https://www.hln.be/buiten(...)staat-utah~a8bb03b6/quote:De rechtse activist Charlie Kirk (31), een fervente aanhanger van Donald Trump, is neergeschoten tijdens een evenement op een universiteit in de Amerikaanse staat Utah. Dat meldt een woordvoerder van de universiteit aan ‘NBC News’ .
Op beelden die circuleren op sociale media is het moment te zien waarop Kirk wordt geraakt en er paniek uitbreekt onder de aanwezigen op het evenement, dat plaatsvond op de Utah Valley University. Op de beelden, die niet konden worden geverifieerd, is ook te zien hoe een oudere man door omstaanders in bedwang wordt gehouden. Het is niet duidelijk of het om de schutter gaat.
Een woordvoerder van Kirk zegt tegen ‘Fox News’ dat het niet bekend is in welke toestand hij verkeert. Ook over de identiteit van de schutter en het motief bestaat nog geen duidelijkheid.
Trump
De Amerikaanse president Donald Trump heeft via zijn eigen socialemediaplatform Truth Social gereageerd op het incident. “We moeten allemaal bidden voor Charlie Kirk, die werd neergeschoten. Hij is fantastisch, van kop tot teen.” Ook vicepresident JD Vance betuigt zijn medeleven op X: “Bid voor Charlie Kirk, een goede man en een jonge vader.”
Charlie Kirk is een prominente Amerikaanse conservatieve activist en de oprichter van Turning Point USA, een organisatie die zich richt op het mobiliseren van jonge conservatieven. Hij staat bekend om zijn rol in het verspreiden van rechts-populistische ideeën, het ondersteunen van Donald Trump en het bevorderen van een christelijk-nationalistische agenda.
Kirk is vooral bekend van zijn debatten op universiteiten, waarvan hij vaak fragmenten deelt op TikTok. Hij presenteert ook een eigen radioprogramma, ‘The Charlie Kirk Show’.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Racist in welke zin? En is dat een reden om iemand neer te schieten?quote:Op woensdag 10 september 2025 21:11 schreef augurk2025 het volgende:
Triest nieuws maar hij is wel een racist
Dat zeg ik toch niet pannenkoekquote:Op woensdag 10 september 2025 21:13 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Racist in welke zin? En is dat een reden om iemand neer te schieten?
Je kon tenminste met hem wel in discussie als je niet met hem eens was.quote:Op woensdag 10 september 2025 21:13 schreef TornadoDK het volgende:
Ik zie weleens reels van hem voorbij komen. Ik moet altijd wel lachen hoe die de woke gekkies op hun plek zet.
Noem eens zijn racistische denkbeelden.quote:Op woensdag 10 september 2025 21:11 schreef augurk2025 het volgende:
Ze hebben iemand gearresteerd.quote:Op woensdag 10 september 2025 21:17 schreef VEM2012 het volgende:
Triest weer.
Hopelijk overleeft hij het en krijgen ze de dader te pakken.
Lol gelijk in de defensiemodus. Maar laat eens een racistisch filmpje zien van hem, ik ben wel benieuwd, pannenkoek.quote:Op woensdag 10 september 2025 21:14 schreef augurk2025 het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet pannenkoek
Omg. Dat overleef je niet.quote:Op woensdag 10 september 2025 21:18 schreef matthijst het volgende:
Zo.
Goed geraakt. Stond die schutter ervoor ofzo?
https://x.com/Qirelyth/status/1965854637833249070
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 10 september 2025 21:20 schreef SunZomer het volgende:
In spoiler nsfw"not counting gang violence" *pang*SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heftigquote:Op woensdag 10 september 2025 21:18 schreef matthijst het volgende:
Zo.
Goed geraakt. Stond die schutter ervoor ofzo?
https://x.com/Qirelyth/status/1965854637833249070
Maar extreemrechts is het probleem /squote:Op woensdag 10 september 2025 21:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
Een hoop 'progressief' volk loopt nu te juichen.
Was al bij Mangione.
Voldoe je niet aan de denkbeelden van progressief-links? Dan ben je Hitler en moet je dood.
Met je halsslagader aan flarden wordt het lastigquote:Op woensdag 10 september 2025 21:24 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Heftig![]()
Ik ben geen dokter maar volgens mij zitten er geen vitale organen in de nek. Als je het bloeden snel stopt kun je het wel overleven lijkt me/hoop ik.
Dit is vol in de halsslagader met een geweerkaliber. Die is dood.quote:Op woensdag 10 september 2025 21:24 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Heftig![]()
Ik ben geen dokter maar volgens mij zitten er geen vitale organen in de nek. Als je het bloeden snel stopt kun je het wel overleven lijkt me/hoop ik.
Nee dat was hij niet en we hebben weer een ja maar roeper. Het meest achterbakse laffe kutvolk dat er is.quote:Op woensdag 10 september 2025 21:11 schreef augurk2025 het volgende:
Weer? Bijna alle aanslagen/mass shootings in de VS die de afgelopen jaren hier in het nieuws kwamen, kwamen van rechts. Volgens mij was alleen Luigi links?quote:
quote:Op woensdag 10 september 2025 21:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee dat was hij niet en we hebben weer een ja maar roeper. Het meest achterbakse laffe kutvolk dat er is.
*great*quote:Op woensdag 10 september 2025 21:23 schreef Evangelion het volgende:
[..]
"not counting gang violence" *pang*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |