abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220117193
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:55 schreef xzaz het volgende:
Sportscholen is geen sport
Padel speler gespot.
  maandag 16 februari 2026 @ 16:01:10 #77
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_220117281
Voor corona. _O- dat is 6 of 7 jaar geleden.
Toen waren er trossen bananen voor 99 cent. De salarissen lagen lager en was de wereld anders.

Dat is toch geen vergelijking :D
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_220233793
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 15:49 schreef Questular het volgende:

[..]
Padel speler gespot.
Ik vind het grappig dat padel zo duur is. Maar padelclubs wel leden trekken, ipv de noodlijdende turn- en voetbalclubs.
  maandag 2 maart 2026 @ 02:12:02 #79
174940 W00fer
Maar echt
pi_220235173
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 14:44 schreef RosaFit het volgende:
ik sport bij basic, daar is het nog wel betaalbaar hoor
33 per maand uit mijjn hoofd en dan heb ik janga en onbeperkt
eens per week mag ik een vriendin meenemen op mijn pass
33 euro betaalbaar noemen terwijl er meer dan een miljoen mensen in Nederland onder de armoedegrens leven en zelfs ZZP'ers en middeninkomens bij de voedselbank komen :')
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_220235453
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 02:12 schreef W00fer het volgende:

[..]
33 euro betaalbaar noemen terwijl er meer dan een miljoen mensen in Nederland onder de armoedegrens leven en zelfs ZZP'ers en middeninkomens bij de voedselbank komen :')
Ja, en?
pi_220237343
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 02:12 schreef W00fer het volgende:

[..]
33 euro betaalbaar noemen terwijl er meer dan een miljoen mensen in Nederland onder de armoedegrens leven en zelfs ZZP'ers en middeninkomens bij de voedselbank komen :')
Niet 33 euro kunnen missen voor sport maar wel Netflix abonnement hebben en een pakje per dag wegroken zeker :)
  maandag 2 maart 2026 @ 11:49:51 #82
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_220237784
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 02:12 schreef W00fer het volgende:

[..]
33 euro betaalbaar noemen terwijl er meer dan een miljoen mensen in Nederland onder de armoedegrens leven en zelfs ZZP'ers en middeninkomens bij de voedselbank komen :')
Roken ze toch gewoon een pakje shag per maand minder?
  maandag 2 maart 2026 @ 17:20:32 #83
174940 W00fer
Maar echt
pi_220240683
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2026 11:11 schreef Questular het volgende:

[..]
Niet 33 euro kunnen missen voor sport maar wel Netflix abonnement hebben en een pakje per dag wegroken zeker :)
Dit zijn de VVD bullshitargumenten die nergens over gaan. Het is ragebait en veel armen roken al niet meer, of halen hun sigaretten over de grens. Het is altijd erg makkelijk scoren met voor de hand liggende argumenten zoals leven je dieren maar in, je rookt zeker peuken, je doucht zeker 3 minuten te lang. Stop met die lulverhalen man. Kijk naar de oorzaak in plaats van symptoombestrijding.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_220240761
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 17:20 schreef W00fer het volgende:

[..]
Dit zijn de VVD bullshitargumenten die nergens over gaan. Het is ragebait en veel armen roken al niet meer, of halen hun sigaretten over de grens. Het is altijd erg makkelijk scoren met voor de hand liggende argumenten zoals leven je dieren maar in, je rookt zeker peuken, je doucht zeker 3 minuten te lang. Stop met die lulverhalen man. Kijk naar de oorzaak in plaats van symptoombestrijding.
De oorzaak is dat mensen niet 33 euro willen uitgeven aan sporten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Questular op 02-03-2026 17:47:53 ]
  maandag 2 maart 2026 @ 22:30:34 #85
174940 W00fer
Maar echt
pi_220242995
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2026 17:36 schreef Questular het volgende:

[..]
De oorzaak is dat mensen niet 33 euro willen uitgeven aan sporten.
Er zijn tegenwoordig veel hoge kostenposten. Huur, electra, energie, brandstof, voedsel, het is niet dat het allemaal goedkoper is geworden. Niet iedereen heeft dan geld over voor extra's zoals sporten. Er zijn genoeg mensen in Nederland die de werkende armen genoemd worden.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_220245285
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 22:30 schreef W00fer het volgende:

[..]
Er zijn tegenwoordig veel hoge kostenposten. Huur, electra, energie, brandstof, voedsel, het is niet dat het allemaal goedkoper is geworden. Niet iedereen heeft dan geld over voor extra's zoals sporten. Er zijn genoeg mensen in Nederland die de werkende armen genoemd worden.
En dus?
  dinsdag 3 maart 2026 @ 14:47:22 #87
174940 W00fer
Maar echt
pi_220247274
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 10:39 schreef CarbonC het volgende:

[..]
En dus?
En dus is het niet meer te betalen, en dus duur. Waarom moeten ze elke 2 jaar de apparaten vervangen voor nieuwe?
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_220247989
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 14:47 schreef W00fer het volgende:

[..]
En dus is het niet meer te betalen, en dus duur. Waarom moeten ze elke 2 jaar de apparaten vervangen voor nieuwe?
In welke sportschool doen ze dat?
De beste sportscholen waar ik getraind heb hadden apparaten van decennia oud. Met bijvoorbeeld Technogym Isotonic lijn is helemaal niets mis.
  dinsdag 3 maart 2026 @ 23:21:28 #89
174940 W00fer
Maar echt
pi_220252514
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 16:23 schreef CarbonC het volgende:

[..]
In welke sportschool doen ze dat?
De beste sportscholen waar ik getraind heb hadden apparaten van decennia oud. Met bijvoorbeeld Technogym Isotonic lijn is helemaal niets mis.
Basic Fit. Voor geen enkele reden hebben ze daar nieuwe(re) apparaten besteld en ik denk om aan de Instagramhype mee te doen allerlei hype/populaire tools geintroduceerd die vast en zeker leuk zijn om mee te adverteren (tenslotte moeten er abonnementen verkocht worden) maar in mijn optiek alleen maar de prijs opdrijven. Dat ze dat doen bij luxere gym's prima, maar ze volgen allemaal de trend van steeds luxer.

https://www.ed.nl/eindhov(...)-te-denken~a66ce582/
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_220278860
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 23:21 schreef W00fer het volgende:

[..]
Basic Fit. Voor geen enkele reden hebben ze daar nieuwe(re) apparaten besteld en ik denk om aan de Instagramhype mee te doen allerlei hype/populaire tools geintroduceerd die vast en zeker leuk zijn om mee te adverteren (tenslotte moeten er abonnementen verkocht worden) maar in mijn optiek alleen maar de prijs opdrijven. Dat ze dat doen bij luxere gym's prima, maar ze volgen allemaal de trend van steeds luxer.

https://www.ed.nl/eindhov(...)-te-denken~a66ce582/
Je slaat de spijker op z'n kop.

Weet iemand of het CBS bijhoudt hoeveel sportscholen/fitnessketens er ieder jaar in elke stad/dorp zijn? Ik heb de indruk dat er de laatste jaren explosief veel bijkomen en ze daarom met elkaar concurreren met dingen als 'sauna', 'hyrox klasje', 'infrared herstel' etcetera.
Maar misschien is het ook gewoon heel toevallig dat er binnen 1 kilometer van mijn woning in een paar maanden tijd 3 sportscholen (bijna) naast elkaar bij zijn gekomen.
pi_220278944
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 01:19 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:

[..]
Je slaat de spijker op z'n kop.

Weet iemand of het CBS bijhoudt hoeveel sportscholen/fitnessketens er ieder jaar in elke stad/dorp zijn? Ik heb de indruk dat er de laatste jaren explosief veel bijkomen en ze daarom met elkaar concurreren met dingen als 'sauna', 'hyrox klasje', 'infrared herstel' etcetera.
Maar misschien is het ook gewoon heel toevallig dat er binnen 1 kilometer van mijn woning in een paar maanden tijd 3 sportscholen (bijna) naast elkaar bij zijn gekomen.
Aangezien de grotere ketens allemaal van investeringsmaatschappijen zijn, groeien ze als kool.
Basic-Fit heeft er in 2025 al 85 geopend

https://www.ad.nl/gezond/(...)-opleveren~ad29a7db/

https://www.quotenet.nl/z(...)s-169-miljard-omzet/
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_220279704
Basic Fit wordt veel te dominant op schoolgebied.
Ze hebben zo kunnen groeien omdat ze de apparatuur leasen i.p.v. te kopen. Dat gaat goed zolang de rente laag is.
pi_220279861
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 05:02 schreef raptorix het volgende:
Sportclubs hebben vaak behoorlijke energierekeningen en die zijn fors gestegen, daarnaast hebben sportclubs steeds minder vrijwilligers en moeten daar betaalde krachten voor worden ingehuurd.
Is toch vreemd, 4 dagen werken is gemeengoed geworden maar in de dagen dat 5 dagen werken normaal was waren er genoeg vrijwilligers bij de clubs.
Vakman pur sang
pi_220280891
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 08:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Is toch vreemd, 4 dagen werken is gemeengoed geworden maar in de dagen dat 5 dagen werken normaal was waren er genoeg vrijwilligers bij de clubs.
Tjah de Ik maatschappij die denkt dat een ander het wel doet, je ziet het vooral in de grote steden waar ouders denken dat een sportclub een kinderopvang is, bij mijn oude voetbalvereniging hebben ze het gewoon een keiharde eis gemaakt, per 2 kinderen dient er 1 ouder aanwezig te zijn, de ouders mogen zelf oplossen hoe ze dat onderling regelen, geen ouder voor je kind aanwezig? Jammer dan mag je je kind ophalen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220282222
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 10:59 schreef raptorix het volgende:

[..]
Tjah de Ik maatschappij die denkt dat een ander het wel doet, je ziet het vooral in de grote steden waar ouders denken dat een sportclub een kinderopvang is, bij mijn oude voetbalvereniging hebben ze het gewoon een keiharde eis gemaakt, per 2 kinderen dient er 1 ouder aanwezig te zijn, de ouders mogen zelf oplossen hoe ze dat onderling regelen, geen ouder voor je kind aanwezig? Jammer dan mag je je kind ophalen.
Een paar jaar geleden werd er juist veel meer parttime gewerkt dan nu. Vrouwen deden vaak werk als halve dagen in de thuiszorg, administratie of bij een verzekering.
Toen waren er veel meer sociale huurwoningen én waren koophuizen niet zo duur, dus kon dat.

Daarnaast moet je tegenwoordig overal maar vrijwilligerswerk gaan doen door… het gebrek aan vrijwilligers.
Het aantal gepensioneerden blijft stijgen dus waarom kunnen die dan niet werken op hun vroegere voetbalclub?

Een voetbalclub die eisen stelt als 1 ouder per 2 kinderen valt wrs. ook snel om. Dan zijn ze al gauw niet meer rendabel.
pi_220282269
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 07:59 schreef CarbonC het volgende:
Basic Fit wordt veel te dominant op schoolgebied.
Ze hebben zo kunnen groeien omdat ze de apparatuur leasen i.p.v. te kopen. Dat gaat goed zolang de rente laag is.
Ik heb geen BF in de buurt
Maar als ze hier komen is het eigenlijk gewoon de zoveelste sportlocatie met exact dezelfde apparatuur
pi_220282636
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 10:59 schreef raptorix het volgende:

[..]
Tjah de Ik maatschappij die denkt dat een ander het wel doet, je ziet het vooral in de grote steden waar ouders denken dat een sportclub een kinderopvang is, bij mijn oude voetbalvereniging hebben ze het gewoon een keiharde eis gemaakt, per 2 kinderen dient er 1 ouder aanwezig te zijn, de ouders mogen zelf oplossen hoe ze dat onderling regelen, geen ouder voor je kind aanwezig? Jammer dan mag je je kind ophalen.
En terecht!
Vakman pur sang
pi_220282644
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 13:34 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:

[..]
Ik heb geen BF in de buurt
Maar als ze hier komen is het eigenlijk gewoon de zoveelste sportlocatie met exact dezelfde apparatuur
Best Fuck?
Vakman pur sang
pi_220283246
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 16:23 schreef CarbonC het volgende:

[..]
In welke sportschool doen ze dat?
De beste sportscholen waar ik getraind heb hadden apparaten van decennia oud. Met bijvoorbeeld Technogym Isotonic lijn is helemaal niets mis.
Ik betaal net geen 50 euro per maand voor een gym vol Panatta apparaten.
pi_220283297
Lekker thuis doen.

-Verstelbare gewichten
-Pull-up stang
-Matje

Totale kosten: paar tientjes.

Heerlijk. Geen harde muziek en daarna meteen onder de douche.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')