abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218739418
Hallo, ik heb een onderwerp die ik hier graag wil bespreken, een vrij beladen onderwerp, en ook een taboe, dus ik weet bij voorbaat dat dit topic bij sommige mensen weerstand zal oproepen, en dat er mogelijk moeilijke emoties vrij gaan komen bij sommigen. Dat mag, maar ik wil bij deze dan ook oproepen om wel respectvol te blijven, en inhoudelijk te blijven. Ik respecteer jullie als zodanig dat ik denk dat dit mogelijk is.

Dan mijn onderwerp waar ik het over wil hebben: hoe ga je om met een partner die veel gewicht aankomt? Zelf vind ik lichamelijke gezondheid erg belangrijk en werk ik er ook hard aan om een lichaam te behouden die in zowel functie als uiterlijke presentatie er gezond uit ziet. Dus logischerwijs zoek ik dit ook in een partner. Nu wil het feit dat ik een ex heb gehad, die, toen we begonnen met daten, qua lichaamsgewicht in de gezonde range viel, zij het wel aan het rechtse uiteinde van deze range. Dit vond ik toen prima, ik vond haar een mooi lichaam hebben. Ze vertelde me dat ze vroeger dik was geweest, maar nu goed op haar gezondheid let met sporten en eten. Al met al prima, dacht ik. Echter, over een spanne van 3,5 jaar, was ze langzaam maar zeker een kilo of 23 aangekomen. Dit op een voor Nederlandse begrippen vrij korte lichaamslengte, en het feit dat ze bij het begin van daten al dichtbij maar nog net niet op overgewicht zat, maakte het dat ze inmiddels toch wel wat dikker was dan mijn persoonlijke smaak van wat ik mooi vind.
Eerste wuifde ik het weg als ze weer eens was aangekomen, dacht van, valt wel mee, en ze vind het belangrijk, dus ze zal het spoedig wel weer corrigeren. Maar dat gebeurde niet, al de gezonde gewoontes die ze me vertelde te hebben opgedaan, waren verdwenen, en de kilos slopen er langzaam bij. Tot ik op een gegeven moment merkte dat ik mijn zin in seks met haar ook begon te verliezen. Als ze dan een keer naakt uit de douche liep en op een semi grappige manier sensueel naar de kledingkast paradeerde, deed ik of ik het lekker vond, maar ik hoopte eigenlijk dat ze gewoon snel wat kleren aan deed. Uiteindelijk ging deze relatie over, ook om andere redenen die ik hier niet ga noemen, maar de constante stress over hoeveel ze nu weer was aangekomen, die vrat me uiteindelijk ook op.
Ik vind seksuele aantrekkingskracht belangrijk in een relatie, en het oog wil ook wat. Dat kan je oppervlakkig vinden, maar ik vind die mening zelf oppervlakkig, Nu zijn er natuurlijk voorbeelden te bedenken waarom iemand aankomt buiten diens schuld om, maar dat zijn uitzonderingssituaties, en die wil ik hier verder niet behandelen. Naast dat ik het dus visueel niet zo aantrekkelijk vind, was de manier waarop het gebeurde ook erg frustrerend, steeds klagen dat ze weer wat was bijgekomen, maar vervolgens gewoon verder gaan met aankomen zonder er wat aan te doen. Het schoot met ook in het verkeerde keelgat dat ze, voordat we een relatie hadden, voor al haar verschillende hook ups het schijnbaar wel belangrijk vond om er goed uit te zien, maar dat ze dat voor mij blijkbaar niet over had. De seks werd plichtmatig even een onderdeeltje die afgewerkt moest worden, omdat ik simpelweg gewoon niet zo geil van haar werd, klaarkomen lukte alleen door me de smakelijke vrouwen in te beelden waar ik me die week op had afgesjort.

Tegenwoordig ben ik er dus wel achter dat dit echt een dealbreaker voor mij is, ik wil me echt alleen nog aan iemand binden als ik zeker weet dat diegene lichamelijke gezondheid net zo belangrijk vind als ik, en ik met een gerust hard kan slapen dat er niet weer wat pondjes bij zijn gekomen, want dit was iets wat ik echt nooit meer in mijn leven hoop mee te maken

Ik wil met dit topic dan ook een discussie starten over dit onderwerp, en ook het onderwerp uit de taboesfeer halen, want er gaan te veel relaties naar de klote omdat dit nog altijd een onbespreekbaar onderwerp is. Als volwassen mensen zou je het gewoon hierover moeten kunnen hebben zonder dat alles ongelooflijk ingewikkeld wordt
pi_218739676
'Naast dat ik het dus visueel niet zo aantrekkelijk vind, was de manier waarop het gebeurde ook erg frustrerend, steeds klagen dat ze weer wat was bijgekomen, maar vervolgens gewoon verder gaan met aankomen zonder er wat aan te doen.'

Ik vind dit een beetje kortzichtig eerlijk gezegd. Ben je ooit nadat ze klaagde dat ze was aangekomen het gesprek met haar aangegaan hoe het komt dat ze wat meer eet? Hoe ze zich voelt en hoe het met haar gaat? Veel mensen zijn emotie eters en misschien zat ze wel slecht in haar vel (mede door haar lichaam?) waardoor ze meer at?
pi_218740145
De grote vraag is natuurlijk: heb je het met je ex besproken? Want het is kennelijk een dealbreaker voor je, maar heb je daar dan ook wat mee gedaan? Dat is wel zo netjes binnen een relatie.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218740183
quote:
Als ze dan een keer naakt uit de douche liep en op een semi grappige manier sensueel naar de kledingkast paradeerde, deed ik of ik het lekker vond, maar ik hoopte eigenlijk dat ze gewoon snel wat kleren aan deed.
Hier moest ik wel een beetje om giechelen.
  donderdag 11 september 2025 @ 13:35:30 #5
38337 Duracell
Ever Lasting Power
pi_218740386
Tja, snap de klacht wel op zich. Ben zelf vrij sportief. Vriendin wat minder, maar welgewoon fit en slank (genoeg)
Ze heeft in de jaren ook wel eens periodes gehad dat het sporten helemaal afzakte en het snacken voor de TV toenam. Maar over het algemeen was/is zeggen; "Je lijkt wel aan te komen" Genoeg trigger voor haar om het niet uit de hand te laten lopen.

Ben het wel met andere eens, dat als het wel uit de hand loopt, je er ook even na moet denken wat er nog meer aan de hand kan zijn (mentaal)
  donderdag 11 september 2025 @ 13:35:47 #6
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_218740389
Waarom maak je je nog druk om de dikkigheid van een ex?
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_218741050
quote:
7s.gif Op donderdag 11 september 2025 13:08 schreef miss_sly het volgende:
De grote vraag is natuurlijk: heb je het met je ex besproken? Want het is kennelijk een dealbreaker voor je, maar heb je daar dan ook wat mee gedaan? Dat is wel zo netjes binnen een relatie.
Uitvoerig blijkbaar:

quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:51 schreef MultiBanaan het volgende:
Als volwassen mensen zou je het gewoon hierover moeten kunnen hebben zonder dat alles ongelooflijk ingewikkeld wordt
pi_218741856
Als mijn vriendin 23kg aan zou komen had ik 15kg eerder al ingegrepen.
pi_218741877
Je mag en kunt er op elke manier mee stoppen denk ik.
Maar je moet jezelf wel afvragen wat netjes is, heb je haar er mee geconfronteerd toendertijd?

Ik zou het ook niets vinden , maar zou er zeker wel aan de bel gaan trekken.
Lachen joh.
  donderdag 11 september 2025 @ 16:50:51 #10
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_218742482
Maak je niet zo dik.
16x geboosterd 💉, Xe/Xem, MSM, BLM 👨🏿, D66 stemmer, Vegan, XR, klimaatverandering, 3 mondkapjes dragen 😷 trotse transactivist 🏳️‍⚧️. Wokisme is de nieuwe toekomst. 💕
pi_218743483
Dit zijn dingen die je direct moet bespreken. Ik vind het belangrijk om gezond te leven en er goed uit te zien en dat verwacht ik ook van mijn partner.

En inderdaad: als iemand veel aankomt (en 23 kg is veel!), dan vind ik haar niet meer fysiek aantrekkelijk. Stuk sneller dan 23 kg ook.

Hoezo zou dit een taboe zijn? Het werkt toch ook andersom? Als ik even 23 kg erbij krijg zie ik er ook uit als een vet varken en zou ik het ook normaal vinden als mijn vrouw de advocaat belt.
pi_218743819
quote:
Ik wil met dit topic dan ook een discussie starten over dit onderwerp, en ook het onderwerp uit de taboesfeer halen, want er gaan te veel relaties naar de klote omdat dit nog altijd een onbespreekbaar onderwerp is. Als volwassen mensen zou je het gewoon hierover moeten kunnen hebben zonder dat alles ongelooflijk ingewikkeld wordt
Als je het volwassen bespreekt gaat het waarschijnlijk nog steeds mis, want als de ander het ook een probleem vindt was het niet zo ver gekomen.
pi_218743980
Dik zijn of worden (buiten medische oorzaken) is een keuze.

Ik vraag me dagelijks af hoe mensen zo dik kunnen worden en nog steeds zonder schaamte rondlopen.

Ga sporten.
Neem de trap.
Let op je voeding (en 'tussendoor' snacks)
Ga op wandelvakantie.
Koop nét iets te kleine kleding ter motivatie.
Heb meer sex.
Stay fit.
Maak iedere avond een wandeling (30 minuten)

Kortom : Gooi je levensstijl om.

En natuurlijk, praat met elkaar. (het liefst tijdens de avondwandeling) *O* *O*
pi_218745505
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 19:24 schreef YoopY het volgende:

Ik vraag me dagelijks af hoe mensen zo dik kunnen worden en nog steeds zonder schaamte rondlopen.

Ga sporten.
Neem de trap.
Let op je voeding (en 'tussendoor' snacks)
Ga op wandelvakantie.
Koop nét iets te kleine kleding ter motivatie.
Heb meer sex.
Stay fit.
Maak iedere avond een wandeling (30 minuten)

Kortom : Gooi je levensstijl om.

En natuurlijk, praat met elkaar. (het liefst tijdens de avondwandeling) *O* *O*
Ja, was het maar zo makkelijk.

Simplistisch denken is ook een keuze.
pi_218746317
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 21:45 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ja sorry hoor; heb je een beter idee?
pi_218746952
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 00:11 schreef YoopY het volgende:

[..]
Ja sorry hoor; heb je een beter idee?
Ja, dat wilskracht maar een kleine rol speelt en deze rol vaak wordt overschat. Zie b.v. Good Habits, Bad Habits van Wendy Wood.
pi_218747230
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 07:35 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Ja, dat wilskracht maar een kleine rol speelt en deze rol vaak wordt overschat. Zie b.v. Good Habits, Bad Habits van Wendy Wood.
Alles leuk en aardig, maar hoe is dat relevant? Als jouw partner niet meer aantrekkelijk is voor jou, dan is het toch klaar?

En dan nog: waarom moet alles gemakkelijk zijn?
pi_218747536
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 21:45 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Het hoeft ook niet makkelijk te zijn en als mijn partner aan zou komen zou ik haar ook niet het huis uitschoppen omdat ze af moet vallen.

Sterker nog, ik zou zelf de regie in handen nemen wat betreft boodschappen zodat de ongezonde shit buiten de deur blijft. Uiteindelijk is de drempel tot ongezond eten een stuk hoger als het niet binnen handbereik is.

Daarnaast zou ik met haar elke dag iets van sport doen (al is het maar 45min fietsen). Elke dag is namelijk een stuk makkelijker dan 3x per week.
pi_218747609
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 08:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Alles leuk en aardig, maar hoe is dat relevant?
Omdat de claim was

quote:
Dat klinkt heel aanlokkelijk, want dan kun je alle verantwoordelijkheid bij de persoon in kwestie leggen, maar uit wetenschappelijk onderzoek volgt dat die "keuzevrijheid" een kleine rol speelt en de omgeving een veel belangrijkere rol speelt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 08:28 schreef VEM2012 het volgende:
En dan nog: waarom moet alles gemakkelijk zijn?
Geen idee, ik claim dat nergens. Ik zeg dat het slechts te makkelijk gedacht is. Maar afvallen puur op basis van "wilskracht" heeft slechts een kleine kans van slagen.
pi_218747669
Ik had ooit een vriendin die tijdens de relatie ook (VEEL) meer dan 20 kilo aan kwam.
Zo vaak gezegd dat ze minder moest eten.
1x was echt te erg! _O- Kocht ze een kiloverpakking bami uit de koeling en dat at ze echt in 1 dag op!
De laatste happen gingen echt met moeite en ze zei dat ze echt te veel gegeten had en van zichzelf walgde!
Nou, dat waren dus 2 van ons die dat sentiment hadden! :X
"Nee het komt echt niet door het eten dat ik dikker word, ik snoep alleen wat meer dan voorheen."

Toen ik haar leerde kennen was ze 80 kilo. Ze zei ook dat ze nooit meer dan 100 kilo zou wegen; ze verzekerde mij dat ze dan echt wel op dieet zou gaan.
Bij de 99 kilo is ze gestopt met op de weegschaal te gaan staan. Ze is overduidelijk echt FLINK aangekomen in de periode daarna, maar ze bleef er bij: "De laatste keer dat ik op de weegschaal stond was ik 99 kilo, dus ik heb mijn woord gehouden: ik weeg niet meer dan 100 kilo!"

Het was sowieso een zeer instabiel persoon met mentale problemen. Daar had ik op een gegeven moment echt genoeg van.

Edit: rectificatie: het was macaroni, niet bami.

[ Bericht 2% gewijzigd door ToT op 12-09-2025 12:19:40 ]
pi_218748021
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 09:18 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Omdat de claim was
[..]
Dat klinkt heel aanlokkelijk, want dan kun je alle verantwoordelijkheid bij de persoon in kwestie leggen, maar uit wetenschappelijk onderzoek volgt dat die "keuzevrijheid" een kleine rol speelt en de omgeving een veel belangrijkere rol speelt.
[..]
Geen idee, ik claim dat nergens. Ik zeg dat het slechts te makkelijk gedacht is. Maar afvallen puur op basis van "wilskracht" heeft slechts een kleine kans van slagen.
Mits men weet wat men moet doen is het prima mogelijk voor iedereen om een gezond gewicht te houden, tenzij je een specifieke ziekte hebt.
pi_218748316
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 07:35 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Door met kleine stapjes gewoontes in te bouwen, bijvoorbeeld standaard de trap nemen ipv een roltrap of lift, bouw je deze wilskracht op. Het wordt een habit, je weet niet beter.

Daar moet je inderdaad wat voor doen, ja. Maar je kan onmogelijk zeggen dat wanneer je relatie op het spel staat dat dit niet motiveerd. Anders is dat ook niet veel waard en heeft met elkaar praten over zo'n probleem ook niet veel zin.
pi_218748327
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 10:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Mits men weet wat men moet doen is het prima mogelijk voor iedereen om een gezond gewicht te houden, tenzij je een specifieke ziekte hebt.
Dat vind ik echt wat te kort door de bocht. Geen gezond gewicht door teveel eten/snoepen is niet alleen een rationeel probleem, waarbij weten wat je wel of niet moet doen het kan oplossen. Het gaat veel verder dan dat. Als je al eerder zwaarder bent geweest, is het lichamelijk moeilijker af te vallen. Ouder worden maakt het ook lastiger. Hormonen kunnen heel nare bijwerkingen hebben. En dan is er nog het stuk tussen de oren. Het is niet alleen een kwestie van wilskracht.

Als je als partner merkt dat je vriend(in) zwaarder wordt, zou het inderdaad een onderwerp van gesprek moeten kunnen zijn. En in een goede relatie kun je de ander dan helpen, bijvoorbeeld door samen te bewegen, een gezond eetpatroon aan te houden en geen of heel weinig ongezonde dingen in huis te halen. Samen doen maakt het dan weer gemakkelijker.

Maar altijd heeft iemand het recht een relatie te beëindigen. Of dat nu is omdat de aantrekkingskracht verminderd is door gewichtstoename, of omdat je iemand anders bent tegengekomen, of omdat het gevoel er niet meer is, dat is allemaal niet van belang. En tevens het risico met relaties: de ander is te allen tijde gerechtigd een eind te maken aan de relatie.
pi_218748384
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 september 2025 10:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat vind ik echt wat te kort door de bocht. Geen gezond gewicht door teveel eten/snoepen is niet alleen een rationeel probleem, waarbij weten wat je wel of niet moet doen het kan oplossen. Het gaat veel verder dan dat. Als je al eerder zwaarder bent geweest, is het lichamelijk moeilijker af te vallen. Ouder worden maakt het ook lastiger. Hormonen kunnen heel nare bijwerkingen hebben. En dan is er nog het stuk tussen de oren. Het is niet alleen een kwestie van wilskracht.

Als je als partner merkt dat je vriend(in) zwaarder wordt, zou het inderdaad een onderwerp van gesprek moeten kunnen zijn. En in een goede relatie kun je de ander dan helpen, bijvoorbeeld door samen te bewegen, een gezond eetpatroon aan te houden en geen of heel weinig ongezonde dingen in huis te halen. Samen doen maakt het dan weer gemakkelijker.

Maar altijd heeft iemand het recht een relatie te beëindigen. Of dat nu is omdat de aantrekkingskracht verminderd is door gewichtstoename, of omdat je iemand anders bent tegengekomen, of omdat het gevoel er niet meer is, dat is allemaal niet van belang. En tevens het risico met relaties: de ander is te allen tijde gerechtigd een eind te maken aan de relatie.
Ik schreef niet voor niets ‘een gezond gewicht behouden’.

En ik had het over kennis. Die zelfs bij veel artsen ontbreekt (niet dat een cardioloog daar nou per sé verstand van hoeft te hebben natuurlijk).

Dus ik vermoed dat je mijn nuance niet als zodanig hebt opgevat.
pi_218748456
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 11:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik schreef niet voor niets ‘een gezond gewicht behouden’.

En ik had het over kennis. Die zelfs bij veel artsen ontbreekt (niet dat een cardioloog daar nou per sé verstand van hoeft te hebben natuurlijk).

Dus ik vermoed dat je mijn nuance niet als zodanig hebt opgevat.
De zin op zichzelf leek inderdaad niet veel nuance te bevatten en was voor velerlei uitleg vatbaar. Ik vind je verduidelijking niet veel toevoegen. Het blijft kort door de bocht.
  vrijdag 12 september 2025 @ 12:19:34 #26
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_218749015
Ik kan een verzorgde, voluptueuze vrouw erg mooi vinden, zeker als ze een leuke uitstraling heeft maar echte vieze dikke wijven sla ik over :{w
Le Diable
pi_218749043
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:19 schreef SemperLibertas het volgende:
Ik kan een verzorgde, voluptueuze vrouw erg mooi vinden, zeker als ze een leuke uitstraling heeft maar echte vieze dikke wijven sla ik over :{w
Daar gaat het topic niet over. Het gaat over partners in een relatie.
pi_218749056
#HealthyAtAnySize

Bekijk deze YouTube-video

Enorm ondergewicht en enorm overgewicht zijn beiden gewoon niet gezond, maar persoonlijk vind ik slank toch wel mooier.

Mijn vriendin heeft het liefst dat ik wat meer een buikje heb, maar ik zat tegen de 80 kilo aan te hikken en vind dat echt niet mooi staan bij mij, ook de onderkin niet. Ik zit nu op 77.
Ik moet wel weer wat meer sporten, want een jaar geleden had ik wel duidelijk beter gevormde spieren dan nu.
pi_218749078
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 09:29 schreef ToT het volgende:
Ik had ooit een vriendin die tijdens de relatie ook (VEEL) meer dan 20 kilo aan kwam.
Zo vaak gezegd dat ze minder moest eten.
1x was echt te erg! _O- Kocht ze een kiloverpakking bami uit de koeling en dat at ze echt in 1 dag op!
De laatste happen gingen echt met moeite en ze zei dat ze echt te veel gegeten had en van zichzelf walgde!
Nou, dat waren dus 2 van ons die dat sentiment hadden! :X
"Nee het komt echt niet door het eten dat ik dikker word, ik snoep alleen wat meer dan voorheen."

Toen ik haar leerde kennen was ze 80 kilo. Ze zei ook dat ze nooit meer dan 100 kilo zou wegen; ze verzekerde mij dat ze dan echt wel op dieet zou gaan.
Bij de 99 kilo is ze gestopt met op de weegschaal te gaan staan. Ze is overduidelijk echt FLINK aangekomen in de periode daarna, maar ze bleef er bij: "De laatste keer dat ik op de weegschaal stond was ik 99 kilo, dus ik heb mijn woord gehouden: ik weeg niet meer dan 100 kilo!"

Het was sowieso een zeer instabiel persoon met mentale problemen. Daar had ik op een gegeven moment echt genoeg van.

Edit: rectificatie: het was macaroni, niet bami.
Je kent het spreekwoord: "wie vrijt met zin, groeit er dik tegenin"?.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_218749094
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
'Naast dat ik het dus visueel niet zo aantrekkelijk vind, was de manier waarop het gebeurde ook erg frustrerend, steeds klagen dat ze weer wat was bijgekomen, maar vervolgens gewoon verder gaan met aankomen zonder er wat aan te doen.'

Ik vind dit een beetje kortzichtig eerlijk gezegd. Ben je ooit nadat ze klaagde dat ze was aangekomen het gesprek met haar aangegaan hoe het komt dat ze wat meer eet? Hoe ze zich voelt en hoe het met haar gaat? Veel mensen zijn emotie eters en misschien zat ze wel slecht in haar vel (mede door haar lichaam?) waardoor ze meer at?
[/quote]
Uiteraard heb ik dit wel een keer laten vallen, maar de enorme drama waar dit mee gepaard ging, leerden me wel dat dit onderwerp dus eigenlijk niet echt bespreekbaar was binnen mijn relatie, achteraf gezien ook wel een red flag, in een gezonde relatie is alles bespreekbaar. Ook vroeg ik vaak hoe het met haar ging, en het ging altijd prima zei ze, beetje stress soms, maar dat hoort erbij. Maar ik vind eerlijk gezegd, dat wanneer ik gewoon in het algemeen er naar vraag, niet mijn taak om als een soort psycholoog door te gaan vragen en de onderste steen boven zou moeten peuteren. In een gezonde relatie neem je daarin ook eigen verantwoordelijkheid om te vertellen als je ergens mee zit, zeker als je partner zich belangstellend en hulpwillend opstelt. Dat is een deel gelijkwaardigheid die een relatie wel nodig heeft wat mij betreft
pi_218749117
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:25 schreef blomke het volgende:

[..]
Je kent het spreekwoord: "wie vrijt met zin, groeit er dik tegenin"?.
Ehhhh....nee? :D
pi_218749162
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:26 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Uiteraard heb ik dit wel een keer laten vallen, maar de enorme drama waar dit mee gepaard ging, leerden me wel dat dit onderwerp dus eigenlijk niet echt bespreekbaar was binnen mijn relatie, achteraf gezien ook wel een red flag, in een gezonde relatie is alles bespreekbaar. Ook vroeg ik vaak hoe het met haar ging, en het ging altijd prima zei ze, beetje stress soms, maar dat hoort erbij. Maar ik vind eerlijk gezegd, dat wanneer ik gewoon in het algemeen er naar vraag, niet mijn taak om als een soort psycholoog door te gaan vragen en de onderste steen boven zou moeten peuteren. In een gezonde relatie neem je daarin ook eigen verantwoordelijkheid om te vertellen als je ergens mee zit, zeker als je partner zich belangstellend en hulpwillend opstelt. Dat is een deel gelijkwaardigheid die een relatie wel nodig heeft wat mij betreft
Met die ex van me: "Schat, misschien kun je toch een keer beetje letten op wat je allemaal eet? Dit gaat echt de verkeerde kant op zo."
- "JE WIL DAT IK DUN WORD!!!! IK ZAL NOOIT DUN KUNNEN ZIJN!!!!"

Ja maar er is wel een redelijk verschil tussen ruim boven de 100 kilo wegen en "DUN" zijn....
Gewoon ff wat minder ongecontroleerd schransen zou al wel fijn geweest zijn.
Ze at echt serieus minstens 3x zo veel dan ik.
Maar goed, zoals gezegd was ze sowieso ook echt heel instabiel.
pi_218749506
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 september 2025 11:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De zin op zichzelf leek inderdaad niet veel nuance te bevatten en was voor velerlei uitleg vatbaar. Ik vind je verduidelijking niet veel toevoegen. Het blijft kort door de bocht.
Het is vooral wetenschappelijk correct.

Zodra je eenmaal ongezonde gewoontes hebt wordt het inderdaad lastiger. En ook dan kun je prima gewicht verliezen als je het goed doet. Vaak gaat het niet goed en kiest men simpelweg voor minder eten. En daarmee krijg je je lichaam in een spaarmodus. Niet noodzakelijk in een vetverbrandingsmodus.
pi_218750020
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is vooral wetenschappelijk correct.

Zodra je eenmaal ongezonde gewoontes hebt wordt het inderdaad lastiger. En ook dan kun je prima gewicht verliezen als je het goed doet. Vaak gaat het niet goed en kiest men simpelweg voor minder eten. En daarmee krijg je je lichaam in een spaarmodus. Niet noodzakelijk in een vetverbrandingsmodus.
En dus ga je nog steeds volledig voorbij aan de andere factoren die van belang zijn, behalve goede gewoontes, kennis en wilskracht.
pi_218750637
Als jouw partner een vette papzak is die jou erop veroordeelt dat je enige waarde hecht aan hoe je eruitziet en boos tegen jou schreeuwt dat je hem/haar moet accepteren zoals hij/zij eruitziet want anders ben je een kortzichtige idioot ... dan geef ik je groot gelijk dat je het met die persoon uit maakt. Hij/zij moet het zelf maar weten om zich te verwaarlozen, jij hoeft geen relatie te hebben met die persoon.

Als jij jouw partner veroordeelt om zijn/haar uiterlijk terwijl hij/zij om welke reden dan ook niet gelukkig is en het om die reden niet voldoende kan opbrengen een gezonde levensstijl aan te houden ... dan ben je wel een enorme eikel. En als je daarover gaat liegen om haar niet te willen kwetsen, ben je nog meer een eikel.

Je had haar ook kunnen helpen: niet omdat jij wilde dat ze er slank uitzag, maar omdat ze het zelf wilde + zich geen zorgen hoefde te maken dat jij voorwaarden stelde aan jouw liefde voor haar en het gaat uitmaken als ze te dik zou worden.
pi_218750755
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En dus ga je nog steeds volledig voorbij aan de andere factoren die van belang zijn, behalve goede gewoontes, kennis en wilskracht.
Vertel eens, want zonder dat je concreet bent kan ik er niet veel mee.
pi_218750775
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 15:17 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
zich geen zorgen hoefde te maken dat jij voorwaarden stelde aan jouw liefde voor haar en het gaat uitmaken als ze te dik zou worden.
Ik denk dat het vrij naïef is om te denken dat als je bij het begin van de relatie een goed lichaam hebt en je daarna ieder jaar er 5 kg bij eet, dat het dan geen invloed heeft op hoe jouw partner jou ziet. Andersom ook natuurlijk. Je wil toch je beste zelf zijn voor jouw partner. En dat is meer dan alleen uiterlijk, maar zeker niet allesbehalve uiterlijk.
pi_218751602
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 15:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Vertel eens, want zonder dat je concreet bent kan ik er niet veel mee.
Dat heb ik in mijn eerdere langere post gedaan. Ik ga mezelf niet herhalen.
pi_218751915
Daar ben je natuurlijk zelf bij.

Als de sportieve en gezond etende dame, dan opeens niet of minder sport en veel troep eet, kun je er ook wat van zeggen. Je hoeft niet te wachten tot ze het figuur van een Big Mac heeft. Hoe ouder je bent, hoe moeilijker afvallen ook is.

Om me heen zie ik het wel. Vriendin van een familielid bijvoorbeeld ook, die is in een aantal jaren een kilo of 20 aangekomen. Dat is dan gewoon niet meer degene waar haar partner ooit verliefd op is geworden.
pi_218752210
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 15:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik denk dat het vrij naïef is om te denken dat als je bij het begin van de relatie een goed lichaam hebt en je daarna ieder jaar er 5 kg bij eet, dat het dan geen invloed heeft op hoe jouw partner jou ziet. Andersom ook natuurlijk. Je wil toch je beste zelf zijn voor jouw partner. En dat is meer dan alleen uiterlijk, maar zeker niet allesbehalve uiterlijk.
Een goede vent zou denken: "Mijn meissie ziet er niet zo goed uit. Ze is wat aangekomen. Ze heeft niet tegen mij gezegd dat ze zich ergens zorgen over maakt, maar even nagaan hoe het met haar is uit alles wat ik van haar meemaak. Ik zie haar steeds vaker snacken, ze zit meer thuis op de bank terwijl ze eerst meer sportte en ook met vrienden en vriendinnen afspreekte. Ze draagt ook wat slobberige kleding zoals wijde truien en sportbroeken. Volgens mij zit ze niet goed in haar vel..."

Een slechte vent denkt dan: "Tijdens het begin van onze relatie dacht ik een lekker wijf aan de haak geslagen te hebben. Ik kreeg daarover complimenten van mijn matties. Maar nu wil ik me liever niet met haar in het openbaar vertonen, want ze begint eruit te zien als een vadsige koe en ik schaam mij dood voor haar. Ik heb ook geen zin meer om daar overheen te gaan. Godverdomme zeg, ik download nog meer porno tegenwoordig dan toen ik nog single was! :( Ik heb honderden euro's uitgegeven aan cadeau's inclusief sieraden van goud met diamantjes erin. Toen zei ze dat ik zo lief was voor haar ... maar ze is een ondankbare hoer! En wat ben ik zielig, want ik geef haar cadeautjes en zij zit te vreten als een varken! :r Zegt ze ook nog eens dat ik haar niet genoeg aandacht geef. Ik begrijp helemaal niks van vrouwen zeg! Ik ben een echte vent, dus ik ga echt niet met haar winkelen ofzo en ik ga ook niet met haar naar de bioscoop, want alle vrouwen kijken alleen maar jankfilms en daar hou ik echt niet van, want ik ben geen homo zeg! :{w "
pi_218752357
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 september 2025 17:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat heb ik in mijn eerdere langere post gedaan. Ik ga mezelf niet herhalen.
Daar staat echt niet het antwoord in op mijn vraag, maar goed, wat jij wil.
pi_218752373
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 18:00 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Een goede vent zou denken: "Mijn meissie ziet er niet zo goed uit. Ze is wat aangekomen. Ze heeft niet tegen mij gezegd dat ze zich ergens zorgen over maakt, maar even nagaan hoe het met haar is uit alles wat ik van haar meemaak. Ik zie haar steeds vaker snacken, ze zit meer thuis op de bank terwijl ze eerst meer sportte en ook met vrienden en vriendinnen afspreekte. Ze draagt ook wat slobberige kleding zoals wijde truien en sportbroeken. Volgens mij zit ze niet goed in haar vel..."

Een slechte vent denkt dan: "Tijdens het begin van onze relatie dacht ik een lekker wijf aan de haak geslagen te hebben. Ik kreeg daarover complimenten van mijn matties. Maar nu wil ik me liever niet met haar in het openbaar vertonen, want ze begint eruit te zien als een vadsige koe en ik schaam mij dood voor haar. Ik heb ook geen zin meer om daar overheen te gaan. Godverdomme zeg, ik download nog meer porno tegenwoordig dan toen ik nog single was! :( Ik heb honderden euro's uitgegeven aan cadeau's inclusief sieraden van goud met diamantjes erin. Toen zei ze dat ik zo lief was voor haar ... maar ze is een ondankbare hoer! En wat ben ik zielig, want ik geef haar cadeautjes en zij zit te vreten als een varken! :r Zegt ze ook nog eens dat ik haar niet genoeg aandacht geef. Ik begrijp helemaal niks van vrouwen zeg! Ik ben een echte vent, dus ik ga echt niet met haar winkelen ofzo en ik ga ook niet met haar naar de bioscoop, want alle vrouwen kijken alleen maar jankfilms en daar hou ik echt niet van, want ik ben geen homo zeg! :{w "
Mijn vrouw ziet er fantastisch uit en ik kan vol trots in het openbaar met haar verschijnen. En toch praten we nu al gewoon met elkaar... ook over dingen waar ze mee zit.

Heel gek misschien.
pi_218752845
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 18:00 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Want de wereld is heel zwart en wit, meerdere scenario's als die twee zijn er inderdaad niet mogelijk nee. Dat eerste scenario die je beschrijft lijkt trouwens eerder op een ouder-kind relatie dan op een gelijkwaardige relatie tussen twee partners
  vrijdag 12 september 2025 @ 19:24:51 #44
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218753062
Ik zou dan heel subtiel gaan kokhalzen als ik haar zie.
pi_218753697
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 18:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Mijn vrouw ziet er fantastisch uit en ik kan vol trots in het openbaar met haar verschijnen. En toch praten we nu al gewoon met elkaar... ook over dingen waar ze mee zit.

Heel gek misschien.
Dat past niet in het erg zwart-witte wereldje van PuistBlueRibbon.
pi_218753759
Ik heb er minder moeite mee omdat ik van rond en curvy houd. Ik denk dat ik juist andersom problemen zou krijgen, als een vrouw extreem afvalt. Ik houd volstrekt niet van magere types.
pi_218754049
Doe haar gegevens maar!

quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 20:30 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Ik heb er minder moeite mee omdat ik van rond en curvy houd. Ik denk dat ik juist andersom problemen zou krijgen, als een vrouw extreem afvalt. Ik houd volstrekt niet van magere types.
Dit.

Dat dwangmatige sporten en letten op voeding van fitboys en -girls, dát zou voor mij een dealbreaker zijn in een relatie. Over tig jaar ben je de pijp uit; wat heb je dan geleefd. Maar goed, ieder z'n meug natuurlijk.
pi_218754197
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 20:25 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat past niet in het erg zwart-witte wereldje van PuistBlueRibbon.
Sorry.

(not sorry)
pi_218754209
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 20:59 schreef DjVero het volgende:

Dat dwangmatige sporten en letten op voeding van fitboys en -girls, dát zou voor mij een dealbreaker zijn in een relatie. Over tig jaar ben je de pijp uit; wat heb je dan geleefd. Maar goed, ieder z'n meug natuurlijk.
Sporten is leuk, dus waar heb je het over.

Het is ook niet zo dat wij hier als konijnen leven. We houden absoluut van lekker eten. Maar dat kan ook zonder moddervet te worden.
pi_218754221
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 20:59 schreef DjVero het volgende:
Doe haar gegevens maar!
[..]
Dit.

Dat is een mening natuurlijk. Je hebt je tijdens die tig jaar misschien wel goed gevoeld. Ik voel me prima als ik sport.

Plus dat het me ook geen pretje lijkt als je als vetklep amper kleding hebt die normaal zit, je alles heel donker en oversized moet kopen zodat het er nog een beetje mee door kan, als je naar het zwembad gaat met 'n pens zo groot dat je je pik niet meer ziet als je moet pissen, etc.

Voeding af gaan wegen met een weegschaaltje gaat me te ver, maar minder erg dan iemand die echt 'n paar keer per week fast food shots moet hebben.
  Moderator vrijdag 12 september 2025 @ 21:28:46 #51
382129 crew  Donna
pi_218754299
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 18:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Heel gek misschien.
Tja. Veel mensen kunnen dat niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')