Eerst maar eens afwachten en uitzoeken of dat onbetrouwbare en corrupte Oekrane niet zelf achter deze actie zit om doelbewust de NAVO erbij te betrekken.quote:Oekrane had eerder op de avond gemeld dat er Russische drones onderweg waren naar Polen, als onderdeel van een luchtaanval op Oekrane. Later werd deze verklaring door de Oekraense luchtmacht ingetrokken.
Heeft het VK niet van die laserbeamdingen?quote:Op woensdag 10 september 2025 07:28 schreef byah het volgende:
Eerst sturen ze een drone per maand om te zien hoe de NAVO reageert, dan twee drones per maand, dan twee drones per week etc etc. Neerhalen is een goed signaal, echter is het vrij kostbaar om de drones neer te halen, dus de kans is groot dat er volgende week weer een aantal drones over Polen vliegen
Het is maar goed dat een eencellig brein als jij niet aan het roer staat.quote:Op woensdag 10 september 2025 07:38 schreef Haags het volgende:
Zo jammer dat we als vergelding niet even Moskou plat gooien.
Goed punt.quote:Op woensdag 10 september 2025 07:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Eerst maar eens afwachten en uitzoeken of dat onbetrouwbare en corrupte Oekrane niet zelf achter deze actie zit om doelbewust de NAVO erbij te betrekken.
Beetje eenzelfde actie als met het opblazen van de Nordstream.
Het zou mij niks verbazen.
Als je uitkijkt naar het einde van de wereld, dan kan je natuurlijk ook gewoon alleen jezelf opheffen. Het effect is voor jou hetzelfde.quote:Op woensdag 10 september 2025 07:39 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Graag oorlog verklaren aan tyfus Russen
Aluhoedje gespot.quote:Op woensdag 10 september 2025 07:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Eerst maar eens afwachten en uitzoeken of dat onbetrouwbare en corrupte Oekrane niet zelf achter deze actie zit om doelbewust de NAVO erbij te betrekken.
Bangeschijterd gespotquote:Op woensdag 10 september 2025 07:48 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Als je uitkijkt naar het einde van de wereld, dan kan je natuurlijk ook gewoon alleen jezelf opheffen. Het effect is voor jou hetzelfde.
Krijgt Oekrane zijn drones niet van het westen? Dat is makkelijk te controleren.quote:Op woensdag 10 september 2025 07:44 schreef vosss het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 10 september 2025 07:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Sowieso gelul want er valt vast ook wel te volgen vanaf waar de drones zijn vertrokken.quote:
Oh uiteraard, deze 10 drones zijn al honderden kilometers voor ze polen ingingen door allerlei radarsystemen opgepikt.quote:Op woensdag 10 september 2025 07:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Sowieso gelul want er valt vast ook wel te volgen vanaf waar de drones zijn vertrokken.
quote:Op woensdag 10 september 2025 07:44 schreef vosss het volgende:
[..]
En nog steeds staan er genoeg users hier in de rij om de Grote Russische Leider te mogen pijpen.quote:Op woensdag 10 september 2025 07:17 schreef Basp1 het volgende:
Ach zo kennen we onze russische agressor weer, eens afwachten of het niet weer verdere escalatie gaat veroorzaken.
Helaas heeft Moskou een Dead Man Switch; een zeer groot schip vol met nukes die om de zoveel tijd contact met het Kremlin moet hebben om te voorkomen dat de lading volautomatisch afgeschoten wordt naar westerse doelen.quote:Op woensdag 10 september 2025 07:38 schreef Haags het volgende:
Wanneer verwacht jij dat Ursula met de strongest possible response zal komen?quote:Op woensdag 10 september 2025 08:06 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik weiger te geloven dat mensen onironisch Sander de Wit volgen en lezen.
Bewezen desinformatieverspreider inderdaad.quote:Op woensdag 10 september 2025 08:06 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik weiger te geloven dat mensen onironisch Sander de Wit volgen en lezen.
