Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Zo te zien heeft Links nog een inhaalslagje te maken.quote:Op vrijdag 12 september 2025 19:42 schreef Klopkoek het volgende:
Politieke moorden in de VS sinds 1975
[ afbeelding ]
Bron is het economisch (ultra-)rechtse en door Koch gefinancierde en opgerichte Cato
https://www.cato.org/blog(...)e-rare-united-states
Ik zou het niet aanbevelen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 19:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zo te zien heeft Links nog een inhaalslagje te maken.
En dan moet hij dood?quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:13 schreef SurpriseGirl het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Ga gewoon dit filmpje kijken en als je dan niet tot de conclusie kan komen dat Charlie Kirk een volslagen idioot was dan moet jezelf laten nakijken.
Ook 'volslagen idioten' vermoord je niet.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:13 schreef SurpriseGirl het volgende:
Ga gewoon dit filmpje kijken en als je dan niet tot de conclusie kan komen dat Charlie Kirk een volslagen idioot was dan moet jezelf laten nakijken.
De 'volslagen idioot' was ongewapend en werd door een nog veel volslagener idioot om hals gebracht. Bewust. In koelen bloede. Dat is moord. Zelfs in de VS is dat strafbaar.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:13 schreef SurpriseGirl het volgende:
Bron?quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:22 schreef Hawk234 het volgende:
Het zal nog wel even doorgaan met nieuws.. nu bekend wordt dat de dader extreem rechts is.
people.comquote:Cox relayed the account of a family member, who said that during a family dinner prior to the shooting, Robinson had mentioned that Kirk was coming to Utah Valley University.
"They talked about why they didn’t like him and the viewpoints that he had,” the governor said, adding that the suspect said that "Kirk was full of hate and spreading hate."
Bekend niet inderdaad voor zover ik kan zien. Informatie (er vanuit gaande dat het dit keer wel klopt) lijkt daar tot nu toe meer op te wijzen dan links/antifa etc, maar wie weet wat er daadwerkelijk klopt. Patel als FBI director heeft al eerder zaken 'verknald' tenslotte.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bron?
Zover ik weet is er dat helemaal niet 'bekend'. Noch dat hij extreem links is. Of wat dan ook.
Moet je voorstellen als nu een links figuur met een naamsbekendheid als Kirk stelt dat een "patriot" maar bail moet betalen voor de schutter of iets dergelijks.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
people.com
Ik kende tot gisteren Kirk niet, Maar ik zag een clip vandaag van hem ... en inderdaad... de man " was full of hate and spreading hate."
Vind Trump prachtig. Hij is al jaren bezig linkse mensen te haten, te beschuldigen, te demoniseren.
Idd Kirk en Trump... dienaren van de haat en egocentrisme
Nee, het was een man met in mijn opinie buitengewoon onhoudbare theocratische ideeën.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
people.com
Ik kende tot gisteren Kirk niet, Maar ik zag een clip vandaag van hem ... en inderdaad... de man " was full of hate and spreading hate."
Vind Trump prachtig. Hij is al jaren bezig linkse mensen te haten, te beschuldigen, te demoniseren.
Idd Kirk en Trump... dienaren van de haat en egocentrisme
Het is uitkijken op sociale media. Veel speculaties weer.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bron?
Zover ik weet is er dat helemaal niet 'bekend'. Noch dat hij extreem links is. Of wat dan ook.
Links in Amerika wil ook niet verbinden hoor, integendeelquote:Op vrijdag 12 september 2025 20:27 schreef OMG het volgende:
Maar dat wil rechts toch? Een "oorlog"? Helemaal niks verbindends?
De foto's van een verdachte waren bekend, maar debiel rechts begon al meteen met HBCU's te bedreigen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |