abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218820761
https://www.nu.nl/stiksto(...)dt-gelegd.html#nujij

Elke vezel in mijn lijf heeft weerstand tegen die man. Zijn blik zijn bouw maar vooral zijn zure denkwijze.
Deze man heeft persoonlijk een van de grootste Nederlandse crisissen in stand geholpen vanuit een emotioneel en fout stand punt.

Mijn ideeën : de feiten.

Nee nederland heeft geen stikstof probleem, nl houdt een bizar kleine rekenwaarde aan van de geoorloofde NO2 neerslag

Nee de diversiteit is niet totaal verloren. De natuur floreert op vele punten, zeker voor een druk bevolkt land als nederland. De wolf, roofvogels, vissoorten, de bever, de das heel veel soorten zijn de laatste decennia teruggekomen. Andere soorten verdwijnen dat is gewoon de natuur. En dat gaat behoorlijk goed.

Vent ga ajb naar een bejaardentehuis zodat nederland weer kan bouwen voor de jeugd, die geen woningen kan kopen huren. De paar boeren weer laten boeren en we gewoon weer 130 kunnen rijden op de snelweg.
Jouw leven is een totaal zinloze executie geweest.
Ik hoop dat je kinderen, gezin of werkt hebt (gehad) waar je wel vreugde en plezier uit hebt gehaald.

Dit is een discussie forum en dit is mijn mening, vast ook mensen die Johan wel snappen.
Brand maar los.

[ Bericht 9% gewijzigd door Lospedrosa op 20-09-2025 12:11:43 ]
Vakman pur sang
  zaterdag 20 september 2025 @ 12:08:48 #2
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_218820827
Met z'n rattenkop.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_218820894
Wat een frustratie..
Echter die richt je wel op de verkeerde. Onze overheid moet gewoon betere plannen maken en uitvoeren. Dan is het stikstofprobleem zo opgelost.
Echter dat gaat in tegen wat belangetjes in en is daarom niet populair bij de populisten.
pi_218820913
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 september 2025 12:14 schreef KareldeStoute het volgende:
Wat een frustratie..
Echter die richt je wel op de verkeerde. Onze overheid moet gewoon betere plannen maken en uitvoeren. Dan is het stikstofprobleem zo opgelost.
Echter dat gaat in tegen wat belangetjes in en is daarom niet populair bij de populisten.
Dat kan helemaal niet omdat het onoplosbaar is.
Stikstof zal nou eenmaal altijd neerdalen. Deal with it.
Vakman pur sang
pi_218820933
Vollenbroek is feitelijk slechts de boodschapper. Als de agrolobby en de politiek er niet zo een zooitje van gemaakt hadden dan was dit helemaal niet nodig geweest. En uiteindelijk kiest hij ook de juiste weg door de rechter om een uitspraak te vragen. Dat hij vaak in het gelijk gesteld wordt komt niet omdat het zo een vervelende man is, maar omdat de overheid grote steken heeft laten vallen.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  zaterdag 20 september 2025 @ 12:19:26 #6
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218820947
Mooi.
Antifa
pi_218820958
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 12:15 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
De huidige problemen zijn echt prima oplosbaar. Vraagt echter om politieke lef en moed en dat heeft populistisch rechts gewoon niet in huis.
Het is echt niet zo ingewikkeld.
pi_218821081
Koninklijke onderscheiding voor die man.
"Pools are perfect for holding water"
pi_218821372
Als deze man nou eens op vakantie ging naar Thailand en nooit meer terugkomt.
  zaterdag 20 september 2025 @ 13:09:03 #10
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_218821376
Schiet niet op de boodschapper die het probleem van een overheid aankaart die zelf niet aan de eigen wetten houdt. Wil je meer kunnen uitstoten ten koste van biodiversiteit? Maak er dan beleid van in plaats van de schone schijn ophouden dat je op papier een strenge milieuwet hebt terwijl dit in de uitvoering niet het geval is. Verminder het aantal Natura 2000 gebieden en je hebt weer ruimte voor extra beton.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_218821614
quote:
Die boodschap wordt u niet altijd in dank afgenomen. U wordt weleens bedreigd. Maakt u zich daar nooit zorgen over?

"Heel af en toe. Laatst stond er een artikel in De Telegraaf over boeren in Noord-Holland tegen wie we bij de provincie handhavingsverzoeken hebben ingediend. Dan komen er allerlei niet-frisse reacties bij me binnen. Doodsverwensingen bijvoorbeeld. Vorig jaar is er nog iemand veroordeeld omdat die me via sociale media had bedreigd met de kogel. Dat soort dingen gebeurt af en toe."

U vertelt het met een lichte glimlach.

"Ik heb echt wel maatregelen genomen en heb een kort lijntje met de politie."

Maar u bent niet bang?

"Waarvoor zou ik bang zijn? Ik ben dit jaar 76 geworden. Dat is toch een mooie leeftijd?"

In het krantenartikel waar u naar verwijst, vertellen boeren hoe bang ze zijn. Ze hebben slapeloze nachten en zijn in paniek. Voelt u zich daar nooit schuldig over?

Vollenbroek is even stil en denkt na. "Eh, ja, een schuldgevoel over..."

U moet er even over nadenken?

"Ik vind dat wel vervelend voor de echte slachtoffers. Het is ook nogal wat dat mensen er wakker van liggen. Maar het is een beetje dubbel. De schuld hiervan ligt bij het kabinet en de agrarische sector. Die heeft zich de afgelopen twintig jaar suf gelobbyd voor maximalisatie van de productie."

Dan, feller: "Moeten we dan gewoon laten passeren dat al die natuur naar de klote gaat, terwijl er goede wetgeving is om dat te voorkomen? Er is voor ons geen andere keuze. Hoeveel geduld hebben we niet gehad vanaf 2019? Waarom is het nog niet opgelost?"

"De schuld wordt vaak bij ons gelegd, omdat wij het probleem zouden veroorzaken. Wij veroorzaken het probleem niet. Wij trekken alleen aan de bel en zijn de boodschapper. Daar word ik een beetje pissig over."
  zaterdag 20 september 2025 @ 13:41:39 #12
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_218821704
Uiteraard wordt zo'n figuur die levens verwoest flink in het zonnetje gezet door nu.nl. Daar zijn ze ondertussen de schaamte zo ver voorbij.
The more debt, the better
pi_218821787
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 september 2025 12:20 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De huidige problemen zijn echt prima oplosbaar. Vraagt echter om politieke lef en moed en dat heeft populistisch rechts gewoon niet in huis.
Het is echt niet zo ingewikkeld.
De huidige problemen. Is een getalletje in een rapport.
Dat valt niet op te lossen.
Tenzij je het getalletje aanpast.
Vakman pur sang
pi_218821804
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 13:41 schreef flyguy het volgende:
Uiteraard wordt zo'n figuur die levens verwoest flink in het zonnetje gezet door nu.nl. Daar zijn ze ondertussen de schaamte zo ver voorbij.
Dus omdat de overheid zich niet aan de wet houdt heeft Vollenbroek het gedaan? Dat is wel rare logica hoor.
pi_218821808
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 13:52 schreef recursief het volgende:

[..]
Dus omdat de overheid zich niet aan de wet houdt heeft Vollenbroek het gedaan? Dat is wel een rare logica hoor.
Die wet klopt niet.
Vakman pur sang
pi_218821818
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 13:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Die wet klopt niet.
Dan moet je de wet aanpassen.
pi_218821843
Psychopaat die vent.

Mensen in de problemen duwen met zn gedrag en wijzen naar een ander als schuldige.

Boeken als 'omringd door idioten' en 'omringd door psychopaten' hebben dit heel goed beschreven.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218822085
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 13:57 schreef Red_85 het volgende:
Psychopaat die vent.
Dat vind ik een nogal lasterlijke bewering.
quote:
Mensen in de problemen duwen met zn gedrag en wijzen naar een ander als schuldige.

Boeken als 'omringd door idioten' en 'omringd door psychopaten' hebben dit heel goed beschreven.
Hij stapt naar de rechter en die rechtszaken wint hij nogal vaak. Dat lijkt me toch een aardige aanwijzing dat ie gewoon gelijk heeft.
pi_218822528
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 14:10 schreef recursief het volgende:

[..]
Dat vind ik een nogal lasterlijke bewering.
[..]
Hij stapt naar de rechter en die rechtszaken wint hij nogal vaak. Dat lijkt me toch een aardige aanwijzing dat ie gewoon gelijk heeft.
'Vind ik' zeg je. Prima.

Hij is de schuldige, hij stapt immers om iedere scheet naar de rechter. Vaak ook nog om zaken alleen om de publiciteitsgeilheid gaat. Daarbij negerende wat de effecten zijn van zijn eigen handelen op anderen. Maar wel wijzen naar een andere als schuldige.

Handelingen van een psychopaat dat. Ga maar lezen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218822563
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 14:43 schreef Red_85 het volgende:
Hij is de schuldige,
Uhm, de schuldige is diegene die veroordeeld wordt door de rechter. Je draait het nu wel op een hele rare manier om 8)7
pi_218822698
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 14:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]
'Vind ik' zeg je. Prima.

Hij is de schuldige, hij stapt immers om iedere scheet naar de rechter. Vaak ook nog om zaken alleen om de publiciteitsgeilheid gaat. Daarbij negerende wat de effecten zijn van zijn eigen handelen op anderen. Maar wel wijzen naar een andere als schuldige.

Handelingen van een psychopaat dat. Ga maar lezen.
Ben jij psychiater? Ik vind het nogal wat om iemand het label psychopaat te geven. Misschien kun je in plaats daarvan zijn handelen bekritiseren.
pi_218822753
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 september 2025 12:14 schreef KareldeStoute het volgende:
Wat een frustratie..
En jij gelooft dat de figuren zoals deze Vollenbroek niet iets anders verzinnen om dwars te liggen?
-
pi_218822807
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 14:10 schreef recursief het volgende:

Het is naar mijn idee vooral een aanwijzing dat de onafhankelijke rechter inmiddels een sprookjesfiguur geworden is.
-
  zaterdag 20 september 2025 @ 14:58:09 #24
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218822846
Tis een duidelijke provocateur. Zo veel mogelijk negeren.
Alleen hebben wij een dikastocratie dat ontvankelijk is en vatbaar is voor zijn pogingen om de samenleving te laten vastlopen. Want daar is hij op uit. Niks meer, niks minder.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_218823053
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 14:56 schreef quo_ het volgende:

[..]
Het is naar mijn idee vooral een aanwijzing dat de onafhankelijke rechter inmiddels een sprookjesfiguur geworden is.
Gelukkig motiveren rechters hun uitspraak ook. In die motivatie is terug te vinden aan welke wetten getoetst is. Als een rechter zich in een uitspraak niet baseert op de wet maar op zijn eigen politieke voorkeur, dan zou je dat gewoon kunnen laten zien. Ik ben benieuwd waar je mee gaat komen.
pi_218823096
Johan Vollenbroek _O_
pi_218823825
Ik hoef hem niet als buurman denk ik, en natuurlijk is het ook wel een ettertje. Maar ik snap zijn frustratie wel, want hij heeft ook wel een punt met veel dingen. De overheid bakt er niks van, en de boeren moeten ook ophouden met janken. Ik zit hier in een dorp tussen de boeren, en ik kan je vertellen, die bakken ze soms(vaak)ook wel erg bruin.
pi_218823941
Dodelijk vermoeiende vent :r
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_218824779
Natuurlijk procedeert die knakker door dat is zijn verdienmodel. Overigens ook in te huren om bezwaar te maken tegen zijn eigen rechtszaken... :')

quote:
Huur stikstof-actievoerder Johan Vollenbroek in. Die kan voorkomen dat hij een stikstofzaak tegen je aanspant

Wie geen last wil hebben van de honderden rechtszaken die stikstof-actievoerder Johan Vollenbroek voert, kan daaraan ontsnappen – en wel door Johan Vollenbroek als adviseur in te huren.

Dat lijkt niet alleen op belangenverstrengeling, maar is ook een verdienmodel dat riekt naar chantage. Zelfs de stikstof-rechtszaken die Vollenbroek heeft gewonnen komen in het vizier, nu blijkt dat hij privébelang heeft bij zaken die hij ‘in het algemeen belang’ heeft aangespannen. Dat geldt ook voor de honderden zaken die Vollenbroek nog heeft lopen.

Het kabinet-Rutte en ook stikstofonderhandelaar Johan Remkes versterken ondertussen Vollenbroeks positie, door Vollenbroek – die ook rechtszaken voert tegen het kabinet – in ‘het proces-Remkes’ mee te laten praten over de vormgeving van het stikstofbeleid van het kabinet. Vollenbroek dreigde bij die gelegenheid – als hij zijn zin niet zou krijgen – wederom een rechtszaak tegen het kabinet aan te spannen.

Vorige week schreef ik over de rol van organisaties als Vollenbroeks ‘Mobilisation for the Environment’ (MOB) in het stikstofoverleg van Remkes. MOB heeft geen leden, kan dus niet namens enige burger spreken en heeft weinig wetenschappelijke expertise. MOB mag toch aanschuiven bij Remkes omdat MOB keer op keer de rechter aan zijn zijde vindt. Daardoor komt MOB prima van pas in het ondemocratische ‘stakeholdermodel’ dat de overheid gebruikt om ‘het polderen’ naar haar hand te zetten.

De deelname van MOB aan het stikstofoverleg heeft echter ook nog een andere dimensie. Er lijkt sprake te zijn van tenminste een ernstige schijn van verstrengeling, namelijk die tussen MOB’s ideële belang en Johan Vollenbroek’s commerciële privébelang. Gemeenten, bedrijven en anderen die vrezen door juridische procedures van MOB in de problemen te komen, kunnen Vollenbroek persoonlijk inhuren om dat te voorkomen.

Vollenbroek kan zo bescherming bieden tegen de algemeen belang-acties van MOB en tegelijkertijd zijn eigen bankrekening spekken. Remkes versterkt dit effect door de macht van MOB verder te vergroten. Stikstof lijkt zo gewoon een ordinair verdienmodel.

Weg met die vergunning!

Vorige maand won MOB weer eens een rechtszaak ‘in het algemeen belang’. Deze keer was Yara, een producent van kunstmest, de klos. Sinds 2019 had het bedrijf een vergunning krachtens de natuurwetgeving. Door de actie van MOB moet een deel van de fabriek nu stil gelegd worden. Als dat niet gebeurt, kondigde Vollenbroek al aan, gaat MOB een handhavingsverzoek indienen. Zo kan Vollenbroek zijn greep op de Nederlandse economie verder versterken.

Opvallend is dat de termijn voor het aantekenen van beroep tegen de vergunning van Yara al was verstreken. Voor iedere normale burger zou dat betekenen dat een juridische procedure kansloos is. Voor MOB bleek dat echter anders te liggen. Ondanks het laattijdige beroep aanvaardde de rechter toch het excuus van MOB en kon de procedure tegen iedere verwachting in doorgang vinden.

Belangenconflict

Dat MOB en Vollenbroek twee handen op een buik zijn, is bekend, maar er lijkt dus ook sprake te zijn van een ernstig belangenconflict. Naast MOB (Mobilization for the Environment) is ‘Vollenbroek Milieuadvies’ als zelfstandige dienstverlener actief. Er bestaat ook nog een op winstbejag gestoelde ‘Vollenbroek Milieuadvies B.V.’ op hetzelfde adres. In 2008 was MOB zelf nog een ‘milieuadviesbureau’, maar nu is het kennelijk een ngo die ‘het algemeen belang’ zegt te vertegenwoordigen. De website van de BV is ook de website van MOB, althans volgens Dunn & Bradstreet.

Maar daar houdt de vereenzelviging tussen de winstgevende BV en de algemeen belang-beogende ngo ‘MOB’ niet op. De facturen die Vollenbroek uitstuurt voor zijn advies staan op het briefpapier van ‘Mobilization for the Environment’ (dat in het algemeen belang procedeert), maar zijn betaalbaar aan Vollenbroek zelf of mogelijk zijn BV. Dus Vollenbroek beschouwt MOB kennelijk als een deel van zijn dienstverlening – de algemeen belang-actie voor de eigen portemonnee?

MOB

Dit levert uiteraard een enorm risico van belangenverstrengeling op: MOB (Vollenbroek dus) dreigt met juridische procedures en de BV (opnieuw Vollenbroek) of Vollenbroek zelf ‘helpt’ dezelfde cliënten dan tegen betaling om aan die procedures te ontsnappen. Dat risico lijkt niet volstrekt hypothetisch te zijn: De Friese overheid betaalde 155.545 euro aan MOB voor advies, en wist daarmee zijn afvalverbrandingsoven voor sluiting te behoeden, zo berichtte Agrifacts onlangs.

Zijn BV krijgt bovendien een voorkeursbehandeling bij gemeenten, die de aanbestedingsprocedures omzeilen, kennelijk om te kunnen genieten van de bescherming tegen MOB die Vollenbroek persoonlijk lijkt te bieden. Misschien is er een verklaring voor deze constellatie, maar tenminste de schijn van ernstige belangenverstrengeling is hiermee gewekt.

Algemeen of commercieel belang?

Wie zat er nu aan tafel met Remkes en de verantwoordelijke ministers: de algemeen belang vertegenwoordigende ngo ‘Mobilization for the Environment’, Vollenbroek de dienstverlener persoonlijk, of Vollenbroek Milieuadvies BV? Zelfs al was het alleen MOB, Vollenbroek en zijn BV kunnen de machtspositie van MOB, de verkregen informatie en het bijbehorende netwerk prima gebruiken voor hun eigen winstgevende activiteiten.

Doordat de bewindslieden Vollenbroek met zoveel egards behandelen, neemt zijn macht alleen maar toe. Die machtspositie maakt het aantrekkelijk om Vollenbroek of zijn BV in te huren, zelfs al heb je helemaal geen advies nodig. Gewoon ter bescherming tegen MOB. Vanuit het gezichtspunt van gemeenten en bedrijven is dat een rationele keuze, maar dat Remkes en de betrokken ministers geen procedure hanteren om dit soort belangenverstrengeling tegen te gaan, mag hen worden aangerekend.

Misbruik van de algemeen belang-actie

MOB heeft al veel rechtszaken gevoerd. Merkwaardig genoeg is in die zaken het belangenconflict tussen MOB en Vollenbroek en zijn BV, voorzover bekend, nooit aan de orde geweest. MOB wordt in allerhande vergunningsprocedures en bestuursrechtelijke zaken als ‘belanghebbende’ aangemerkt op grond van ‘de algemene en collectieve belangen’ die zij krachtens haar doelstelling behartigt.

Terwijl de lat voor burgers steeds hoger komt te liggen, gaat de deur voor MOB steeds wijder open, want MOB streeft naar ‘een hoog niveau van bescherming en verbetering van de kwaliteit van het milieu’. Zo wordt de rechtsbescherming in Nederland steeds meer machtsbescherming, in dit geval de macht van de ngo’s zoals MOB.

Leemte in de wet

Hoe kan dat nu, zult u zich afvragen. Welnu, op grond van het burgerlijk recht mag zo’n juridische algemeen belang-actie niet misbruikt worden voor persoonlijke of commerciële doelen. Zo bepaalt de wet dat de bestuurders van de rechtspersoon die in het algemeen belang procedeert ‘geen rechtstreeks of middellijk winstoogmerk hebben, dat via de rechtspersoon wordt gerealiseerd’. Over de bezoldiging van bestuurders moet bovendien transparantie betracht worden.

Deze eisen zijn niet uitdrukkelijk gesteld in het bestuursrecht. De Algemene wet bestuursrecht stelt wel dat een bestuursorgaan dient te voorkomen dat ‘de tot het bestuursorgaan behorende of daarvoor werkzame personen die een persoonlijk belang bij een besluit hebben’ de besluitvorming beïnvloeden. Maar voor organisaties zoals MOB, die claimen voor het algemeen belang op te komen, bepaalt de wet niets en de bestuursrechter heeft nagelaten dat gat te dichten. Van die leemte in de wet en rechtspraak maakt MOB handig gebruik.

Schending van fundamentele rechtsbeginselen

Dat het bestuursrecht ten aanzien van belangenconflicten geen uitdrukkelijke eisen stelt, wil nog niet zeggen dat belangenverstrengeling gewoon is toegestaan. Zolang de wetgever dit gat niet heeft gedicht, kan de bestuursrechter voor dit soort praktijken een stokje steken.

Zo zou de rechter kunnen redeneren dat een organisatie als MOB het algemeen belang niet naar behoren kan vertegenwoordigen en dus niet als legitieme ‘belanghebbende’ kan worden aangemerkt, indien er tegelijkertijd een persoonlijk commercieel belang van de vertegenwoordiger van de organisatie aan de orde is. Ook zou de bestuursrechter de eisen van het burgerlijk recht naar analogie kunnen toepassen.

Vernietigbare rechterlijke uitspraken

Door te hebben nagelaten aan MOB eisen te stellen op het vlak van het voorkomen van belangenverstrengeling, is het de vraag of de rechterlijke uitspraken die MOB aan de bestuursrechter heeft weten te ontlokken, vernietigbaar zijn wegens strijd met fundamentele rechtsbeginselen. Daarvoor zijn goede argumenten te geven.

Het Verdrag van Aarhus, dat MOB toegang verleent tot de rechter, eist immers dat zo’n organisatie ‘milieubescherming’ moet nastreven en dus gevrijwaard moet blijven van de schadelijke invloed van het eigen belang van de vertegenwoordigers en van de belangen van hun klanten. Ook lijkt er sprake te zijn van een schending van het recht op een eerlijk proces (‘fair trial’) dat door het Europese Verdrag van de Rechten van de Mens wordt gegarandeerd.

Honderden rechtszaken op losse schroeven?

MOB vindt dat de huidige stikstofwetgeving niet ver genoeg gaat en de natuur onvoldoende beschermt. Daarom is MOB weer volop aan het procederen tegen nieuwe wegen, megastallen en de uitbreiding van vliegvelden. ‘Er lopen nu meer dan 300 procedures’, zegt MOB, en ‘met een geschat aantal procedures van 300-500 in 2022/2023 is daarvoor veel geld nodig’. MOB is dus van plan om de Nederlandse economie met rechtszaken verder en nog grondiger te ontregelen.

Die rechtszaken staan met de belangenverstrengeling die MOB heeft gecreëerd nu op losse schroeven. Het is niet voorstelbaar dat een rechter dit fundamentele probleem kan negeren indien de tegenpartijen in die rechtszaken het opwerpen. Het voorkomen van belangenstrijd is immers in gewone rechtsbetrekkingen al een fundamenteel rechtsbeginsel, maar dient in algemeen belang-acties extra nadruk te krijgen. Juist in dat soort procedures is het van belang dat de burger vertrouwen kan hebben in een eerlijke rechtsbedeling. Indien het algemeen belang dat MOB claimt na te streven wordt vertekend door de belangen van de klanten van Vollenbroek, is het geen algemeen belang meer, maar gewoon een eigen belang.

Diversiteit van belangen

‘Biodiversiteit is het enige echte kapitaal van de mensheid’, staat bovenaan op de website van MOB. Klinkt prachtig, niet?

Het lijkt er echter op dat de diversiteit die MOB behartigt niet op de eerste plaats iets met biologie te maken heeft, maar vooral een diversiteit van belangen is. En misschien is ‘het kapitaal van de mensheid’ wel gewoon het kapitaal van Vollenbroek; algemeen stikstofbelang en persoonlijk stikstofbelang, zij aan zij.

Handige jongen

Eigenlijk kun je Vollenbroek niets kwalijk nemen. Het is gewoon een handige jongen die van het op slot gooien van het Nederlandse bedrijfsleven een prachtig verdienmodel heeft weten te maken. Dat is een knap staaltje van oer-Hollands ondernemerschap. Of toch niet?

Dat Vollenbroek kan doen alsof hij een algemeen belang dient en er ondertussen zelf beter van wordt is een fout in de wet. Het is dan ook aan het kabinet of Eerste en Tweede Kamer om deze juridische sluiproute af te snijden. Tot die tijd zou voor rechters belangenverstrengeling van deze aard reden moeten zijn om claimanten als Vollenbroek de deur te wijzen.
Wynia's Week
pi_218825067
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 14:53 schreef quo_ het volgende:

[..]
En jij gelooft dat de figuren zoals deze Vollenbroek niet iets anders verzinnen om dwars te liggen?
Ze zullen het vast proberen. Maar als de plannen op orde zijn kunnen ze hoog of laag springen maar krijgen ze niks voor elkaar.
  FOK!fotograaf zaterdag 20 september 2025 @ 17:54:17 #31
842 Zorro
Z
pi_218825154
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 15:11 schreef recursief het volgende:

[..]
Gelukkig motiveren rechters hun uitspraak ook. In die motivatie is terug te vinden aan welke wetten getoetst is. Als een rechter zich in een uitspraak niet baseert op de wet maar op zijn eigen politieke voorkeur, dan zou je dat gewoon kunnen laten zien. Ik ben benieuwd waar je mee gaat komen.
De uitspraak tegen bv Lucia de Berk was vast ook gemotiveerd.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  zaterdag 20 september 2025 @ 17:54:45 #32
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218825161
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 17:22 schreef AchJa het volgende:
Natuurlijk procedeert die knakker door dat is zijn verdienmodel. Overigens ook in te huren om bezwaar te maken tegen zijn eigen rechtszaken... :')
[..]
Wynia's Week
Onderstaande is een vreemde. Ik weet ook niet of dit waar is. Maar als dat waar is dan vraag ik mij af wat Vollenbroek kan, en wat een andere jurist niet kan. Blijbkaar kan Vollenbroek succesvol iets verdedigen?

quote:
De deelname van MOB aan het stikstofoverleg heeft echter ook nog een andere dimensie. Er lijkt sprake te zijn van tenminste een ernstige schijn van verstrengeling, namelijk die tussen MOB’s ideële belang en Johan Vollenbroek’s commerciële privébelang. Gemeenten, bedrijven en anderen die vrezen door juridische procedures van MOB in de problemen te komen, kunnen Vollenbroek persoonlijk inhuren om dat te voorkomen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_218825350
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 september 2025 17:54 schreef Zorro het volgende:

[..]
De uitspraak tegen bv Lucia de Berk was vast ook gemotiveerd.
Dat bewijst volgens jou dat zoals werd beweerd "de onafhankelijke rechter een sprookjesfiguur geworden is"?
  FOK!fotograaf zaterdag 20 september 2025 @ 18:14:04 #34
842 Zorro
Z
pi_218825360
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 18:13 schreef recursief het volgende:

[..]
Dat bewijst volgens jou dat zoals werd beweerd "de onafhankelijke rechter een sprookjesfiguur geworden is"?
Nee dat bewijst dat een motivatie niet zaligmakend is
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_218825387
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 september 2025 18:14 schreef Zorro het volgende:

[..]
Nee dat bewijst dat een motivatie niet zaligmakend is
Beter dan ongefundeerd maar iets roepen.
  zaterdag 20 september 2025 @ 18:21:51 #36
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_218825426
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 september 2025 17:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Onderstaande is een vreemde. Ik weet ook niet of dit waar is. Maar als dat waar is dan vraag ik mij af wat Vollenbroek kan, en wat een andere jurist niet kan. Blijbkaar kan Vollenbroek succesvol iets verdedigen?
[..]

Eigenlijk gewoon een vorm van chantage dus.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_218828727
Wynia's Week als bron opvoeren

:')
  zondag 21 september 2025 @ 04:31:29 #38
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218828809
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 12:15 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
zonder stikstof groeit er niets meer, zonder stikstof gaan alle planten dood

In koffiedik zit heel veel stikstof

Stikstof is een natuurlijke meststof
voor gras en spinazie , alle bladplanten

https://potgrondshop.nl/b(...)htige%20plantengroei.

quote:
AI-overzicht
Koffiedik is een uitstekende natuurlijke meststof rijk aan stikstof, kalium en fosfor, wat plantengroei stimuleert en de bodem verrijkt. .

Je kunt het direct rond planten strooien of door de composthoop mengen, maar breng het dun aan om verzuring en afsluiting van de bodem te voorkomen.
Voordelen van koffiedik als meststof
Stikstofrijk: Stikstof is een essentiële voedingsstof voor gezonde plantengroei.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 21 september 2025 @ 04:37:48 #39
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218828813
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 15:57 schreef Seeburg54 het volgende:
Ik hoef hem niet als buurman denk ik, en natuurlijk is het ook wel een ettertje. Maar ik snap zijn frustratie wel, want hij heeft ook wel een punt met veel dingen. De overheid bakt er niks van, en de boeren moeten ook ophouden met janken. Ik zit hier in een dorp tussen de boeren, en ik kan je vertellen, die bakken ze soms(vaak)ook wel erg bruin.
ja ze moeten de stront kwijt, van de koeien en dat waait soms een eind ver op een stukje arme natuur en dan groeien daar brandnetels, bramen of gras, want die zijn dol op stikstof

maar de overheid kan er zo 1000 veehouders wegkopen als ze wil,
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218829021
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 17:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wynia's Week
Het is pure belangenverstrengeling. En in feite kan je hem dus ook beschermgeld betalen zodat hij je met rust laat, wat niets anders is dan maffiapraktijken in de vorm van afpersing. De Bratva kan er nog wat van leren. Sowieso moeten we af van dat procederen met een beroep op het algemeen belang. Wat is het algemeen belang? En wie behartigt dat? Wie bepaalt dat?

Dat hij de overheid voor de rechter sleept is nog tot daar aan toe, maar dat je in dit land individuele boerenbedrijven de vernieling in kan helpen zonder dat je rechtstreeks belanghebbende bent, vind ik compleet van de pot gerukt. Waarom richt deze man niet gewoon een partij op?
  zondag 21 september 2025 @ 08:09:57 #41
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218829041
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 18:17 schreef recursief het volgende:

[..]
Beter dan ongefundeerd maar iets roepen.
Ook dat doen rechters in hun motivatie hoor. Die negeren dan het halve dossier en zeggen zich goed in te kunnen leven in het gevoel van inconsistente verklaringen.
Het is inderdaad allemaal niet zaligmakend.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218829076
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 08:09 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Ook dat doen rechters in hun motivatie hoor. Die negeren dan het halve dossier en zeggen zich goed in te kunnen leven in het gevoel van inconsistente verklaringen.
Rechters zijn dan ook geen stikstofdeskundigen. In het civiele recht draait het er simpelweg om dat jij jouw standpunt aannemelijker kan maken dan de tegenpartij. In grotere zaken worden er vaak wel deskundigen ingevlogen maar dat gebeurt hier allemaal niet.
pi_218829106
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 september 2025 17:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
[..]

Regels zijn ingewikkeld en worden niet gevolgd door de overheid.

Mijn theorie:

Vollenbroek is waarschijnlijk heilig overtuigd van het stikstof probleem en kent de regeltjes. Omdat Vollenbroek de regeltjes goed kent kan ie er ook in adviseren als consultant en een dik uurtarief vragen en dan zijn eigen kruistocht vol houden.

Rechtszaken tegen de overheid zijn vaak kostbaar en waarschijnlijk niet interessant voor een commerciële jurist die geld wil verdienen zonder adviesbureau.
pi_218829127
We hebben meerdere rechtse kabinetten gehad die incompetent waren en akkoord zijn gegaan met regels, maar vervolgens niks deden om die na te leven. Dat is het probleem. Niet een man die van zijn rechten gebruik maakt om naar een rechter te gaan.
  zondag 21 september 2025 @ 08:38:02 #45
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218829128
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 12:02 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.nu.nl/stiksto(...)dt-gelegd.html#nujij

[ afbeelding ]

Elke vezel in mijn lijf heeft weerstand tegen die man. Zijn blik zijn bouw maar vooral zijn zure denkwijze.
Deze man heeft persoonlijk een van de grootste Nederlandse crisissen in stand geholpen vanuit een emotioneel en fout stand punt.

Mijn ideeën : de feiten.

Nee nederland heeft geen stikstof probleem, nl houdt een bizar kleine rekenwaarde aan van de geoorloofde NO2 neerslag

Nee de diversiteit is niet totaal verloren. De natuur floreert op vele punten, zeker voor een druk bevolkt land als nederland. De wolf, roofvogels, vissoorten, de bever, de das heel veel soorten zijn de laatste decennia teruggekomen. Andere soorten verdwijnen dat is gewoon de natuur. En dat gaat behoorlijk goed.

Vent ga ajb naar een bejaardentehuis zodat nederland weer kan bouwen voor de jeugd, die geen woningen kan kopen huren. De paar boeren weer laten boeren en we gewoon weer 130 kunnen rijden op de snelweg.
Jouw leven is een totaal zinloze executie geweest.
Ik hoop dat je kinderen, gezin of werkt hebt (gehad) waar je wel vreugde en plezier uit hebt gehaald.

Dit is een discussie forum en dit is mijn mening, vast ook mensen die Johan wel snappen.
Brand maar los.
De overheid moet zich gewoon aan de eigen gemaakte regels houden.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_218829141
quote:
16s.gif Op zondag 21 september 2025 08:38 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat kan helemaal niet.
Vakman pur sang
pi_218829165
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 08:09 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Laat maar eens zien dan.
  zondag 21 september 2025 @ 08:53:25 #48
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218829171
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 07:53 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is pure belangenverstrengeling. En in feite kan je hem dus ook beschermgeld betalen zodat hij je met rust laat, wat niets anders is dan maffiapraktijken in de vorm van afpersing. De Bratva kan er nog wat van leren. Sowieso moeten we af van dat procederen met een beroep op het algemeen belang. Wat is het algemeen belang? En wie behartigt dat? Wie bepaalt dat?

Dat hij de overheid voor de rechter sleept is nog tot daar aan toe, maar dat je in dit land individuele boerenbedrijven de vernieling in kan helpen zonder dat je rechtstreeks belanghebbende bent, vind ik compleet van de pot gerukt. Waarom richt deze man niet gewoon een partij op?
Verdient minder. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218829227
quote:
16s.gif Op zondag 21 september 2025 08:38 schreef Starhopper het volgende:

[..]
De overheid ja. Maar hij procedeert ook tegen individuele ondernemers. Hoe zou jij het vinden als er iemand tegen jouw bedrijf (en dus je brood en dat van je gezin) begint te procederen, zonder dat diegene een rechtstreeks belang heeft? Maar je kan de rechtszaak wel afkopen door de eisende partij voor de hoofdprijs in te huren als adviseur.

Dan voel je je wel gechanteerd, nietwaar?
pi_218829247
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 09:06 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]Maar je kan de rechtszaak wel afkopen door de eisende partij voor de hoofdprijs in te huren als adviseur.
Volgens Syp Wynia.
  zondag 21 september 2025 @ 09:13:34 #51
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218829289
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 09:06 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De overheid ja. Maar hij procedeert ook tegen individuele ondernemers. Hoe zou jij het vinden als er iemand tegen jouw bedrijf (en dus je brood en dat van je gezin) begint te procederen, zonder dat diegene een rechtstreeks belang heeft? Maar je kan de rechtszaak wel afkopen door de eisende partij voor de hoofdprijs in te huren als adviseur.

Dan voel je je wel gechanteerd, nietwaar?
Bron?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')