Je zin leest alsof je hoopt dat ze dus eindelijk eens met daden gaan komen, en dat hoop ik ook.quote:Op woensdag 10 september 2025 08:07 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wanneer verwacht jij dat Ursula met de strongest possible response zal komen?
Ow, jij weet al meer? Bron aub met pics waaruit blijkt dat het Shahed's waren.quote:Op woensdag 10 september 2025 08:03 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het waren Shahed-drones, die gebruikt Oekrane helemaal niet.
Dat hebben ze ook alleen maar in opdracht en met behulp van de Amerikanen gedaan in ruil voor steun.quote:Op woensdag 10 september 2025 07:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Misschien kan ze er zelf ook naar toevliegen. Of zou ze dan weer gehackt worden door Russen?quote:Op woensdag 10 september 2025 08:08 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Je zin leest alsof je hoopt dat ze dus eindelijk eens met daden gaan komen, en dat hoop ik ook.
Tijd om het luchtruim van west oekraine af te sluiten.
Uh, oke.quote:Op woensdag 10 september 2025 08:14 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Misschien kan ze er zelf ook naar toevliegen. Of zou ze dan weer gehackt worden door Russen?
https://www.telegraaf.nl/(...)drones/88329234.htmlquote:Op woensdag 10 september 2025 08:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Ow, jij weet al meer? Bron aub met pics waaruit blijkt dat het Shahed's waren.
En dat is…?quote:Op woensdag 10 september 2025 08:27 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
https://x.com/michalstela/status/1965652608858857643
Polen zou artikel 4 overwegen.
Moet je meer zien als vaststellen dat Polen bedreigd wordt door een ander land en Navo hulpmiddelen wil hebben om die bedreiging te voorkomen. Meer luchtsteun naar Polen bijv.quote:
Niet elke schending leidt direct tot een probleem, goed voorbeeld is die neergeschoten straaljager tussen Rusland-Turkije. https://nl.wikipedia.org/(...)i_Su-24_door_Turkijequote:Op woensdag 10 september 2025 08:26 schreef Joppiez het volgende:
Wat een nieuws. Een directe militaire confrontatie tussen de NAVO en Rusland. Ik ben ook erg verbaast, want we leven nog. De profetie luidde dat Putin gelijk op zijn grote rode knop zou drukken en we een half uurtje later aan de gevolgen van een kernbom explosie zouden bezwijken. Wat een sensatie. Trump zal overigens wel weer zijn mond dichthouden, leuke experiment van Rusland.
Dat schip is volgens mij meer een beetje een internetmythequote:Op woensdag 10 september 2025 08:05 schreef ToT het volgende:
[..]
Helaas heeft Moskou een Dead Man Switch; een zeer groot schip vol met nukes die om de zoveel tijd contact met het Kremlin moet hebben om te voorkomen dat de lading volautomatisch afgeschoten wordt naar westerse doelen.
Of van heel Oekrane. Daar heeft Rusland, als vijandige mogendheid, namelijk nul komma nul te zoeken.quote:Op woensdag 10 september 2025 08:08 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Je zin leest alsof je hoopt dat ze dus eindelijk eens met daden gaan komen, en dat hoop ik ook.
Tijd om het luchtruim van west oekraine af te sluiten.
En hij doet het omdat de navo niks doet.quote:Op woensdag 10 september 2025 08:33 schreef jigggy het volgende:
Putin loopt de navo te fucken
Water is nat
Terug naar de orde van de dag
Toch bizar om in te denken dat vannacht met veel bombarie overal in europa tankers, radarvliegtuigen, f35s etc opstegen om Polen te helpen met een stuk of 10 drones (wat overigens wel heel goed is dat we zo snel hebben gereageerd)quote:
Klopt net zoals dat we Nu Weer helemaal niks gaan doenquote:Op woensdag 10 september 2025 08:36 schreef Haags het volgende:
[..]
En hij doet het omdat de navo niks doet.
Daar twijfel ik aan eigenlijk. Maar je weet het nooit natuurlijk.quote:Op woensdag 10 september 2025 08:05 schreef ToT het volgende:
[..]
Helaas heeft Moskou een Dead Man Switch; een zeer groot schip vol met nukes die om de zoveel tijd contact met het Kremlin moet hebben om te voorkomen dat de lading volautomatisch afgeschoten wordt naar westerse doelen.
Dat ze het aangedurfd hebben de drones te onderscheppen is al heel wat. Laat ze voor nu maar lekker vergaderen en dan wachten we wel af of Rusland nog meer/vaker verassingen heeft.quote:Op woensdag 10 september 2025 08:38 schreef jigggy het volgende:
[..]
Klopt net zoals dat we Nu Weer helemaal niks gaan doen
Volgens mij is het ook geen schip maar gewoon ICBMs die ergens in de Oeral in een berg in silo's staan.quote:Op woensdag 10 september 2025 08:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat schip is volgens mij meer een beetje een internetmythe
Waarmee ik niet zeg dat de VS, Rusland, etc gn plannen hebben voor wat te doen in geval van een dergelijke aanval, natuurlijk
Nederland heeft niet actief geschoten, ze waren wel in de lucht.quote:Op woensdag 10 september 2025 08:41 schreef Captain_Ghost het volgende:
Mooi werk van Nederlandse piloten. Drones kill bij tekenen op toestel.
Dat artikel dat was gelinkt was van 5 september.quote:Op woensdag 10 september 2025 08:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nederland heeft niet actief geschoten, ze waren wel in de lucht.
Nog steeds geen hart ontwikkeld voor Oekrane zo te zienquote:Op woensdag 10 september 2025 07:44 schreef vosss het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarvan akte.
Alles prima, zolang het mijn welvaart maar niet raakt. En ja ik weet dat wij zo rijk zijn OMDAT anderen zo arm zijn. En daar geef ik geef flikker om en wens geen welvaart te delen of in te leveren.
Thee, I said it.
quote:
En waar naar alle waarschijnlijkheid nog altijd een vorm van menselijk handelen aan verbonden zitquote:Op woensdag 10 september 2025 08:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij is het ook geen schip maar gewoon ICBMs die ergens in de Oeral in een berg in silo's staan.
https://www.britannica.com/technology/doomsday-machine#ref1195943
Uit paywall artikel Telegraaf:quote:Op woensdag 10 september 2025 08:43 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dat artikel dat was gelinkt was van 5 september.
Staat nog niet vast dat we wel hebben geschoten maar de kans is zeker aanwezig nog volgens mij
quote:De twee F-35’s die in actie kwamen, hebben in het luchtruim „de wapens niet ingezet’’, laat een woordvoerder van Defensie in Den Haag weten. Zij hebben de Russische drones dus niet uit de lucht gehaald. Mogelijk is dit elders, in Oekrane, al door anderen gebeurd. De Nederlanders mogen alleen boven NAVO-gebied vliegen. Oekrane is geen lid van de NAVO, Polen wel.
ja die was van 5 september toch, ipv vandaagquote:Op woensdag 10 september 2025 08:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Uit paywall artikel Telegraaf:
[..]
Ah je hebt gelijk, ik wist niet dat er toen ook actie was.quote:Op woensdag 10 september 2025 08:44 schreef skysherrif het volgende:
[..]
ja die was van 5 september toch, ipv vandaag
Dat kunnen we ook gewoon by Proxy doen via Ukraine.quote:Op woensdag 10 september 2025 08:53 schreef koemleit het volgende:
maar wat zou er op tegen zijn dat de Navo nu gewoon zo'n dronefabriek in Rusland plat gooit?
En kom niet met NUKES! want dan kunnen we onszelf net zo goed meteen overgeven aan de Russen.
Ik denk dat ze eerst de Russische Ambassadeur om uitleg gaan vragen.quote:
Zo, dat zijn best grote dingen zo te zien.quote:Op woensdag 10 september 2025 08:53 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Brokstukken van een 2e neergeschoten Shahed drone ergens in polen nabij Chosnovka.
Ik zie ze nietquote:Op woensdag 10 september 2025 08:53 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Brokstukken van een 2e neergeschoten Shahed drone ergens in polen nabij Chosnovka.
Je hoopt dat de grens een keer bereikt is. Maar het zal wel weer bij “de stevigste veroordelingen” blijven.quote:
Ik weet niet welke versies uiteraard de grens over zijn gegaan, maar ja die dingen zijn enorm. Zie vergeleken met een mens:quote:Op woensdag 10 september 2025 09:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zo, dat zijn best grote dingen zo te zien.
Tsja, wat moeten we dan doen? Is een agressieve tegenaanval het waard?quote:Op woensdag 10 september 2025 09:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je hoopt dat de grens een keer bereikt is. Maar het zal wel weer bij “de stevigste veroordelingen” blijven.
Echt jammer dat we geen nucleaire oorlog willen riskeren…quote:Op woensdag 10 september 2025 07:38 schreef Haags het volgende:
Rusland iedere keer maar weg laten komen met dit soort ongekende provocaties vind ik echt bizar. De maat is (al lang) vol.quote:Op woensdag 10 september 2025 09:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je hoopt dat de grens een keer bereikt is. Maar het zal wel weer bij “de stevigste veroordelingen” blijven.
Per direct een no fly zone instellen boven Oekrane en deze ook handhaven zou al een goed begin zijn.quote:Op woensdag 10 september 2025 09:08 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Tsja, wat moeten we dan doen? Is een agressieve tegenaanval het waard?
Dan kunnen we straks misschien wel kernwapens gaan koppen. Heb ik geen zin in.
En als tegenreactie Oekrane versneld aan laten sluiten bij de EU. Als de Russen willen fucken, kunnen wij dat ook.quote:Op woensdag 10 september 2025 09:10 schreef Haags het volgende:
[..]
Per direct een no fly zone instellen boven Oekrane en deze ook handhaven zou al een goed begin zijn.
Broekjepoeper gespot.quote:Op woensdag 10 september 2025 09:08 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nouuuu neequote:Op woensdag 10 september 2025 09:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd of we hier later nog op terug zullen gaan kijken als een kantelpunt in de oorlog tussen Rusland en de rest van Europa.
Wat een bullshitquote:Op woensdag 10 september 2025 08:05 schreef ToT het volgende:
[..]
Laat dat maar aan Ursula overquote:Op woensdag 10 september 2025 09:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ze maken de meesten zelf inmiddels.quote:Op woensdag 10 september 2025 07:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Krijgt Oekrane zijn drones niet van het westen? Dat is makkelijk te controleren.
quote:Op woensdag 10 september 2025 08:33 schreef jigggy het volgende:
Putin loopt de navo te fucken
Navo doet niks
Water is nat
Terug naar de orde van de dag
Helpen drones en raketten boven (west) Oekraine te onderscheppen zou geweldig zijn, in plaats van zwijgzaam toe te kijken hoe deze haar steden vernielt elke dag.quote:Op woensdag 10 september 2025 09:08 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Jezelf in de voet schieten? Hoe gaat dat helpen?quote:Op woensdag 10 september 2025 09:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En als tegenreactie Oekrane versneld aan laten sluiten bij de EU. Als de Russen willen fucken, kunnen wij dat ook.
Tja, dat is helaas geen grondgebied van de NAVO, dat gaat men dus niet doen.quote:Op woensdag 10 september 2025 07:45 schreef Zwoerd het volgende:
Nu niet zo laf doen nu, haal ze in het vervolg ook in het Oekraense luchtruim neer.
quote:Op woensdag 10 september 2025 08:53 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Zou me niet verbazen als die drones geen explosieve ladingen hadden.quote:Op woensdag 10 september 2025 09:21 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Eerste gevonden drone is een Gerbera drone (een goedkopere variant van de Shahed), dit lijkt een decoy zonder warhead.
quote:Op woensdag 10 september 2025 09:24 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Zou me niet verbazen als die drones geen explosieve ladingen hadden.
Puur om te plagen en om even herrie te schoppen, eventueel reactietijden meten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |