SPOILER: 447-426Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]

Flopshow.quote:Op woensdag 24 september 2025 21:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Suzi Q is inmiddels toch weer terug naar de korte versie?

Ja, daar genoot ik meer van dan de orgelJokesolo van In a Gadda..quote:

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.27 favorieten over.
Favoriete nummers uit het blokje 450-426:
432 Mark Knopfler - What It Is: We zijn het de afgelopen maanden niet altijd honderd procent eens geweest over het in mijn ogen structureel briljante oeuvre van Dire Straits, maar als het aankomt op de grote klassiekers staan ze in ieder geval allemaal lekker hoog. Zo ook dit solowerk van Mark Knopfler, ik kan beslist niet klagen over deze eindnotering, al komt-ie bij mij natuurlijk nog een stukje hoger. Als ik dit hoor denk ik meteen aan die regenachtige, maar prachtige landschappen waar we anderhalf jaar terug doorheen reden in Schotland, en wil ik er zeker nog eens terugkeren.
434 Gorillaz - Feel Good Inc.: Mag je dit eigenlijk nog hiphop noemen? Het bevat in ieder geval stukken rap waarbij rekening gehouden wordt met ritme en flow, maar het is verder een beetje een eclectisch allegaartje van muziekstijlen. Gelukkig wel zonder dat de muzikale uitvoering zélf te chaotisch wordt. Sterker nog, het is stiekem gewoon ontzettend catchy.
435 The Pretenders - 2000 Miles: Ze gaan gewoon vier keer zo ver als de Proclaimers, niet te geloven. Je wordt hier niet zo mee doodgegooid als Last Christmas of Driving Home For Christmas (al vind ik dat ook allebei prima nummers), dat houdt hem wel een beetje origineel. In mijn hoofd ís het ook iets minder een typisch kerstnummer, ondanks veelvuldig gebruik van het woord ‘christmas’ in de tekst. Ik krijg wel zin in de kille winterdagen hierdoor.
Minst favoriete nummers uit het blokje 450-426:
427 Justin Timberlake - Cry Me a River: Deze kan ik wel iets beter hebben dan Mirrors, maar echt aangenaam is anders. De intro met die regeneffecten heeft nog wel iets artistieks, maar daarna komen alle popclichés inclusief irritante achtergrondzang om de hoek kijken. De tekst vind ik trouwens ook niet mooi, dat hele ‘cry me a river’ is toch ontzettend harteloos, of ben ik nu gek? Nou ja, ik ken de context van hun break-up ook niet precies, en ik geloof ook niet dat ik die wil kennen. Maar de muziek van Britney vind ik wel een stuk mooier dan die van Justin, sorry man.
443 The Hollies - Bus stop: Blijkbaar stond dit dus een behoorlijke tijd op het smalste randje van de afgrond. Hoewel ik elk jaar altijd wel mijn best heb gedaan om het eerste uurtje mee te pakken, zo lang als ik me herinner eigenlijk, staat dit nummer me niet extreem helder voor de geest. Veelzeggend? Het is op zich wel prima muziek voor dat eerste uurtje, best aardig maar je weet ook dat er nog zoveel mooiers op je wacht.
441 Jeff Buckley - Last Goodbye: Ik overwoog nog even om Sunday Bloody Sunday hier neer te zetten, omdat ik die wel echt overschat vind, maar die vind ik toch nog wel net een tikje beter dan deze. Beetje veel gekabbel naar mijn smaak, al zijn die uithalen aan het eind nog wel aardig.

Dreamer zal er nog wel gewoon in staan normaliterquote:Op donderdag 25 september 2025 11:22 schreef Tussle266 het volgende:
Santa Esmeralda is radio edit, Nina volledig geëlimineerd op de keuzelijst, trouwens. Al is hij dit jaar wel gedraaid, voor de dromers onder ons.

Mogelijk komt er zelfs een Dreamer bij, zonder misverstanden.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:27 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dreamer zal er nog wel gewoon in staan normaliter

Dat is maar een zeiknummer van de Prince of Darknessquote:Op donderdag 25 september 2025 11:28 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Mogelijk komt er zelfs een Dreamer bij, zonder misverstanden.

Waar, maar dat gaat ze niet tegenhouden. Het blijft hun voorzitter, dood of niet.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is maar een zeiknummer van de Prince of Darkness

Nina zou eigenlijk verplicht minstens 5-10 in de lijst horen te staan.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:22 schreef Tussle266 het volgende:
Santa Esmeralda is radio edit, Nina volledig geëlimineerd op de keuzelijst, trouwens. Al is hij dit jaar wel gedraaid, voor de dromers onder ons.

What’s the matter with you, rock?quote:Op donderdag 25 september 2025 12:13 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nina zou eigenlijk verplicht minstens 5-10 in de lijst horen te staan.

5 is maar 2 meer dan nu, ik zou gewoon even een scriptje voor een biopic schrijven als ik jou was. Tim draait Nina veel, dus er is dit jaar wel wat meer aandacht.quote:Op donderdag 25 september 2025 12:13 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nina zou eigenlijk verplicht minstens 5-10 in de lijst horen te staan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All Day I Dream About Stemlijsten

Er staan natuurlijk juist een paar hele fijne van Nina ook niet op, dat werkt ook niet echt mee.quote:Op donderdag 25 september 2025 12:37 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Wel een aantal gevallen het origineel/een andere bewerking van het nummer is beter bij de Nina's die op de keuzelijst staan

Ja als Sinnerman in de keuzelijst wordt opgenomen scoort die makkelijk top 1000. In de snoblijst per slot van rekening meestal in de top 100 aanwezigquote:Op donderdag 25 september 2025 12:41 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Er staan natuurlijk juist een paar hele fijne van Nina ook niet op, dat werkt ook niet echt mee.

Zou die echt genoeg stemmen krijgen? Heb het idee dat het algemene publiek dit nummer überhaupt niet kent.quote:Op donderdag 25 september 2025 12:44 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Ja als Sinnerman in de keuzelijst wordt opgenomen scoort die makkelijk top 1000. In de snoblijst per slot van rekening meestal in de top 100 aanwezig

Is misschien wel zo maar er is wel meer in de Top 2000 te vinden dat het algemene publiek niet kentquote:Op donderdag 25 september 2025 12:56 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zou die echt genoeg stemmen krijgen? Heb het idee dat het algemene publiek dit nummer überhaupt niet kent.

Eigenlijk zou je hopen dat als een nummer een x aantal stemmen krijgt als vrije keuze het dan automatisch wordt toegevoegd aan de keuzelijst.quote:Op donderdag 25 september 2025 13:03 schreef Tussle266 het volgende:
Sinnerman is jaarlijks één van de meest ingevulde vrije keuzes (in ieder geval op openbare lijstjes). Voorheen met bijvoorbeeld 505 tot die ineens de grens brak en King Kunta tot die werd toegevoegd aan de keuzelijst. Ik heb altijd het idee dat die het allemaal halen als ze een keuzelijstoptie krijgen. War Pigs is er ook zo één, daarom is het ook lastig te verkroppen dat juist die niet opgepikt is dit jaar.

Bijvoorbeeld, maar ook die van die rivier met veel letters, maar weinig verschillende verdorie.quote:Op donderdag 25 september 2025 12:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
What’s the matter with you, rock?

Liefst zou ik helemaal geen keuzelijst hebben, maar bovenstaande is een heel goed alternatief.quote:Op donderdag 25 september 2025 13:28 schreef Felagund het volgende:
[..]
Eigenlijk zou je hopen dat als een nummer een x aantal stemmen krijgt als vrije keuze het dan automatisch wordt toegevoegd aan de keuzelijst.

Het nadeel van zo’n regel is natuurlijk dat als je het te consequent toepast, de kans groot is dat allerlei meuk uit stemacties van studenten- en carnavalsverenigingen enzo ook op de keuzelijst zou komen. Maar Radio 2 zou best wat meer kunnen kijken naar bijv. de 100 meest ingevulde vrije keuzes die de lijst niet haalden, en of er een goede reden is ze van de keuzelijst te weren.quote:Op donderdag 25 september 2025 13:28 schreef Felagund het volgende:
[..]
Eigenlijk zou je hopen dat als een nummer een x aantal stemmen krijgt als vrije keuze het dan automatisch wordt toegevoegd aan de keuzelijst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |