GroenLInks-PvdA wil dus het aantal opvanglocaties voor asielzoekers door heel Nederland enorm uitbreiden. Nu zal dit zeker Ter Apel ontlasten, maar gezien het ontbreken van draagvlak, de enorme weerstand hebben we de laatste tijd zeer duidelijk kunnen zien, lijkt mij dit moeilijk realiseerbaar.quote:Timmermans wil aantal opvanglocaties voor asielzoekers enorm uitbreiden
GL/PvdA-voorman Frans Timmermans zegt in reactie op vragen van CDA-voorman Henri Bontenbal dat hij het aantal opvanglocaties voor asielzoekers flink wil uitbreiden. Hij wil wel 'tweehonderd tot driehonderd veel kleinschaliger opvanglocaties' extra in Nederland hebben, verspreid over het hele land. Bontenbal wil weten of GL/PvdA in kan stemmen met de strengere asielwetten.
Nee, is het antwoord van Timmermans. Hij noemt het strafbaar maken van illegaliteit en het tweestatussenstelsel 'symboolmaatregelen'. Wel is hij voor het Europese migratiepact. Andere concrete maatregelen voor het inperken de asielmigratie geeft hij niet. "U komt zelf maar met voorstellen", zegt hij tegen VVD-voorvrouw Dilan Yesilgöz. Het afschaffen van de permanente verblijfsvergunning? "Nee!", antwoordt Timmermans. Een 'ongewenstverklaring' dan?
Ook dat is volgens Timmermans 'pure symboolpolitiek' waar hij niets van wil weten. "Daarom gaat het nooit met links werken", concludeert Yesilgöz. CDA'er Bontenbal voelt 'geen enkele beweging' op het dossier asielmigratie bij Timmermans. Volgens Bontenbal hebben de sociaaldemocraten in andere landen, waaronder in Duitsland, immers wél maatregelen genomen. "Nemen uw partijgenoten daar dan ook symboolmaatregelen?", wil Bontenbal weten.
Jij weet nogal veel over China. Hoeveel opvanglocaties voor asielzoekers heeft dit enorme land eigenlijk?quote:Op woensdag 17 september 2025 20:38 schreef Mikeytt het volgende:
Ben het niet vaak met GL-PvdA eens, maar dit lijkt me gewoon een logische keuze voor elke partij die een geslaagd immigratiebeleid wil.
Kleinschalige opvang is veel beter voor de integratie.
Heb liever 1000 locaties met maximaal 10 asielzoekers per locatie dan het beleid van vroeger waarin we 10 locaties met 1000 asielzoekers openden, vaak in dorpen met een paar duizend inwoners
50.000? Het migratiesaldo momenteel is 109.000 voor 2024, dus prima ontwikkeling lijkt me?quote:Op woensdag 17 september 2025 20:40 schreef MichaelScott het volgende:
Die 50.000 migranten die ze per jaar binnen wilen halen moeten toch ergens wonen.
Liever helemaal geen opvanglocaties...quote:Op woensdag 17 september 2025 20:38 schreef Mikeytt het volgende:
Ben het niet vaak met GL-PvdA eens, maar dit lijkt me gewoon een logische keuze voor elke partij die een geslaagd immigratiebeleid wil.
Kleinschalige opvang is veel beter voor de integratie.
Heb liever 1000 locaties met maximaal 10 asielzoekers per locatie dan het beleid van vroeger waarin we 10 locaties met 1000 asielzoekers openden, vaak in dorpen met een paar duizend inwoners
Geen idee hoeveel opvanglocaties. Is zover ik weet geen openbare info, maar ze hebben wel ongeveer 1000~ asielzoekers.quote:Op woensdag 17 september 2025 20:41 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Jij weet nogal veel over China. Hoeveel opvanglocaties voor asielzoekers heeft dit enorme land eigenlijk?
Alsof er bij het cda wel beweging op dit vlak is. Wat dat betreft zijn Timmermans en Bontenbal tweede handen op 1 buik. Alleen is Timmermans wat eerlijker.quote:Op woensdag 17 september 2025 20:30 schreef rutger05 het volgende:
geen enkele beweging' op het dossier asielmigratie
Vraag het eens aan de inwoners van de kleine dorpen met 500 man, wat men vindt van de opvangcentra van 1000 man in hun dorp en of ze liever 50 man hadden gewild.quote:Op woensdag 17 september 2025 20:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Met GL/PvdA ben je dus verzekerd van nog meer overlast, criminaliteit, geweld en zedendelicten door asielzoekers in het gehele land. Want vele kleinschalige opvanglocaties maken van het geheel een nog grotere puinhoop dan wat het nu is.
Het COA heeft al jaren een personeelstekort. Zo nijpend dat het vrijwel niet mogelijk is om de wettelijke eisen te halen zelfs.quote:Op woensdag 17 september 2025 20:47 schreef Toine51 het volgende:
Ik vraag mij ook steeds af;
Wíe gaan daar toch steeds werken?
Overal personeelstekort, maar bij het COA blijkbaar niet...
Ja, dus die extra locaties komen er ook niet...quote:Op woensdag 17 september 2025 20:48 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het COA heeft al jaren een personeelstekort. Zo nijpend dat het vrijwel niet mogelijk is om de wettelijke eisen te halen zelfs.
Het COA heeft liever van zulke megalocaties omdat het operationeel beter uitvoerbaar is. Dus in de praktijk zullen die gewenste kleinschalige opvanglocaties ook grote opvanglocaties worden aangezien de wettekst van de spreidingswet nergens borgt dat het kleinschalige opvanglocaties moeten zijn en er iets met de integratie gedaan moet worden. Een grote leugen van immigratie-aanjager PvdA/GL dus.quote:Op woensdag 17 september 2025 20:47 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Vraag het eens aan de inwoners van de kleine dorpen met 500 man, wat men vindt van de opvangcentra van 1000 man in hun dorp en of ze liever 50 man hadden gewild.
Ik heb al eerder geopperd om asielzoekers ergens op de Tweede Maasvlakte te huisvesten.quote:Op woensdag 17 september 2025 20:54 schreef SebbeSwensje het volgende:
Kunnen we alles en iedereen op Schiermonnikoog niet elders huisvesten en daar één groot AZC van maken?
Een kleinere opvanglocatie is toch beter beheersbaar?quote:Op woensdag 17 september 2025 20:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Met GL/PvdA ben je dus verzekerd van nog meer overlast, criminaliteit, geweld en zedendelicten door asielzoekers in het gehele land. Want vele kleinschalige opvanglocaties maken van het geheel een nog grotere puinhoop dan wat het nu is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |