Over ongeveer 5 weken zit er een nieuwe tweede kamer die alles waar hier voor gestemd is volledig weer onderuit kan halen. Denk niet dat dit demissionaire kabinet hier binnen 4 weken werk van gaat maken. Dit geeft wel aan hoe de partijen denken als het er echt op aankomt.quote:Op donderdag 18 september 2025 22:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
WTF?!
Verbod op Antifa is aangenomen?!
SGP VVD BBB JA21 FvD PVVquote:Op donderdag 18 september 2025 22:40 schreef Tomatenboer het volgende:
Wtf, is de Antifa motie echt aangenomen?
Wie stemden ervoor?
Hellend vlak dit hoor. Potentieel democratisch dieptepuntje.
Blijkbaar stuk voor stuk een gevaar voor de democratie deze partijen.quote:
Jägermeister niveau (voor de oudjes onder ons)quote:Op donderdag 18 september 2025 22:39 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als hij maar net zou koud is als Ouwehand.
Er zijn over 5 weken (of 6 of 4 of 7, geen idee) inderdaad verkiezingenquote:Op donderdag 18 september 2025 22:41 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Over ongeveer 5 weken zit er een nieuwe tweede kamer die alles waar hier voor gestemd is volledig weer onderuit kan halen. Denk niet dat dit demissionaire kabinet hier binnen 4 weken werk van gaat maken. Dit geeft wel aan hoe de partijen denken als het er echt op aankomt.
Wie maakt de wetten?quote:Op donderdag 18 september 2025 22:42 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Komt nog bij dat ik niet denk dat de politiek zonder gang naar de rechter zoiets als antifa kan verbieden.
De TK (niet uitputtend overigens)quote:
Trumpiaans rechts heeft de meerderheid dus die zes gekkiepartijen hebben veel macht. Die zullen alles doen om de rechtse dictatuur te bewerkstelligen voor hun hobbykabinetje helemaal ter ziele is.quote:
De datum van Tweede Kamerverkiezingen staat gewoon vast hoor.quote:Op donderdag 18 september 2025 22:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er zijn over 5 weken (of 6 of 4 of 7, geen idee) inderdaad verkiezingen
Er dan GEEN nieuw kabinet. Enwelk kabinet dat uiteindelijk wél wordt weet niemand
Zo werkt dat niet, je kunt niet een wet maken die 1 groep die je niet aanstaat verbied. Je moet dan soortgelijke groeperingen gaan verbieden in veel algemenere zin.quote:
Dilan wil nog even duidelijk gemaakt hebben dat er echt niets liberaals meer bij de VVD te vinden is.quote:
Ik heb geen college over staatsrecht nodig hoor.. Maar vriendelijk bedanktquote:Op donderdag 18 september 2025 22:45 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
De datum van Tweede Kamerverkiezingen staat gewoon vast hoor.
De Kamer stemt over de moties en niet het kabinet. Een nieuwe Tweede Kamer kan altijd het oude kabinet sommeren hun moties uit te voeren, wat ook vaak genoeg gebeurd is.
Geef mij die dan ook niet, sowieso is dit niet je privé forum dus laat vooral dat wannebe-mod toontje in algemene zin maar achterwege. Vriendelijk bedankt.quote:Op donderdag 18 september 2025 22:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb geen college over staatsrecht nodig hoor.. Maar vriendelijk bedankt
Kennelijk ja.. Maar wat mij betreft blijft dit totaal bizar. VVD is wat mij betreft nu écht afgeschreven als "redelijke' partijquote:Op donderdag 18 september 2025 22:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dilan wil nog even duidelijk gemaakt hebben dat er echt niets liberaals meer bij de VVD te vinden is.
En ze toch erg graag in het rijtje SGP, PVV, JA21, FvD aanschuift.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |