abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator/colorchick donderdag 11 september 2025 @ 16:40:54 #176
382129 crew  Donna
pi_218742413
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:03 schreef Ballerina888 het volgende:

[..]
Ja geef het maar toe..doen alsof je al die fluflu's niet volgde en stiekem hoor je in de innercircle.
:'(
Ik had wel graag naar dat Action event van laatst gewild..
pi_218742465
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:19 schreef Hocuspocus2 het volgende:
Iedereen die haar boek controleert gaat blijkbaar akkoord met het feit dat veel door chatgpt is geschreven. Want AM levert geld op.
Ik geloof niet dat de fragmenten die Annemarie laat lezen door AI geschreven zijn. Simpele zinnen van 3-5 woorden, simpel taalgebruik. Dat leest alsof het van Annemarie zelf komt (geldt ook voor de stukjes van de meeschrijvers).

Over de rest van het boek kan ik niet oordelen uiteraard.

De reacties onder de post over de breuk met haar ouders heeft ze destijds zeker niet zelf geschreven, dat was echt een totaal ander (en onpersoonlijker) taalgebruik dan normaal.
  Moderator/colorchick donderdag 11 september 2025 @ 16:49:41 #178
382129 crew  Donna
pi_218742471
Porterenee heeft een nieuw kantoor. Ik dacht dat ze vorige week in het kantoor nog alles roze gemaakt hadden? Is dit kantoor er dan bij?

Goed bezig dan.. :D
pi_218742523
Debbie had dinsdag een goede dag, de enige deze week. Dat dat net de dag is waarop alle kinderen naar school en de opvang zijn is natuurlijk toeval.

En sorry dat ik het zeg maar zou zij zelf nou nooit eens in de spiegel kijken denken: misschien moet ik iets aan mezelf doen? Of Roy?
pi_218742604
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:11 schreef Shuri het volgende:

[..]
Dit inderdaad!

Ik vind dit zó enorm frustrerend. Ze hoeft niet haar hele gezin, hebben en houwen op het internet te gooien. Ze zet zichzelf weg als gedupeerde en slachtoffer. Ze heeft zich destijds door iets of iemand bedreigd gevoeld (let wel: dit kan natuurlijk niet door de beugel als bedreiging echt plaats heeft gevonden!). In het boek gaat het daar ook weer over.

Maar ze gooit haar hele gezin online voor geld en dit boek schrijft ze ook weer voor geld. Ze heeft daar echt geen altruïstische redenen voor. Niet dat ik vind dat ze bedreigd moet worden en ook commentaar in haar dm over hoe ze haar vakantie viert is niet nodig. Maar als je je leven in de anonimiteit leeft hoef je ook niet met dit soort gedoe te dealen. Ik heb het al vaker gezegd: ze heeft talenten. Ik zou alleen graag willen dat ze die anders in zou zetten. Daar waar je in elk geval niet je kinderen hoeft in te zetten.
Bedreigen is natuurlijk nooit goed te praten. Dat is een van de zieke kanten van de (digitale en anonieme) maatschappij. Ik denk dat dat een groot en algeheel gevoel van onveiligheid geeft voor degene om wie het gaat en als Annemarie daartegen ageert dan snap ik dat volledig. Al hoop ik niet dat ze dit boek inzet als een soort wraak.

Wat dat betreft zit er voor mij wel een groot verschil tussen kritisch schrijven en dreigementen uiten.

Ik vind ook niet per se dat je offline zou moeten gaan om veiligheid voor jezelf en je gezin te garanderen, al snap ik het wel als iemand dat om die reden zou doen.

De reden dat ik tegen familyvloggers en mommyvloggers ben is dat ik van mening ben dat kinderen recht hebben op hun privacy en dat ik erg vind dat er veel geld over de rug van kinderen verdiend wordt met het gevaar dat daardoor beweegreden en normen vervagen.
pi_218742627
Wat wordt er hier fel gesproken over Mathilde. Bijzonder dat als iemand diep in de ellende zit, iedereen je op handen draagt. Maar wanneer je op krabbelt en je kop dus net iets te ver boven het maaiveld steekt, gaat hij er meteen vanaf.

Dat zij gebroken heeft met haar sekte achtig geloof vind ik krachtig en sterk van haar. Daar is moed voor nodig. Zeker na alle ellende die zij heeft mee gemaakt.

En dat de buurman dan verliefd op haar is geworden. Dat soort dingen gebeuren nu eenmaal. Betekent niet dat ik het goed wil praten.

