Het wordt dus minimaal 4 x 40 euro duurder. Lekker dan. Overigens zitten er veel meel kleine "grabbel" maatregelen in die niet zo zichtbaar zijn. Kinderachtige manier van begroten.quote:Van 1 tarief naar 3 tarieven
De vliegbelasting is op dit moment voor elke vliegreis hetzelfde, namelijk ¤ 29,40 per passagier. Het kabinet stelt voor om 3 tarieven in te voeren:
korte vluchten ¤ 29,40
middellange vluchten ¤ 47,24
lange vluchten ¤ 70,86
De tarieven worden in 2027 nog gecorrigeerd voor de inflatie.
Links antwoord? Want de regeringspartijen zijn links wou je zeggen?quote:Op woensdag 17 september 2025 09:43 schreef Pajanus het volgende:
Welkom in NL, ,fantastisch links antwoord op tekorten.
Economisch gaan we er zwaar op achteruit en het totale effect is nihil om dat er dan via elders gevlogen gaat worden.
Top!
Laten we eerst eens gigantisch af gaan strepen op alle bureaucratie die er is. Wetgeving en belastingen ook toetsen op hoe haalbaar en kostbaar het is om te heffen. Makkelijker gezegd dan gedaan want ook wettelijk gezien is dat allemaal erg lastig. Maar wat triest.
Gaat al lang achteruit en ze hebben in Den Haag schijnbaar nog geen idee.
Onzin!quote:Op woensdag 17 september 2025 09:43 schreef Pajanus het volgende:
Welkom in NL, fantastisch links antwoord op tekorten.
Economisch gaan we er zwaar op achteruit en het totale effect is nihil om dat er dan via elders gevlogen gaat worden.
Top!
Laten we eerst eens gigantisch af gaan strepen op alle bureaucratie die er is. Wetgeving en belastingen ook toetsen op hoe haalbaar en kostbaar het is om te heffen. Makkelijker gezegd dan gedaan want ook wettelijk gezien is dat allemaal erg lastig. Maar wat triest.
Gaat al lang achteruit en ze hebben in Den Haag schijnbaar nog geen idee.
Wat heeft hij ermee te maken? D66 zit niet in de regeringquote:
Het beperken en het opleggen van belastingen is toch per definitie een linkse gedachte?quote:Op woensdag 17 september 2025 09:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Links antwoord? Want de regeringspartijen zijn links wou je zeggen?
Nopequote:Op woensdag 17 september 2025 09:47 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Het beperken en het opleggen van belastingen is toch per definitie een linkse gedachte?
Boos proletariaat daar lachen Juffrouw Jetten en ik ons de ballen uit de broek van.quote:Op woensdag 17 september 2025 09:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat heeft hij ermee te maken? D66 zit niet in de regering
quote:Op woensdag 17 september 2025 09:47 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Want?
Feit is dat je veel goedkoper kan vliegen via DE.
quote:Op woensdag 17 september 2025 09:44 schreef ToT het volgende:
Ik denk dat ik dan naar vluchten van en naar Duitse vliegvelden ga zoeken.
Al een paar keer in het verleden gedaan, maar dat scheelde toen niet zo heel erg veel.
Misschien wordt het zo toch wel interessant om er meer naar te kijken. (Ik woon aan de Duitse grens.)
even een superslechte quote van wikipediaquote:
Allemaal leuk en aardig. Maar Jetten heeft er dus niks mee te makenquote:Op woensdag 17 september 2025 09:47 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Boos proletariaat daar lachen Juffrouw Jetten en ik ons de ballen uit de broek van.
Zullen we ons gewoon bij de voorliggende feiten houden in deze? Het is de huidige (demissionaire) regering die dit wil invoeren. En daar is echt niks links aanquote:Op woensdag 17 september 2025 09:48 schreef Pajanus het volgende:
[..]
even een superslechte quote van wikipedia
'Linkse partijen pleiten over het algemeen voor een gelijkere welvaartsverdeling en een grotere rol van de staat, terwijl rechtse partijen het belang van individuele verantwoordelijkheid en de vrije markt benadrukken.'
Hoe zie jij het dan?
Jawel, juffrouw Jetten en ik zijn vervend vliegers maar zullen om deze belasting geen vlucht minder nemen.quote:Op woensdag 17 september 2025 09:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig. Maar Jetten heeft er dus niks mee te maken
Ferventquote:Op woensdag 17 september 2025 09:51 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Jawel, juffrouw Jetten en ik zijn vervend vliegers maar zullen om deze belasting geen vlucht minder nemen.
Dat klopt inderdaad.quote:Op woensdag 17 september 2025 09:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig. Maar Jetten heeft er dus niks mee te maken
Dat is nauwelijks betaalbaar te maken.quote:Op woensdag 17 september 2025 09:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Zo'n 75% van de vluchten vanaf Schiphol vliegt op een bestemming binnen de EU, oftewel korte vluchten en de extra belasting van ¤ 29,40. Ergens snap ik deze verhogingen wel, maar aan de andere kant moet er op Europees niveau dan ook eens goed gekeken worden naar het betaalbaar maken van reizen per trein (internationaal).
Waarom deed je dat al überhaupt niet?quote:Op woensdag 17 september 2025 09:44 schreef ToT het volgende:
Ik denk dat ik dan naar vluchten van en naar Duitse vliegvelden ga zoeken.
Al een paar keer in het verleden gedaan, maar dat scheelde toen niet zo heel erg veel.
Misschien wordt het zo toch wel interessant om er meer naar te kijken. (Ik woon aan de Duitse grens.)
Lijkt me wel.quote:Op woensdag 17 september 2025 09:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is nauwelijks betaalbaar te maken.
Wel af en toe gedaan, maar het verschil in prijs was nog lang niet altijd lonend.quote:Op woensdag 17 september 2025 09:56 schreef DefKu het volgende:
[..]
Waarom deed je dat al überhaupt niet?
Hier kan ik me wel in vinden, de alternatieven mogen wat betaalbaarder/haalbaarder.quote:Op woensdag 17 september 2025 09:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Zo'n 75% van de vluchten vanaf Schiphol vliegt op een bestemming binnen de EU, oftewel korte vluchten en de extra belasting van ¤ 29,40. Ergens snap ik deze verhogingen wel, maar aan de andere kant moet er op Europees niveau dan ook eens goed gekeken worden naar het betaalbaar maken van reizen per trein (internationaal).
Pas na Jettens bruiloft zeker.quote:Op woensdag 17 september 2025 09:38 schreef phpmystyle het volgende:
Via verschillende media outlets te lezen dan de belasting omhoog gaat.
[..]
Het wordt dus minimaal 4 x 40 euro duurder. Lekker dan. Overigens zitten er veel meel kleine "grabbel" maatregelen in die niet zo zichtbaar zijn. Kinderachtige manier van begroten.
https://www.rijksoverheid(...)gplan/vliegbelasting
Jetten heeft NIETS te maken met dit planquote:Op woensdag 17 september 2025 10:02 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Pas na Jettens bruiloft zeker.
Knap dat je dat nog lukt..quote:Op woensdag 17 september 2025 10:02 schreef Dven het volgende:
Over het algemeen vlieg ik binnen Europa toch standaard voor 10 euro per vlucht
Maar uh, wat zijn je favoriete kleuren dan eigenlijk?quote:Op woensdag 17 september 2025 09:51 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Jawel, juffrouw Jetten en ik zijn vervend vliegers maar zullen om deze belasting geen vlucht minder nemen.
Volgens mij moeten er toch 76 partijleden akkoord gaan met nieuwe belastingen.quote:Op woensdag 17 september 2025 10:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jetten heeft NIETS te maken met dit plan
Het zit je wel hoog he dat Juffrouw Jetten een meme geworden is rondom vliegen.quote:Op woensdag 17 september 2025 10:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jetten heeft NIETS te maken met dit plan
Vind persoonlijk wel dat het de laatste jaren én én én is geworden: vluchten zijn duurder, belastingen omhoog, bagage bijboeken is duurder, parkeren bij de luchthaven is fors omhoog gegaan. Al met al kost je dat met 2 personen (of meer) toch snel honderden euro's soms.quote:Op woensdag 17 september 2025 10:04 schreef Evangelion het volgende:
Verwaarloosbaar op een verre vakantie
Uhuquote:Op woensdag 17 september 2025 09:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat is hier precies het probleem van? Vliegen is een luxeproduct wat vooral door de rijken gebruikt wordt.
Natuurlijk wel. Ff een partij links of rechts is of zegt te zijn, of de acties links of rechts zijn, dat staat los van elkaar.quote:Op woensdag 17 september 2025 09:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zullen we ons gewoon bij de voorliggende feiten houden in deze? Het is de huidige (demissionaire) regering die dit wil invoeren. En daar is echt niks links aan
Oke, wel met een abonnement dat ¤600,- per jaar kostquote:
Dat is de grap, alles wordt duurder en waar gaat dit geld nou echt heen?quote:Op woensdag 17 september 2025 10:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vind persoonlijk wel dat het de laatste jaren én én én is geworden: vluchten zijn duurder, belastingen omhoog, bagage bijboeken is duurder, parkeren bij de luchthaven is fors omhoog gegaan. Al met al kost je dat met 2 personen (of meer) toch snel honderden euro's soms.
okquote:Op woensdag 17 september 2025 10:11 schreef Pajanus het volgende:
[..]
De meeste partijen in NL zijn gewoon overwegend links net als het beleid in NL.
Het is vervelend voor de middenklasse die een keertje per jaar wil vliegen maar dan ga je maar gewoon op vakantie naar Kreta in plaats van naar Japan.quote:
Kijk eens op een gemiddelde vlucht van een budgetmaatschappij. Vol gepeupel joh.quote:Op woensdag 17 september 2025 10:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is vervelend voor de middenklasse die een keertje per jaar wil vliegen maar dan ga je maar gewoon op vakantie naar Kreta in plaats van naar Japan.
Maar die zullen allemaal niet 10x per jaar een vlucht nemen. Hier worden vooral de corporates en mensen die het geld hebben om 3/4 keer per jaar een vliegvakantietje te doen mee geraakt.
Dat blijft heel krom ja, dat soms ergens anders opstappen en dan alsnog op dezelfde vlucht terecht te komen ineens goedkoper kan zijn. Het gegoochel van prijzen van vliegmaatschappijen mag in Europa wel aan banden worden gelegd, dat mag allemaal wel een stukje transparanter.quote:Op woensdag 17 september 2025 10:20 schreef asco het volgende:
Ff een praktijkvoorbeeld:
Over 2 weken naar de VS.
Rechtstreeks vanaf A'dam: 800+.
Met de diesel naar Brussel. Vervolgens naar Amsterdam vliegen en dan de rechtstreekse vlucht <500.
Als de rechtstreekse vlucht gewoon ook 500 zou kosten zou ik de trein nemen naar Amsterdam.
En zo doen veel mensen dat al neem ik meestal Frankfurt als startpunt want daar meestal wel nog "goedkope" rechtstreekse vluchten.
Ja, daarom is het een budgetmaatschappij. Dat zit vol met lage middenklasse.quote:Op woensdag 17 september 2025 10:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Kijk eens op een gemiddelde vlucht van een budgetmaatschappij. Vol gepeupel joh.
Nee hoorquote:Op woensdag 17 september 2025 10:04 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Het zit je wel hoog he dat Juffrouw Jetten een meme geworden is rondom vliegen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |