abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219027517
quote:

NEXTA

🤔 The U.S. Navy Museum congratulated the Navy on its 250th anniversary… with a photo of a Russian warship.

The official Navy SEAL museum posted a celebratory card featuring the Russian missile cruiser Varyag.
Journalists quickly noticed the blunder, and the post was deleted soon after — but the embarrassment remains.
:D
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_219028606
En alweer een sterk staaltje betrouwbare westerse media berichtgeving

quote:
Drie Russische artilleriesystemen werden vernietigd
©The Daily Digest
Volgens het Telegramkanaal 'Sunflower', dat verbonden is aan de Oekraïense luchtmacht, werden bij een aanval met door de VS geleverde GBU-39-bommen drie Russische artilleriesystemen vernietigd die in een onbekend deel van de frontlinie waren gestationeerd.

Alles werd opgenomen
©The Daily Digest
Videobeelden van de operatie werden gemaakt door een observatiedrone.
Verder in het artikel :
quote:
De video bevatte echter geen enkel bewijs dat de wapens die op de aanvalslocaties aanwezig waren, artilleriesystemen waren of dat ze waren vernietigd.
https://thedailydigest.co(...)ussische-doelwitten/

[ Bericht 5% gewijzigd door sp3c op 16-10-2025 19:41:25 ]
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator donderdag 16 oktober 2025 @ 19:40:58 #128
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219030909
naja NWS is NWS, lijkt me meer dan normaal dat ze erbij zetten dat het niet is vast te stellen of het klopt of niet

probeer aub wel een linkje erbij te zetten altijd als je wat quote want we krijgen er nog wel eens gezeik mee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 16 oktober 2025 @ 19:41:40 #129
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219030921
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 11:46 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
lolz
pi_219036881
twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator vrijdag 17 oktober 2025 @ 16:21:41 #131
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219036887
verrassend
pi_219036900
Trump heeft zich goed verkeken op dit conflict.
Die denkt dat doe ik wel even.
  Moderator vrijdag 17 oktober 2025 @ 16:28:29 #133
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219036919
dat denktie over alles volgens mij

schien is president van de VS gewoon wat teveel van het goede voor de beste man
pi_219038631
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 16:24 schreef Candymannetje het volgende:
Trump heeft zich goed verkeken op dit conflict.
Die denkt dat doe ik wel even.
Zou het?
Conflict met Rusland staat nou eenmaal op de vaste VS agenda. En hij doet gewoon wat ie moet doen.
En de Tomahawks...ondertussen gehoord dat er geen nukes mee kunnen afgeschoten worden. Dat is al positief. Rest nog de vraag hoe ze gaan lanceren, Typhons hebben ze nog niet voldoende om te leveren, denk ik. Of NL moet een fregatje leveren met jullie Tomahawks? Zal Rusland zeker appreciëren.
Verder zijn de Tomahawks eigenlijk een teken van zwakte van de VS, als dat het enige is dat ze nog kunnen inzetten in de hoop Rusland onder druk te zetten. Maar zoals artikel hierboven aantoont, laat Putin zich totaal niet intimideren door Trump.

Toch benieuwd naar de reactie van Rusland op deze nieuwe escalatie. Heb optie gezien om Oreshniks in Oost-Rusland te plaatsen, binnen bereik van een aantal VS steden.
pi_219039065
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 20:28 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Zou het?
Conflict met Rusland staat nou eenmaal op de vaste VS agenda. En hij doet gewoon wat ie moet doen.
En de Tomahawks...ondertussen gehoord dat er geen nukes mee kunnen afgeschoten worden. Dat is al positief. Rest nog de vraag hoe ze gaan lanceren, Typhons hebben ze nog niet voldoende om te leveren, denk ik. Of NL moet een fregatje leveren met jullie Tomahawks? Zal Rusland zeker appreciëren.
Verder zijn de Tomahawks eigenlijk een teken van zwakte van de VS, als dat het enige is dat ze nog kunnen inzetten in de hoop Rusland onder druk te zetten. Maar zoals artikel hierboven aantoont, laat Putin zich totaal niet intimideren door Trump.

Toch benieuwd naar de reactie van Rusland op deze nieuwe escalatie. Heb optie gezien om Oreshniks in Oost-Rusland te plaatsen, binnen bereik van een aantal VS steden.
Jij denkt dat het allemaal maar schijn is wat Trump doet?
pi_219039662
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:11 schreef Candymannetje het volgende:
Jij denkt dat het allemaal maar schijn is wat Trump doet?
Ja.
Brian Berletic van The New Atlas legt het steeds goed uit, gedocumenteerd en onderbouwd.

Trump wil geen vrede in oekraine. Bedoeling is en blijft Rusland verzwakken, en momenteel wordt oekraine hiervoor opgeofferd.

Vrede? Enkel een staakthetvuren om europese troepen binnen te brengen, herbewapenen en verder doen.

Niet voor niets de nieuwe naam Ministry of War. Rusland, Venezuela, Iran, China...en Israel mag zich ook uitleven in het MO
We gaan nog topics kunnen vullen...

Wat denk jij waarom Trump & Hegseth die 800 topmilitairen laten samenkomen hebben van over de hele wereld?
Geen soldaten in rokjes meer? Voorstelling van de komende oorlogsplannen? 3i/ATLAS ? Andere?
pi_219075043
quote:
Rutte naar VS in poging Trump weer in kamp Europa en Oekraïne te krijgen
NAVO-secretaris-generaal Rutte is op weg naar de Amerikaanse hoofdstad Washington. Hij praat daar morgen met president Trump over de oorlog in Oekraïne, zo bevestigen bronnen aan de NOS.

Het hoofdonderwerp is de ontmoeting vorige week tussen Zelensky en Trump, die volgens de Britse krant Financial Times een dramatisch verloop kende voor Oekraïne. Trump zou hebben aangedrongen op forse concessies aan Rusland.

Details zijn nog onduidelijk, maar Rutte zal naar verwachting proberen de gemoederen te bedaren.
https://nos.nl/artikel/25(...)-oekraine-te-krijgen
Rutte moet zijn Daddy Trump weer in het goede kamp zien te praten.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_219075149
Er verschijnt de laatste dagen weer een hoop BS over het conflict, maar deze vond ik er wel uitspringen.

quote:
Hoogste NAVO-generaal in Europa: “We zien dat Russen voorzichtiger zijn. Ze weten dat ze lijn hebben overschreden”

Er lijken de jongste tijd minder incidenten te zijn met Russische drones en vliegtuigen die het luchtruim schenden aan de oostelijke grens van het NAVO-gebied. Dat heeft de hoogste NAVO-generaal in Europa - Alexus ’Grinch’ Grynkewich - gezegd in een interview met de Nederlandse krant 'De Telegraaf'.

"Blijkbaar laten de Russen zich afschrikken door de drone-onderscheppingsmissie Eastern Sentry en andere tegenmaatregelen die worden getroffen", meent de generaal. "We zien aanwijzingen dat de Russen voorzichtiger zijn. Dat ze in de gaten hebben dat ze de lijn hebben overschreden."

Dat er onder meer meteen F'35's de lucht in werden gestuurd door de NAVO, toen drie Russische MiG-jachtvliegtuigen twaalf minuten lang het luchtruim van Estland schonden in september, blijk effect gehad te hebben. "Daarna zag je dat de MiGs een hele wijde boog vlogen om Estland heen", aldus Grynkewich.

https://www.hln.be/buiten(...)erschreden~a2c6d779/
Het westen dat zich nog es stoer op de borst klopt is altijd grappig. Net als hun Steadfast Noon oefening (de NAVO wil "uitstralen dat we nucleaire wapens echt zouden kunnen inzetten indien nodig")... scary hoor

Mss zijn de russen iets voorzichtiger geworden. Zij proberen tenminste WO3 te vermijden.
Dit tov het westen die steeds maar opnieuw reactie probeert uit te lokken door rode lijnen te proberen overschrijden.

Voor de rest draait alles -zoals gewoonlijk- mee met de windhaan.
Budapest ... wel ... niet ... misschien... Trump ondervindt dat Rusland niet afwijkt van haar doelstellingen. En Trump wil ntl zegevieren met een snel-snel deal. Scoren op korte termijn om op lange termijn gewoon verder te doen.

Tomahawks ! ... misschien Tomahawks ... geen Tomahawks ... mss later
En ntl de immer commentaar van zelensky
quote:
Zelensky: uitstel besluit Tomahawks maakt Poetin minder geïnteresseerd in vredesonderhandelingen

De Oekraïense president Volodymyr Zelensky zegt dat Rusland "bijna automatisch minder geïnteresseerd is in diplomatie" door het uitstellen van een besluit van de Amerikaanse regering over het leveren van Tomahawk-raketten aan Oekraïne.

"Rusland doet er opnieuw alles aan om een diplomatieke oplossing te laten varen", zei hij in zijn dagelijkse avondtoespraak.
Die jongen gelooft dus echt nog dat Rusland bang is van de Tomahawks :D
Dus had de VS vanaf dag 1 Tomahawks geleverd had er nooit oorlog geweest ? Damn zeg
En Rusland was al van dag 1 voor een diplomatieke oplossing van dit conflict.
De russen hebben de amerikanen duidelijk gemaakt dat levering Tomahawks niet zal veranderen aan de situatie aan het front, maar wel een definitief einde zal betekenen van pogingen tot herstel van betrekkingen tussen hen beide. (iets wat vooral Europa en oekraine nastreven)
  Moderator woensdag 22 oktober 2025 @ 15:32:15 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219077045
niemand gelooft dat Rusland bang is voor Tomahawks, ze schieten zelf raketten die generaties verder zijn

maar als Oekraine ze heeft zorgt dat voor extra kopzorgen voor een toch al belegerd luchtverdedigingsnetwerk en dat zien de Russen logischerwijs niet zitten daarom zitten ze er zo over te miepen en omdat ze zo zitten te miepen wil Zelensky ze ineens graag hebben
  Forum Admin woensdag 22 oktober 2025 @ 15:36:40 #140
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219077070
Tomahawks zijn oude slome dingen, dus het is wel een beetje gek dat ze er zo staan te stuiteren.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator woensdag 22 oktober 2025 @ 15:42:57 #141
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219077110
en duur

Nederland wil er 175, prijs is 2,19 miljard ... heb je 2 ´fregatjes´ voor
als Oekraine ze al krijgt krijgen ze er geen honderden
  Moderator woensdag 22 oktober 2025 @ 15:44:08 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219077113
optie is om ze gewnn de licentie te geven zodat ze ze zelf en masse kunnen bouwen maar dat zie ik niet gebeuren

dat zou Moskou wel pijn doen
pi_219078128
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 15:36 schreef Straatcommando. het volgende:
Tomahawks zijn oude slome dingen, dus het is wel een beetje gek dat ze er zo staan te stuiteren.
Wat ik begreep is dat die dingen kunnen worden voorzien van kernkoppen.
En daarom vinden ze het een escalatie.
pi_219078159
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 18:05 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Wat ik begreep is dat die dingen kunnen worden voorzien van kernkoppen.
En daarom vinden ze het een escalatie.
De ICBM die Rusland een jaar geleden op Oekraïne afvuurde kon daar natuurlijk niet van worden voorzien. :')

Russen en hun gejank over escalatie :') :') :') :') :') :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219078217
quote:
10s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 18:10 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De ICBM die Rusland een jaar geleden op Oekraïne afvuurde kon daar natuurlijk niet van worden voorzien. :')

Russen en hun gejank over escalatie :') :') :') :') :') :')
Jawel maar Rusland stuurt die af op Oekraine en niet op de USA.
pi_219078233
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 18:22 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Jawel maar Rusland stuurt die af op Oekraine en niet op de USA.
De VS beschiet Rusland ook niet verder.
pi_219078287
quote:
2s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 18:24 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De VS beschiet Rusland ook niet verder.
Klopt, dat laten ze Oekraine doen.
Maar met Amerikaanse wapens.
pi_219078363
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 18:35 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Klopt, dat laten ze Oekraine doen.
Maar met Amerikaanse wapens.
Als jij of ik door een Arabier met een Kalashnikov zou worden neergeschoten, worden we dan eigenlijk toch door Rusland neergeschoten?
pi_219078403
quote:
2s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 18:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Als jij of ik door een Arabier met een Kalashnikov zou worden neergeschoten, worden we dan eigenlijk toch door Rusland neergeschoten?
Domme vergelijkingen kan ik niks mee.
Als je nou geoplitieke belangen met een simpele moord gaat vergelijken dan houdt het voor mij op.
pi_219078470
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 18:58 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Domme vergelijkingen kan ik niks mee.
Als je nou geoplitieke belangen met een simpele moord gaat vergelijken dan houdt het voor mij op.
Volk als Trump en Hegshit zijn kontslaaf van Poetin. Dus hoezo laat de VS Rusland beschieten middels Oekraïne?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')