abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 11:58:41 #126
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_218933586
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 12:31 schreef Doedelzak77 het volgende:
Nee dan had God robots moeten maken zonder vrije wil snap je dat nou niet
Nee. God had gemakkelijk mensen mèt vrije wil kunnen maken die geen kwaad in de zin hadden.

God kan alles, weet je nog wel?
pi_218933997
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 19:37 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]
De aarde is niet 6000 jaar oud en er zit een gat tussen Genesis 1 en 2 want eerst was de aarde woest en ledig en kon er nog niks wonen. En had tijd nodig op een natuurlijke manier dus de hemel en de aarde zijn inderdaad ouder. En de slang was de duivel en had ook sex met Eva waar Cain uit kwam en was een duivels kind en daarom sloeg ie Abel dood.

Openbaring 12:9 En de grote draak is geworpen, namelijk de oude slang, welke genaamd wordt duivel en satanas, die de gehele wereld verleidt, hij is, zeg ik, geworpen op de aarde; en zijn engelen zijn met hem geworpen.
Ruckman was een idioot.
https://www.ruckmanism.or(...)ve-and-fathered-cain

Genesis 1 kun je ook zien als profetisch, 'door God gesproken dingen die niet zijn alsof ze zijn'
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:49:33 #128
545 dop
:copyright: dop
pi_218934009
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 11:56 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Als God alles geschapen heeft, waar komt het dan vandaan?
als het een gelovige goed uit komt, kan iets in eens wel uit het niet(s) ontstaan.
Zonde, boete en schuld zijn geweldige concepten, om het gepeupel in je macht te houden.
Als het even allemaal niet uitkomt schuif je gewoon alles af op een denkbeeldige 3e persoon.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_218934012
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 13:31 schreef Geldprintkabouter het volgende:

[..]
Er is maar één oordeel na de dood: de vergetelheid. Na de dood zal je als mens uiteindelijk vergeten worden. Over 100 en zeker na 1.000 jaar is er niemand die nog weet dat je hier op aarde hebt rondgelopen. Laat staan over 1.000.000.000 jaar hetgeen een schijntje is afgezet tegen de oneindigheid van tijd. De enige die een oordeel velt over de mens is de Tijd en niet een fictief Opperwezen.
De ware definitie van hel, hades, sheol. De Christelijke hoop is de wederopstanding.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_218934048
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 16:01 schreef -Sigaartje het volgende:
Ok, laten we dat maar doen dan. De Bijbelse dagkalender van het Nederlands-Vlaams Bijbelgenootschap begon woensdag met Habakuk. En het was gelijk raak. Om jullie te dienen heb ik één van mijn Statenvertalingen erbij gepakt (ik heb meerdere vertalingen). Ik heb er mijn eigen kanttekeningen bij gezet.

1. De lasten, welken Habakuk, de profeet, gezien heeft.
Aha, hier komt dat vreselijke aanwijzend voornaamwoord welke dus vandaan. Ik erger me er altijd mateloos aan als mensen schrijven als De instantie welke deelneemt in dit project... En het wordt zelfs omgeroepen op de stations "De trein welke..." Zo ontzettend ouderwets. Ik hoor het pas sinds 2010 weer.

2. HEERE, hoe lang schreeuw ik en Gij hoort niet, hoe lang roep ik tot U: Geweld! en Gij verlost niet?
Een zeer welbekende roep die door velen hier worden gedaan in dit subforum en dat veel leidt tot afvalligheid.

Dit gaat een tijdje door en dan lezen we dit in vers 6:
Want zie, Ik verwek de Chaldeën, een bitter en snel volk, trekkende door de breedten der aarde, om erfelijk te bezitten woningen, die de zijne niet zijn.
Hee, en wij maar denken dat de invasie van asielzoekers met hun gevolg een modern probleem is.

Ik ga me er eens fijn in verdiepen in deze Habakuk.
Chaldeen = Babylon. Geschiedkundig gezien is het gebeurd.
pi_218935525
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 12:46 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Ruckman was een idioot.
https://www.ruckmanism.or(...)ve-and-fathered-cain

Genesis 1 kun je ook zien als profetisch, 'door God gesproken dingen die niet zijn alsof ze zijn'
Nee hoor was een hele goeie leraar juist en je snapt er ook weinig van blijkbaar.
pi_218935584
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 11:58 schreef hoatzin het volgende:

[..]
Nee. God had gemakkelijk mensen mèt vrije wil kunnen maken die geen kwaad in de zin hadden.

God kan alles, weet je nog wel?
Dat ligt niet aan God maar aan ons die een vrije wil hebben. Lucifer was ook eerst goed en een Cherub en de hoogste ook en die zijn nog hoger dan engelen. En ook hij had een vrije wil en wou als God zijn maar dat kan niemand worden uiteraard en is gevallen en uit de hemel getrapt en terecht. Dus je blijft het maar bij God leggen maar als je hem blijft verwerpen ga je toch echt naar het poel van vuur. En God is zo goed en barmhartig en gaat daarom ook niemand dwingen.
pi_218935669
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 11:56 schreef hoatzin het volgende:

[..]
Als God alles geschapen heeft, waar komt het dan vandaan?
Als God zegt dat er iets moet komen is het er gelijk door gesproken woorden zo krachtig is Hij en Jezus heeft de wereld geschapen zegt zijn woord.

Kolossensen 1:15 Dewelke het Beeld is des onzienlijken Gods, de Eerstgeborene aller kreaturen.

16: Want door Hem zijn alle dingen geschapen, die in de hemelen en die op de aarde zijn, die zienlijk en die onzienlijk zijn, hetzij tronen, hetzij heerschappijen, hetzij overheden, hetzij machten; alle dingen zijn door Hem en tot Hem geschapen;

17 En Hij is voor alle dingen, en alle dingen bestaan te zamen door Hem;

18 En Hij is het Hoofd des lichaams, namelijk der Gemeente, Hij, Die het Begin is, de Eerstgeborene uit de doden, opdat Hij in allen de Eerste zou zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Doedelzak77 op 04-10-2025 16:42:03 ]
pi_218935693
quote:
De aarde is niet 6000 jaar oud en er zit een gat tussen Genesis 1 en 2 want eerst was de aarde woest en ledig en kon er nog niks wonen.
Hoe oud denk jij dat de aarde is?
pi_218936089
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 16:19 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Het verrast me, omdat je zweert bij de Statenvertaling en daar een heel duidelijke mening over hebt. Dit geeft dus aan dat de bijbel het helemaal niet heeft over een 6.000 jaar oude aarde. Iets wat ik ook altijd heb beweert. Het staat nergens. Het was huisnijverheid van een één of andere katholieke geestelijke.
ik heb nooit gezegd dat de aarde 6000 jaar oud is. De mens is 6000 jaar oud maar de aarde en hemel veel ouder kijk maar terug. Maar andere verzen maken het wel duidelijk dat het ouder is hoor. En in het begin was de aarde woest en ledig en kon er nog niks leven dat had tijd nodig.
pi_218936314
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 16:43 schreef Doedelzak77 het volgende:
ik heb nooit gezegd dat de aarde 6000 jaar oud is.
Dat heb ik ook nooit beweerd. Maar mensen die de bijbel letterlijk nemen hebben er een handje van om toevoegingen van mensen daar ook bij te nemen, toevoegingen die niet in de bijbel staan, zoals de leeftijd van de aarde, de drie-eenheid (is door de Katholieke kerk bedacht) en zo zijn er nog een paar meer. Vandaar mijn verbazing.
pi_218939392
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 17:33 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Ruckman leraars zweren op de kjv en gaan daar creatief mee om en nemen elk vertaald woord letterlijk, maar vinden het not done om de grondteksten te raadplegen.
Geloof je ook dat de antichrist de letterlijke Judas zal zijn?
Wat weet jij er nou van ben je zelf een christen zo niet kan je mij niks vertellen. En Judas komt terug inderdaad want is de enige waar satan zelf in is gegaan en zal weer gebeuren. Want Jezus noemde hem een duivel en de antichrist is ook een duivel en zijn naam heeft 13 letters en is een slecht getal ook.

En welke grondteksten van de dooie Hebreeuwse taal of het Grieks terwijl God al wist dat Engels de beste taal is in onze tijd maar snap je ook niet zeker. Je moet nooit never terug naar de originele grondteksten omdat we nu iets beters hebben. En de KJV is welke God zegent maar snap je ook niet en niet de grondteksten.

Johannes 17:12 Toen Ik met hen in de wereld was, bewaarde Ik ze in Uw Naam. Die Gij Mij gegeven hebt, heb Ik bewaard, en niemand uit hen is verloren gegaan, dan de zoon der verderfenis, opdat de Schrift vervuld worde.

2 Thessalonicensen 2:3 Dat u niemand verleide op enigerlei wijze; want die komt niet, tenzij dat eerst de afval gekomen zij, en dat geopenbaard zij de mens der zonde, de zoon des verderfs; Die zich tegenstelt, en verheft boven al wat God genaamd, of als God geëerd wordt, alzo dat hij in den tempel Gods als een God zal zitten, zichzelven vertonende, dat hij God is.

En in Johannes bedoelt Jezus met de zoon des verderfs Judas en in 2 Thessalonicensen is de zoon des verderfs de antichrist daar heb je je antwoordt. Maar jij bestudeert de bijbel niet zoals christenen die gered zijn en de bijbel ook echt wil snappen. En het legt zichzelf uit als je verzen met verzen vergelijkt.
pi_218939517
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 17:11 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Dat heb ik ook nooit beweerd. Maar mensen die de bijbel letterlijk nemen hebben er een handje van om toevoegingen van mensen daar ook bij te nemen, toevoegingen die niet in de bijbel staan, zoals de leeftijd van de aarde, de drie-eenheid (is door de Katholieke kerk bedacht) en zo zijn er nog een paar meer. Vandaar mijn verbazing.
De drie-eenheid verzonnen door de Katholieke prutkerk kom op de bijbel leert het maar Johannes hoort niet in de bijbel zeggen ze dan terwijl hij met Jezus zelf geleefd heeft. De KJV is het perfecte woord van God. Jezus is God de zoon, God is God de Vader en de Heilige Geest is ook God man. En je kan niet eens gered worden als je niet gelooft dat Jezus God is dus zou dat maar snel gaan doen dan.

En God zeide: Laat Ons mensen maken, naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis; en dat zij heerschappij hebben over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over het vee, en over de gehele aarde, en over al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt. Wie is ons want in Genesis 1:27 En God schiep den mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij ze. Dus de drie-eenheid is bijbels en alle 3 zijn ze dezelfde God. En de Heilige Geest krijgt iedere gelovige dus God kan zich splitsen in miljarden versies van zichzelf anders zou niemand opnieuw geboren kunnen worden dus slaat echt nergens op sorry.

Johannes 1:1 In den beginne was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord was God.

Johannes 1:14 En het Woord is vlees geworden, en heeft onder ons gewoond (en wij hebben Zijn heerlijkheid aanschouwd, een heerlijkheid als des Eniggeborenen van den Vader), vol van genade en waarheid.

Wie zou dat nou zijn het Woord met hoofdletter dat is Jezus, want heeft onder ons gewoond en is vlees geworden.

Johannes 1:15 Johannes getuigt van Hem, en heeft geroepen, zeggende: Deze was het, van Welken ik zeide: Die na mij komt, is voor mij geworden, want Hij was eer dan ik.

Hoe kan Jezus er zijn voor Johannes als ie erna geboren is..? omdat ie er al was vanaf het begin en Jezus heeft ook alles geschapen lees je hier want Jezus is de Eerstgeborene

Kolossensen 1:15-17 Dewelke het Beeld is des onzienlijken Gods, de Eerstgeborene aller kreaturen.
Want door Hem zijn alle dingen geschapen, die in de hemelen en die op de aarde zijn, die zienlijk en die onzienlijk zijn, hetzij tronen, hetzij heerschappijen, hetzij overheden, hetzij machten; alle dingen zijn door Hem en tot Hem geschapen; En Hij is voor alle dingen, en alle dingen bestaan te zamen door Hem;

[ Bericht 1% gewijzigd door Doedelzak77 op 04-10-2025 23:33:48 ]
pi_218939585
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 17:11 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Dus als je op de deze manier gered wordt kan je naar de hemel straks en anders niet man.

Dus wat je moet doen is toegeven dat je een zondaar bent en daar spijt van hebben en dat je niet meer wilt zondigen dus Goddelijke spijt en geen wereldse spijt en dat is dat je baalt dat je betrapt bent met stelen bv en er gewoon mee doorgaat. Geloof dat Jezus God is en geloof in de dood, begrafenis en opstanding van Jezus en dat zijn bloed de prijs betaalde en accepteer zijn gratis geschenk van verlossing en belijd het aan God. En accepteer Jezus als je Heer en redder. En als je het echt meent, vanuit je hart, zul je gered worden en word je wedergeboren en ontvang je de Heilige Geest. En nadat je gered bent, laat je dopen omdat je gered bent, niet voor je redding. Vertrouw dus alleen op wat Jezus aan het kruis deed, niet op werken zoals je Bijbel lezen, naar de kerk gaan, stoppen met zondigen, enz. En God kent je hart, dus je kunt hem niet voor de gek houden. En als je eenmaal gered bent, zal de duivel proberen je leven te ruïneren, omdat hij het haat dat je gered bent.
pi_218939907
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 23:34 schreef Doedelzak77 het volgende:
Dus wat je moet doen is toegeven dat je een zondaar bent
Wat heb ik fout gedaan?
Mijn excuses als ik je gekwetst zou hebben, maar om daar een hele preek van te maken...
  zondag 5 oktober 2025 @ 16:31:53 #141
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_218945690
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 00:24 schreef Doedelzak77 het volgende:
En een God die heilig is kan niet verantwoordelijk zijn voor het kwaad natuurlijk gaat tegen zijn natuur in.
Oh ja?

1 Koningen 22:22 Statenvertaling (Importantia edition) (STV)
En de HEERE zeide tot hem: Waarmede? En hij zeide: Ik zal uitgaan, en een leugengeest zijn in den mond van al zijn profeten.

God zet satans in, God gebruikt een leugen. Hij kan zeker kwaad doen. En dat bevestigt hij meermaals:

Jesaja 45:
‘Ik ben de HEERE, en niemand anders.
Ik formeer het licht en schep de duisternis,
Ik maak vrede en schep het onheil;
Ik, de HEERE, doe al deze dingen.

In klaagliederen 3:38 en Amos 3:6 wordt iets soortgelijks vermeld.

Het is gewoon blasfemie om te bewerend dat er iets is of bestaat wat niet van God afkomstig is.
  zondag 5 oktober 2025 @ 16:35:56 #142
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_218945717
quote:
En de slang was de duivel
Die alleen Gods wil kon uitvoeren zoals we uitvoerig lezen in het boek Job.

Conclusie: de zondeval MOEST gebeuren.
pi_218945885
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 16:35 schreef hoatzin het volgende:

[..]
Die alleen Gods wil kon uitvoeren zoals we uitvoerig lezen in het boek Job.

Conclusie: de zondeval MOEST gebeuren.
1Pe 1:20 KJV [Jesus] Who verily was foreordained before the foundation of the world, but was manifest in these last times for you,
pi_218947471
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 16:31 schreef hoatzin het volgende:

[..]
Oh ja?

1 Koningen 22:22 Statenvertaling (Importantia edition) (STV)
En de HEERE zeide tot hem: Waarmede? En hij zeide: Ik zal uitgaan, en een leugengeest zijn in den mond van al zijn profeten.

God zet satans in, God gebruikt een leugen. Hij kan zeker kwaad doen. En dat bevestigt hij meermaals:

Jesaja 45:
‘Ik ben de HEERE, en niemand anders.
Ik formeer het licht en schep de duisternis,
Ik maak vrede en schep het onheil;
Ik, de HEERE, doe al deze dingen.

In klaagliederen 3:38 en Amos 3:6 wordt iets soortgelijks vermeld.

Het is gewoon blasfemie om te bewerend dat er iets is of bestaat wat niet van God afkomstig is.
Nee God gebruikt het kwaad, want zelf kan hij het niet doen dus de duivel moet dat doen om ons te straffen zodat God niet het kwade zelf doet. En jullie komen altijd met dat vers aanzetten en wordt je ook zo moe van. En nutteloos want jullie blijven maar met dingen komen waarvan je denkt dat je het snapt. Maar met duisternis en onheil bedoelt God beproevingen of tegenspoed zoals in het boek Job inderdaad. Maar dat maakt God zelf niet slecht, want is nodig om mensen weer op zijn pad te brengen of te testen en is niks mee hoor. Want uiteindelijk zijn wij evil in Gods ogen en is ook zo.

De engelen waren perfect en ook wij waren perfect in het begin en we zijn zelf fout gegaan doordat God ons heeft getest en dat mag Hij. En ook jij hebt de keuze om zonden te gegaan of niet maar omdat de mens zo slap is en niet zonder zonde kan leven moest God dat zelf doen. Zodat een ieder gered kan worden en alsnog naar de hemel kan. Dus zie het probleem niet behalve dat je God niet kan uitstaan. Maar God kan zelf niet zondigen en is perfect dus ook Jezus kon niet zondigen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Doedelzak77 op 05-10-2025 20:17:31 ]
  zondag 5 oktober 2025 @ 22:08:39 #145
545 dop
pi_218948300
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 20:08 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]
Nee God gebruikt het kwaad, want zelf kan hij het niet doen dus de duivel moet dat doen om ons te straffen zodat God niet het kwade zelf doet. En jullie komen altijd met dat vers aanzetten en wordt je ook zo moe van. En nutteloos want jullie blijven maar met dingen komen waarvan je denkt dat je het snapt.
de enige die hier doet als of hij alles snapt ben jij
quote:
Maar met duisternis en onheil bedoelt God beproevingen of tegenspoed zoals in het boek Job inderdaad. Maar dat maakt God zelf niet slecht, want is nodig om mensen weer op zijn pad te brengen of te testen
er valt weinig te testen als je alles vooraf al weet
quote:
en is niks mee hoor. Want uiteindelijk zijn wij evil in Gods ogen en is ook zo.
inclusief jij zelf, wie kom je hier de les lezen dan?
quote:
De engelen waren perfect en ook wij waren perfect in het begin en we zijn zelf fout gegaan doordat God ons heeft getest en dat mag Hij.
wie bepaalt wat God mag, wat is dat voor onzin
quote:
En ook jij hebt de keuze om zonden te gegaan of niet maar omdat de mens zo slap is en niet zonder zonde kan leven moest God dat zelf doen.
God heeft het hele zooitje zelf gemaakt, dat is geen kwestie van moeten, ook god heeft vrije wil
quote:
Zodat een ieder gered kan worden en alsnog naar de hemel kan. Dus zie het probleem niet behalve dat je God niet kan uitstaan. Maar God kan zelf niet zondigen en is perfect dus ook Jezus kon niet zondigen.
mooi verhaal, klinkt bekend.
Het is allemaal fout gegaan en nu moet iemand de schuld krijgen.
De zonde val is een verzinsel van god.
Het is het is een infantiele en liefdeloze manier om macht te houden over de ander.

[ Bericht 0% gewijzigd door dop op 05-10-2025 22:15:40 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_218948630
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2025 22:08 schreef dop het volgende:

[..]
de enige die hier doet als of hij alles snapt ben jij
[..]
er valt weinig te testen als je alles vooraf al weet
[..]
inclusief jij zelf, wie kom je hier de les lezen dan?
[..]
wie bepaalt wat God mag, wat is dat voor onzin
[..]
God heeft het hele zooitje zelf gemaakt, dat is geen kwestie van moeten, ook god heeft vrije wil
[..]
mooi verhaal, klinkt bekend.
Het is allemaal fout gegaan en nu moet iemand de schuld krijgen.
De zonde val is een verzinsel van god.
Het is het is een infantiele en liefdeloze manier om macht te houden over de ander.

Ik doe heel veel bijbel studie en hou van zijn woord en jullie niet en dat het grootste verschil. En laat keer op keer zien dat jullie ongelijk hebben maar willen jullie niet zien of kan je niet hebben. En echt de geest van de boze helaas. Maar sommige ongelovige snotneuzen hier waaronder jij snappen het totaal niet, want je gelooft niet eens in God en alleen maar commentaar op de God die alles gemaakt heeft. En heel gevaarlijk want ooit sta je voor hem. En ik weet ook lang niet alles hoor dus hoog van mezelf denk ik absoluut niet. Maar sommige hier zijn te erg voor woorden. God is Heilig en weet niet of je weet wat dat inhoudt dat betekent dat God afgezonderd, apart en volmaakt is, los van de schepping en vrij van zonde en onreinheid.

Openbaring 4:8 En de vier dieren hadden elkeen voor zichzelven zes vleugelen rondom, en waren van binnen vol ogen; en hebben geen rust dag en nacht, zeggende: Heilig, heilig, heilig is de Heere God, de Almachtige, Die was, en Die is, en Die komen zal.

[ Bericht 0% gewijzigd door Doedelzak77 op 05-10-2025 23:15:34 ]
pi_218948833
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 23:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
strekking
Van deze video bedoel je waarom kijk je hem niet gewoon dan..? Erg boeiend hoor en gaat over de Heiligheid van God. En dat iedereen het wel erg vind om te zondigen als het hunzelf schaadt of familie maar dat God ze niets doet. En over dat het christelijke leven niet makkelijk is en zo lijkt. En welke teksten bedoel je..?
pi_218948863
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 00:28 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]
Van deze video bedoel je waarom kijk je hem niet gewoon dan..? Erg boeiend hoor en gaat over de Heiligheid van God. En dat iedereen het wel erg vind om te zondigen als het hunzelf schaadt of familie maar dat God ze niets doet. En over dat het christelijke leven niet makkelijk is en zo lijkt. En welke teksten bedoel je..?
Ik kijk hem niet 'gewoon' omdat mijn tijd kostbaar is. Dus als je er een discussie op gang mee wilt brengen, is het handiger als je de strekking ervan plaatst en de teksten die we kunnen bespreken. Het topic heet immers bijbelstudie...
pi_218948884
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 00:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik kijk hem niet 'gewoon' omdat mijn tijd kostbaar is. Dus als je er een discussie op gang mee wilt brengen, is het handiger als je de strekking ervan plaatst en de teksten die we kunnen bespreken. Het topic heet immers bijbelstudie...
Eens. En deze week zal ik wat dieper ingaan op het boek Habakuk. Dan zijn we al samen bezig met bijbelstudie. Slaap ze allemaal, morgen nieuwe week, nieuwe kansen.
  maandag 6 oktober 2025 @ 05:53:58 #150
545 dop
pi_218949164
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 23:07 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]
Ik doe heel veel bijbel studie en hou van zijn woord en jullie niet en dat het grootste verschil. En laat keer op keer zien dat jullie ongelijk hebben maar willen jullie niet zien of kan je niet hebben.
het lukt je niet om simpele concepten uit te leggen, je komt niet verder dan God heeft altijd gelijk, en de bijbel is foutloos. Er is geen studie voor nodig om dat op te houden, als je verder niets kunt uitleggen
quote:
En echt de geest van de boze helaas. Maar sommige ongelovige snotneuzen hier waaronder jij snappen het totaal niet, want je gelooft niet eens in God en alleen maar commentaar op de God die alles gemaakt heeft. En heel gevaarlijk want ooit sta je voor hem.
dus god heeft onze vrije wil gegeven om het niet te mogen gebruiken, zodat hij ons kan straffen als we het wel doen?
quote:
En ik weet ook lang niet alles hoor dus hoog van mezelf denk ik absoluut niet. Maar sommige hier zijn te erg voor woorden. God is Heilig en weet niet of je weet wat dat inhoudt dat betekent dat God afgezonderd, apart en volmaakt is, los van de schepping en vrij van zonde en onreinheid.
als je een ander een andere set regels geeft als jezelf, dan heb je altijd gelijk, in je eigen wereld
quote:
Openbaring 4:8 En de vier dieren hadden elkeen voor zichzelven zes vleugelen rondom, en waren van binnen vol ogen; en hebben geen rust dag en nacht, zeggende: Heilig, heilig, heilig is de Heere God, de Almachtige, Die was, en Die is, en Die komen zal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')