abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218734544
quote:
Tim krijgt 's nachts klappen van zes jongens na feestweek: 'Deze situatie is beangstigend'

WESTLAND - 'Stop, niet doen. Ik wil niet vechten', roept de 17-jarige Tim vrijdagnacht tevergeefs, als hij door zes jongens van zijn eigen leeftijd van z'n fiets wordt getrapt. Ze slaan hem in zijn gezicht, stompen hem. Zomaar. Tim's airpods worden uit zijn oren getrokken en in de sloot gegooid. Vader Evert: 'Niet alleen meiden, ook jongens zijn 's avonds niet meer veilig alleen.'

Volledig in shock treffen zijn ouders Tim vrijdagnacht aan, als hij rond 1.00 uur thuiskomt. 'Mijn vrouw was nog op en stond in de keuken', vertelt vader Evert. 'Tims gezicht was op sommige plekken rood en zijn hele lichaam trilde.'

Tim zelf wil de hele gebeurtenis het liefst zo snel mogelijk vergeten, daarom doet zijn vader het woord. 'Het is een groot maatschappelijk probleem, daarom wil ik er graag aandacht voor vragen.'

Evert schraapt zijn keel en begint: 'Tim had 's ochtends net zijn rijbewijs gehaald en was juist enorm blij die dag. Volledig in de feeststemming ging hij 's avonds met vrienden naar de Naaldwijkse feestweek. Na afloop - tussen half 00.30 en 1.00 uur - fietsten ze met de hele groep naar huis, alleen wonen al zijn vrienden in Wateringen, en wij in een ander dorp. Waar de rest rechtsaf slaat, draait hij in zijn eentje de Nieuweweg op.'

Oortjes in sloot gesmeten
In laatstgenoemde straat gaat het fout. 'Tim fietst een groep jongens voorbij, zes man in totaal', aldus Evert. 'Ze komen achter hem aan en zeggen dat hij moet stoppen. Als hij dat doet, wordt hij vervolgens door de jongens van zijn fiets getrapt. Hij gaat weer rechtop staan, naast zijn fiets. Vijf jongens op een fatbike, en één jongen op een scooter sluiten hem in.'

De jongen op de scooter - de grootste van het stel - komt op Tim af. 'Hij trekt zijn oortjes uit zijn oren. Zo, die zijn van mij, krijgt hij te horen. En vervolgens worden de oortjes gewoon in de sloot gesmeten', verzucht Evert. Bij het navertellen van de gebeurtenis komt opnieuw verontwaardiging boven.

Evert: 'Daarna volgen vuiststompen op zijn kaak... Tim doet nog een poging tot stoppen. Ik wil niet vechten, roept hij. Als dat niet werkt, laat hij de tikken over zich heen komen.'

'Wat kon hij doen? Het was zes man, tegen één jongen', vervolgt zijn vader. 'Hij was enorm bang, één van die gasten had ook een mes bij zich.' Uiteindelijk roept één van de zes: En nu kappen. Daarna stopt de grote jongen en fietsen ze als groepje hard weg.'

'Ik sta machteloos'
Niet alleen bij Tim, ook bij Evert laat de gebeurtenis diepe sporen achter. 'Ik sta als vader machteloos. Het liefst zou ik de jongens opzoeken. Dat gevoel van je blijft met je poten van mijn zoon en zijn spullen af overheerst. Maar ik weet dat het geen zin heeft.'

Volgens hem is Tim er goed van afgekomen. 'Hij heeft nu alleen een paar blauwe plekken. Maar wat als hij weerstand geboden had, en hij was met zijn hoofd op de grond terechtgekomen, en ze waren blijven trappen? Het had veel erger kunnen aflopen.'

Aangifte gedaan
Maar mentaal heeft zijn zoon ook een flinke tik gehad. 'Ik heb wel meteen tegen hem gezegd: als je vrienden morgen weer naar de feestweek gaan - en je ziet het zitten - ga dan mee, dan ga je direct over je angst heen. Dat heeft hij gedaan, maar toen zijn ze wel met zijn allen mee naar zijn huis gereden. Voorlopig zal hij 's avonds niet alleen de straat op gaan.'

Tim en Evert hebben inmiddels aangifte bij de politie gedaan, en hopen dat de raddraaiers gepakt worden. 'Deze situatie is beangstigend. Ik wil mijn kinderen vrij opvoeden, en ik kan hem ook niet altijd overal maar gaan ophalen, maar tegelijkertijd gaat dat in deze tijd niet. En dat is toch van de zotte? Dat je gewoon 's avonds niet alleen de straat op kunt. Niet als meisje, maar ook niet als jongen.'
Fatbikes worden gewoon gebruikt om op rooftocht te gaan. Hoop dat Femke Halsema ook voor deze arme Tim opkomt.
pi_218734567
Die Jan-Rockericks altijd…
pi_218734576
Heeft Tim al geprobeerd om de nacht op te eisen?
  woensdag 10 september 2025 @ 21:58:19 #4
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218734588
Had Tim 's nachts maar niet op pad moeten gaan.
Huilen dan.
pi_218734595
Waarom melden die lui niet om wie het gaan?
Kampers, mocros, Syriërs, gewoon achterbuurt tuig?
Vakman pur sang
pi_218734611
quote:
8s.gif Op woensdag 10 september 2025 21:54 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Fatbikes worden gewoon gebruikt om op rooftocht te gaan. Hoop dat Femke Halsema ook voor deze arme Tim opkomt.
Femke is Burgemeester van Amsterdam. Dit is het westland….

Maar goed, alles beter dan klagen op de rechtse partijen die nog steeds niet in staat zijn bestaande wetgeving te handhaven, of gewoon die fatbikes te verbieden.

Lijkt bijna of die rechtse partijen willen dat wij de overlast hebben, omdat zij daar stemmen mee winnen.

Bijna.
pi_218734701
Hopelijk worden de fatbikers aangepakt. En Tim moet in het vervolg vechten of assertief zijn.
Is altijd een ongeschreven regel geweest in het nachtleven.

Neefje van mijn ex is ook een keer in elkaar geslagen door een groep gozers. En dat komt voor een deel omdat hij er ook uit ziet als een makkelijk doelwit.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 10 september 2025 @ 22:11:19 #8
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_218734778
‘S nachts in je eentje gaan fietsen ja dan vraag je er ook wel om hoor.
pi_218734819
Hier ook last gehad van fatbike klootzakken van een jaar of 13. Tot we er één te pakken hebben gehad en zijn fatbike in beslag hebben genomen met de mededeling dat hij die met zijn ouders op kan komen halen.

Einde van het liedje was dat die ouders de politie hadden gebeld en dat ettertje liep te klagen dat ie pijn had aan zijn schouder toen we de fatbike van m af hadden gepakt. Die vader sprak dat we geweld hadden gepleegd tegen z’n zoon. Jochie mag blij zijn dat we ons hadden ingehouden anders had ie voortaan een ander vervoersmiddel met elektromotor kunnen besturen :')
  woensdag 10 september 2025 @ 22:22:45 #10
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218734982
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 22:13 schreef JopieKlaassen het volgende:
Hier ook last gehad van fatbike klootzakken van een jaar of 13. Tot we er één te pakken hebben gehad en zijn fatbike in beslag hebben genomen met de mededeling dat hij die met zijn ouders op kan komen halen.

Einde van het liedje was dat die ouders de politie hadden gebeld en dat ettertje liep te klagen dat ie pijn had aan zijn schouder toen we de fatbike van m af hadden gepakt. Die vader sprak dat we geweld hadden gepleegd tegen z’n zoon. Jochie mag blij zijn dat we ons hadden ingehouden anders had ie voortaan een ander vervoersmiddel met elektromotor kunnen besturen :')
Moet je wel geluk hebben dat hij niet een hele tokkie leger komt oproepen naar je huis toe.
pi_218734983
'Fatbikers'
'Jongeren'

Uh uhh
Signalement staat er niet expliciet bij. Dus we weten het wel weer wat voor wezens dit zijn.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218735005
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 21:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Waarom melden die lui niet om wie het gaan?
Kampers, mocros, Syriërs, gewoon achterbuurt tuig?
Iedereen in het Westland weet dat het om allochtonen uit Den Haag gaat. Er is al jaren een plaag van dat soort figuren op de feestweken van het Westland.
pi_218735017
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 22:22 schreef Momo het volgende:

[..]
Moet je wel geluk hebben dat hij niet een hele tokkie leger komt omroepen naar je huis toe.
Was een ingecalculeerd risico. Mijn ervaring met jonge pubers is dat ze het allemaal leuk vinden totdat ze een keer worden aangepakt. Met gasten van een jaar of 17 wordt het al een ander verhaal.
pi_218735046
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 22:11 schreef Aberkullie het volgende:
Idioot.
pi_218735305
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 22:24 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Iedereen in het Westland weet dat het om allochtonen uit Den Haag gaat. Er is al jaren een plaag van dat soort figuren op de feestweken van het Westland.
Waarom wordt dat niet gezegd dan?
Vakman pur sang
pi_218735368
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 22:07 schreef Harvest89 het volgende:
Hopelijk worden de fatbikers aangepakt. En Tim moet in het vervolg vechten of assertief zijn.

Neefje van mijn ex is ook een keer in elkaar geslagen door een groep gozers. En dat komt voor een deel omdat hij er ook uit ziet als een makkelijk doelwit.
Ja dit wordt het nieuwe normaal in Nederland. Prachtig toch. Diversiteit is onze kracht.
  woensdag 10 september 2025 @ 22:53:06 #17
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218735434
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 22:00 schreef Shotty het volgende:

[..]
Femke is Burgemeester van Amsterdam. Dit is het westland….

Maar goed, alles beter dan klagen op de rechtse partijen die nog steeds niet in staat zijn bestaande wetgeving te handhaven, of gewoon die fatbikes te verbieden.

Lijkt bijna of die rechtse partijen willen dat wij de overlast hebben, omdat zij daar stemmen mee winnen.

Bijna.
Ja en? Het zou niet de eerste keer zijn dat mevrouw Halsema zich bemoeit met zaken buiten haar stad.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218735518
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 22:53 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Ja en? Het zou niet de eerste keer zijn dat mevrouw Halsema zich bemoeit met zaken buiten haar stad.
De bochten waar sommige mensen zich in wringen.
Westland heeft een rechtse gemeenteraad, dus ga je maar naar Amsterdam om daar een van de weinige prominente linkse politici er bij te slepen.

Dat alleen al maakt het de moeite waard om af en toe is op Fok! Rond te hangen.

Blijf vooral op links vloeken en op rechts stemmen. Krijg je alleen maar meer van dit soort ellende van.
pi_218735623
quote:
In principe is dat voor zowel mannen als vrouwen al decennia het devies.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 10 september 2025 @ 23:13:57 #20
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218735693
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 22:48 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Ja dit wordt het nieuwe normaal in Nederland. Prachtig toch. Diversiteit is onze kracht.
Die groep die dat neefje het ziekenhuis in hebben geslagen waren gewoon jongens uit het dorp.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 10 september 2025 @ 23:16:42 #21
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218735720
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 22:07 schreef Harvest89 het volgende:
En Tim moet in het vervolg vechten of assertief zijn.
Hoe zie je dat voor je tegen 6 man?

Tim is klaarblijkelijk niet zo'n vechtersbaas als jij bent. Laat staan dat ie het kan.
  woensdag 10 september 2025 @ 23:25:42 #22
503174 CofyFerkeert
Professioneel Koffieleut
pi_218735799
Klote fatbikers 🤮🤮🤮
pi_218735805
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 23:13 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Die groep die dat neefje het ziekenhuis in hebben geslagen waren gewoon jongens uit het dorp.
Echte Westlandse Syrische Marokaniers dus.
  woensdag 10 september 2025 @ 23:28:20 #24
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218735824
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 22:22 schreef Red_85 het volgende:
'Fatbikers'
'Jongeren'

Uh uhh
Signalement staat er niet expliciet bij. Dus we weten het wel weer wat voor wezens dit zijn.
Huh wavoorn wezens dan???
Huilen dan.
  donderdag 11 september 2025 @ 00:09:40 #25
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_218736147
quote:

[..]
Wat wil je hier eigenlijk mee beweren?
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
  donderdag 11 september 2025 @ 00:35:09 #26
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_218736322
Strijders mooi weer de kafir laten zien wie er de baas is in NL
RED ONS HENNIEGOD
pi_218736343
Tim had wel een beter signalement mogen geven. Als we niet weten hoe de daders eruit zien pakken we ze nooit
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_218736813
U MAD?
pi_218736825
Is de nacht alweer terug?
pi_218736850
Blijf van onze mannen af😢😢😢
pi_218737037
Oh niet die Tim van tv
  donderdag 11 september 2025 @ 06:36:15 #32
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_218737043
Hopen dat er nu iemand opstaat die geld wil verdienen een campagne start om de nacht op te eisen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_218737059
Je krijgt waar je op stemt.
pi_218737081
Ik stel voor om vuurwapens te legaliseren voor blanke Nederlanders
pi_218737124
Verschrikkelijk natuurlijk, maar hoe haal je het ook in je hoofd om 's avonds alleen naar huis fmte fietsen. Je weet wat er kan gebeuren.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_218737130
quote:

[..]
Ja 'gewone' jongens. Signalement staat er niet bij dus dan weet je alweer genoeg.
pi_218737212
quote:
11s.gif Op woensdag 10 september 2025 23:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Huh wavoorn wezens dan???
Statistisch gezien is het aannemelijk dat dit jongeren met een migratieachtergrond betreft. Je weet wel, de groep die binnen bepaalde contreien altijd in bescherming wordt genomen ondanks hun oververtegenwoordiging op talloze negatieve manieren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218737394
quote:
In een ander topic delen ze bans uit voor victim blaming.
-
pi_218737425
Het enige dat ze buit hebben gemaakt hebben ze in het water gegooid? Wat was het doel van deze hele exercitie dan?
pi_218737428
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 08:03 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Het enige dat ze buit hebben gemaakt hebben ze in het water gegooid? Wat was het doel van deze hele exercitie dan?
Wat denk je :')
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  donderdag 11 september 2025 @ 08:15:12 #41
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_218737469
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 07:57 schreef quo_ het volgende:

[..]
In een ander topic delen ze bans uit voor victim blaming.
Ja daar had ik deze post ook vandaan :)
pi_218737503
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 23:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
In principe is dat voor zowel mannen als vrouwen al decennia het devies.
Je kan niet s nacht s thuisblijven als je een avond bent gaan stappen. De meeste jongeren gaan dan juist op de fiets omdat ze drinken. Als je ergens 's nachts een feestje bij iemand thuis hebt moet je ook nog naar huis.

Wat denk je van werken in de horeca? Dat zijn ook vaak jongeren en die willen na hun werk ook nog naar huis.

Nou, etc.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 11 september 2025 @ 09:31:42 #43
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218737925
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 08:22 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Je kan niet s nacht s thuisblijven als je een avond bent gaan stappen. De meeste jongeren gaan dan juist op de fiets omdat ze drinken. Als je ergens 's nachts een feestje bij iemand thuis hebt moet je ook nog naar huis.

Wat denk je van werken in de horeca? Dat zijn ook vaak jongeren en die willen na hun werk ook nog naar huis.

Nou, etc.
Dan moeten ze dat maar niet doen hè.
En ze moeten weerbaar overkomen, anders worden ze natuurlijk eerder slachtoffer.
En ze moeten geen zichtbare dure spullen bij zich hebben.
En ze moeten zich decent kleden.
En ze moeten geen oogcontact maken, maar ook niet te bitcherig overkomen want anders lok je het ook uit.
En ze moeten geen onverwachte bewegingen maken.
En ze moeten zorgen dat ze zichzelf niet in een situatie laten brengen, maar het is overdreven om te vragen of iemand uit hun aura wil gaan, want niet alle mannen, Marokkanen, dronken vervelio's zijn gevaarlijk.
En ze moeten maar weer op normale tijden gaan stappen of werken.
pi_218737944
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 08:22 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nou, etc.
Maar niet alleen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 11 september 2025 @ 09:38:08 #45
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_218737994
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:31 schreef Qarrad het volgende:

[..]
En ze moeten weerbaar overkomen, anders worden ze natuurlijk eerder slachtoffer.
En ze moeten geen oogcontact maken, maar ook niet te bitcherig overkomen want anders lok je het ook uit.
En ze moeten zorgen dat ze zichzelf niet in een situatie laten brengen, maar het is overdreven om te vragen of iemand uit hun aura wil gaan, want niet alle mannen, Marokkanen, dronken vervelio's zijn gevaarlijk.
Heeft deze Tim dat allemaal gezegd over vrouwen die alleen fietsen?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_218738051
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 22:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Waarom wordt dat niet gezegd dan?
Dat is stigmatiserend...
  donderdag 11 september 2025 @ 09:45:37 #47
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_218738066
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 23:16 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Hoe zie je dat voor je tegen 6 man?

Tim is klaarblijkelijk niet zo'n vechtersbaas als jij bent. Laat staan dat ie het kan.
Mwoa vechtersbaas. Harvest is vooral goed in het met een groepje in elkaar slaan van homo's net zo'n gore lafbek als deze fatbikers dus. Walgelijk ventje :r
pi_218738144
Zijn alle mannen hier nu ook voor verantwoordelijk?
Mja
pi_218738267
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:31 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Sowieso is Tim maar een watje natuurlijk, het is heel niet onrealistisch om van individuele jongens te verwachten dat ze een grote overmacht aan straattuig wel even een choreografisch aantrekkelijk lesje leren alsof ze in een film met Jackie Chan of Jason Statham zitten.
pi_218738282
quote:
8s.gif Op woensdag 10 september 2025 21:54 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Is Halsema tevens burgemeester van Westland? Dit nieuws is mij volledig ontgaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')