beetje een domme mindsetquote:Op woensdag 10 september 2025 22:49 schreef JopieKlaassen het volgende:
Mijn contributie voor de sportvereniging is in 10 jaar ongeveer 75% gestegen wat neerkomt op ongeveer 5.7% per jaar.
Mijn salaris is harder gestegen, dus ik vind het allemaal prima.
Wielrennen niet veel duurder geworden?quote:Op donderdag 11 september 2025 09:09 schreef Tja..1986 het volgende:
Ligt denk ik nogal aan de sport. Ik doe aan hardlopen en wielrennen. Dat is niet veel duurder geworden de afgelopen 15 jaar. Behalve de fietsenmaker, dus ik doe nu meer zelf.
Ik heb in al geen 15 jaar een fiets gekocht, maar zie nog steeds vergelijkebare fietsen van rond het bedrag dat ik toen ook betaald heb. Veel onderdelen koop ik niet behalve bandjes.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:36 schreef Zelva het volgende:
[..]
Wielrennen niet veel duurder geworden?
Wat?
De prijzen voor fietsen en onderdelen zijn op zijn minst twee keer over de kop gegaan.
Het verschil tussen een racefiets van 15 jaar geleden en eentje van nu is voor een amateur inderdaad niet zo heel relevant. 12 tandwieltjes achter in plaats van 10, en schijfremmen in plaats van velgremmen. Dat eerste is een marginale winst ten koste van een boel extra kosten, en dat tweede is enkel relevant als je regelmatig in slecht weer in de bergen komt.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:12 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik heb in al geen 15 jaar een fiets gekocht, maar zie nog steeds vergelijkebare fietsen van rond het bedrag dat ik toen ook betaald heb. Veel onderdelen koop ik niet behalve bandjes.
Eens. Fietsen zijn volgens mij vooral duurder geworden omdat er steeds geavanceerdere spullen op zitten. Ik ben blij dat ik zelf gewoon mijn remblokjes kan vervangen als die versleten zijn. Bij die schijfremmen is het allemaal alweer een stuk ingewikkelder en duurder.quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:17 schreef knoopie het volgende:
[..]
Het verschil tussen een racefiets van 15 jaar geleden en eentje van nu is voor een amateur inderdaad niet zo heel relevant. 12 tandwieltjes achter in plaats van 10, en schijfremmen in plaats van velgremmen. Dat eerste is een marginale winst ten koste van een boel extra kosten, en dat tweede is enkel relevant als je regelmatig in slecht weer in de bergen komt.
Zo lang je er ten minste mee kan leven dat je buurman een nieuwere fiets heeft. Maar wat mij betreft heeft het juist wel wat, op je oude fiets mensen met een fiets van ¤5000 inhalen.
Ik ga alleen naar een sportschool om een beetje rond te kijken en te flexen met mijn gainsquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |