Anywayz, slayer is 1 van de beste metalbands in de wereld!
De solo's zijn geweldig, de teksten zijn soms flink ziek en de muziek is lekker stamp-beuk werk.
Mijn favoriete songs: War Ensemble en Dead Skin Mask
quote:Noem het maar eerder trash/speed, want black is het natuurlijk niet
Op zondag 23 februari 2003 19:21 schreef jasperious het volgende:
En niet te vergeten south of heaven.
Zeer goeie black/speed metal band
Gewoon een erg strakke band, alhoewel ik ze vroeger leuker vond.
quote:Topic is ook eigenlijk gemaakt voor de oude albums, want Undisputeed Attitude was superbagger.
Op zondag 23 februari 2003 19:33 schreef Ultrawuft het volgende:
Slayer verdient wel een eigen topic jaGewoon een erg strakke band, alhoewel ik ze vroeger leuker vond.
quote:
Op zondag 23 februari 2003 19:32 schreef Dissection het volgende:[..]
Noem het maar eerder trash, want black is het natuurlijk niet
quote:Nou de solos zijn niet echt om geweldig te noemen vind ik
Op zondag 23 februari 2003 19:12 schreef Dissection het volgende:
Zo, ik zag dat er geen slayer topic meer te vinden was, dus bij deze maar.Anywayz, slayer is 1 van de beste metalbands in de wereld!
De solo's zijn geweldig, de teksten zijn soms flink ziek en de muziek is lekker stamp-beuk werk.
Mijn fav songs zijn nog steeds alle songs op reign in blood
Het afwisselen van de solo's tussen beide gitaristen is echt super, en ook het drumwerk is nl. niet mis
Het oude werk is lekker, maar ook het laatst uitgebracht materiaal. Toch knap dat ze hun eigen stijl houden, en dat al zolang.
Als ik een van die 2 CDs draai dan springen de vonken er bijna af, zo'n muur van geluid, vooral als de twee gitaristen tegen elkaar aan het spelen zijn tijdens de solo's.
quote:Hehe, die solo's vond ik juist het slechtste. Slayer solo's vind ik echt het beste voorbeeld van gepruts zonder gevoel. Het is echt gewoon een beetje ondersteuning van het chaotische/agressieve karakter van een nummer. Er zit echt totaal geen gevoeligheid of melodie in. Met die solo's hadden de mannen nog veel mooiere dingen kunnen doen.
De solo's zijn geweldig
Ik vind het trouwens nog knap van Slayer om na zoveel jaar, -en ze zijn inmiddels misschien al wel 40 ofzo- nog een hard album af te leveren. Ja, hard.
Veel geschreeuw, zware gitaren, nog een hoop uptempo nummers. Undisputed Attitude was trouwens mijn eerste Slayer cd
quote:Van een stel wel ja.
want de productie daarvan is zwaar waardeloos
quote:Dave Lombardo zat toen weer achter de kit. Je wilt Paul Bostaph geen snelle dubbelbass(rolls) horen maken live, dat klinkt als blubber
en ook het drumwerk is nl. niet mis
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 24-02-2003 09:17]
quote:Dat zeg ik.
en het past altijd perfect bij het nummer.
quote:
ondersteuning van het chaotische/agressieve karakter van een nummer
Het zijn geen traditionele metalsolo's te noemen.
En ow ja: Reign in Blood en South of Heaven zijn m'n favoriete albums. Hell Awaits vind ik ook goed, omdat het album zo anders is, langere nummers en zo. Ik heb ze eenmaal live gezien in Paradiso tijdens de undisputed tournee. Een van de beste optredens die ik ooit gezien heb.
quote:Mwoa, dat valt ook wel weer tegen....
Op zondag 23 februari 2003 20:27 schreef Dissection het volgende:[..]
Topic is ook eigenlijk gemaakt voor de oude albums, want Undisputeed Attitude was superbagger.
Live zijn ze daarentegn nog steeds enorm kontschoppend
Maar heeft iemand toendrtijd dat interviewtje gezien op TMF toen diablous net uitkwam,Damn die Paul Bostaph was niet echt aanwezig geloof ik .
Maar toch Slayer is naar mijn idee toch een van de belangrijke bands geweest voor het genre
quote:Euuhhm
Op maandag 24 februari 2003 09:41 schreef Ulx het volgende:
De solo's van een slayer nummer vallen imho onder het kopje: Jazz.
Persoonlijk vind ik dat hun solo's een pure vorm van aggressie zijn, zoals yoko al zei, perfect passende in hun songs. Op Seasons in the Abyss hoor je zelfs hier en daar een melodieus solootje van King. Grappig detail is dat in de media Hanneman als de melodie-man getypeerd wordt, terwijl ik hem live altijd zie scheuren cq. 'ik-kan-niet-van-mijn-tremelo-afbijven'...king daareentegen laat een goede techniek zien..
[Dit bericht is gewijzigd door DMM op 24-02-2003 12:19]
quote:
Op maandag 24 februari 2003 09:16 schreef Dissection het volgende:
Die solo's zijn geweldig man...misschien is het inderdaad wel enorm veel gepiel, maar als je toch eens kijkt wat voor een geluid eruit komt...en het past altijd perfect bij het nummer.
Je hebt gelijk dat het gepiel van Kerry King en Jef Hanneman goed bij het nummer passen. Maar als we het over goede solo's hebben dan luister ik liever naar Yngwie Johann Malmsteen.
Ik vind de Decade of Agression CD's van Slayer het beste klinken. Mijn favo's: War Ensemble, Angel Of Death en Chemical Warfare
quote:
Op zondag 2 maart 2003 16:18 schreef Doc het volgende:
Heb laatste tijd veel God Hates Us All gedraaid. Absoluut in de top vijf van Slayer albums (Reign en South de top twee; Hell, Show samen met God de rest van de top 5). Heb alle studio albums van ze: band waar ik de meeste CDs van heb. Heb ze nu 3 keer gezien.
Geniale band natuurlijk!
quote:Ik vind dat wel mee vallen. Paul Bostaph kan echt wel goed drummen hoor (tenminste de keren dat ik hem live heb gezien). Misschien heb je hem een keer op een slechte dag gezien?
Op maandag 24 februari 2003 09:11 schreef Yokozuna het volgende:Dave Lombardo zat toen weer achter de kit. Je wilt Paul Bostaph geen snelle dubbelbass(rolls) horen maken live, dat klinkt als blubber
En DAVE IS NU WEER TERUG BIJ SLAYER (voor onbepaalde tijd), dat wordt weer strak werk.
quote:Mee eens
Op maandag 3 maart 2003 18:59 schreef _Sly_ het volgende:[..]
Ik vind dat wel mee vallen. Paul Bostaph kan echt wel goed drummen hoor (tenminste de keren dat ik hem live heb gezien). Misschien heb je hem een keer op een slechte dag gezien?
Bv. het laatste nummer van Undisputed Attitude (die punk cd), daar krijgt hij veel ruimte, en daar staan echt veel hele gave fills op.
Over die solo's, passen perfect bij het nummer. Maar de solo's opzicht zijn gewoon prut natuurlijk. 0 structuur, 0 melodieus. Hoeft ook niet bij zulke muziek, maar had wel gekund (Megadeth).
Daarbij is het geschreeuw ook belangrijk. Die pure agressie voegt echt iets toe, ipv. slechts aankleding van een nummer. Het toont veel meer agressie dan het gegrunt in deathmetal bands. Wat dat betreft vind ik Slayer een prima band, ze zijn nog steeds redelijk hard!
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 04-03-2003 18:31]
quote:Tja ik ben het gewoon niet met je eens. Op albums wordt de dubbele bass helemaal niet blubber. Luister maar eens naar Divine Intervention
Op dinsdag 4 maart 2003 18:00 schreef Yokozuna het volgende:
Hij neemt vaak teveel hooi op zijn vork met dubbelbassrolls (op albums wordt het ook blubber na een tijdje max speed). Volgens mij beheerst hij ook maar weinig jazz rudiments (anders had hij die, desnoods bij een geschiktere band, vast wel laten horen). Voor de rest vind ik het een prima drummer. Ook creatief, voor zover hij daar de ruimte voor kreeg.
quote:Klopt, ik vraag me af hoe vaak Yoko Slayer live aan het werk heeft gehoord (erbij gestaan heeft dus). Paul Bostaph is gewoon een goede drummer, en zijn basswerk klinkt niet als blubber. Yoko, t kan ook aan de opname kwaliteit liggen, daar wel eens aan gedacht?
Op dinsdag 4 maart 2003 19:25 schreef _Sly_ het volgende:[..]
Tja ik ben het gewoon niet met je eens. Op albums wordt de dubbele bass helemaal niet blubber. Luister maar eens naar Divine Intervention
.
Mijn all-time favs: Evil has no boundaries, Angel of Death, At Dawn they Sleep, War Ensemble, Silent Scream.
quote:Ik heb Slayer nu een stuk of 5x gezien, met Paul en ook met Dave maar ik moet zeggen dat sinds Paul erbij zit ik slayer geen drol meer aan vind. Zijn drumwerk is gewoon lang niet zo passend als dat van Dave. Komt denk ik doordat Dave veel wilder speelt en op veel grotere toms speelt (geeft toch een ander geluid). Paul kan ook best drummen hoor, maar hij is gewoon te netjes voor slayer.
Op dinsdag 4 maart 2003 20:04 schreef Metal_Mart het volgende:[..]
Klopt, ik vraag me af hoe vaak Yoko Slayer live aan het werk heeft gehoord (erbij gestaan heeft dus). Paul Bostaph is gewoon een goede drummer, en zijn basswerk klinkt niet als blubber. Yoko, t kan ook aan de opname kwaliteit liggen, daar wel eens aan gedacht?
quote:De solo's passen goed bij de nummers.
De solo's zijn geweldig
De solo's opzicht, zuigen
quote:Ik vond dat mr. Lombardo toffere fills maakte, zijn snare-toms fills/breaks zijn soms echt superkicken (soms stopt de gitaar+Bass ff en dan hoor je alleen een drumstuk, dat is gaaf).
Paul kan ook best drummen hoor, maar hij is gewoon te netjes voor slayer.
Ik ben iig benieuwd wat hij zal gaan drummen bij het nieuwe album (buiten the good old stuff), en hoeveel ruimte hij krijgt om wat van zichzelf te laten horen. Want hij is natuurlijk wel behoorlijk wat vooruitgegaan de laatste jaren.
quote:Dat zal het zijn ja. Ik vind het drumgeluid op de laatste 3 albums eigenlijk gewoon "sloppy" klinken. Op Undisputed Attitude lijkt het eerder een home recording
Yoko, t kan ook aan de opname kwaliteit liggen, daar wel eens aan gedacht?
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 26-04-2003 20:42]
Nog interessant allemaal
quote:Waarom zou hij die moeten beheersen?
Op dinsdag 4 maart 2003 18:00 schreef Yokozuna het volgende:
...Volgens mij beheerst hij ook maar weinig jazz rudiments ....
quote:is leuke bandje...maar is het nu trash of thrash metal...?
Noem het maar eerder trash/speed, want black is het natuurlijk niet
quote:Thrash metal
Op dinsdag 10 juni 2003 19:49 schreef Aschkael het volgende:[..]
is leuke bandje...maar is het nu trash of thrash metal...?
quote:Beetje jammer dat je de hele tijd slechts één gitaar hoort, de andere is veeeeeel te zacht in de mix gezet. Valt vooral bij de trade-offs erg op...
Op zondag 23 februari 2003 22:01 schreef StefanP het volgende:
Decade of Aggression is zo vet... wat een goeie productie ook. Ik zou bijna zeggen: gooi al je ouwe Slayer cd's maar in de vuilnisbak, want de productie daarvan is zwaar waardeloosAls ik een van die 2 CDs draai dan springen de vonken er bijna af, zo'n muur van geluid, vooral als de twee gitaristen tegen elkaar aan het spelen zijn tijdens de solo's.
[Dit bericht is gewijzigd door Cynic op 11-06-2003 09:17]
quote:Ga is een beetje met de tijd mee. Jij bent zo ontwetend als wat... weet je niet hoe internet werkt ofzo
Op woensdag 11 juni 2003 00:22 schreef metallicattim het volgende:
Zie net dat de DVD pas 29 Juli in de Winkel ligt...
Kon toch echt zweren dat ik had gelezen dattie in maart uitkwam...
quote:Allebei goed, maar tegenwoordig is Lombardo echt wel the man van de 2. En he's back @ Slayer, WHO THE MAN!! Ben benieuwd of hij nog invloed gaat krijgen op het album, ik weet niet hoe het schrijfproces verloopt bij Slayer. Hou oud zijn die kerels nu, 35 ofzo? 40?
Op woensdag 11 juni 2003 09:14 schreef Cynic het volgende:
Ik vond Bostaph net wat strakker dan Lombardo. Die liet live af en toe nogal wat steekjes vallen.
War at the Warfield, maarliefst EEN MAAL op Soulseek in mp3 vorm gevonden Maarja, echte fans kopen die schijf gewoon.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 29-07-2003 21:15]
Ik draai dus enkel de eerste 4 albums en die vind ik alle 4 supergoed!
M'n favoriete nummers van die albums (ik beperk me tot 2 stuks, want ik vind ze bijna allemaal wel goed):
SNM: Fight till Death, Black Magic
Hell Awaits (extended version): Praise of Death, Haunting the Chapel
RIB: Jesus Saves, Raining Blood
SOH: Cleanse the Soul, Dissident Agressor
quote:Fantomas gaat touren, 4 weken in Europa, daarna moet Lombardo terug naar Slayer.
Op dinsdag 29 juli 2003 21:08 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Allebei goed, maar tegenwoordig is Lombardo echt wel the man van de 2. En he's back @ Slayer, WHO THE MAN!!
quote:En dat deed ik dan ook, voor maar liefst 30 Euro, maar ik wilde niet wachten tot 'ie ergens goedkoper was. Goede DVD. Net iets te vroeg opgenomen, net voordat Lombardo terugkwam. Maar ik heb er al meerdere keren van genoten.
War at the Warfield, maarliefst EEN MAAL op Soulseek in mp3 vorm gevondenMaarja, echte fans kopen die schijf gewoon.
Sinds vorige maand heb ik ook Soundtrack to the apocalypse. Een box met 4 cd's en 1 dvd (deluxe versie, anders 3 cd's en 1 dvd). Erg leuke verzameling van best of en rarities. De DVD bevat materiaal uit de periode '82 - 2003, een mooi over zicht dus. De cd die ik extra heb omdat ik de deluxe versie heb, bevat een compleet concert, het eerste concert van de tour waar Lombardo wel weer meedoet. Enige vreemde eraan is dat Angel of Death niet gespeeld wordt. Vreemd concert dus.
Ook zit er een boek bij, zo'n 60 pagina's met informatie over Slayer, allerlei 'weetjes', commentaar op allerhande gebeurtenissen (zoals een aanklacht omdat ze iemand tot moord aangezet zouden hebben, wat wel meer metalbands te horen krijgen). Veel foto's. Fans aan het woord. Leuk voor de fans om te lezen.
Een erg leuke box, al had er van mij wat minder best of op genomen, ik heb de meeste nummers al op de studio-cd's staan, en de cd's die ik niet heb, die koop ik sowieso nog.
Anyway: Slayer ken ik al zo'n 20 jaar en ik mag ze nog steeds graag horen. Meest karakteristieke recensie die ik ooit las: De solo's zijn zo vals als een briefje van drie. Geeft niks, het is een van hun kenmerken. En waarom is er nu zo weinig aandacht voor een van de meest charismatische frontmannen?
Tom Araya is imho een geweldig boegbeeld, relaxed, maar met een schreeuw, die door alles heen gaat. Ik heb ergens nog een tape met opnames uit hun oefenhok, waarbij Tom laag grommend begint en eindigt in gegil, klasse!
Ook ik vind het oudere werk beter, maar God hates us all laat zien dat niet iedere "oude" band soft wordt. Slayer is de Judas Priest van de thrash, wat riffs schrijven betreft.
Favorieten:
Black Magic, Raining Blood, Seasons in the abyss
njah goed ik had vanmiddag de Soundtrack To The Apocalypse inhanden, maar hijs zo fucking duur, 55 euro
quote:War At The Warfield is vet man!! Alleen jammer dat slayer zo weinig beweegt op het podium ( en dan heb ik het over het lopen )
Op dinsdag 29 juli 2003 21:08 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Allebei goed, maar tegenwoordig is Lombardo echt wel the man van de 2. En he's back @ Slayer, WHO THE MAN!! Ben benieuwd of hij nog invloed gaat krijgen op het album, ik weet niet hoe het schrijfproces verloopt bij Slayer. Hou oud zijn die kerels nu, 35 ofzo? 40?
![]()
War at the Warfield, maarliefst EEN MAAL op Soulseek in mp3 vorm gevonden
Maarja, echte fans kopen die schijf gewoon.
En ze zijn idd al in de 40 inmiddels
Oude werk is idd super en "decade of agression" mijn favo album. Heeft denk ik wel 1000 draaiuurtjes in me CD-speler achter de rug. Hij is een keer uit me auto gejat heb ik em die dag nog teruggekocht.
Wel een vraagje: er gingen destijds nogal wat Nazi-achtige geruchten over de band. Klopt(e) dit nu eigenlijk. Dat zou dan een minpuntje zijn.
Overigens ook heel vet, andere stijl, maar goed is: Winter - into darkness / eternal frost.
Mazzl
Jst
Angel Of Death:
Ausschwitz, The meaning of pain
The way that I want you to die
Slow death, Immens decay
Showers that clense you of your life
toch wel het grootste voorbeeld denk ik zo
SS-3 gaat over een Duitse (Nazi?) generaal
quote:Die van mij kostte 80 Euro.
Op woensdag 11 februari 2004 18:00 schreef metallicattim het volgende:
right.... dan ga jij maar weer manowar luisteren ofzo, de ECHTE metalgoden he, ok
njah goed ik had vanmiddag de Soundtrack To The Apocalypse inhanden, maar hijs zo fucking duur, 55 euro
quote:Heb jij die grote box?
Op woensdag 11 februari 2004 21:05 schreef Angel_of_Dth het volgende:[..]
Die van mij kostte 80 Euro.
met nog meer extra's dat live concert enzo?
quote:Yep, zoals eerder gezegd, ik heb de deluxe.
Op woensdag 11 februari 2004 22:33 schreef metallicattim het volgende:[..]
Heb jij die grote box?
met nog meer extra's dat live concert enzo?
quote:T is een puur beschrijvende tekst, over de gruweldaden van kamp arts Mengele. Maar toen ze wel eens beschuldigd werden van nazisme, verwezen ze naar t simpele feit dat Araya zelf een chileen is, en dus geen ''Arier''. Zn vrouw schijnt Joods te zijn, dus lijkt me niet dat we hier met een paar nazis te maken hebben
Op woensdag 11 februari 2004 20:21 schreef metallicattim het volgende:
Ze hebben een aantal nummers over de oorlog met nazi trekjes jah, maar ik durf niet met zekerheid te zeggen of het allemaal zo gemeend is door de bandAngel Of Death:
Ausschwitz, The meaning of pain
The way that I want you to die
Slow death, Immens decay
Showers that clense you of your lifetoch wel het grootste voorbeeld denk ik zo
SS-3 gaat over een Duitse (Nazi?) generaal
quote:Hm, eigenlijk heb je best gelijk.
Op vrijdag 13 februari 2004 19:01 schreef Metal_Mart het volgende:
Ik heb de box ook, bij staat angel of death wel op die live cd?laatste nummer gewoon... Je hebt misschien wel een heel erg collector's item te pakken nu
Ik ben in de war. Eens kijk of 'ie op de dvd staat, zoniet, dan was ik dus daarmee in de war.
En ik vind het knap dat slayer zich toch blijft ontwikkelen, maar wel trouw blijft aan zijn stijl. Ik zit niet te wachten op een kopie van reign in blood, dat zal toch nooit dezelfde impact hebben
[Dit bericht is gewijzigd door Ambivalent op 14-02-2004 10:09]
[Dit bericht is gewijzigd door Satanix op 16-02-2004 12:55]
quote:Is Lombardo alweer weg dan?
Op maandag 16 februari 2004 12:52 schreef Satanix het volgende:
volgens mij word Kevin Talley de nieuwe drummer
quote:Jeff Hannemann is erg geinteresseerd in alles wat met het Derde Rijk te maken heeft. Daar is een hoop over te doen geweest, niet alleen over "Angel of Death", maar ook de afbeeldingen op zijn gitaar (bijv. Prinz Eugen). Fascinatie en instemming hoeven echter niet hand in hand te gaan. Met een Chileen (Araya) en een Cubaan (Lombardo) in de band lijkt Slayer me niet het prototype nazi-band.
Op woensdag 11 februari 2004 19:22 schreef manny het volgende:
Wel een vraagje: er gingen destijds nogal wat Nazi-achtige geruchten over de band. Klopt(e) dit nu eigenlijk. Dat zou dan een minpuntje zijn.
quote:Daarentegen heb je ook wel nazi's in Columbia en Chila (en andere zuid-Amerikaanse landen) die ook niet helemaal blank zijn. Maar in het geval van Slayer lijken me deze beschuldigingen inderdaad onterecht.
Op maandag 16 februari 2004 13:31 schreef Mark het volgende:[..]
Jeff Hannemann is erg geinteresseerd in alles wat met het Derde Rijk te maken heeft. Daar is een hoop over te doen geweest, niet alleen over "Angel of Death", maar ook de afbeeldingen op zijn gitaar (bijv. Prinz Eugen). Fascinatie en instemming hoeven echter niet hand in hand te gaan. Met een Chileen (Araya) en een Cubaan (Lombardo) in de band lijkt Slayer me niet het prototype nazi-band.
quote:Het is niet te hopen.
Op maandag 16 februari 2004 12:53 schreef Cynic het volgende:[..]
Is Lombardo alweer weg dan?
quote:ik heb slayer 7 keer live gezien, waarbij Tom geen een keer naar behoren zong, en ook qua podiumprestatie is ie in feite gewoon een oude knakker.
Tom Araya is imho een geweldig boegbeeld
quote:Hij trekt het inderdaad live qua zang niet helemaal meer, en volgens mij probeert-ie het ook niet eens meer...
Op maandag 16 februari 2004 14:14 schreef i_defy het volgende:[..]
ik heb slayer 7 keer live gezien, waarbij Tom geen een keer naar behoren zong, en ook qua podiumprestatie is ie in feite gewoon een oude knakker.
quote:nope, dat filmpje is uit 2001, toen P. Bostaph net opgestapt was, en Lombardo nog buiten beeld was.
Op maandag 16 februari 2004 12:52 schreef Satanix het volgende:
filmpje!
quote:Oeh, gelukkig maar.
Op maandag 16 februari 2004 14:59 schreef i_defy het volgende:[..]
nope, dat filmpje is uit 2001, toen P. Bostaph net opgestapt was, en Lombardo nog buiten beeld was.
tis gewoon een van de allerbeste, allervetste en aller invloedrijkste bands uit de geschiedenis van de hardere metal
SLAYER!
quote:Ik al een jaar of 5 denk ik. Volgens mij kocht ik mijn eerste Slayer cd toen ik 15 was. Stiekem weet ik zelfs nog dat het de 29e januari was, maar dat ik dat onthouden heb, dat heeft andere redenen.
Op maandag 16 februari 2004 22:19 schreef HeD het volgende:
ik ben nu al zo'n 2 jaar non-stop Slayer fan
quote:Ik vind dat eigenlijk best simpel. De beste cd is Reign in Blood (mijn eerste van Slayer). De slechtste Undisputed Attitude (mijn tweede).
kheb alle cd's origineel en ik zou ECHT niet kunnen kiezen welke ik de vetste of slechtste vind.. want ze hebben alelmaal iets speciaals
quote:Ik vind het de 30 Euro die ik betaald heb waard.
Op dinsdag 17 februari 2004 19:28 schreef Satanix het volgende:
hoe is de DVD eigenlijk? de bijna 30 euro waard?
quote:Het enige moeilijke aan dat nummer zijn de dubbelbassrolls, en die zijn amper te horen door de brakke opname microfoon. Zit die Kevin nou zo te showen of moet hij echt zoveel moeite doen? Kevin is ook veel te jong voor die veteranen. Hoewel Dave Lombardo vaak ruzie heeft gehad met Kerry is hij toch gewoon terug.
Wel leuk trouwens, als je denkt dat er totaal geen structuur in Kerry's gitaarsolo's speelt hij ze in de oefenruimte wel perfect na, dan begin je weer te twijfelen
quote:Na de tour van Fantomas gaat Lombardo weer verder met Slayer. Ik hoop dat ze dan eens nummers schrijven (of misschien zijn die er al, ik weet niet wie de nummers schrijft) en weer eens de studio in gaan.
Op woensdag 18 februari 2004 11:43 schreef Satanix het volgende:
haha ja inderdaad. wel fijn dat lombardo terug is overigens. Ben benieuwd wanneer er nieuw materiaal uitkomt, want de stem van Araya gaat wel achteruit naar horens? jammer..
quote:ja, maar er staat maar 1 Slayer nummer op Undisputed.
Ik vind dat eigenlijk best simpel. De beste cd is Reign in Blood (mijn eerste van Slayer). De slechtste Undisputed Attitude (mijn tweede).
Mijn favo is trouwens Divine Intervention, iedere keer dat ik dat album luister hoor ik weer nieuwe dingen.
quote:Maar het is wel een Slayer cd.
Op woensdag 18 februari 2004 18:27 schreef i_defy het volgende:[..]
ja, maar er staat maar 1 Slayer nummer op Undisputed.
quote:Divine Intervention vind ik ook goed. Maar ik ga toch voor dé thrash metal cd, Reign in Blood. Heerlijk gewoon.
Mijn favo is trouwens Divine Intervention, iedere keer dat ik dat album luister hoor ik weer nieuwe dingen.
[Dit bericht is gewijzigd door Angel_of_Dth op 18-02-2004 19:02]
quote:Tja Araya komt niet meer zo hoog he
Op woensdag 18 februari 2004 11:43 schreef Satanix het volgende:
haha ja inderdaad. wel fijn dat lombardo terug is overigens. Ben benieuwd wanneer er nieuw materiaal uitkomt, want de stem van Araya gaat wel achteruit naar horens? jammer..
Alleen live is het soms wel anti-climax als Tom hoge stukken enz. een paar noten lager zingt.
met o.a. nummers als : Ice Titan, Assassin, Simple Aggression, Night Ride, Crionics.
Beste album: Reign In Blood met als 2de Hell Awaits.
(ik luister al z'on 17 jaar naar Slayer).
quote:Ik geloof dat king en hanneman al nieuwe nummers geschreven had.En blijkbaar had king zijn nummers opnieuw geschreven toen hij de snelheid van hanneman's nummers hoorde(volgens blabbermouth althans).
Op woensdag 18 februari 2004 11:53 schreef Angel_of_Dth het volgende:[..]
Na de tour van Fantomas gaat Lombardo weer verder met Slayer. Ik hoop dat ze dan eens nummers schrijven (of misschien zijn die er al, ik weet niet wie de nummers schrijft) en weer eens de studio in gaan.
Na jaren weer eens een cd met Lombardo, dat moet toch bijna wel de natte droom van iedere Slayerfan zijn.
quote:Hm. Ik ben benieuwd wanneer we daar meer van horen. Wat mij betreft is het in ieder geval tijd voor een nieuwe cd, dat was het ook geweest als Lombardo niet terug was geweest. De laatste stamt alweer uit 2001.
Op woensdag 18 februari 2004 23:40 schreef dantes_inferno86 het volgende:[..]
Ik geloof dat king en hanneman al nieuwe nummers geschreven had.En blijkbaar had king zijn nummers opnieuw geschreven toen hij de snelheid van hanneman's nummers hoorde(volgens blabbermouth althans).
quote:The Woodstock L.A.
Op woensdag 18 februari 2004 23:02 schreef GODFLESH het volgende:
In mijn verzameling: Slayer - (1983 Video Bootleg) <-- Jeff en Kerry nog met kort haar![]()
met o.a. nummers als : Ice Titan, Assassin, Simple Aggression, Night Ride, Crionics.
Beste album: Reign In Blood met als 2de Hell Awaits.
(ik luister al z'on 17 jaar naar Slayer).
Dat concert heb ik ook, en er staan welgeteld 11 mensen voor het podium
quote:idd
Noem het maar eerder trash/speed, want black is het natuurlijk niet
indeed.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 22:32 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Het nieuwe album komt eerder dan verwacht. Dave Lombardo gaan in mei touren met Fantomas, en voordat hij gaat touren moet hij de studio in.
Goed nieuws op Kink vanavond.
Dynamo.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 21:11 schreef manny het volgende:
hoop dat ze snel weer naar nederland komen..
Door Charlie Watts?quote:Op zaterdag 15 mei 2004 01:30 schreef Yokozuna het volgende:
Is er al meer bekend over het aankomende album? De drums zijn in ieder geval al opgenomenVermelden door wie is natuurlijk overbodig!
Daar wordt flink voor betaald. Viva la Bam wordt allemaal 'gemaakt'.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 00:45 schreef metallicattim het volgende:
Heb vanmiddag de nieuwe aflevering van Viva La Bam gezien, waarin Slayer langskomt, niet nromaal hoe makkelijk dat allemaal gaat
De rest van de band schijnt bezig te zijn met opnamen. Dus waarschijnlijk komt de cd dit jaar nog uit.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 01:30 schreef Yokozuna het volgende:
Is er al meer bekend over het aankomende album? De drums zijn in ieder geval al opgenomenVermelden door wie is natuurlijk overbodig!
neeuh, Megadeth Agent Steel hebben toch meer snelheid en meer Riffsquote:Op zondag 23 februari 2003 19:12 schreef Dissection het volgende:
Zo, ik zag dat er geen slayer topic meer te vinden was, dus bij deze maar.
Slayer!!!!quote:Op zaterdag 15 mei 2004 03:17 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
De rest van de band schijnt bezig te zijn met opnamen. Dus waarschijnlijk komt de cd dit jaar nog uit.
Ik vind dat ze ons slecht op de hoogte houden! zo nu en dan eens een nieuwbericht vanuit de studio is altijd leuk, maar neuh....quote:Op zaterdag 15 mei 2004 01:30 schreef Yokozuna het volgende:
boejeh, als slayer bij mij in de tuin zou komen spelen, zou het mij geen ene zak boejeh of ze er wel zin in hebben of niet ofzoquote:Op zaterdag 15 mei 2004 03:17 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Daar wordt flink voor betaald. Viva la Bam wordt allemaal 'gemaakt'.
Slayer is veel cooler.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 03:17 schreef Mr. Orange het volgende:
[..]
neeuh, Megadeth Agent Steel hebben toch meer snelheid en meer Riffs
Maar dan is het wel normaal hoe makkelijk dat gaat. Ik zou ook niet moeilijk doen als ik betaald zou worden om in iemand achtertuin te spelen.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 10:52 schreef metallicattim het volgende:
[..]
boejeh, als slayer bij mij in de tuin zou komen spelen, zou het mij geen ene zak boejeh of ze er wel zin in hebben of niet ofzo
Kunnen die eikels zich nu nooit eens aan een releasedate houden? De dvd zou er eigenlijk al in september zijn. Nou ja, ik hoop dat het nu wel eens op gaat schieten, en dat we geen herhaling krijgen van het veelvuldig uitstellen van War at the warfield.quote:Slayer's new DVD "Still Reigning" is coming soon! Check out the cover and keep checking back for more release info.
Het is een dvd.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 18:48 schreef manny het volgende:
Eerst het concert om er even in te komen en dan medio 5 november de nieuwe CD...
quote:Op zondag 23 februari 2003 19:12 schreef Dissection het volgende:
Zo, ik zag dat er geen slayer topic meer te vinden was, dus bij deze maar.
Aldus staat momenteel op de site. Ik ben benieuwd hoe snel NLstore kan leveren. Hopelijk duurt het niet zo lang meer.quote:Slayer's new DVD "Still Reigning" is hitting stores on November 2nd! Check out the cover below.
Ja hoe komen mensen altijd aan die dingen?quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 07:29 schreef metallicattim het volgende:
op Bol.com kostie 19,99 en kheb nog een Giftcode voor 1 gratis verzending
Kmoest laatst zon enquete invullen van 2 minuten en toen kreeg ik die codequote:Op woensdag 27 oktober 2004 19:22 schreef Fegisje het volgende:
[..]
Ja hoe komen mensen altijd aan die dingen?
Man.. Ik krijg nu al een harde piemel als ik aan die dvd denk!(Nou ja.. eigenlijk niet
)
Maar ik wil hem wel vet graag hebben!!!
tourt Slayer ook wel eens niet in de zomer?quote:Op donderdag 23 maart 2006 12:27 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Op http://www.slayer.net staan foto's van Slayer in de studio. Dat werd ook wel eens tijd zeg. Ook staat er een tour gepland voor komende zomer. Samen met Mastodon, Lamb of God, Children of Bodom en een band met een nauwelijks te ontcijferen logo. The unholy alliance tour.
Zouden ze dan eindelijk in de komende maanden eens de opvolger van de in 2001 uitgekomen GHUA uitbrengen? En het zou tof zijn als ze in ieder geval Mastodon meenemen naar Europa voor een tour.
Aldus las ik hierquote:Slayer are set to release their Warner Bros. debut and first studio album since 2001's 'God Hates Us All' on July 24th.
Recorded in Los Angeles, the new album - as yet untitled - will feature eleven tracks produced by Josh Abraham (Velvet Revolver) with Rick Rubin acting as executive producer. A digital release, tracks to be determined, will precede the album on June 6th.
Guitarist Kerry King commented, "It's definitely going to be a riff-fest. There's riffs all over the place. As much time as we had to work on it, there better be riffs on it. I think anybody who likes Slayer, musically, is going to love it."
The album also marks the return of original drummer Dave Lombardo who recently returned to the band having departed after 1991's 'Decade Of Aggression' live album.
Renowned as one of metal's greatest drummers, Lombardo's activities since leaving have including five albums with the Mike Patton-led experimentalists Fantomas, forming the progressive thrash band Grip Inc. and collaborating with an eclectic range of artists including John Zorn, DJ Spooky and Apocalyptica.
Slayer and Mastodon will spend the summer touring North America on the Unholy Alliance Tour. Lamb Of God, Children Of Bodom and Thine Eyes Bleed provide the support. Slayer's last UK show was a triumphant set on the main stage of last year's Download festival.
Since debuting with 1983's 'Show No Mercy', Slayer have proved to be one of the metal world's most consistently strong forces. 'Reign In Blood' (1986) and 'Seasons In The Abyss' (1990) are widely acknowledged to be amongst the genre's key releases. In recent years, Slayer have upheld their reputation with albums such as 'Diabolus In Musica' (1998) and 'God Hates Us All' (2001).
Zoalsquote:Op maandag 15 mei 2006 22:08 schreef Slappy het volgende:
Ik ken beter thrash bands.
Bostaph doet grote smijtwerk aardig. Ik heb hem in 2003 gezien met zijn toenmalige band Systematic als opener voor Metallica. Gewoontjes...quote:Op maandag 3 maart 2003 18:59 schreef _Sly_ het volgende: Ik vind dat wel mee vallen. Paul Bostaph kan echt wel goed drummen hoor (tenminste de keren dat ik hem live heb gezien). Misschien heb je hem een keer op een slechte dag gezien?
Mijn doel is bereiktquote:Op dinsdag 6 juni 2006 02:23 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
Slayer day!
Beathoven zal branden in de hel voor het sluiten van een Slayer topic op 6-6-6!
Ja, ik vind het ook wel een goeie datum om weer eens een cd'tje van Slayer aan te zetten.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 02:46 schreef Beathoven het volgende:
Had nog niet opgemerkt dat het de 6e van de 6e in 2006 was, ik zal morgen vandaag maar eens harde metal draaien dan.
Geen metal, Slayer moet je luisteren!quote:Op dinsdag 6 juni 2006 02:46 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Mijn doel is bereikt
Had nog niet opgemerkt dat het de 6e van de 6e in 2006 was, ik zal morgen vandaag maar eens harde metal draaien dan.
betekent wel dat ie redelijk limited is, dan.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 11:54 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Godver, op www.hottopic.com kon je een limited edition EP bestellen. Gisteren stond die nog niet op de site, en nu is 'ie uitverkocht.
Er had inderdaad, naast de single en de 2 video's nog wel wat muziek op gemogen. Ze zullen toch wel genoeg materiaal hebben dat niet op andere cd's verschenen is of nog zal verschijnen.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:20 schreef Tokus het volgende:
[..]
betekent wel dat ie redelijk limited is, dan.
maare, een EP met maar 1 nummer, belachelijk. Vooral als het dan nog geen 5 minuten duurt. De E in EP staat zeker niet voor Extended, in dit geval.
Ik zie nog nix staan op iTunesquote:Op dinsdag 6 juni 2006 00:04 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Vandaag komt de nieuwe single op de site en te koop bij iTunes.
Share m eens ff danquote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:23 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
Ik heb de mp3 ervan, nummer is echt super zeg. Ouderwetse Slayer is terug!
Het mailadres uit je profiel is gewoon in gebruik door jou?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:58 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Ik zie nog nix staan op iTunes![]()
[..]
Share m eens ff dan
Je hebt mail.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 19:12 schreef TheSorrow het volgende:
Jazeker, ik kan er alleen niet terug mee emailen, maar wel ontvangen
Nogal.quote:
Ik heb me aangemeld voor die nieuwsbrief, en ik heb niets mbt Slayer gehad van hun, kan ook niets vinden dus....quote:Op woensdag 7 juni 2006 11:44 schreef Tokus het volgende:
lijkt me alleen sterk dat Mojo gisteren de Brabanthal bekend maakte (en op een datum aan het begin van bovenstaande tour), en dat er dan ook nog een voor de HMH bijkomt. 2 jaar terug konden Slayer en Slipknot samen de Ahoy niet uitverkopen. Het lijkt me dat ze dan nu geen 2 zalen die samen groter zijn dan wel vol krijgen.
Geloof je Tokus niet ofzo?quote:Op woensdag 7 juni 2006 18:18 schreef rakotto het volgende:
het is niet in de brabant hallen.. maar de in de heineken nog wat in amsterdam.
www.myspace.com/slayer (officieel)
dit was ook niet van hun normale nieuwsbrief hoor, maar gewoon een persbericht.quote:Op woensdag 7 juni 2006 19:24 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Ik heb me aangemeld voor die nieuwsbrief, en ik heb niets mbt Slayer gehad van hun, kan ook niets vinden dus....
Neej. Ik geloof de officiele site meer dan tokus =Oquote:
Uhm, ik kreeg dit vandaag van Mojo gemailed (mailinglist)quote:Op donderdag 8 juni 2006 11:06 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Relaaxxxxxx Slayer in HMH!!!!!!
Echt zo blij als een kind gelijk!!!!! Laatste x in Ahoy was ook al subliem!!!!!
Wowww mn dag is weer goed!!!!!!!!!!!!!!
quote:The Unholy Alliance II: loop naar de hel samen met Slayer
Toen The Unholy Alliance voor de eerste maal Nederland aandeed in oktober 2004, was Rotterdam het werkterrein van de discipelen van de duivel. Deze keer moet 's-Hertogenbosch het ontgelden. Want met deel twee van deze godslasterlijke tournee wordt opnieuw hel en verdoemenis gepredikt. En net als bij het debuut van The Unholy Alliance is de hoofdrol weggelegd voor Slayer.
Controversieel, verguisd, maar nog lang niet uitgespeeld: Slayer beschikt over een indrukwekkende lijst van verdiensten waar andere bands alleen maar van kunnen dromen. Bovenaan prijkt het album Reign in Blood uit 1986 dat de geschiedenisboeken is ingegaan als beste speed metal album ever.
Overige bands die deze keer alles wat heilig is omver trappen zijn In Flames (Se), Children of Bodom (Fi) en Thine Eyes Bleed (Ca). Duivelaanbidders en satandevoten, maak u op voor deze muzikale hellevuur!
Vrijdag 20 oktober 2006
Brabanthallen - 's-Hertogenbosch
Entree: E 44,- (exclusief servicekosten)
Aanvang: 19.00 uur
Kaartverkoop begint zaterdag 10 juni om 10.00 uur via de grotere postkantoren, de grotere Free Record shops, VVV's en GWK's, 0900 300 1250 (45 cpm), de bekende voorverkoopadressen en kassa zaal. Of bestel online kaarten hier.
WAT?!quote:Op donderdag 15 juni 2006 21:03 schreef Slappy het volgende:
Whitesnake die samen met Slayer gaat optreden![]()
![]()
Rot op manquote:Op donderdag 15 juni 2006 21:20 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Slayer is UBER Vet!!!!! Zijn godverredomme de Meesters van de Metaal!!!!!
Ze worden de koningen van de trashmetal genoemd.....quote:Op vrijdag 16 juni 2006 07:29 schreef Slappy het volgende:
[..]
Rot op man![]()
Ooit van Dark angel/Forbiddenl/Emperor gehoord???
bewust zonder h?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:57 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Ze worden de koningen van de trashmetal genoemd.....![]()
Inderdaad koning van trashlquote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:57 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
oh nu zie ik wat je bedoelt.quote:
En???quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:57 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Jaquote:Op vrijdag 16 juni 2006 20:46 schreef Slappy het volgende:
[..]
En???
Als iedereen zegt dat Emperor een kut band is dat dan ook zo???![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |