abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218754397
quote:
Schoof ziet polarisatie groeien en vraagt zich af: 'Kunnen we wel zo verder?'

De polarisatie in Nederland is een zorg van het demissionaire kabinet. De ministerraad heeft daar vandaag over gesproken, zei premier Schoof op zijn persconferentie. "Je kunt niet tolerant zijn tegenover intolerantie", zegt hij over de conclusies uit dat gesprek. "De intolerantie neemt alleen maar toe. We moeten de dialoog blijven voeren, maar ook zeggen dat geweld nooit vergoelijkt kan worden."

Op de vraag wat hij ervan vindt dat ook mensen in Nederland de moord op de invloedrijke politieke activist Charlie Kirk zelfs toejuichen, zegt Schoof: "Niemand verdient het om vermoord te worden, en zeker niet om politieke opvattingen. Het is bijna overbodig om dit te moeten zeggen. De democratie in Nederland, in het Westen, in Amerika, staat en leeft bij de vrijheid van meningsuiting."

Ook in Nederland worden politici ernstig bedreigd om wat zij vinden. De bedreigingen komen van diverse kanten: dierenactivisten, jihadisten, radicale groepen met extreemlinkse of -rechtse denkbeelden, de georganiseerde misdaad en geradicaliseerde of verwarde individuen.

Te triest voor woorden
In de verkiezingscampagne richting 29 oktober neemt de spanning extra toe. De beveiliging van politici, en die van journalisten, advocaten, kunstenaars en anderen is een verantwoordelijkheid van de overheid, zegt Schoof. "We zetten daar zwaar op in. Het is te triest voor woorden, maar het moet."

Politici gaan allemaal anders om met het openbaar maken van de bedreigingen aan hun adres. BBB-lijsttrekker Van der Plas is er deels open over. "Het wordt wel wat spannender de laatste tijd", zei zij bij omroep WNL. Een dierenrechtenactivist dreigde onlangs het partijkantoor in brand te steken. De man werd opgepakt.

Voor Van der Plas is dit niet het enige voorval. "Vorige week heb ik weer een ernstige doodsbedreiging gehad. Niet even via de mail of via Twitter, maar een handgeschreven brief. Daar wordt echt moeite voor gedaan. In een envelop gestopt, postzegel erop. Dan moet je wel goed gaan opletten waar je wel en niet bent."

"Het geeft iets aan", aldus Schoof. "Dat we elkaar eens goed in de ogen moeten kijken, en dan bedoel ik iedereen in dit land: kan dit zo verder? We polariseren zo in dit land, we zitten zo in de lijnen van goed en kwaad in plaats van de dialoog. Maar nee, we grijpen naar geweld, naar polarisatie, naar uitsluiting."

Met een alarmknop rondlopen
Ook van politici die er geen ruchtbaarheid aan willen geven, "omdat dat alleen maar tot meer last leidt", is bekend dat zij op de een of andere manier beveiligd door het leven gaan. Zo zijn er politici die met een soort alarmknop rondlopen, te vergelijken met wat ouderen in bepaalde gevallen krijgen. Drukken ze op de knop, dan komt er zo snel mogelijk hulp van de politie. Bij openbare gelegenheden gaan standaard politiemensen mee.

Schoof heeft daar in zijn vorige carrière bij de veiligheidsdienst AIVD en als Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) veel mee te maken gehad. Zijn advies was en is om nooit specifiek mededelingen te doen over de beveiliging. "Dan wordt het gevaarlijk." Maar hij kan zich voorstellen dat politici wel af en toe zeggen waar ze mee te maken hebben. "Zodat het besproken wordt. Omdat het een signaalfunctie heeft."

Het geldt voor politici van alle partijen, van GroenLinks-PvdA tot VVD tot PVV. Beveiliging is een vast onderdeel van hun politieke bestaan geworden. Zelfs op het verkiezingscongres van de VVD werden lijsttrekker Yesilgöz en andere kandidaten op de kieslijst bijgestaan door beveiligers. Zoals Kamerlid Ellian, van wie bekend is dat hij vanwege zijn strijd tegen de georganiseerde criminaliteit wordt bedreigd.

Oud-minister van Buitenlandse Zaken Veldkamp kreeg onder meer te maken met posters van Oxfam Novib waarop hij met een foto van zijn gezicht persoonlijk verantwoordelijk werd gehouden voor het kabinetsbeleid over Gaza. Naast deze openbare kritiek op zijn beleid kreeg Veldkamp te maken met stelselmatige, persoonlijke bedreigingen, vertellen bronnen aan de NOS.

Hij liet in debatten en daarbuiten blijken zich deze beschuldiging aan te trekken. De bezorgdheid hierover is ook in de ministerraad besproken, nog vlak voordat Veldkamp opstapte.

Het hoort er helemaal niet bij
Het aantal bedreigingen richting politici is groter dan tien jaar geleden. PVV-leider Wilders ontvangt er veel uit de islamistische hoek. Hij doet daar in de meeste gevallen aangifte van, maar het zijn er veel.

"Je hebt de neiging om te zeggen 'het hoort erbij', maar het hoort er helemaal niet bij", zegt Van der Plas. "Die bedreigingen komen van mensen die het niet met mij eens zijn. Voor een enkeling, we zien dat bij Charlie Kirk, betekent het gewoon dat je doodgeschoten wordt."

Schoof benadrukt dat tussen openbare uitingen van kritiek op politiek beleid en serieuze bedreigingen geen direct verband kan worden gelegd. De vrijheid van meningsuiting moet ondanks dreigementen juist overeind blijven. "De samenleving en de Tweede Kamer zijn een spiegel van elkaar. Ik denk dat we allemaal moeten luisteren naar elkaar en moeten bedenken hoe we het debat moeten voeren."
https://nos.nl/artikel/25(...)nen-we-wel-zo-verder

Kortom: waar zijn we helemaal mee bezig?
pi_218754421
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 21:39 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Hoezo 'we'? Dat wordt toch voornamelijk gestuurd door de politiek?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 12 september 2025 @ 21:42:35 #3
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_218754432
Interessant dat hij dat zegt.
pi_218754457
En toch was hij wel enthousiast om minister-president van het kabinet Wilders te worden. Een blinde ziet nog dat diegene ongeveer koning polarisatie is.
  vrijdag 12 september 2025 @ 21:45:10 #5
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218754462
De wereld gaat gewoon langzaamaan naar de klote. Geen houden aan.
Mensen worden beesten.
pi_218754484
Ik vraag me wel af wat mensen bezielt om online en offline doodsbedreigingen te uiten.
Resistance is futile.
pi_218754497
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 21:41 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Blijkbaar leidt de huidige situatie in de maatschappij tot een hoge mate van polarisatie, ook in Nederland. Misschien moeten we allemaal even kijken of we eraan bijdragen. Zo niet, dan zijn wij in ieder geval lekker bezig.

Een democratie werkt bij een energieke discussie, maar niet bij geweld of apathie.
pi_218754523
Premier Schoof heeft gelijk dat de verharding en polarisatie, zowel in samenleving als politiek, een verontrustende en ongezonde ontwikkeling is.

Ik pleit ervoor om na de verkiezingen bij het bijeenkomen van de nieuwe Tweede Kamer dit nummer in te zetten en iedereen mee te laten zingen. :P

Bekijk deze YouTube-video
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_218754547
maar ook zeggen dat geweld nooit vergoelijkt kan worden.

Ondertussen wel dagelijks wapens naar Oekraïne sturen
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_218754642
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 21:44 schreef Friggles het volgende:
En toch was hij wel enthousiast om minister-president van het kabinet Wilders te worden. Een blinde ziet nog dat diegene ongeveer koning polarisatie is.
Wat... samen met een Jetten of Timmermans?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218754656
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 21:39 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Tja, hij is er toch echt zelf medeverantwoordelijk voor…
pi_218754669
twitter

Begin maar eens met de polariserende fakenewsmachine die de nos heet

twitter

[ Bericht 31% gewijzigd door SOG op 12-09-2025 22:10:11 ]
pi_218754720
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 21:48 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Blijkbaar leidt de huidige situatie in de maatschappij tot een hoge mate van polarisatie, ook in Nederland. Misschien moeten we allemaal even kijken of we eraan bijdragen. Zo niet, dan zijn wij in ieder geval lekker bezig.

Een democratie werkt bij een energieke discussie, maar niet bij geweld of apathie.
Dat was waar Kirk voor pleitte inderdaad.

Betekent overigens niet dat ik het met al zijn uitspraken eens ben hoor. Daarvoor ken ik de beste man niet goed genoeg
pi_218754790
Dan moet schoof Twitter en Facebook even bellen, en eisen dat ze algoritmes uitzetten. Al die links en rechtsgekkies daar zitten namelijk in een enorme echokamer waar ze iedere dag weer hetzelfde voorgeschoteld krijgen.
pi_218754808
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:06 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Dat was waar Kirk voor pleitte inderdaad.

Betekent overigens niet dat ik het met al zijn uitspraken eens ben hoor. Daarvoor ken ik de beste man niet goed genoeg
Ik heb eigenlijk geen idee van deze man en wat hij precies vond. Ik was niet zijn doelgroep.

Maar, ik zie een verschil tussen: een aanval op het systeem of een inhoudelijk verschil.

Een inhoudelijk verschil is gezond. Je kan niet verwachten dat partijen van SGP, PVV, VVD tot Denk, PvdD tot GL/PvdA allemaal hetzelfde vinden. Dan heb je geen democratie meer. Het is heel gezond dat die partijen allemaal anders over iets denken. Dus verschillen tussen de partijen moet toegejuicht worden.

Het wordt alleen gevaarlijk als een partij of partijen het systeem zelf aanvallen. Het alternatief voor een democratie is autocratie, en dan heb je dus niets meer te zeggen. Dat lijkt mij onacceptabel.
pi_218754829
Minister-president Schoof heeft groot gelijk. Maatschappelijke discussies hebben in Nederland al gauw een morele insteek, waarbij wordt gekeken, wie is er goed en wie is er fout. Ben je solidair of kijk je weg? Er is geen middenweg meer. De media werken daar ook aan mee, want me vooral van NRC tegenvalt.

Zelf sta ik ergens in het midden, wat me op LinkedIn niet altijd in dank wordt afgenomen. Maar ik kan tenminste nog genieten van het leven, ben niet fulltime met de wereldproblematiek bezig.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_218754864
Schoof moet zijn hypocriete muil houden.
pi_218754882
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 21:45 schreef Mubassie het volgende:
De wereld gaat gewoon langzaamaan naar de klote. Geen houden aan.
Mensen worden beesten.
Is dat niet een soort omgekeerde evolutie? Back to the roots?
pi_218754892
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 21:41 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
ik denk als mensen iets minder vaak zich druk maken om wat er in de media wordt geroepen, en wat vaker contact maken met de medemensen in de buurt en in hun eigen sociale kring het allemaal nog wel wat meevalt met de polarisatie
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
pi_218754898
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat... samen met een Jetten of Timmermans?
En vlak Halsema ook niet uit.
-
pi_218754910
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:01 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Samen met de woke maffia? Klopt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 12 september 2025 @ 22:30:31 #22
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218754924
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:13 schreef havanagila het volgende:
Dan moet schoof Twitter en Facebook even bellen, en eisen dat ze algoritmes uitzetten. Al die links en rechtsgekkies daar zitten namelijk in een enorme echokamer waar ze iedere dag weer hetzelfde voorgeschoteld krijgen.
social media en onze technologie zorgt voor WO III en niet een of andere totalitaire dictator. Wie had dat ooit gedacht :P
pi_218754925
Vooral opmerkelijk hoe het links-progressief woke-fascisme salonfähig is geworden - juist op de universiteiten, en dan met name de sociaal-maatschappelijke studies.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_218754935
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:30 schreef De_Pel het volgende:
Vooral opmerkelijk hoe het links-progressief woke-fascisme salonfähig is geworden - juist op de universiteiten, en dan met name de sociaal-maatschappelijke studies.
echt he...

zo knieschijfuitslagproducerend om al die UvA kneusjes te zien stamelen dat het eigenlijk wel akkoord is om kapot geschoten te worden als je een verkeerde mening hebt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218754965
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:01 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Gelul, Schoof heeft hooguit een ministeriële verantwoordelijkheid. En dan gaat die nog niet verder terug dan juli 2024.

De uitvinders van de polarisatie zijn Melkert en van Dam, beide PvdA, die Pim Fortuyn te lijf gingen en daarmee de weg vrij maakten voor de eerste nederlandse politieke moord in deze eeuw.
-
pi_218754988
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
echt he...

zo knieschijfuitslagproducerend om al die UvA kneusjes te zien stamelen dat het eigenlijk wel akkoord is om kapot geschoten te worden als je een verkeerde mening hebt.
Niet eens stamelen. En ook niet een enkeling in een achterkamertje he. Gewoon en masse, met je kop in de massamedia of met naam en toenaam openlijk op internet. Als zelfs zo'n ethiekdocent of hoogleraar sociale geografie het openlijk viert, waar zijn we dan in godsvredesnaam mee bezig met z'n allen.

Zo'n kerel moet per direct uit functie worden gezet en zou nergens meer een dergelijke positie mogen bekleden. Ondertussen zal je zien dat deze beste man vrijheid van meningsuiting voor Pakistaanse en Saudische haatpredikers essentieel vindt voor de grondwaarden van de democatie.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_218755030
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 21:48 schreef Jojoke het volgende:
Misschien moeten we allemaal even kijken of we eraan bijdragen.
De politiek geeft wat dat betreft niet bepaald het goede voorbeeld. Goed voorbeeld doet goed volgen. Dat geldt blijkbaar ook voor slecht voorbeeld.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_218755044
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:36 schreef quo_ het volgende:

[..]
Gelul, Schoof heeft hooguit een ministeriële verantwoordelijkheid. En dan gaat die nog niet verder terug dan juli 2024.
Hij heeft er zelf voor gekozen een polariserend kabinet met uiterst rechts mogelijk te maken.
  vrijdag 12 september 2025 @ 23:05:21 #29
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218755092
Man die namens Nederland treurt om de dood van een racistische debiel vindt dat er wel veel polarisatie is.
pi_218755157
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:26 schreef Abrikozentaart het volgende:

[..]
ik denk als mensen iets minder vaak zich druk maken om wat er in de media wordt geroepen, en wat vaker contact maken met de medemensen in de buurt en in hun eigen sociale kring het allemaal nog wel wat meevalt met de polarisatie
Dat zou je denken ja. De wens is de vader van de gedachte
pi_218755214
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 23:19 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Dat zou je denken ja. De wens is de vader van de gedachte
ik denk toch echt dat 80-85% van de mensen zo in de samenleving staat. Ik zie het genoeg langs de amateur sportvelden waar ik kom.
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
  vrijdag 12 september 2025 @ 23:38:18 #32
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_218755222
Niet tolerant naar intolerantie? Werd dat maar gezegd voordat we tientallen jaren tolerant waren naar de intolerantie van de islam. Helaas zijn we al te ver om daar nog wat aan te kunnen doen. Jodenhaat, homohaat, Nederlanderhaat, die intolerantie hebben we getolereerd.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_218756389
De ironie van de posts in dit topic.
pi_218756455
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 23:05 schreef VoMy het volgende:
Man die namens Nederland treurt om de dood van een racistische debiel vindt dat er wel veel polarisatie is.
Misschien moet je de speech van Bernie Sanders eens beluisteren.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 13 september 2025 @ 08:48:01 #35
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218756502
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:36 schreef quo_ het volgende:

[..]

De uitvinders van de polarisatie zijn Melkert en van Dam, beide PvdA, die Pim Fortuyn te lijf gingen en daarmee de weg vrij maakten voor de eerste nederlandse politieke moord in deze eeuw.
Bekijk deze YouTube-video

"slachtoffer Pim"
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218756532
We zijn in Nederland al zo ver dat we met een arrestatieteam het huis van een Cartoonist binnen vallen, maar wanneer een loverboy een minderjarige een AZC binnen brengt ze niets kunnen doen vanwege privacy. Of wat te denken van de NTSC die een uitgeverij bespioneert omdat ze boeken publiceren die de overheid niet welgevallig zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218756551
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:53 schreef raptorix het volgende:
We zijn in Nederland al zo ver dat we met een arrestatieteam het huis van een Cartoonist binnen vallen, maar wanneer een loverboy een minderjarige een AZC binnen brengt ze niets kunnen doen vanwege privacy. Of wat te denken van de NTSC die een uitgeverij bespioneert omdat ze boeken publiceren die de overheid niet welgevallig zijn.
Schoof zat jarenlang in de top van de veiligheidsdiensten en justitie en stond er om bekend de randjes van de wet op te willen zoeken.
Dus ook vanuit die rol is gemiep over polarisatie van zijn kant een tikje hypocriet…
pi_218756565
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:56 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Schoof zat jarenlang in de top van de veiligheidsdiensten en justitie en stond er om bekend de randjes van de wet op te willen zoeken.
Dus ook vanuit die rol is gemiep over polarisatie van zijn kant een tikje hypocriet…
Over polariseren en de NTSC heb ik nog een ontdekking gedaan, ik zal niet in details treden, maar het was een honeypot voor extreem rechts waarbij slachtoffers in gevaar zijn gebracht.
pi_218756587
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:57 schreef raptorix het volgende:

[..]
Over polariseren en de NTSC heb ik nog een ontdekking gedaan, ik zal niet in details treden, maar het was een honeypot voor extreem rechts waarbij slachtoffers in gevaar zijn gebracht.
Die club is zelfs zo geheim dat ik de afkorting niet gegoogled krijg :+.
pi_218756598
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:00 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Bewust gedaan, zodat ze me niet Googlen ;)
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:03:40 #41
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_218756599
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
echt he...

Grappig dat je nu zelf ook meedoet aan dat polariseren. _O-

Op de UvA zitten 44.000 studenten en je snapt
zelf ook dat dit soort filmpjes gemaakt worden voor ophef. Je had ook duizenden kunnen vragen voor de camera die het wel vreselijk vonden.
pi_218757059
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:00 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nee? NTSC staat voor National Television Standard Commission. Dat is het kleurenformaat uit het analoge televisietijdperk in de America's. Wij in Europa hebben/hadden PAL (Phase Alternating Line) en in Frankrijk SECAM (Sequentièl En Coleur A Memoire). NTSC staat ook wel voor Never The Same Colour ivm kleurenafwijking als gevolg van invloed van kabellengte. Dat kon dan gecompenseerd worden met het knopje hue. Deze kleurcoderingen waren ingevoerd om de premières wereldwijd te reguleren zoals bij DVD de landcode.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_218757332
Als je kijkt in de historie zie je dat de media altijd een zeer kwalijke rol speelt.

De verslaggeving van het NOS journaal, NPO radio 1, de grote kranten en wat BN’ers roepen is uiterst eenzijdig, misleidend en hier en daar ophitsend. Pure laster en demonisering campagnes zijn ze ook niet vies van.

Daarmee is de media een oorzaak van polarisatie.

Dat moet benoemd worden, onderzocht en iets aan gedaan worden. En dat mag ook, want als blijkt dat de NPO helemaal niet aan de journalistieke code voldoet, kan je de vergunning intrekken. Vrije pers is prima, maar er zijn wel degelijk regels.
pi_218757335
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 23:05 schreef VoMy het volgende:
Onderbouw dit eens.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 13 september 2025 @ 10:27:18 #45
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218757396
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 21:52 schreef halfway het volgende:
maar ook zeggen dat geweld nooit vergoelijkt kan worden.

Ondertussen wel dagelijks wapens naar Oekraïne sturen
?
Dat is een beetje appels met peren vergelijken.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218757507
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:23 schreef Homey het volgende:
Als je kijkt in de historie zie je dat de media altijd een zeer kwalijke rol speelt.

De verslaggeving van het NOS journaal, NPO radio 1, de grote kranten en wat BN’ers roepen is uiterst eenzijdig, misleidend en hier en daar ophitsend. Pure laster en demonisering campagnes zijn ze ook niet vies van.

Daarmee is de media een oorzaak van polarisatie.

Dat moet benoemd worden, onderzocht en iets aan gedaan worden. En dat mag ook, want als blijkt dat de NPO helemaal niet aan de journalistieke code voldoet, kan je de vergunning intrekken. Vrije pers is prima, maar er zijn wel degelijk regels.
Dit soort laster richting dergelijke gematigde serieuze media zou je wel iets beter mogen onderbouwen.
pi_218757549
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:24 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Onderbouw dit eens.
Het treuren namens Nederland? Dat deed hij gewoon via zijn officiële kanalen.
pi_218757723
Hoe groot zou de polarisatie geweest zijn als het diversiteitsproject nooit van de grond was gekomen?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_218757792
Journaal in makkelijk Nederlands, de universiteit in makkelijk Engels, alle ruimte voor achterlijke woestijncultuur, misschien moeten we eens ophouden met kruipen voor de domheid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_218757833
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:26 schreef Abrikozentaart het volgende:

[..]
Voor de meeste medemensen is slechts de auto en/of motor en infrastructuur belangrijk. De polarisatie valt dus niet mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')