abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218797593
quote:
Timmermans wil aantal opvanglocaties voor asielzoekers enorm uitbreiden
GL/PvdA-voorman Frans Timmermans zegt in reactie op vragen van CDA-voorman Henri Bontenbal dat hij het aantal opvanglocaties voor asielzoekers flink wil uitbreiden. Hij wil wel 'tweehonderd tot driehonderd veel kleinschaliger opvanglocaties' extra in Nederland hebben, verspreid over het hele land. Bontenbal wil weten of GL/PvdA in kan stemmen met de strengere asielwetten.

Nee, is het antwoord van Timmermans. Hij noemt het strafbaar maken van illegaliteit en het tweestatussenstelsel 'symboolmaatregelen'. Wel is hij voor het Europese migratiepact. Andere concrete maatregelen voor het inperken de asielmigratie geeft hij niet. "U komt zelf maar met voorstellen", zegt hij tegen VVD-voorvrouw Dilan Yesilgöz. Het afschaffen van de permanente verblijfsvergunning? "Nee!", antwoordt Timmermans. Een 'ongewenstverklaring' dan?

Ook dat is volgens Timmermans 'pure symboolpolitiek' waar hij niets van wil weten. "Daarom gaat het nooit met links werken", concludeert Yesilgöz. CDA'er Bontenbal voelt 'geen enkele beweging' op het dossier asielmigratie bij Timmermans. Volgens Bontenbal hebben de sociaaldemocraten in andere landen, waaronder in Duitsland, immers wél maatregelen genomen. "Nemen uw partijgenoten daar dan ook symboolmaatregelen?", wil Bontenbal weten.
GroenLInks-PvdA wil dus het aantal opvanglocaties voor asielzoekers door heel Nederland enorm uitbreiden. Nu zal dit zeker Ter Apel ontlasten, maar gezien het ontbreken van draagvlak, de enorme weerstand hebben we de laatste tijd zeer duidelijk kunnen zien, lijkt mij dit moeilijk realiseerbaar.

Met strengere asielwetten wil GroenLinks-PvdA niet instemmen, maar deze partij is wel voorstander van een Europees migratiepact. Zoals te lezen valt heeft GroenLinks-PvdA zelf geen concrete ideeën m.b.t. deze problematiek.

https://www.telegraaf.nl/(...)reiden/90971911.html
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_218797608
Jottum. Nee, echt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218797677
Gezien het huidige klimaat onder de mensen met wat er allemaal plaatsvindt met asielzoekers in binnen- en buitenland vind ik dit een zeer gewaagde stelling van Fransiemans. Dit gaat hem geheid stemmen kosten.
pi_218797695
Ben het niet vaak met GL-PvdA eens, maar dit lijkt me gewoon een logische keuze voor elke partij die een geslaagd immigratiebeleid wil.

Kleinschalige opvang is veel beter voor de integratie.
Heb liever 1000 locaties met maximaal 10 asielzoekers per locatie dan het beleid van vroeger waarin we 10 locaties met 1000 asielzoekers openden, vaak in dorpen met een paar duizend inwoners :')
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  woensdag 17 september 2025 @ 20:40:31 #5
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_218797721
Die 50.000 migranten die ze per jaar binnen wilen halen moeten toch ergens wonen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_218797749
Het was natuurlijk allang duidelijk dat als deze partij aan de macht de migratie alles behalve zal gaan worden beperkt, maar alleen maar verder worden gefaciliteerd. En dat staat dan op 28 (?) zetels in de virtuele peilingen. Tja ..
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218797750
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 20:38 schreef Mikeytt het volgende:
Ben het niet vaak met GL-PvdA eens, maar dit lijkt me gewoon een logische keuze voor elke partij die een geslaagd immigratiebeleid wil.

Heb liever 1000 locaties met maximaal 10 asielzoekers per locatie dan het beleid van vroeger waarin we 10 locaties met 1000 asielzoekers openden, vaak in dorpen met een paar duizend inwoners :')
Jij weet nogal veel over China. Hoeveel opvanglocaties voor asielzoekers heeft dit enorme land eigenlijk?
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_218797764
quote:
14s.gif Op woensdag 17 september 2025 20:40 schreef MichaelScott het volgende:
Die 50.000 migranten die ze per jaar binnen wilen halen moeten toch ergens wonen.
50.000? Het migratiesaldo momenteel is 109.000 voor 2024, dus prima ontwikkeling lijkt me?
pi_218797785
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 20:38 schreef Mikeytt het volgende:

Liever helemaal geen opvanglocaties...
:')
  woensdag 17 september 2025 @ 20:44:26 #10
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218797796
Neem ze op in je eigen huis graaier
Want het wetboek ken ik ook
pi_218797811
Met GL/PvdA ben je dus verzekerd van nog meer overlast, criminaliteit, geweld en zedendelicten door asielzoekers in het gehele land. Want vele kleinschalige opvanglocaties maken van het geheel een nog grotere puinhoop dan wat het nu is.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_218797815
Schijnbaar willen ze een slechte verkiezingsuitslag.
pi_218797827
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 20:41 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Jij weet nogal veel over China. Hoeveel opvanglocaties voor asielzoekers heeft dit enorme land eigenlijk?
Geen idee hoeveel opvanglocaties. Is zover ik weet geen openbare info, maar ze hebben wel ongeveer 1000~ asielzoekers.

Zijn verder in tegenstelling met Nederland ook niet actief militair bemoeiend met andere landen in de regio, dus hoeven zich geen zorgen te maken over een instroom.
pi_218797828
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 20:30 schreef rutger05 het volgende:
geen enkele beweging' op het dossier asielmigratie
Alsof er bij het cda wel beweging op dit vlak is. Wat dat betreft zijn Timmermans en Bontenbal tweede handen op 1 buik. Alleen is Timmermans wat eerlijker.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_218797836
Ik vraag mij ook steeds af;
Wíe gaan daar toch steeds werken?
Overal personeelstekort, maar bij het COA blijkbaar niet...
pi_218797855
quote:
10s.gif Op woensdag 17 september 2025 20:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Met GL/PvdA ben je dus verzekerd van nog meer overlast, criminaliteit, geweld en zedendelicten door asielzoekers in het gehele land. Want vele kleinschalige opvanglocaties maken van het geheel een nog grotere puinhoop dan wat het nu is.
Vraag het eens aan de inwoners van de kleine dorpen met 500 man, wat men vindt van de opvangcentra van 1000 man in hun dorp en of ze liever 50 man hadden gewild.
pi_218797866
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 20:47 schreef Toine51 het volgende:
Ik vraag mij ook steeds af;
Wíe gaan daar toch steeds werken?
Overal personeelstekort, maar bij het COA blijkbaar niet...
Het COA heeft al jaren een personeelstekort. Zo nijpend dat het vrijwel niet mogelijk is om de wettelijke eisen te halen zelfs.
pi_218797888
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 20:48 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Het COA heeft al jaren een personeelstekort. Zo nijpend dat het vrijwel niet mogelijk is om de wettelijke eisen te halen zelfs.
Ja, dus die extra locaties komen er ook niet...
pi_218797902
Ik denk dat er nog wel plek zat is in Frans zijn eigen omgeving. Kan hij zelf ondervinden hoe fijn de multiculti samenleving is.
pi_218797917
Als het aan Timmermans, wat een geesteszieke gek :') Sowieso dat er weinig animo onder gemeentes zal zijn om aan zijn (natte)droom mee te werken.
Ook in moeilijke tijden.
pi_218797918
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 20:47 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Vraag het eens aan de inwoners van de kleine dorpen met 500 man, wat men vindt van de opvangcentra van 1000 man in hun dorp en of ze liever 50 man hadden gewild.
Het COA heeft liever van zulke megalocaties omdat het operationeel beter uitvoerbaar is. Dus in de praktijk zullen die gewenste kleinschalige opvanglocaties ook grote opvanglocaties worden aangezien de wettekst van de spreidingswet nergens borgt dat het kleinschalige opvanglocaties moeten zijn en er iets met de integratie gedaan moet worden. Een grote leugen van immigratie-aanjager PvdA/GL dus.
pi_218797929
We hebben straks weer een leger, misschien dat we ergens in Afrika een mooie lap grond kunnen veroveren waar we ze allemaal kunnen huisvesten. Weer een beetje VOC mentaliteit.
  woensdag 17 september 2025 @ 20:54:46 #23
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218797942
Kunnen we alles en iedereen op Schiermonnikoog niet elders huisvesten en daar één groot AZC van maken?
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218797973
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2025 20:54 schreef SebbeSwensje het volgende:
Kunnen we alles en iedereen op Schiermonnikoog niet elders huisvesten en daar één groot AZC van maken?
Ik heb al eerder geopperd om asielzoekers ergens op de Tweede Maasvlakte te huisvesten.
pi_218798036
quote:
10s.gif Op woensdag 17 september 2025 20:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Een kleinere opvanglocatie is toch beter beheersbaar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')