Hé wat jammer nou dat je je eigen rapport niet gelezen hebt….quote:Op zaterdag 13 september 2025 16:17 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
dat heb ik zeker ja
https://www.europol.europ(...)s/EU_TE-SAT_2025.pdf
Het gaat je duidelijk boven de pet. En het heeft verder niet te maken met beter, alleen als je niet begrijpt wat precies wetenschappelijk is, dan kun je ook niet beoordelen of iets wetenschappelijk is of niet.quote:Op zaterdag 13 september 2025 15:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Niet echt een mening..
Is dus nog steeds een mening.
En net doen alsof je beter bent dan een ander helpt je echt niet.
Zeg dat eens 10x voor de spiegel.quote:Op zaterdag 13 september 2025 16:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gaat je duidelijk boven de pet. En het heeft verder niet te maken met beter, alleen als je niet begrijpt wat precies wetenschappelijk is, dan kun je ook niet beoordelen of iets wetenschappelijk is of niet.
hij noemt zelf ook expliciet europa hoor?quote:Op zaterdag 13 september 2025 16:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Europol in de VS opereerde.
Ik leer elke dag iets nieuws.
Nee, maar je hebt wel een ad hominem nodig...quote:Op zaterdag 13 september 2025 15:57 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk roepen dat deze objectief slimme en hoogopgeleide vrouwen banen hebben gejat van witte mensen vele malen kwaadaardiger, maar ik ben dan ook geen fulltime shitposter hier.
Ah, je hebt weer eens geen weerwoord.quote:Op zaterdag 13 september 2025 16:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zeg dat eens 10x voor de spiegel.
Misschien komt het dan bij je binnen.
Selectief.quote:Op zaterdag 13 september 2025 16:31 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
hij noemt zelf ook expliciet europa hoor?
lezen jullie wel?
Natuurlijk wordt extreemrechts als de meest zorgwekkende groeifactor gezien; het is een reactie op het al bestaande extremisme van de jihadisten en de ondersteuning die zij genieten vanuit de links-extremistische hoek.quote:Op zaterdag 13 september 2025 16:25 schreef mcmlxiv het volgende:
In 2024 registreerde Europol 58 terroristische aanslagen in de EU. Het grootste deel werd toegeschreven aan jihadistisch terrorisme (24) en links-/anarchistisch terrorisme (21). Extreemrechtse en separatistische aanslagen kwamen minder vaak voor (respectievelijk 1 en 4). De meeste slachtoffers vielen bij jihadistisch geweld, dat ook leidde tot de meeste arrestaties (289). Links-/anarchistische groepen voerden vooral brandstichtingen en sabotageacties uit, terwijl extreemrechtse netwerken minder actief waren in aantallen, maar wel 47 arrestaties opleverden en vooral zorgwekkend zijn door het profiel van jonge daders, online radicalisering en gebruik van nieuwe technologieën.
👉 Volgens Europol blijft jihadistisch terrorisme het meest dodelijk en dus de grootste directe dreiging, terwijl extreemrechts als de meest zorgwekkende groeifactor wordt gezien vanwege radicaliseringstrends en toekomstig potentieel.
ik ben er helemaal klaar meequote:
Vandaar de meer dan 200 extreem-rechtse doden en de 2 extreem-linkse?quote:Op zaterdag 13 september 2025 16:37 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Natuurlijk wordt extreemrechts als de meest zorgwekkende groeifactor gezien; het is een reactie op het al bestaande extremisme van de jihadisten en de ondersteuning die zij genieten vanuit de links-extremistische hoek.
Hoe kan je nou al twee dagen je in deze discussie mengen zonder dat filmpje te bekijken danquote:Op zaterdag 13 september 2025 16:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, maar je hebt wel een ad hominem nodig...
Iemand die beweert een baan te hebben gekregen vanwege DEI heeft dus een baan waar anders een ander iemand voor zou zijn aangenomen.
Heeft hij overigens daadwerkelijk gezegd dat ze banen hebben gejat van blanke mensen?
Dat was geen bewijs. Dat was gewoon een onvolledige en duidelijk selectieve lijst.quote:Op zaterdag 13 september 2025 16:15 schreef mcmlxiv het volgende:
Zoals ik al vier keer in deze reeks bewijs voor de 200 slachtoffers van extreem rechts versus de 2 door extreem links heb gedeeld.
In 2024 registreerde Europol 58 terroristische aanslagen in de EU. Het grootste deel werd toegeschreven aan jihadistisch terrorisme (24) en links-/anarchistisch terrorisme (21). Extreemrechtse en separatistische aanslagen kwamen minder vaak voor (respectievelijk 1 en 4).quote:Op zaterdag 13 september 2025 16:39 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Vandaar de meer dan 200 extreem-rechtse doden en de 2 extreem-linkse?
Veelzeggend idd.quote:Op zaterdag 13 september 2025 16:37 schreef UitStraling het volgende:
Dat krampachtige zoeken naar uitspraken van Charlie Kirk waardoor het helemaal prima zou zijn dat hij door zijn nek geschoten is ook
quote:Op zaterdag 13 september 2025 16:37 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ik ben er helemaal klaar mee
stel schele patjakkers
Kappen nu!quote:Op zaterdag 13 september 2025 16:37 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ik ben er helemaal klaar mee
stel schele patjakkers
Dus nu is het gevaarlijker om extreem rechts te zijn dan extreem links. 100x gevaarlijker ook nog.quote:Op zaterdag 13 september 2025 16:39 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Vandaar de meer dan 200 extreem-rechtse doden en de 2 extreem-linkse?
Doe eens een betere dan grote wetenschapper. Kom verbaas ons met de tientallen slachtoffers van links-extremistische aanslagen en moorden sinds 2000.quote:Op zaterdag 13 september 2025 16:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat was geen bewijs. Dat was gewoon een onvolledige en duidelijk selectieve lijst.
Het ging om gewelddadigheid toch en dan specifiek gericht tegen mensen? Brandstichting en sabotage zijn maatschappelijk wel irritant en kunnen gevaarlijk zijn en moeten zeker ook aangepakt worden, maar in de context van deze discussie toch wel van een andere orde dan explosieven, messen of kogels gebruiken lijkt me zo?quote:Op zaterdag 13 september 2025 16:39 schreef Akathisia het volgende:
[..]
In 2024 registreerde Europol 58 terroristische aanslagen in de EU. Het grootste deel werd toegeschreven aan jihadistisch terrorisme (24) en links-/anarchistisch terrorisme (21). Extreemrechtse en separatistische aanslagen kwamen minder vaak voor (respectievelijk 1 en 4).
Jeetje een woordje vergeten. Wat erg. Is je lijstje al klaar?quote:Op zaterdag 13 september 2025 16:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus nu is het gevaarlijker om extreem rechts te zijn dan extreem links. 100x gevaarlijker ook nog.
Het blijft lastig, de Nederlandse taal.
Oké. Moet wel een makkelijk leven zijn als je zo simplistisch denkt.quote:Op zaterdag 13 september 2025 15:04 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Het beide kanten verhaal vind ik zo slap en is vooral bedoeld om het geen waar ze op aangesproken worden te bagatelliseren en te moraliseren. Voor normale mensen is het niet moeilijk om geen juichfilmpjes te maken en geen "ja-maar" toe te voegen aan situaties als deze die zo zwart/wit zijn.
Als het volgende week iemand is die om zijn linkse geluid wordt afgeschoten dan kan je prima dezelfde mening hebben. Dan is het evengoed slap om deze moord op Kirk weer aan te dragen. Zo kom je nergens, dan ben jij onderdeel van het probleem, veroorzaker van de polarisatie.
Deze zijn toch gewoon meegewogen? Ik denk daarnaast dat het veel interessanter is om na te gaan en mee te wegen wat de algehele schade (tgv alledaags geweld) is van de aanwas. Want ook dat is de voedingsbodem van het 'potentieel'. Zo bezien, dus zo tegenover elkaar afgezet, is de 'rechtse' reactie sowieso bizar minimaal.quote:Op zaterdag 13 september 2025 16:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het ging om gewelddadigheid toch en dan specifiek gericht tegen mensen? Brandstichting en sabotage zijn maatschappelijk wel irritant en kunnen gevaarlijk zijn en moeten zeker ook aangepakt worden, maar in de context van deze discussie toch wel van een andere orde dan explosieven, messen of kogels gebruiken lijkt me zo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |