abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218735222
Dit lijkt me wel een leuke discussie.

Het lijkt wel alsof sporten steeds duurder wordt.

Allereerst de materialen. Zelfs de Action en Decathlon zijn niet meer zo goedkoop als voor de Corona.

Maar ook de sportclubs en zo.

Een tijd terug zag ik iets van reformer Pilates van 200 euro per maand en dacht ik al: wtf man, wie gaat dat nou betalen? Daarna kwam Saint en Stars in het nieuws waar het goedkoopste abonnement al iets van 130 euro is.

Lokale Sportverenigingen verdwijnen en veel teams houden op met bestaan. Zoals hier op de paardenclub de dames 16+ wegens te weinig leden dus niet rendabel. Naast dat trainers en begeleiders moeilijk te vinden zijn. Keertje grasmaaien kan iedereen wel doen, maar elke week sportles geven niet.

Sportcity kost ook al gauw meer dan 50 euro per 4 weken

Merken jullie ook dat sporten (veel) duurder is geworden? En ontoegankelijker
pi_218735383
Mijn contributie voor de sportvereniging is in 10 jaar ongeveer 75% gestegen wat neerkomt op ongeveer 5.7% per jaar.

Mijn salaris is harder gestegen, dus ik vind het allemaal prima.
  woensdag 10 september 2025 @ 23:11:16 #3
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218735674
ja hier ook belachelijke prijsstijging van de sportscholen de afgelopen jaren
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 10 september 2025 @ 23:11:54 #4
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218735679
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 22:49 schreef JopieKlaassen het volgende:
Mijn contributie voor de sportvereniging is in 10 jaar ongeveer 75% gestegen wat neerkomt op ongeveer 5.7% per jaar.

Mijn salaris is harder gestegen, dus ik vind het allemaal prima.
beetje een domme mindset
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218737783
Ligt denk ik nogal aan de sport. Ik doe aan hardlopen en wielrennen. Dat is niet veel duurder geworden de afgelopen 15 jaar. Behalve de fietsenmaker, dus ik doe nu meer zelf.
  Moderator donderdag 11 september 2025 @ 09:14:22 #6
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_218737818
Mijn contributie is 30% gestegen tov 7 jaar geleden. Best oke. Weliswaar 110 euro per maand, maar wel te overzien, het is klasikaal en goed materiaal en een leuke omgeving. En ik ben er 4-5 keer per week.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_218737848
Voor een nieuwe set ijzers moet je wel een nier verkopen @monkyyy
  donderdag 11 september 2025 @ 12:36:14 #8
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_218739857
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:09 schreef Tja..1986 het volgende:
Ligt denk ik nogal aan de sport. Ik doe aan hardlopen en wielrennen. Dat is niet veel duurder geworden de afgelopen 15 jaar. Behalve de fietsenmaker, dus ik doe nu meer zelf.
Wielrennen niet veel duurder geworden?

Wat?

De prijzen voor fietsen en onderdelen zijn op zijn minst twee keer over de kop gegaan.
pi_218740182
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:36 schreef Zelva het volgende:

[..]
Wielrennen niet veel duurder geworden?

Wat?

De prijzen voor fietsen en onderdelen zijn op zijn minst twee keer over de kop gegaan.
Ik heb in al geen 15 jaar een fiets gekocht, maar zie nog steeds vergelijkebare fietsen van rond het bedrag dat ik toen ook betaald heb. Veel onderdelen koop ik niet behalve bandjes.
  donderdag 11 september 2025 @ 13:38:47 #10
38337 Duracell
Ever Lasting Power
pi_218740428
ik denk niet dat dit sporten gerelateerd is... Alles is toch duurder geworden..? Ook de energierekening van de sportvereniging bijvoorbeeld. En de boodschappen zijn ook duurder. Dus ja, sport materiaal ook.

Is allemaal heel vervelend, inflatie en meer hogere kosten, maar volgens mij overal, niet alleen in de sport.
pi_218746259
Dit lijkt me een topic voor klaagbaak @Kabouterjte

Schopje KLB ts?
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_218746296
Valt me mee juist maar hangt ook af van de woonplaats.

In Gouda aantal clubs waar je onder de 50 euro per maand onbeperkt kan trainen. Als je jaar abbo neemt meestal nog stuk minder.

Betaalde meer dan 30 jaar terug al 70 gulden per maand en net na eeuwwisseling in Den Haag bij meerdere clubs getraind met prijzen tussen 40 en 65 euro. Ben nu goedkoper uit dan meer dan 20 jaar terug dus. Toen wel wat meer faciliteiten maar heb je niks aan als je die nooit gebruikt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ericr op 12-09-2025 07:02:22 ]
pi_218746711
Sportclubs hebben vaak behoorlijke energierekeningen en die zijn fors gestegen, daarnaast hebben sportclubs steeds minder vrijwilligers en moeten daar betaalde krachten voor worden ingehuurd.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218746763
Net mijn dagelijkse sit-ups gedaan thuis, kosten 0 euro :p

Heb ook basic fit voor 33, is nog te doen.

Sportschool met sauna 5 jaar terug was 55 euro per maand voor eens per week toegang, dat was toen te veel voor mij. Al zou ik nu graag een sportschool met sauna en jacuzzi hebben, dat was lekker zeg.
pi_218747154
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 13:12 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]
Ik heb in al geen 15 jaar een fiets gekocht, maar zie nog steeds vergelijkebare fietsen van rond het bedrag dat ik toen ook betaald heb. Veel onderdelen koop ik niet behalve bandjes.
Het verschil tussen een racefiets van 15 jaar geleden en eentje van nu is voor een amateur inderdaad niet zo heel relevant. 12 tandwieltjes achter in plaats van 10, en schijfremmen in plaats van velgremmen. Dat eerste is een marginale winst ten koste van een boel extra kosten, en dat tweede is enkel relevant als je regelmatig in slecht weer in de bergen komt.

Zo lang je er ten minste mee kan leven dat je buurman een nieuwere fiets heeft. Maar wat mij betreft heeft het juist wel wat, op je oude fiets mensen met een fiets van ¤5000 inhalen.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_218747659
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 08:17 schreef knoopie het volgende:

[..]
Het verschil tussen een racefiets van 15 jaar geleden en eentje van nu is voor een amateur inderdaad niet zo heel relevant. 12 tandwieltjes achter in plaats van 10, en schijfremmen in plaats van velgremmen. Dat eerste is een marginale winst ten koste van een boel extra kosten, en dat tweede is enkel relevant als je regelmatig in slecht weer in de bergen komt.

Zo lang je er ten minste mee kan leven dat je buurman een nieuwere fiets heeft. Maar wat mij betreft heeft het juist wel wat, op je oude fiets mensen met een fiets van ¤5000 inhalen.
Eens. Fietsen zijn volgens mij vooral duurder geworden omdat er steeds geavanceerdere spullen op zitten. Ik ben blij dat ik zelf gewoon mijn remblokjes kan vervangen als die versleten zijn. Bij die schijfremmen is het allemaal alweer een stuk ingewikkelder en duurder.
pi_218747775
Ik zit bij een hele leuke sportschool waar ik het forse bedrag per maand voor over heb.
Hier ga ik meerdere keren per week gemotiveerd naartoe en dat is belangrijker dan een kutsportschool de helft van de tijd links laten liggen of met tegenzin er zijn
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
  vrijdag 12 september 2025 @ 14:55:41 #18
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_218750432
Sportscholen is geen sport
  vrijdag 12 september 2025 @ 16:28:25 #19
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218751277
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:55 schreef xzaz het volgende:
Sportscholen is geen sport
Ik ga alleen naar een sportschool om een beetje rond te kijken en te flexen met mijn gains
Want het wetboek ken ik ook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')