abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 september 2025 @ 19:31:52 #1
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218753130

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 12 september 2025 @ 19:38:50 #2
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218753212
Ik ga er altijd vanuit dat iedereen tegen fascisme is en dat er maar een klein groepje daar echt van geniet. Maar ik lees veel 'hij was tegen fascisme, dus hij moet wel links zijn'. Vandaar de TT.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_218753236
Politieke moorden in de VS sinds 1975

Bron is het economisch (ultra-)rechtse en door Koch gefinancierde en opgerichte Cato

https://www.cato.org/blog(...)e-rare-united-states
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 12 september 2025 @ 19:47:36 #4
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218753302
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 19:42 schreef Klopkoek het volgende:
Politieke moorden in de VS sinds 1975

[ afbeelding ]

Bron is het economisch (ultra-)rechtse en door Koch gefinancierde en opgerichte Cato

https://www.cato.org/blog(...)e-rare-united-states
Zo te zien heeft Links nog een inhaalslagje te maken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218753337
De president, dames en heren.

Trump: 'Couldn't Care Less' About Bringing Country Together

Classy as always.

Ander artikel:
https://www.thedailybeast(...)rant-on-fox-friends/

Ondertussen laten Biden, Obama en Clinton zien hoe het wel moet, zoals het hoort. Evenals mensen als Colbert, Kimmel en Meyers, die toch bijna dagelijks zitten te foeteren op rechts.

[ Bericht 19% gewijzigd door Salina op 12-09-2025 20:01:46 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  vrijdag 12 september 2025 @ 20:26:09 #6
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218753707
twitter

Oeps ofzo
pi_218753721
Maar dat wil rechts toch? Een "oorlog"? Helemaal niks verbindends?

De foto's van een verdachte waren bekend, maar debiel rechts begon al meteen met HBCU's te bedreigen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_218753902
Verkeerde topic edit
pi_218753967
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 september 2025 19:47 schreef Perrin het volgende:

[..]
Zo te zien heeft Links nog een inhaalslagje te maken.
Ik zou het niet aanbevelen.

Het doodschieten van een ongewapende medemens is per definitie diep verachtelijk.
Of dader of slachtoffer nu links of rechts angehaucht zijn, doet helemaal niet ter zake.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_218754087
Een held? Absoluut niet.

Maar mis ik iets aan een matig debater met ranzige ideeën als Kirk? Ook niet.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  vrijdag 12 september 2025 @ 21:06:03 #11
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218754171
Bekijk deze YouTube-video

Ga gewoon dit filmpje kijken en als je dan niet tot de conclusie kan komen dat Charlie Kirk een volslagen idioot was dan moet jezelf laten nakijken.

vrijdag 12 september 2025 @ 21:14:18 #13
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218754179
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 21:13 schreef SurpriseGirl het volgende:

Ga gewoon dit filmpje kijken en als je dan niet tot de conclusie kan komen dat Charlie Kirk een volslagen idioot was dan moet jezelf laten nakijken.

En dan moet hij dood?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 12 september 2025 @ 21:14:39 #14
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218754180
quote:

Ook 'volslagen idioten' vermoord je niet.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_218754182
quote:

De 'volslagen idioot' was ongewapend en werd door een nog veel volslagener idioot om hals gebracht. Bewust. In koelen bloede. Dat is moord. Zelfs in de VS is dat strafbaar.
pi_218754190
Oh, ik zie dat er bijdragen worden weggehaald.

Laat maar zitten verder.

Het woord is weer aan volslagen verstandige mensen. ;)
  vrijdag 12 september 2025 @ 21:22:30 #17
500783 Hawk234
Groene Dictator
pi_218754237
Het zal nog wel even doorgaan met nieuws.. nu bekend wordt dat de dader extreem rechts is.
  vrijdag 12 september 2025 @ 21:25:21 #18
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218754257
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 21:22 schreef Hawk234 het volgende:
Het zal nog wel even doorgaan met nieuws.. nu bekend wordt dat de dader extreem rechts is.
Bron?
Zover ik weet is er dat helemaal niet 'bekend'. Noch dat hij extreem links is. Of wat dan ook.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_218754262
quote:
Cox relayed the account of a family member, who said that during a family dinner prior to the shooting, Robinson had mentioned that Kirk was coming to Utah Valley University.

"They talked about why they didn’t like him and the viewpoints that he had,” the governor said, adding that the suspect said that "Kirk was full of hate and spreading hate."
people.com
Ik kende tot gisteren Kirk niet, Maar ik zag een clip vandaag van hem ... en inderdaad... de man " was full of hate and spreading hate."
Vind Trump prachtig. Hij is al jaren bezig linkse mensen te haten, te beschuldigen, te demoniseren.
Idd Kirk en Trump... dienaren van de haat en egocentrisme
pi_218754301
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 21:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Bron?
Zover ik weet is er dat helemaal niet 'bekend'. Noch dat hij extreem links is. Of wat dan ook.
Bekend niet inderdaad voor zover ik kan zien. Informatie (er vanuit gaande dat het dit keer wel klopt) lijkt daar tot nu toe meer op te wijzen dan links/antifa etc, maar wie weet wat er daadwerkelijk klopt. Patel als FBI director heeft al eerder zaken 'verknald' tenslotte.
pi_218754325
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 21:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
people.com
Ik kende tot gisteren Kirk niet, Maar ik zag een clip vandaag van hem ... en inderdaad... de man " was full of hate and spreading hate."
Vind Trump prachtig. Hij is al jaren bezig linkse mensen te haten, te beschuldigen, te demoniseren.
Moet je voorstellen als nu een links figuur met een naamsbekendheid als Kirk stelt dat een "patriot" maar bail moet betalen voor de schutter of iets dergelijks.
pi_218754330
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 21:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
people.com
Nee, het was een man met in mijn opinie buitengewoon onhoudbare theocratische ideeën.

Dat hele 'haat-verhaal' doet het vooral goed bij mensen die zelf bol staan van haat en waarschijnlijk deze moord enorm toejuichen.

Het is kennelijk erg moeilijk om mensen aan te spreken op zaken die ze écht verkondigen - zoals bij Kirk, met wiens geestverwanten ik al jaren overhoop lig - en makkelijker om gewoon weer met het nazi-label te gaan stickeren.

Thomas Sowell en Candace Owen, Afro-Amerikanen, roepen hetzelfde als Kirk. Zijn dat ook nazi's? Nee, het zijn mensen die het frame van Goldwater-Republikanisme geloven, en DAAR moet je ze op aanpakken.

Polarisatie, erg he...?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218754361
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 21:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Bron?
Het is uitkijken op sociale media. Veel speculaties weer.
pi_218754405
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 20:26 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Oeps ofzo
Benieuwd wanneer hij postuum een medaille krijgt toegewezen.
pi_218754417
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 20:27 schreef OMG het volgende:
Maar dat wil rechts toch? Een "oorlog"? Helemaal niks verbindends?

De foto's van een verdachte waren bekend, maar debiel rechts begon al meteen met HBCU's te bedreigen.
Links in Amerika wil ook niet verbinden hoor, integendeel
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')