Nee hoor. Wandelen is lekker toch?quote:Op zaterdag 13 september 2025 21:54 schreef roos94 het volgende:
3 x per dag zo een beest uitlaten. Is dat niet ongelooflijk kut? Komt dat niet zwaar je strot uit elke dag? Dit vraag ik mij dus af..
Ze zijn ook weleens loopsquote:Op zaterdag 13 september 2025 22:10 schreef Hyaenidae het volgende:
Waarom moet je dan mee? Een hont kan toch prima zelf lopen?
Juist dan loopt ze goed.quote:
Ja nee. Die mijne is 13 en uitermate traag ieder grassprieten móet 600x besnuffeld Worden. Het rondje van amper 800 mtr duur 1u15.Jah Dan ga ik even Pokémonnen Jah.quote:Op zaterdag 13 september 2025 22:02 schreef heywoodu het volgende:
Dat kun je op straat wel zien denk ik: degenen die met de hond wandelen en ondertussen met hun telefoon bezig zijn vinden het vermoedelijk gierend kut dat ze hem wéér uit moeten laten. Degenen die gewoon aandacht voor hun hond hebben vinden het niet erg.
Dat is wel weer helemaal inquote:Op zaterdag 13 september 2025 22:19 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja nee. Die mijne is 13 en uitermate traag ieder grassprieten móet 600x besnuffeld Worden. Het rondje van amper 800 mtr duur 1u15.Jah Dan ga ik even Pokémonnen Jah.
Nou ja, vooruit, maar je ziet ook mensen lopen met een hond die wel in normaal tempo loopt en dan staren ze continu op de telefoon. Vaak de mensen die je dan op andere momenten ook achter een kinderwagen ziet struinen...kijkend op de telefoonquote:Op zaterdag 13 september 2025 22:19 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja nee. Die mijne is 13 en uitermate traag ieder grassprieten móet 600x besnuffeld Worden. Het rondje van amper 800 mtr duur 1u15.Jah Dan ga ik even Pokémonnen Jah.
Wij zaten laatst in de stad. Stel dat er 100 mensen voorbij kwamen. Daarvan liepen/fietsten er 85 die met hun telefoon bezig waren ......quote:Op zaterdag 13 september 2025 22:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, vooruit, maar je ziet ook mensen lopen met een hond die wel in normaal tempo loopt en dan staren ze continu op de telefoon. Vaak de mensen die je dan op andere momenten ook achter een kinderwagen ziet struinen...kijkend op de telefoon
Dat je niet vijf kwartier gaat kijken hoe je hond dat ene grassprietje uit z'n hoofd leert snap ik nog wel ja
Grotendeels wel eens, maar ik snap het ook wel dat je niet elke keer met je aandacht erbij bent. Het is waarschijnlijk toch 3x per dag waarvan 1x erg vroeg en 1x vrij laat. Ik zou dan in de middag wel extra lang doen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 22:02 schreef heywoodu het volgende:
Dat kun je op straat wel zien denk ik: degenen die met de hond wandelen en ondertussen met hun telefoon bezig zijn vinden het vermoedelijk gierend kut dat ze hem wéér uit moeten laten. Degenen die gewoon aandacht voor hun hond hebben vinden het niet erg.
Wie zijn 'wij'?quote:Op zaterdag 13 september 2025 22:23 schreef maily het volgende:
[..]
Wij zaten laatst in de stad. Stel dat er 100 mensen voorbij kwamen. Daarvan liepen/fietsten er 85 die met hun telefoon bezig waren ......
De poepzakjes van Action zijn amazing.quote:Op zondag 14 september 2025 01:33 schreef LangeTabbetje het volgende:
Het zou voor mij juist een reden zijn een hond te nemen, zodat je regelmatig erop uit gaat.
Wat mij tegen staat is dat gedoe met de hondendrollen en plasticzakjes......
Dit. Wij hadden dus het hondje van mijn ex (toen nog vriend) regelmatig te logeren. Heerlijk.quote:Op zaterdag 13 september 2025 22:09 schreef Seeburg54 het volgende:
Wat wel een nadeel is, je bent met een hond veel meer gebonden. Dat was de reden dat we geen hond meer hebben genomen nadat ons hondje was overleden.
En katten zijn dan ook nog veel liever.quote:Op zondag 14 september 2025 07:35 schreef roos94 het volgende:
Maar , een kat is dus in dat opzicht veel relaxter en minder intensief.
Ja klopt. We hebben jaren een hond en katten gehad, maar nu hebben we nog 2 katten. Stuk meer vrijheid. En eigenlijk ben ik ook wel meer een kattenmens. Hoewel honden ook super zijn. Maar ik hoef ze niet meer zelf.quote:Op zondag 14 september 2025 07:35 schreef roos94 het volgende:
Maar , een kat is dus in dat opzicht veel relaxter en minder intensief.
Dit dus. Zonder hond loop ik niet meer, ik mis dat wel.quote:Op zondag 14 september 2025 08:46 schreef FlippingCoin het volgende:
Dit zorgt ervoor dat ik iedere dag genoeg stappen zet. Daarnaast vind ik het in 95% van de gevallen fijn om te wandelen, ik hou ook wel van een goede regenbui.
Mijn hond heeft een hekel aan regen. Dan is het even snel een plasje doen op 3 meter van het huis en snel weer naar binnenquote:Op zondag 14 september 2025 08:46 schreef FlippingCoin het volgende:
Dit zorgt ervoor dat ik iedere dag genoeg stappen zet. Daarnaast vind ik het in 95% van de gevallen fijn om te wandelen, ik hou ook wel van een goede regenbui.
Dat was met die van ons net zo. Vertikte het om te wandelen als mevrouw het weer niet fijn vond. Wilde ook afwisselende routes lopen, anders ging ze demonstratief zitten om me dan met een verwijtende en verveelde blik aan te kijken.quote:Op zondag 14 september 2025 08:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mijn hond heeft een hekel aan regen. Dan is het even snel een plasje doen op 3 meter van het huis en snel weer naar binnen
Is vaak wel redelijk te voorkomen afhankelijk van waar je woont. Ik ga 's ochtends meestal naar een hondenbos waar je niet hoeft te rapen, daar doet ze haar behoefte. En 's avonds naar een ander groot uitlaatgebied hier in de buurt. Ik denk dat ik maar eens in de 2 weken hoef te rapen als ze toevallig eens tijdens het middagrondje moet.quote:Op zondag 14 september 2025 01:33 schreef LangeTabbetje het volgende:
Het zou voor mij juist een reden zijn een hond te nemen, zodat je regelmatig erop uit gaat.
Wat mij tegen staat is dat gedoe met de hondendrollen en plasticzakjes......
Nee, ik werk 32 uur. Maar m’n buurvrouw laat m ook uit als ik lange dagen heb. Hij is het gewend en geen probleem om alleen te zijn. Als ik thuis ben heb ik alle aandacht voor hem. Elke dag maken we een wandeling van minstens een uur.quote:Op zondag 14 september 2025 12:04 schreef roos94 het volgende:
Maar hoe doen jullie dat allemaal met werk dan? Iedereen werkt hier thuis?
@de_boswachter deze persoon hield niet van wandelen, te gek voor woordenquote:Op zondag 14 september 2025 09:05 schreef Tommeke het volgende:
Ik ben dankzij onze hond veel meer gaan wandelen. Ik vond wandelen nooit zoveel aan, maar met de hond is het echt leuk. Ik kan sowieso moeilijk binnen zitten, dus voor mij is het totaal geen opgave. Scheelt ook wel dat onze hond nog maar 3 is en vol met energie zit.
Misschien een regenjasje.quote:Op zondag 14 september 2025 08:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mijn hond heeft een hekel aan regen. Dan is het even snel een plasje doen op 3 meter van het huis en snel weer naar binnen
ik werk grotendeels thuis, en de 2 kantoordagen ga ik het liefst voor de spits naar huis om nog even verder te werken.quote:Op zondag 14 september 2025 12:04 schreef roos94 het volgende:
Nee, dat vind ik zielig. Ga m’n hond niet als een pop aankleden.quote:Op zondag 14 september 2025 14:08 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Misschien een regenjasje.Mijn hond merkt de regen niet eens op, plassen ontwijkt die ook vaker niet dan wel.
![]()
Mijn moeder en ik wilden graag een hond, mijn broer absoluut niet (vader was wel getrouwd, niet met mijn moeder, en allang overleden).quote:Op zondag 14 september 2025 12:30 schreef junkiesietze het volgende:
Het is alleen kut als je in een gezin woont waarin jij er niet voor hebt gekozen om een hond te nemen, maar er wel van je word verwacht dat je hem iig 1x per dag uitlaat omdat het jouw beurt is.
Wij hadden een Lhasa Apso, een zeer langharig beestje. Die wilde ook nooit naar buiten als het regende, maar als we hem dan toch dwongen, was hij na een paar minuten gewend en liep net zolang als gewoonlijk (kwartier tot een half uur voor de avond-ronde). Maar als we dan thuiskwamen moesten we direct een handdoek pakken en hem goed afdrogen, en als het koud was moesten we daarna ook zijn buikje fohnen.quote:Op zondag 14 september 2025 08:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik heb geen hond meer (wel 5 katten).quote:Op zondag 14 september 2025 12:04 schreef roos94 het volgende:
Waren er ook botsingen dan?quote:Op zaterdag 13 september 2025 22:23 schreef maily het volgende:
[..]
Wij zaten laatst in de stad. Stel dat er 100 mensen voorbij kwamen. Daarvan liepen/fietsten er 85 die met hun telefoon bezig waren ......
Het valt me op dat ik in de winter veel minder mensen met hond tegenkom met uitlaten.quote:Op zondag 14 september 2025 19:41 schreef Boca_Raton het volgende:
Als je een hond hebt dan gá je. Binnenblijven is geen optie. En de snuitjes verdienen het ook natuurlijk.
Ons hondje wilde in de winter ook niet graag naar buiten, dat was altijd een hele strijd.quote:Op zondag 14 september 2025 20:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het valt me op dat ik in de winter veel minder mensen met hond tegenkom met uitlaten.
Volgens mij zijn er toch best veel mensen die de hond dan in de tuin de behoefte laten doen.
Ja of ze gaan een keer gewoon niet.quote:Op zondag 14 september 2025 20:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het valt me op dat ik in de winter veel minder mensen met hond tegenkom met uitlaten.
Volgens mij zijn er toch best veel mensen die de hond dan in de tuin de behoefte laten doen.
Bizar!!quote:Op zondag 14 september 2025 12:48 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
@:de_boswachter deze persoon hield niet van wandelen, te gek voor woorden
Met pensioen of werkloosquote:Op dinsdag 16 september 2025 16:37 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik ga 4x daags. En ik denk dat ik totaal op een dag wel 3 tot 4 uur loop ja. Heerlijk.
's ochtends 30 min
lunch 30-45 min
diner 60-90 min
avond 20-30 min
Weinig stress meeren ik houd ook van lopen in de regen (bos in regen
) dus mij heb je er op dit moment niet mee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |