quote:Op donderdag 11 september 2025 16:03 schreef Ballerina888 het volgende:
[..]
Ja geef het maar toe..doen alsof je al die fluflu's niet volgde en stiekem hoor je in de innercircle.
Ik geloof niet dat de fragmenten die Annemarie laat lezen door AI geschreven zijn. Simpele zinnen van 3-5 woorden, simpel taalgebruik. Dat leest alsof het van Annemarie zelf komt (geldt ook voor de stukjes van de meeschrijvers).quote:Op donderdag 11 september 2025 16:19 schreef Hocuspocus2 het volgende:
Iedereen die haar boek controleert gaat blijkbaar akkoord met het feit dat veel door chatgpt is geschreven. Want AM levert geld op.
Bedreigen is natuurlijk nooit goed te praten. Dat is een van de zieke kanten van de (digitale en anonieme) maatschappij. Ik denk dat dat een groot en algeheel gevoel van onveiligheid geeft voor degene om wie het gaat en als Annemarie daartegen ageert dan snap ik dat volledig. Al hoop ik niet dat ze dit boek inzet als een soort wraak.quote:Op donderdag 11 september 2025 16:11 schreef Shuri het volgende:
[..]
Dit inderdaad!
Ik vind dit zó enorm frustrerend. Ze hoeft niet haar hele gezin, hebben en houwen op het internet te gooien. Ze zet zichzelf weg als gedupeerde en slachtoffer. Ze heeft zich destijds door iets of iemand bedreigd gevoeld (let wel: dit kan natuurlijk niet door de beugel als bedreiging echt plaats heeft gevonden!). In het boek gaat het daar ook weer over.
Maar ze gooit haar hele gezin online voor geld en dit boek schrijft ze ook weer voor geld. Ze heeft daar echt geen altruïstische redenen voor. Niet dat ik vind dat ze bedreigd moet worden en ook commentaar in haar dm over hoe ze haar vakantie viert is niet nodig. Maar als je je leven in de anonimiteit leeft hoef je ook niet met dit soort gedoe te dealen. Ik heb het al vaker gezegd: ze heeft talenten. Ik zou alleen graag willen dat ze die anders in zou zetten. Daar waar je in elk geval niet je kinderen hoeft in te zetten.
Dat vraag ik me ook weleens af, het is gewoon zo slonzig en onverzorgdquote:Op donderdag 11 september 2025 16:54 schreef JaNeeDan het volgende:
Debbie had dinsdag een goede dag, de enige deze week. Dat dat net de dag is waarop alle kinderen naar school en de opvang zijn is natuurlijk toeval.
En sorry dat ik het zeg maar zou zij zelf nou nooit eens in de spiegel kijken denken: misschien moet ik iets aan mezelf doen? Of Roy?
Dan nog vind ik het ontzettend jammer dat het contact tussen haar schoonfamilie en zoontje is verbroken.quote:Op donderdag 11 september 2025 17:04 schreef Kletsdoos165 het volgende:
Wat wordt er hier fel gesproken over Mathilde. Bijzonder dat als iemand diep in de ellende zit, iedereen je op handen draagt. Maar wanneer je op krabbelt en je kop dus net iets te ver boven het maaiveld steekt, gaat hij er meteen vanaf.
Dat zij gebroken heeft met haar sekte achtig geloof vind ik krachtig en sterk van haar. Daar is moed voor nodig. Zeker na alle ellende die zij heeft mee gemaakt.
En dat de buurman dan verliefd op haar is geworden. Dat soort dingen gebeuren nu eenmaal. Betekent niet dat ik het goed wil praten.
Ik heb destijds ook een klein bedrag gedoneerd. Op dat moment gunde ik haar rust. En die heeft ze gevonden. Volgens mij werkt ze nog steeds niet.
Maar ik gun het haar. Het grote huis, het huisvrouwen leventje, het gekeutel en haar nieuwe leven. Het zijn slechts kleine materiële dingen in vergelijking maar de enorme verliezen die ze heeft moeten lijden
Ik snap het gewoon niet. Het kan niet anders dan dat ze dit expres doet. Je hoeft er toch niet zo onverzorgd uit te zien?quote:Op donderdag 11 september 2025 17:10 schreef Muisjeruisje het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook weleens af, het is gewoon zo slonzig en onverzorgd
Sommige mensen maken daar een sport van, ofzo. Bij zwemles hier lopen ook een paar van die types dat ik denk, huh?! 🤯quote:Op donderdag 11 september 2025 17:17 schreef JaNeeDan het volgende:
[..]
Ik snap het gewoon niet. Het kan niet anders dan dat ze dit expres doet. Je hoeft er toch niet zo onverzorgd uit te zien?
Bizar. Mijn moeder zag er in haar sterfbed nog verzorgder uit. Bij wijze van dan…quote:Op donderdag 11 september 2025 17:18 schreef Donna het volgende:
[..]
Sommige mensen maken daar een sport van, ofzo. Bij zwemles hier lopen ook een paar van die types dat ik denk, huh?! 🤯
Maar wie zegt dat dit de beslissing van Mathilde is geweest? De familie van Sebas was zwaar gereformeerd. Misschien hebben zij wel met haar gebroken omdat ze niet achter haar keuzes stonden? Ik vind het dapper. En ze is helemaal opgebloeid. Geen grijze muis meer.quote:Op donderdag 11 september 2025 17:10 schreef Sstt1993 het volgende:
[..]
Dan nog vind ik het ontzettend jammer dat het contact tussen haar schoonfamilie en zoontje is verbroken.
Dat heeft niks met verdriet, verlies of geloof te maken.
Je onthoudt beide kanten de kans om een (belangrijke!) band op te bouwen.
De chatgpt streepjes staan er nog letterlijk in. AM gebruikt/kent amper leestekens. Die komen echt niet van haarzelf.quote:Op donderdag 11 september 2025 16:49 schreef Tarantelle het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat de fragmenten die Annemarie laat lezen door AI geschreven zijn. Simpele zinnen van 3-5 woorden, simpel taalgebruik. Dat leest alsof het van Annemarie zelf komt (geldt ook voor de stukjes van de meeschrijvers).
Over de rest van het boek kan ik niet oordelen uiteraard.
De reacties onder de post over de breuk met haar ouders heeft ze destijds zeker niet zelf geschreven, dat was echt een totaal ander (en onpersoonlijker) taalgebruik dan normaal.
Bij Debbie lijkt het een schreeuw om aandacht. Kijk eens hoe zielig ik ben. Ik vraag me steeds vaker af waarom ik haar nog volg.quote:Op donderdag 11 september 2025 17:10 schreef Muisjeruisje het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook weleens af, het is gewoon zo slonzig en onverzorgd
Ik zit sinds juni ziek thuis maar onder geen beding loop ik er elke dag als een slons bij. Even iets leuks aantrekken helpt me juist beter voelen over mezelf. Dat zou Debbie ook eens moeten proberen. Dit ziet er toch niet uit? Het hoeft echt niet elke dag, maar kom op zeg. Zij doet het erom.quote:Op donderdag 11 september 2025 17:17 schreef JaNeeDan het volgende:
[..]
Ik snap het gewoon niet. Het kan niet anders dan dat ze dit expres doet. Je hoeft er toch niet zo onverzorgd uit te zien?
Lol ik lees echt overal dat het soms best ingewikkeld is om in elkaar te zetten... dus annemarie is niet de enige die het lastig vindquote:Op donderdag 11 september 2025 17:38 schreef Huisopdehoek het volgende:
AM die die boodschappenspeeltjes niet in elkaar krijgt, te veel gepruts. Er staan potverdorie lipjes met cijfertjes op, hoe moeilijk kan het zijn?
Maarja, het stond niet in de planner, dus verder geen tijd voor.
Het hoort denk ik bij haar toneelspelquote:Op donderdag 11 september 2025 17:17 schreef JaNeeDan het volgende:
[..]
Debbie wil heel graag het absolute tegenovergestelde van insta perfect tonen.quote:Op donderdag 11 september 2025 17:45 schreef Muisjeruisje het volgende:
[..]
Het hoort denk ik bij haar toneelspel
Maar hoe zit het nou? Hoe weet je dat die mensen bewust de familie Geerts gevraagd heeft en dat ze weten wat Annemarie doet?quote:Op donderdag 11 september 2025 17:45 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
[..]
Lol ik lees echt overal dat het soms best ingewikkeld is om in elkaar te zetten... dus annemarie is niet de enige die het lastig vind
Hier nog een , en misschien hebben die ouders van die eerste man wel het contact met haar verbroken , als je buiten het gereformeerde geloof een partner krijgt , en ook nog met kind, dan kan dat al een reden zijn om geen contact meer te willen .quote:Op donderdag 11 september 2025 17:04 schreef Kletsdoos165 het volgende:
Wat wordt er hier fel gesproken over Mathilde. Bijzonder dat als iemand diep in de ellende zit, iedereen je op handen draagt. Maar wanneer je op krabbelt en je kop dus net iets te ver boven het maaiveld steekt, gaat hij er meteen vanaf.
Dat zij gebroken heeft met haar sekte achtig geloof vind ik krachtig en sterk van haar. Daar is moed voor nodig. Zeker na alle ellende die zij heeft mee gemaakt.
En dat de buurman dan verliefd op haar is geworden. Dat soort dingen gebeuren nu eenmaal. Betekent niet dat ik het goed wil praten.
Ik heb destijds ook een klein bedrag gedoneerd. Op dat moment gunde ik haar rust. En die heeft ze gevonden. Volgens mij werkt ze nog steeds niet.
Maar ik gun het haar. Het grote huis, het huisvrouwen leventje, het gekeutel en haar nieuwe leven. Het zijn slechts kleine materiële dingen in vergelijking maar de enorme verliezen die ze heeft moeten lijden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |