abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220283465
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 14:56 schreef Koortsdroom het volgende:
Lekker thuis doen.

-Verstelbare gewichten
-Pull-up stang
-Matje

Totale kosten: paar tientjes.

Heerlijk. Geen harde muziek en daarna meteen onder de douche.
Behalve het verschil hoe goed je kunt trainen.
pi_220283509
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 15:07 schreef Questular het volgende:
Behalve het verschil hoe goed je kunt trainen.
Oh, absoluut. Maar je wordt wat creatiever.

Het grootste 'probleem' waar ik tegenaan loop is dat de gewichten maar tot 20kg gaan. Ik voer de herhalingen wat nauwkeuriger uit, maar als ik echt verder wil zal ik nog wat zwaardere schijven bij moeten kopen.

Maar voor mijn doel, een normaal postuur behouden, is het ruim voldoende. Als ik echt boomstammen van benen zou willen hebben gaat me dat zonder squatrek niet lukken 8-)
pi_220284566
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 13:31 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:

[..]
Een paar jaar geleden werd er juist veel meer parttime gewerkt dan nu. Vrouwen deden vaak werk als halve dagen in de thuiszorg, administratie of bij een verzekering.
Toen waren er veel meer sociale huurwoningen én waren koophuizen niet zo duur, dus kon dat.

Daarnaast moet je tegenwoordig overal maar vrijwilligerswerk gaan doen door… het gebrek aan vrijwilligers.
Het aantal gepensioneerden blijft stijgen dus waarom kunnen die dan niet werken op hun vroegere voetbalclub?

Een voetbalclub die eisen stelt als 1 ouder per 2 kinderen valt wrs. ook snel om. Dan zijn ze al gauw niet meer rendabel.
Ja, je wilt je kinderen wel op een sportclub, maar er niet zelf bij zijn, en vrijwillegerswerk wil je kennelijk ook niet doen als je kinderen daar sporten, wat is dat nou voor gelul, en dan ook klagen dat dingen duur zijn. Ik zou zeggen doe je kinderen op een commercieele sportclub, kan je zien wat het kost.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220286326
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 16:56 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja, je wilt je kinderen wel op een sportclub, maar er niet zelf bij zijn, en vrijwillegerswerk wil je kennelijk ook niet doen als je kinderen daar sporten, wat is dat nou voor gelul, en dan ook klagen dat dingen duur zijn. Ik zou zeggen doe je kinderen op een commercieele sportclub, kan je zien wat het kost.
Voor zaken als training geven of een wedstrijd fluiten is het helemaal niet nodig dat alle ouders dat kunnen doen.

Er zijn genoeg andere 'gratis' klussen die ouders kunnen doen.

Overigens moeten voor sommige taken ouders worden opgeleid of verplichte certificaten behalen, en dat kost alsnog veel geld.
pi_220288951
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 20:26 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:

[..]
Voor zaken als training geven of een wedstrijd fluiten is het helemaal niet nodig dat alle ouders dat kunnen doen.

Er zijn genoeg andere 'gratis' klussen die ouders kunnen doen.

Overigens moeten voor sommige taken ouders worden opgeleid of verplichte certificaten behalen, en dat kost alsnog veel geld.
Ik had het ook niet over verplicht vrijwilligerswerk, maar verplicht bij de wedstrijden zijn, doorgaans is het bij de meeste verenigingen vrij normaal dat je gewoon een aantal bardiensten draait. Dat is ook het punt, als iedereen een beetje doet heb je helemaal niet zoveel vrijwilligers nodig.
pi_220291454
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 05:08 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik had het ook niet over verplicht vrijwilligerswerk, maar verplicht bij de wedstrijden zijn, doorgaans is het bij de meeste verenigingen vrij normaal dat je gewoon een aantal bardiensten draait. Dat is ook het punt, als iedereen een beetje doet heb je helemaal niet zoveel vrijwilligers nodig.
Misschien een stomme vraag, maar waarom is er een bar op een (kinder)sport?
Is dat iets waar je uhh alles kunt kopen waar het Diabetesfonds tegen is? (Niet lullig bedoelt, puur uit interesse)

Ik heb zelf nooit een wedstrijdsport gedaan haha
pi_220291503
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 12:23 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:

[..]
Misschien een stomme vraag, maar waarom is er een bar op een (kinder)sport?
Is dat iets waar je uhh alles kunt kopen waar het Diabetesfonds tegen is? (Niet lullig bedoelt, puur uit interesse)

Ik heb zelf nooit een wedstrijdsport gedaan haha
Zonder kantineomzet kan een sportclub niet leven, en tegenwoordig doen sportclubs ook aan de gezonde trends mee. Overigens vinden de meeste mensen bardienst helemaal niet erg, het is juist erg gezellig en meestal maar iets van 2 keer per jaar. Bij sommige clubs krijg je de dienst als team toegewezen en mag je zelf afspreken wie draait, vaak gecombineerd met het fluiten van wedstrijden want op de meest niveaus heb je geen bondsscheidsrechters. Zelf vond ik fluiten juist leuk omdat je op laag niveau niet hoef te mierenneuken over regels maar je het meer op gevoel kunt doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')