Ik heb destijds ook een klein bedrag gedoneerd. Op dat moment gunde ik haar rust. En die heeft ze gevonden. Volgens mij werkt ze nog steeds niet.

Maar ik gun het haar. Het grote huis, het huisvrouwen leventje, het gekeutel en haar nieuwe leven. Het zijn slechts kleine materiële dingen in vergelijking maar de enorme verliezen die ze heeft moeten lijden
pi_218742683
Overigens denk ik dat in de basis het beschermen van minderjarigen nog steeds vrij simpel is (al zullen Meta en co hun hakken in het zand blijven zetten, want ze verdienen enorm aan minderjarigen die door hun ouders ingezet worden voor roem en dus geld). Sta gewoon alleen beeltenissen van kinderen toe op kanalen die op privé staan en een bereik van minder dan x volgers hebben.
Zitten uiteraard haken en ogen aan, maar ik hoop dat er stappen gezet worden.
pi_218742688
Minibelle wil haar dochter van net 10 alleen met de tram laten gaan, weet niet hoe ver ze moet, maar ik vind dat best wel jong
pi_218742699
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:54 schreef JaNeeDan het volgende:
Debbie had dinsdag een goede dag, de enige deze week. Dat dat net de dag is waarop alle kinderen naar school en de opvang zijn is natuurlijk toeval.

En sorry dat ik het zeg maar zou zij zelf nou nooit eens in de spiegel kijken denken: misschien moet ik iets aan mezelf doen? Of Roy?
Dat vraag ik me ook weleens af, het is gewoon zo slonzig en onverzorgd
pi_218742704
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 17:04 schreef Kletsdoos165 het volgende:
Wat wordt er hier fel gesproken over Mathilde. Bijzonder dat als iemand diep in de ellende zit, iedereen je op handen draagt. Maar wanneer je op krabbelt en je kop dus net iets te ver boven het maaiveld steekt, gaat hij er meteen vanaf.

Dat zij gebroken heeft met haar sekte achtig geloof vind ik krachtig en sterk van haar. Daar is moed voor nodig. Zeker na alle ellende die zij heeft mee gemaakt.

En dat de buurman dan verliefd op haar is geworden. Dat soort dingen gebeuren nu eenmaal. Betekent niet dat ik het goed wil praten.

Ik heb destijds ook een klein bedrag gedoneerd. Op dat moment gunde ik haar rust. En die heeft ze gevonden. Volgens mij werkt ze nog steeds niet.

Maar ik gun het haar. Het grote huis, het huisvrouwen leventje, het gekeutel en haar nieuwe leven. Het zijn slechts kleine materiële dingen in vergelijking maar de enorme verliezen die ze heeft moeten lijden
Dan nog vind ik het ontzettend jammer dat het contact tussen haar schoonfamilie en zoontje is verbroken.
Dat heeft niks met verdriet, verlies of geloof te maken.
Je onthoudt beide kanten de kans om een (belangrijke!) band op te bouwen.
pi_218742769
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 17:10 schreef Muisjeruisje het volgende:

[..]
Ik snap het gewoon niet. Het kan niet anders dan dat ze dit expres doet. Je hoeft er toch niet zo onverzorgd uit te zien?
  Moderator/colorchick donderdag 11 september 2025 @ 17:18:59 #187
382129 crew  Donna
pi_218742780
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 17:17 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Ik snap het gewoon niet. Het kan niet anders dan dat ze dit expres doet. Je hoeft er toch niet zo onverzorgd uit te zien?
Sommige mensen maken daar een sport van, ofzo. Bij zwemles hier lopen ook een paar van die types dat ik denk, huh?! 🤯
  donderdag 11 september 2025 @ 17:19:01 #188
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_218742781
Wie is DBM?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_218742836
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 17:18 schreef Donna het volgende:

[..]
Sommige mensen maken daar een sport van, ofzo. Bij zwemles hier lopen ook een paar van die types dat ik denk, huh?! 🤯
Bizar. Mijn moeder zag er in haar sterfbed nog verzorgder uit. Bij wijze van dan…
pi_218742920
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 17:10 schreef Sstt1993 het volgende:

[..]
Dan nog vind ik het ontzettend jammer dat het contact tussen haar schoonfamilie en zoontje is verbroken.
Dat heeft niks met verdriet, verlies of geloof te maken.
Je onthoudt beide kanten de kans om een (belangrijke!) band op te bouwen.
Maar wie zegt dat dit de beslissing van Mathilde is geweest? De familie van Sebas was zwaar gereformeerd. Misschien hebben zij wel met haar gebroken omdat ze niet achter haar keuzes stonden? Ik vind het dapper. En ze is helemaal opgebloeid. Geen grijze muis meer.

Bij “teamkoedood” hoor je merit er ook over dat ze heeft gebroken met haar familie.
Dat vind ik trouwens ook een rare griet. Eerst wilde ze een kindje adopteren. Adoptie ging niet door. Toen kregen ze twee pleeg kindjes. Wat was ze kwaad toen deze twee meisjes terug naar hun eigen moeder mochten.

Maar nu hebben ze nog wel goed contact wat leuk is voor de twee zusjes. Maar het valt mij op dat ze bij Merith altijd meteen worden omgetoverd tot twee brave Christelijke meisjes met rokjes en deftig haar. Terwijl ze dat vanuit huis uit niet zo zijn. Waar is de eigen identiteit? Daar heeft merit helemaal geen respect voor.
Toen ze op vakantie was met die twee meisjes heb ik haar ontvolgd. Zij zou therapie moeten gaan volgen om met haar kinderloosheid om te gaan ipv haar verlangens en idealen op andermans kinderen te botvieren.
pi_218742939
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:49 schreef Tarantelle het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat de fragmenten die Annemarie laat lezen door AI geschreven zijn. Simpele zinnen van 3-5 woorden, simpel taalgebruik. Dat leest alsof het van Annemarie zelf komt (geldt ook voor de stukjes van de meeschrijvers).

Over de rest van het boek kan ik niet oordelen uiteraard.

De reacties onder de post over de breuk met haar ouders heeft ze destijds zeker niet zelf geschreven, dat was echt een totaal ander (en onpersoonlijker) taalgebruik dan normaal.
De chatgpt streepjes staan er nog letterlijk in. AM gebruikt/kent amper leestekens. Die komen echt niet van haarzelf.
pi_218742942
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 17:10 schreef Muisjeruisje het volgende:

[..]
Bij Debbie lijkt het een schreeuw om aandacht. Kijk eens hoe zielig ik ben. Ik vraag me steeds vaker af waarom ik haar nog volg.

Nouja ik weet het wel. Als ik wil lachen hoef ik alleen haar filmpje in de rolstoel te kijken. Ze heeft humor zonder dat ze het door heeft
pi_218742958
AM die die boodschappenspeeltjes niet in elkaar krijgt, te veel gepruts. Er staan potverdorie lipjes met cijfertjes op, hoe moeilijk kan het zijn?

Maarja, het stond niet in de planner, dus verder geen tijd voor.
pi_218742991
quote:

[..]
Ik zit sinds juni ziek thuis maar onder geen beding loop ik er elke dag als een slons bij. Even iets leuks aantrekken helpt me juist beter voelen over mezelf. Dat zou Debbie ook eens moeten proberen. Dit ziet er toch niet uit? Het hoeft echt niet elke dag, maar kom op zeg. Zij doet het erom.
pi_218743011
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 17:38 schreef Huisopdehoek het volgende:
AM die die boodschappenspeeltjes niet in elkaar krijgt, te veel gepruts. Er staan potverdorie lipjes met cijfertjes op, hoe moeilijk kan het zijn?

Maarja, het stond niet in de planner, dus verder geen tijd voor.
Lol ik lees echt overal dat het soms best ingewikkeld is om in elkaar te zetten... dus annemarie is niet de enige die het lastig vind
pi_218743012
quote:

[..]
Het hoort denk ik bij haar toneelspel
pi_218743036
Ik weet gelukkig niets van lipoedeem maar dbm had het vroeger niet. Hoe ontstaat dat?
pi_218743078
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 17:45 schreef Muisjeruisje het volgende:

[..]
Het hoort denk ik bij haar toneelspel
Debbie wil heel graag het absolute tegenovergestelde van insta perfect tonen.
Zo slonzig mogelijk, want anders lijkt ze niet ziek (genoeg) (haar eigen woorden) en geloven mensen niet dat ze echt (echt echt) ziek is.
pi_218743108
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 17:45 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

[..]
Lol ik lees echt overal dat het soms best ingewikkeld is om in elkaar te zetten... dus annemarie is niet de enige die het lastig vind
Maar hoe zit het nou? Hoe weet je dat die mensen bewust de familie Geerts gevraagd heeft en dat ze weten wat Annemarie doet?
pi_218743113
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 17:04 schreef Kletsdoos165 het volgende:

Hier nog een , en misschien hebben die ouders van die eerste man wel het contact met haar verbroken , als je buiten het gereformeerde geloof een partner krijgt , en ook nog met kind, dan kan dat al een reden zijn om geen contact meer te willen .
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')