Veel buiten, heerlijk! Hopelijk kan ze nog een regenhoes kopen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:14 schreef Mirp het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten op de vakantie content!
Dit! Het moment op zaterdag ochtend dat je ontdekt dat je iets mist en dus toch even naar de winkel moet 😭quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:10 schreef Donna het volgende:
[..]
Misschien druk bij de supermarkt? Ik kom er op zaterdag ook niet. Wat een ellende.
Er wordt druk gelegd op dit meisje. Wat een mooie hobby en uitlaatklep had kunnen zijn (tekenen) wordt door moeder meteen weer omgezet tot iets waarin gepresteerd moet worden met privélessen, dagelijks huiswerk enzovoorts. Hoe help je een mooie hobby om zeep? Bij alles moet gepresteerd worden. Moeder schreef dat meisje in de vakantie zich al enorm veel zorgen maakte hoe alles in haar schema georganiseerd moest worden. Dan gaat er toch echt iets mis.quote:Op vrijdag 12 september 2025 10:17 schreef Livaes het volgende:
Minnibelle verteld dat haar middelste dochter een VWO denkwijze heeft maar kader scoort op haar Cito. Ook zegt ze dat haar dochter veel meer heeft met creatieve vakken dan met 'leer'vakken en liever met haar handen bezig is. Dit samen klinkt toch juist als een perfect VMBO en later MBO kind? Waarom dan toch zo pushen dat ze minimaal Havo moet halen denk ik dan. Een blij en gelukkig kind die kan doen waar hij of zij blij van wordt is toch veel meer waard dan te kunnen zeggen 'mijn kind heeft het consevatorium gedaan'.
Maar echt! Ze doet net of hij een puber is die ongemotiveerd in z'n nest blijft liggen, maar het kind is 6!!quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:23 schreef Mirp het volgende:
Oooh ik wil Judith ZO graag eens door elkaar rammelen wbt B hè. Voedt die jongen gewoon op, geef hem normen en waarden mee, behandel hen als een kind van 6 ipv als volwassene. Daar heeft hij in zijn latere leeftijd veel meer baat bij dan met ‘hij kon zijn motivatie vandaag niet vinden’ en ‘ik dacht dat wat ze op vrijdag altijd als eerst doen in de klas wel genoeg motivatie was’. JIJ bent de moeder Judith, JIJ hoort je kind op tijd op school te krijgen.
Moeder kan alleen maar door HB bril kijken naar haar kinderen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 10:17 schreef Livaes het volgende:
Minnibelle verteld dat haar middelste dochter een VWO denkwijze heeft maar kader scoort op haar Cito. Ook zegt ze dat haar dochter veel meer heeft met creatieve vakken dan met 'leer'vakken en liever met haar handen bezig is. Dit samen klinkt toch juist als een perfect VMBO en later MBO kind? Waarom dan toch zo pushen dat ze minimaal Havo moet halen denk ik dan. Een blij en gelukkig kind die kan doen waar hij of zij blij van wordt is toch veel meer waard dan te kunnen zeggen 'mijn kind heeft het consevatorium gedaan'.
In groep 1 en 2 vond Judith op tijd komen totaal niet interessant. Je kunt het je kind niet kwalijk nemen als die denkwijze overneemt. Dit ligt echt bij haarzelf en niet bij B.quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:29 schreef Nieve het volgende:
[..]
Maar echt! Ze doet net of hij een puber is die ongemotiveerd in z'n nest blijft liggen, maar het kind is 6!!
Kind krijgt veel te veel verantwoordelijkheid voor zijn leeftijd, die hoor je als ouder nog te pakken voor dit soort dingen op die leeftijd. Hij mag best consequenties voelen van het te laat komen, maar de verantwoordelijkheid ligt nog altijd bij haar en niet bij B.
Die man van haar deed dus elke week de koelkast schoonmaken op zijn vrije dag. Terwijl madam 7 vrije dagen heeft.quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:08 schreef Mallorcameisje het volgende:
[..]
En ohhh die boodschappen in de kast en koelkast krijgen moet ze nu óók nog zelf doen 😭 Wat een drama elke keer die vrouw..
Gelukkig kan ze er zelf om lachen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:23 schreef Mirp het volgende:
Oooh ik wil Judith ZO graag eens door elkaar rammelen wbt B hè. Voedt die jongen gewoon op, geef hem normen en waarden mee, behandel hen als een kind van 6 ipv als volwassene. Daar heeft hij in zijn latere leeftijd veel meer baat bij dan met ‘hij kon zijn motivatie vandaag niet vinden’ en ‘ik dacht dat wat ze op vrijdag altijd als eerst doen in de klas wel genoeg motivatie was’. JIJ bent de moeder Judith, JIJ hoort je kind op tijd op school te krijgen.
Maar ze is "zoekende" naar een manier.... 🙈quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:23 schreef Mirp het volgende:
Ja, "zelfs" de juf ... Die arme juf moet haar klas onderbrengen en dan het telefoonnummer opzoeken en dan conform protocol bellen om te vragen of Bob nog komt... En dan krijgt ze Judith aan de telefoon die zegt "ja ik kreeg hem niet gemotiveerd"quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:38 schreef JaNeeDan het volgende:
[..]
Zelfs juf belde. Goh, gek hè? Geen afmelding, kwartier te laat. Dat is hoe het werkt. Als ik zonder contact te laat of niet op mijn werk verschijn wordt er ook gebeld.
Pff ja koekoek. Mijn kleuter zou echt een loopje met me nemen als ik zo met haar om zou gaan, en dat zou dan helemaal mijn schuld zijn. Maar onze Juud ziet dit duidelijk anders.quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:43 schreef AccurateAllegiance het volgende:
[..]
Maar ze is "zoekende" naar een manier.... 🙈
Denk dat school ook met handen in het haar zit aangezien Judith totaal niet onder de indruk is van een belletje en als ze leerplicht in zouden schakelen zal ze het alleen maar onzin vinden...quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:38 schreef JaNeeDan het volgende:
[..]
Gelukkig kan ze er zelf om lachen.
Misschien moet ze eens stoppen met zoeken naar hoe ze haar zoon kan motiveren en gewoon gaan opvoeden.
Zelfs juf belde. Goh, gek hè? Geen afmelding, kwartier te laat. Dat is hoe het werkt. Als ik zonder contact te laat of niet op mijn werk verschijn wordt er ook gebeld.
Mijn ouders zouden ook dit soort dingen doen. Vind het echt allemaal niet zo gek.quote:Op vrijdag 12 september 2025 09:04 schreef Huisopdehoek het volgende:
[..]
De scheiding is nog maar redelijk recent bekend gemaakt. Ik kan me voorstellen dat je geen overhaaste beslissingen gaat nemen. Wie weet gaat ze verhuizen naar een appartementje in Amsterdam, misschien gaat ze emigreren naar Ibiza, misschien zoekt ze een huurhuis en gaat dit in de verkoop. Je weet het niet hè?
Mijn vader vond het ook leuk om in de tuin te oetelen, terwijl hij aan het oppassen was.
Als haar moeder het niet zou willen, lijkt het me niet dat M opdracht geeft om het te doen.
Mijn kinderen zijn ook niet opgevoed in een dictatuur maar wel met normen en waarden. De maatschappij draait nou eenmaal niet om individuen met hun eigen regels. Ze zijn inmiddels volwassen en niet getraumatiseerd doordat ze zijn opgevoed.quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:46 schreef AccurateAllegiance het volgende:
Ik heb ook een vriendin die haar kinderen een beetje zo opvoedt. Ze komen wel op tijd op school over het algemeen volgens mij. Maar alle andere dingen is het heel vaak "ik kreeg kind niet gemotiveerd" of "kind wilde niet mee" met dingen waarvan ik echt denk, dat is bij mij thuis echt geen discussie (inhaalles, tandarts, dat soort dingen...)
Edit: mijn kinderen leven niet in dictatuur hoor, maar als er een hobbyles oid ingehaald moet worden van de hobby die het kind zelf wil dan deel ik dat mede en dan gaan ze gewoon. Ze sputteren wel eens tegen maar dan hebben we het erover of ze de hobby nog leuk genoeg vinden.
Je kinderen structuur, regelmaat en duidelijkheid bieden is geen dictatuur he! Het is het fundament voor een stabiele toekomst 👌 dat "zoek het maar uit" klinkt leuk maar uiteindelijk werkt het voor geen meterquote:Op vrijdag 12 september 2025 11:46 schreef AccurateAllegiance het volgende:
Ik heb ook een vriendin die haar kinderen een beetje zo opvoedt. Ze komen wel op tijd op school over het algemeen volgens mij. Maar alle andere dingen is het heel vaak "ik kreeg kind niet gemotiveerd" of "kind wilde niet mee" met dingen waarvan ik echt denk, dat is bij mij thuis echt geen discussie (inhaalles, tandarts, dat soort dingen...)
Edit: mijn kinderen leven niet in dictatuur hoor, maar als er een hobbyles oid ingehaald moet worden van de hobby die het kind zelf wil dan deel ik dat mede en dan gaan ze gewoon. Ze sputteren wel eens tegen maar dan hebben we het erover of ze de hobby nog leuk genoeg vinden.
Ben benieuwd naar het theater !! In de wachtkamer.. tellie op een statief.. in 3.2.1....quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:20 schreef Mirp het volgende:
Debbie zal wel weer ergens hebben gelezen dat iemand flauw is gevallen tijdens het zetten van een injectie. Dus ja dan moet zij dat ook een keer net alsof meemaken hè.
Ja, alleen soms krijg ik van andere mensen wel het idee dat ik mijn kinderen veel opleg (dat is m.i. niet zo).quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:57 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
[..]
Je kinderen structuur, regelmaat en duidelijkheid bieden is geen dictatuur he! Het is het fundament voor een stabiele toekomst 👌 dat "zoek het maar uit" klinkt leuk maar uiteindelijk werkt het voor geen meter
Ik heb eerlijk gezegd het idee dat Judith er nu zelf tegenaan begint te lopen dat ze niet aan opvoeden doet.quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:53 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
[..]
Denk dat school ook met handen in het haar zit aangezien Judith totaal niet onder de indruk is van een belletje en als ze leerplicht in zouden schakelen zal ze het alleen maar onzin vinden...
Dat bob niet kan wachten tot de basisschool voorbij is snap ik.. mijn jongste zit nu in groep 6 en heeft bedacht dat als hij goed doorwerkt dat hij dan eerder van school mag naar de "grote school"
Maar daar zijn ze nog strenger in te laat komen..
Als je kind weigert op te schieten zet je hem toch half klaar in de bakfiets of auto en lever hem af... doet hij echt niet 3x hoor... daarna weten ze dat je doet wat je zegt...
Precies dit, nu legt ze de verantwoording bij Bob neer.quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:23 schreef Mirp het volgende:
Ze doet best gezellige dingen met Bob maar opvoeden doet ze niet echtquote:Op vrijdag 12 september 2025 12:03 schreef JaNeeDan het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd het idee dat Judith er nu zelf tegenaan begint te lopen dat ze niet aan opvoeden doet.
Ha, nou er is nog hoop dusquote:Op vrijdag 12 september 2025 11:56 schreef JaNeeDan het volgende:
[..]
Mijn kinderen zijn ook niet opgevoed in een dictatuur maar wel met normen en waarden. De maatschappij draait nou eenmaal niet om individuen met hun eigen regels. Ze zijn inmiddels volwassen en niet getraumatiseerd doordat ze zijn opgevoed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |