quote:Slovakia and Hungary push back against Trump’s pressure to cut Russian oil and gas imports, saying they won’t move until the EU finds reliable alternatives. Slovak Economy Minister Denisa Saková warned that acting prematurely could seriously damage their industry and economy.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lz3sjcqjpk27
quote:Opgepakt in Oekraïne
Keniaanse toerist in Rusland: 'Ik werd misleid en naar het front gestuurd'
© Anadolu / Diego Herrera CarcedoKeniaanse toerist in Rusland: 'Ik werd misleid en naar het front gestuurd'
RTL Nieuws
In Oekraïne is een Keniaan opgepakt, die volgens hemzelf als toerist naar Rusland was gekomen, maar daar werd misleid en vervolgens als soldaat naar het front werd gestuurd.
Hij werd aangehouden in de regio Charkiv.
Paspoort afgepakt
Hij zou door een man zijn uitgenodigd naar Rusland te komen.
Vervolgens bood die persoon hem 'een baan' aan. Nadat hij een aantal documenten had ondertekend, begreep hij dat het om een baan als soldaat ging.
"Toen mijn handtekening stond, werden mijn paspoort en telefoon afgepakt.
Hij zei dat ik die later terug zou krijgen.
Maar toen werd ik opgehaald door andere mensen, die me zeiden in een auto te stappen."
Rusland rekruteert massaal buitenlandse soldaten voor het front in van de oorlog in Oekraïne.
Uit Noord-Korea bijvoorbeeld. Ook Afrikanen worden ingezet als kanonnenvoer.
Na een weekje basistraining werd hij naar een militair kamp gestuurd, waar volgens hem chaos heerste.
Soldaten grepen verse rekruten hardhandig vast en schreeuwden tegen ze.
Duizenden rekruten
Evans vertelt aan de krant dat veel rekruten onervaren waren en uit allerlei landen, zoals Belarus, Tadzjikistan, uit Rusland zelf, en uit verschillende Afrikaanse landen.
De Oekraïense president Zelensky meldde eerder al dat legereenheden huurlingen hadden opgepakt uit landen als China, Oezbekistan en Pakistan.
"Er komen regelmatig verhalen naar buiten dat ze een baan krijgen aangeboden in Rusland, of een baan bijvoorbeeld ergens ver achter het front voor het Russische leger", legt Colijn uit. "
Maar dan worden ze bedrogen en naar het front gestuurd.
Dat is ook gewoon wachten tot ie niet meer nuttig wordt geacht en met een ouwe AK47 richting het front wordt geduwd. En dan hebben we hier weer 2 kleine blonde kindjes met blauwe betraande oogjes in de media dat die gemene Russen hun papa de oorlog in hebben gestuurd. En of ze niet asjeblieft met mama Olga Anna naar het veilige Nederland terug mogen komen, want papa had een NL paspoort en in Rusland doen ze niet aan sociaal vangnet. Want dat is woke.quote:Op donderdag 18 september 2025 09:53 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik stoor me vooral aan die Nederlander die schijnbaar in Moskou woont en continu doet alsof het een of andere heilstaat is. Immink ofzo.
dit is nu een echt russisch appartement die overal in Ruzzia staan ,quote:Op dinsdag 16 september 2025 08:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of dat zo is, maar gesteld dat Poetin oorlog wil. Waarom ga je dan mee in de wens van Poetin?
quote:🔥 On the night of September 18, Special Operations Forces struck the Volgograd Refinery.
This refinery is the largest producer of fuel and oil products in the Southern Federal District. The annual processing volume is 15.7 million tons, which is 5.6%. The refinery has been stopped.
Dat idd ik heb geen twitter.quote:Op woensdag 17 september 2025 17:07 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hmmm hoe bedoel je? Kan je niet het hele draadje lezen als je de twitter link opent?
Goeie fik. Die is voorlopig buiten gebruik.quote:Footage confirms a large fire at the AVT-4.. one of the key installations at the Gazprom Neftekhim Salavat refinery in Bashkortostan.
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lz3xyv3r4k27
Je kunt de URL uit de quote halen en dit zelf in The Reader App gooien.quote:Op donderdag 18 september 2025 10:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat idd ik heb geen twitter.
Wellicht Php zien we binnenkort voorbij steppenquote:Op donderdag 18 september 2025 09:37 schreef michaelmoore het volgende:
Rusland die stuurt asiel zoekers naar het front, en ook de toeristen
Dat maakt daar geen verschil waarvoor je komt
https://www.rtl.nl/nieuws(...)aar-het-oorlogsfront
[..]
Kunnen we een geheim teken afspreken?quote:Op donderdag 18 september 2025 12:20 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Wellicht Php zien we binnenkort voorbij steppen
Er is nooit meer gelegenheid geweest om ervaring op te doen dan juist nu.quote:Op donderdag 18 september 2025 09:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als de instructeurs dood zijn en er geen noemenswaardige operaties zijn geweest waar potentiële instructeurs nieuwe ervaring hebben opgedaan?
Dan lijkt de training me nogal "I am from Russia, I learn fighting from book" niveau.
Dat klopt ook, en dat is ook een breed gedeelde assumptie dat dat gebeurt. Ze produceren veel, maar we zien het maar mondjesmaat.quote:Op donderdag 18 september 2025 08:46 schreef bleiblei het volgende:
[..]
100% zeker dat ik je afgelopen jaren een handvol keer heb zien posten dat de Russen alleen reserves in zetten en het echte werk nog moet komen.
Bron: https://brusselsenieuwe.n(...)den-niet-beschermen/quote:Secretaris-generaal Mark Rutte van de NAVO waarschuwt dat binnen vijf jaar de Russen de NAVO kunnen aanvallen. “Rusland produceert in drie maanden wat de NAVO in een heel jaar produceert”, aldus Rutte tijdens een discussie gisteravond in Londen. Volgens de oud-premier produceert de Russische defensie-industrie alleen al dit jaar 1.500 tanks, 3.000 gepantserde voertuigen en 200 Iskander-raketten.
Rutte hield een speech in het Chatham House in Londen. Om een aanval te voorkomen, moeten de bondgenoten hun aantal lucht- en raketafweersystemen vervijfvoudigen, duizenden extra tanks en pantservoertuigen aanschaffen en miljoenen artilleriegranaten produceren.
Jij kraait hier het hardst dat ik genegeerd moet worden en dat men geen aandacht moet besteden aan mij. Ik kan je oprecht vertellen dat jij één van die users bent om juist mijn aandacht te vragen op te eisen. Taggen, mijn naam noemen, posts liken.quote:Op donderdag 18 september 2025 12:20 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Wellicht Php zien we binnenkort voorbij steppen
Heb je een mooie volledig verzorgde vakantie naar Rusland aangeboden gekregen?quote:Op donderdag 18 september 2025 12:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij kraait hier het hardst dat ik genegeerd moet worden en dat men geen aandacht moet besteden aan mij. Ik kan je oprecht vertellen dat jij één van die users bent om juist mijn aandacht te vragen op te eisen. Taggen, mijn naam noemen, posts liken.
Ik heb slecht nieuws voor je. Binnenkort een lange vakantie voor de boeg dus kan dan lastig posten of meelezen.
paar weekjes De Krim natuurlijk.quote:Op donderdag 18 september 2025 13:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Heb je een mooie volledig verzorgde vakantie naar Rusland aangeboden gekregen?
Het wordt een heel ander continent.quote:Op donderdag 18 september 2025 13:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Heb je een mooie volledig verzorgde vakantie naar Rusland aangeboden gekregen?
Ruzzia blijft KGBquote:Op donderdag 18 september 2025 13:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het wordt een heel ander continent.
Dus nu is wat Rutte zegt wel ineens van toepassing. Maar goed, dan weet je dus waar de stelling "waar blijven die Armata's" vandaan komt.quote:Op donderdag 18 september 2025 12:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat klopt ook, en dat is ook een breed gedeelde assumptie dat dat gebeurt. Ze produceren veel, maar we zien het maar mondjesmaat.
De Westerse media outlet rapporteert daar met enige regelmaat over zoals onderstaand.
[..]
Bron: https://brusselsenieuwe.n(...)den-niet-beschermen/
Ook eentje met beeldmateriaal 1400km over de rensquote:Op donderdag 18 september 2025 10:41 schreef Ulx het volgende:
Oh gelukkig. Toch gewoonde dagelijkse olieplan actie.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |