[..]
Nu ben ik de gebeten hond omdat er hier imbecielen zijn die achterlijke dingen posten?
Het is kennelijk verwijderd terwijl ik mijn reactie postte. Ik ben er helemaal klaar mee dat er een clubje is die dit bij herhaling blijft doen. Ik heb een aantal TRs gezet ivm ad hominems en nu maar een keer in de openbaarheid.
Fok! slaagt er met het huidige beleid niet in om het klootzakkerige recidivisme uit te bannen. Het is dweilen met de kraan open
En ja, dit laat me niet onberoerd.
Toedels.
Dan moeten ze maar niet zo een bak stront over mij uitstorten. Ik ben ook een user.quote:Op donderdag 25 september 2025 23:01 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ja hallo, we doen ons best. En wat Straat zegt al die quotes verhogen het risico dat er ergens zo'n opmerking blijft staan. Er is de laatste dagen veel geveegd en dan voelt bovenstaande opmerking als trap na. En noem onze users geen imbecielen, met dat gescheld bereik je niets.
Dikkere huid kweken. Je niet zo laten frustreren. En laat de moderatie gewoon hun werk doen.quote:Op donderdag 25 september 2025 23:11 schreef recursief het volgende:
[..]
Dan moeten ze maar niet zo een bak stront over mij uitstorten. Ik ben ook een user.
Ik neem jullie als crew verder niks kwalijk en het is ook niet als trap na bedoeld maar het is een signaal dat het beleid van Fok! niet werkt. Ik probeer netjes te blijven maar op een gegeven moment gaan mensen te vaak over mijn persoonlijke grens. Als ik binnen een paar uur antisemiet en NSBer ben genoemd, allebei in feedback, dan kan het zomaar gebeuren dat ik uit mijn slof schiet.
Kunnen jullie als crew niks aan doen, maar met het huidige beleid worden posts weggehaald en gebeurt het morgen weer. Ad infinitum. En dat is verdomde frustrerend.
Dat is lastig.quote:Op donderdag 25 september 2025 23:16 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Dikkere huid kweken. Je niet zo laten frustreren. En laat de moderatie gewoon hun werk doen.
Niet altijd makkelijk. Wel het beste advies.
En verdere gewoon chill zijn. Altijd beter, Relaxte mensen.
Noem mij dan maar eens waarom het beleid van FOK! niet werkt.quote:Op donderdag 25 september 2025 23:11 schreef recursief het volgende:
[..]
Dan moeten ze maar niet zo een bak stront over mij uitstorten. Ik ben ook een user.
Ik neem jullie als crew verder niks kwalijk en het is ook niet als trap na bedoeld maar het is een signaal dat het beleid van Fok! niet werkt. Ik probeer netjes te blijven maar op een gegeven moment gaan mensen te vaak over mijn persoonlijke grens. Als ik binnen een paar uur antisemiet en NSBer ben genoemd, allebei in feedback, dan kan het zomaar gebeuren dat ik uit mijn slof schiet.
Kunnen jullie als crew niks aan doen, maar met het huidige beleid worden posts weggehaald en gebeurt het morgen weer. Ad infinitum. En dat is verdomde frustrerend.
Ik reageerde wat te heftig, dat klopt. Maar er is ook een clubje users dat mijn achtergrond zolangzamerhand wel kent en desondanks toch doorgaat met gesar en gezeik. Een klein groepje, maar een dominant groepje. Daar doel ik vooral op.quote:Op vrijdag 26 september 2025 09:20 schreef Jippie het volgende:
[..]
Hoewel de gisteren tegen jou gebruikte scheldwoorden absoluut niet goed te praten zijn, kun je je bedenken dat het maar scheldwoorden zijn van users die jou niet persoonlijk kennen en dus niet in staat zijn om een serieus waardeoordeel over jou als persoon te geven.
Realiseer je ook dat de FOK! crew niet altijd online is, dit zijn mensen die vrijwillig hier deze taak op zich nemen en daar ook nog hun identiteit voor bloot moeten geven. Soms moet je even wat geduld hebben.quote:Op donderdag 25 september 2025 23:11 schreef recursief het volgende:
[..]
Dat is simpelweg niet hoe het altijd werkt volgens mij, de FOK! crew maakt daar zelf altijd een inschatting bij is mijn ervaring. En ik ben voor van alles en nog wat uitgemaakt en heb zelfs met doodsverwensingen te maken gehad. Wat ook benadrukt hoe hoog de emotie bij sommigen op kan lopen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 09:38 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik reageerde wat te heftig, dat klopt. Maar er is ook een clubje users dat mijn achtergrond zolangzamerhand wel kent en desondanks toch doorgaat met gesar en gezeik. Een klein groepje, maar een dominant groepje. Daar doel ik vooral op.
Overigens vind ik persoonlijk dat het strooien met bepaalde kwalificaties direct tot een (afkoel)ban zou moeten leiden, en niet pas nadat je voldoende notes hebt. Iemand voor nazi, nsb-er of antisemiet uitschelden hoort daar wat mij betreft bij. Dat hoort niet bij "alle meningen zijn welkom". In die zin mag het beleid best wat strenger.
Daarom afkoelban. Er zit een verschil tussen iemand ern oetlul of een klootzak noemen of iemand ervan te beschuldigen nazi of antisemiet te zijn. Deel afkoelbans uit en ik ben ervan overtuigd dat dat laatste minder gaat voorkomen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 09:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat ook benadrukt hoe hoog de emotie bij sommigen op kan lopen.
Dat is zeker niet fijn. Wees daarom voorzichtig met wat je deelt op het internet, want ook mensen buiten de discussie lezen wat je vertelt over jezelf. Een 'zwakke plek' is dan zo gevonden, en een enkeling zal dat misbruiken.quote:Op vrijdag 26 september 2025 09:38 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik reageerde wat te heftig, dat klopt. Maar er is ook een clubje users dat mijn achtergrond zolangzamerhand wel kent en desondanks toch doorgaat met gesar en gezeik. Een klein groepje, maar een dominant groepje. Daar doel ik vooral op.
Al de door jou genoemde scheldwoorden zijn verwijderd, dus je kunt niet stellen dat ze als 'alle meningen welkom zijn'.quote:Overigens vind ik persoonlijk dat het strooien met bepaalde kwalificaties direct tot een (afkoel)ban zou moeten leiden, en niet pas nadat je voldoende notes hebt. Iemand voor nazi, nsb-er of antisemiet uitschelden hoort daar wat mij betreft bij. Dat hoort niet bij "alle meningen zijn welkom". In die zin mag het beleid best wat strenger.
Dat weet ik ook, maar dat doet te weinig pijn bij bepaalde figuren. Ik denk dat die hun schouders ophalen over een verwijderde post en pas gaan nadenken als ze een dagje niet meer kunnen posten.quote:Op vrijdag 26 september 2025 09:58 schreef Jippie het volgende:
[..]
Al de door jou genoemde scheldwoorden zijn verwijderd, dus je kunt niet stellen dat ze als 'alle meningen welkom zijn'.
Ja, nee. Daar ken ik het antwoord al op. Ik neem aan dat jullie ook een lijntje naar boven hebben. Dit topic heet tenslotte feedback.quote:Als je het banbeleid op beledigingen wil aanscherpen, moet je dat aankaarten via forum@fok.nl.
Ik ben niet religieus dus een lijntje naar boven heb ik nietquote:Op vrijdag 26 september 2025 10:07 schreef recursief het volgende:
[..]
Dat weet ik ook, maar dat doet te weinig pijn bij bepaalde figuren. Ik denk dat die hun schouders ophalen over een verwijderde post en pas gaan nadenken als ze een dagje niet meer kunnen posten.
[..]
Ja, nee. Daar ken ik het antwoord al op. Ik neem aan dat jullie ook een lijntje naar boven hebben. Dit topic heet tenslotte feedback.
Maar dat dat kan staat toch gewoon in het (nieuwe) banbeleid in FB? Niet dat iemand zich daaraan houdt maar ik neem aan dat Danny dat zelf heeft bedacht.quote:Op vrijdag 26 september 2025 10:18 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik ben niet religieus dus een lijntje naar boven heb ik niet
Verschillende mods hebben achter de schermen al eens gevraagd om de mogelijkheid om zelf een afkoelban te kunnen geven, maar dat is tot nu toe afgewezen en daar heb ik wel begrip voor. Het is beter om die bevoegdheid te beperken tot de FA's en A's.
Denk dat een persoonlijk gemotiveerde mail met dat verzoek van een user meer indruk maakt, maar ik kan je uiteraard niets garanderen.
quote:Nieuw is de afkoelban van 1, 3, 6 of 12 uur, welke niet als echte ban gezien wordt. Wel kan, als je na de afkoelban alsnog doorgaat, natuurlijk een normale ban volgen. De keuze voor een normale ban of afkoelban is een beslissing die de crew zelf neemt, evenals of dit een 3, 6 of 12 uursban is.
Mijn opmerking ging over een afkoelban door mods, die mogelijkheid is er niet.quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:21 schreef Aberkullie het volgende:
MED / Het nieuwe FOK! banbeleid (waarvan we hopen dat hij niet nodig is!)
[..]
O sorry niet gelezenquote:Op vrijdag 26 september 2025 12:43 schreef Jippie het volgende:
[..]
Mijn opmerking ging over een afkoelban door mods, die mogelijkheid is er niet.
Vaak krijg je op zo'n DM niet eens een reactie of een ja maar, gevolgd door wat je allemaal niet goed doet als mod.quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:20 schreef FlippingCoin het volgende:
Een ban is wel erg streng gelijk, ik denk dat heel veel users wel goed reageren op een DM met waarschuwing.
Oh wat een vervelende lui.quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:45 schreef Jippie het volgende:
[..]
Vaak krijg je op zo'n DM niet eens een reactie of een ja maar, gevolgd door wat je allemaal niet goed doet als mod.
Het idee van een sanctie is nou juist dat je het niet waardeert. Anders is het een beloning.quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:54 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Oh wat een vervelende lui.
Zelf zou ik het wel waarderen tov direct een digitaal nekschot!
Dit vind ik wel triest.quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:45 schreef Jippie het volgende:
[..]
Vaak krijg je op zo'n DM niet eens een reactie of een ja maar, gevolgd door wat je allemaal niet goed doet als mod.
Is een dm van een mod met een waarschuwing een beloning?quote:Op vrijdag 26 september 2025 13:16 schreef recursief het volgende:
[..]
Het idee van een sanctie is nou juist dat je het niet waardeert. Anders is het een beloning.
Het idee van een sanctie is dat je ziet dat je fout zat en je leven zult beteren,quote:Op vrijdag 26 september 2025 13:16 schreef recursief het volgende:
[..]
Het idee van een sanctie is nou juist dat je het niet waardeert. Anders is het een beloning.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |