Anywayz, slayer is 1 van de beste metalbands in de wereld!
De solo's zijn geweldig, de teksten zijn soms flink ziek en de muziek is lekker stamp-beuk werk.
Mijn favoriete songs: War Ensemble en Dead Skin Mask
quote:Noem het maar eerder trash/speed, want black is het natuurlijk niet
Op zondag 23 februari 2003 19:21 schreef jasperious het volgende:
En niet te vergeten south of heaven.
Zeer goeie black/speed metal band
Gewoon een erg strakke band, alhoewel ik ze vroeger leuker vond.
quote:Topic is ook eigenlijk gemaakt voor de oude albums, want Undisputeed Attitude was superbagger.
Op zondag 23 februari 2003 19:33 schreef Ultrawuft het volgende:
Slayer verdient wel een eigen topic jaGewoon een erg strakke band, alhoewel ik ze vroeger leuker vond.
quote:
Op zondag 23 februari 2003 19:32 schreef Dissection het volgende:[..]
Noem het maar eerder trash, want black is het natuurlijk niet
quote:Nou de solos zijn niet echt om geweldig te noemen vind ik
Op zondag 23 februari 2003 19:12 schreef Dissection het volgende:
Zo, ik zag dat er geen slayer topic meer te vinden was, dus bij deze maar.Anywayz, slayer is 1 van de beste metalbands in de wereld!
De solo's zijn geweldig, de teksten zijn soms flink ziek en de muziek is lekker stamp-beuk werk.
Mijn favoriete songs: War Ensemble en Dead Skin Mask
Mijn fav songs zijn nog steeds alle songs op reign in blood
Het afwisselen van de solo's tussen beide gitaristen is echt super, en ook het drumwerk is nl. niet mis
Het oude werk is lekker, maar ook het laatst uitgebracht materiaal. Toch knap dat ze hun eigen stijl houden, en dat al zolang.
Als ik een van die 2 CDs draai dan springen de vonken er bijna af, zo'n muur van geluid, vooral als de twee gitaristen tegen elkaar aan het spelen zijn tijdens de solo's.
quote:Hehe, die solo's vond ik juist het slechtste. Slayer solo's vind ik echt het beste voorbeeld van gepruts zonder gevoel. Het is echt gewoon een beetje ondersteuning van het chaotische/agressieve karakter van een nummer. Er zit echt totaal geen gevoeligheid of melodie in. Met die solo's hadden de mannen nog veel mooiere dingen kunnen doen.
De solo's zijn geweldig
Ik vind het trouwens nog knap van Slayer om na zoveel jaar, -en ze zijn inmiddels misschien al wel 40 ofzo- nog een hard album af te leveren. Ja, hard.
Veel geschreeuw, zware gitaren, nog een hoop uptempo nummers. Undisputed Attitude was trouwens mijn eerste Slayer cd
quote:Van een stel wel ja.
want de productie daarvan is zwaar waardeloos
quote:Dave Lombardo zat toen weer achter de kit. Je wilt Paul Bostaph geen snelle dubbelbass(rolls) horen maken live, dat klinkt als blubber
en ook het drumwerk is nl. niet mis
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 24-02-2003 09:17]
quote:Dat zeg ik.
en het past altijd perfect bij het nummer.
quote:
ondersteuning van het chaotische/agressieve karakter van een nummer
Het zijn geen traditionele metalsolo's te noemen.
En ow ja: Reign in Blood en South of Heaven zijn m'n favoriete albums. Hell Awaits vind ik ook goed, omdat het album zo anders is, langere nummers en zo. Ik heb ze eenmaal live gezien in Paradiso tijdens de undisputed tournee. Een van de beste optredens die ik ooit gezien heb.
quote:Mwoa, dat valt ook wel weer tegen....
Op zondag 23 februari 2003 20:27 schreef Dissection het volgende:[..]
Topic is ook eigenlijk gemaakt voor de oude albums, want Undisputeed Attitude was superbagger.
Live zijn ze daarentegn nog steeds enorm kontschoppend
Maar heeft iemand toendrtijd dat interviewtje gezien op TMF toen diablous net uitkwam,Damn die Paul Bostaph was niet echt aanwezig geloof ik .
Maar toch Slayer is naar mijn idee toch een van de belangrijke bands geweest voor het genre
quote:Euuhhm
Op maandag 24 februari 2003 09:41 schreef Ulx het volgende:
De solo's van een slayer nummer vallen imho onder het kopje: Jazz.
Persoonlijk vind ik dat hun solo's een pure vorm van aggressie zijn, zoals yoko al zei, perfect passende in hun songs. Op Seasons in the Abyss hoor je zelfs hier en daar een melodieus solootje van King. Grappig detail is dat in de media Hanneman als de melodie-man getypeerd wordt, terwijl ik hem live altijd zie scheuren cq. 'ik-kan-niet-van-mijn-tremelo-afbijven'...king daareentegen laat een goede techniek zien..
[Dit bericht is gewijzigd door DMM op 24-02-2003 12:19]
quote:
Op maandag 24 februari 2003 09:16 schreef Dissection het volgende:
Die solo's zijn geweldig man...misschien is het inderdaad wel enorm veel gepiel, maar als je toch eens kijkt wat voor een geluid eruit komt...en het past altijd perfect bij het nummer.
Je hebt gelijk dat het gepiel van Kerry King en Jef Hanneman goed bij het nummer passen. Maar als we het over goede solo's hebben dan luister ik liever naar Yngwie Johann Malmsteen.
Ik vind de Decade of Agression CD's van Slayer het beste klinken. Mijn favo's: War Ensemble, Angel Of Death en Chemical Warfare
quote:
Op zondag 2 maart 2003 16:18 schreef Doc het volgende:
Heb laatste tijd veel God Hates Us All gedraaid. Absoluut in de top vijf van Slayer albums (Reign en South de top twee; Hell, Show samen met God de rest van de top 5). Heb alle studio albums van ze: band waar ik de meeste CDs van heb. Heb ze nu 3 keer gezien.
Geniale band natuurlijk!
quote:Ik vind dat wel mee vallen. Paul Bostaph kan echt wel goed drummen hoor (tenminste de keren dat ik hem live heb gezien). Misschien heb je hem een keer op een slechte dag gezien?
Op maandag 24 februari 2003 09:11 schreef Yokozuna het volgende:Dave Lombardo zat toen weer achter de kit. Je wilt Paul Bostaph geen snelle dubbelbass(rolls) horen maken live, dat klinkt als blubber
En DAVE IS NU WEER TERUG BIJ SLAYER (voor onbepaalde tijd), dat wordt weer strak werk.
quote:Mee eens
Op maandag 3 maart 2003 18:59 schreef _Sly_ het volgende:[..]
Ik vind dat wel mee vallen. Paul Bostaph kan echt wel goed drummen hoor (tenminste de keren dat ik hem live heb gezien). Misschien heb je hem een keer op een slechte dag gezien?
Bv. het laatste nummer van Undisputed Attitude (die punk cd), daar krijgt hij veel ruimte, en daar staan echt veel hele gave fills op.
Over die solo's, passen perfect bij het nummer. Maar de solo's opzicht zijn gewoon prut natuurlijk. 0 structuur, 0 melodieus. Hoeft ook niet bij zulke muziek, maar had wel gekund (Megadeth).
Daarbij is het geschreeuw ook belangrijk. Die pure agressie voegt echt iets toe, ipv. slechts aankleding van een nummer. Het toont veel meer agressie dan het gegrunt in deathmetal bands. Wat dat betreft vind ik Slayer een prima band, ze zijn nog steeds redelijk hard!
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 04-03-2003 18:31]
quote:Tja ik ben het gewoon niet met je eens. Op albums wordt de dubbele bass helemaal niet blubber. Luister maar eens naar Divine Intervention
Op dinsdag 4 maart 2003 18:00 schreef Yokozuna het volgende:
Hij neemt vaak teveel hooi op zijn vork met dubbelbassrolls (op albums wordt het ook blubber na een tijdje max speed). Volgens mij beheerst hij ook maar weinig jazz rudiments (anders had hij die, desnoods bij een geschiktere band, vast wel laten horen). Voor de rest vind ik het een prima drummer. Ook creatief, voor zover hij daar de ruimte voor kreeg.
quote:Klopt, ik vraag me af hoe vaak Yoko Slayer live aan het werk heeft gehoord (erbij gestaan heeft dus). Paul Bostaph is gewoon een goede drummer, en zijn basswerk klinkt niet als blubber. Yoko, t kan ook aan de opname kwaliteit liggen, daar wel eens aan gedacht?
Op dinsdag 4 maart 2003 19:25 schreef _Sly_ het volgende:[..]
Tja ik ben het gewoon niet met je eens. Op albums wordt de dubbele bass helemaal niet blubber. Luister maar eens naar Divine Intervention
.
Mijn all-time favs: Evil has no boundaries, Angel of Death, At Dawn they Sleep, War Ensemble, Silent Scream.
quote:Ik heb Slayer nu een stuk of 5x gezien, met Paul en ook met Dave maar ik moet zeggen dat sinds Paul erbij zit ik slayer geen drol meer aan vind. Zijn drumwerk is gewoon lang niet zo passend als dat van Dave. Komt denk ik doordat Dave veel wilder speelt en op veel grotere toms speelt (geeft toch een ander geluid). Paul kan ook best drummen hoor, maar hij is gewoon te netjes voor slayer.
Op dinsdag 4 maart 2003 20:04 schreef Metal_Mart het volgende:[..]
Klopt, ik vraag me af hoe vaak Yoko Slayer live aan het werk heeft gehoord (erbij gestaan heeft dus). Paul Bostaph is gewoon een goede drummer, en zijn basswerk klinkt niet als blubber. Yoko, t kan ook aan de opname kwaliteit liggen, daar wel eens aan gedacht?
quote:De solo's passen goed bij de nummers.
De solo's zijn geweldig
De solo's opzicht, zuigen
quote:Ik vond dat mr. Lombardo toffere fills maakte, zijn snare-toms fills/breaks zijn soms echt superkicken (soms stopt de gitaar+Bass ff en dan hoor je alleen een drumstuk, dat is gaaf).
Paul kan ook best drummen hoor, maar hij is gewoon te netjes voor slayer.
Ik ben iig benieuwd wat hij zal gaan drummen bij het nieuwe album (buiten the good old stuff), en hoeveel ruimte hij krijgt om wat van zichzelf te laten horen. Want hij is natuurlijk wel behoorlijk wat vooruitgegaan de laatste jaren.
quote:Dat zal het zijn ja. Ik vind het drumgeluid op de laatste 3 albums eigenlijk gewoon "sloppy" klinken. Op Undisputed Attitude lijkt het eerder een home recording
Yoko, t kan ook aan de opname kwaliteit liggen, daar wel eens aan gedacht?
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 26-04-2003 20:42]
Nog interessant allemaal
quote:Waarom zou hij die moeten beheersen?
Op dinsdag 4 maart 2003 18:00 schreef Yokozuna het volgende:
...Volgens mij beheerst hij ook maar weinig jazz rudiments ....
quote:is leuke bandje...maar is het nu trash of thrash metal...?
Op zondag 23 februari 2003 19:32 schreef Dissection het volgende:[..]
Noem het maar eerder trash/speed, want black is het natuurlijk niet
quote:Thrash metal
Op dinsdag 10 juni 2003 19:49 schreef Aschkael het volgende:[..]
is leuke bandje...maar is het nu trash of thrash metal...?
quote:Beetje jammer dat je de hele tijd slechts één gitaar hoort, de andere is veeeeeel te zacht in de mix gezet. Valt vooral bij de trade-offs erg op...
Op zondag 23 februari 2003 22:01 schreef StefanP het volgende:
Decade of Aggression is zo vet... wat een goeie productie ook. Ik zou bijna zeggen: gooi al je ouwe Slayer cd's maar in de vuilnisbak, want de productie daarvan is zwaar waardeloosAls ik een van die 2 CDs draai dan springen de vonken er bijna af, zo'n muur van geluid, vooral als de twee gitaristen tegen elkaar aan het spelen zijn tijdens de solo's.
[Dit bericht is gewijzigd door Cynic op 11-06-2003 09:17]
quote:Ga is een beetje met de tijd mee. Jij bent zo ontwetend als wat... weet je niet hoe internet werkt ofzo
Op woensdag 11 juni 2003 00:22 schreef metallicattim het volgende:
Zie net dat de DVD pas 29 Juli in de Winkel ligt...
Kon toch echt zweren dat ik had gelezen dattie in maart uitkwam...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |