SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Komt dus neer op: De één zijn dood, is een ander zijn brood aflossing.
quote:Op woensdag 17 september 2025 12:25 schreef Soulfreak het volgende:
Ook een update mbt Kinder*outletBij KoM was ook ooit een toezegging dat een erfenis gebruikt zou worden voor aflossing. Bleek moeilijk officieel vast te leggen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Komt dus neer op: De één zijn dood, is een ander zijn brood aflossing.
Uiteraard is hier de woning met hypotheek altijd nog als achtervang.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aflossing Tern*zense M*rkthal
Deze was een tijd lang problematisch, maar uiteindelijk toch goed gekomen incl. achterstallige rente.
Hier lijkt het me meer het issue dat de erfenis nog moet vrijkomen. De erfenis is dus nog niet afgehandeld, wellicht omdat onroerend goed van de erflater nog moet worden verkocht of omdat er andere zaken zijn waardoor allemaal wat langer duurt. Ik had hier graag wat informatie over willen zien, het "op enig moment" is nogal vaag. Er zijn erfenissen waarbij de afhandeling jaren duurt.quote:Op woensdag 17 september 2025 12:43 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Bij KoM was ook ooit een toezegging dat een erfenis gebruikt zou worden voor aflossing. Bleek moeilijk officieel vast te leggen.
Uiteraard is hier de woning met hypotheek altijd nog als achtervang.
In Ann*etijn Holding zit ruim een miljoen euro aan eigen vermogen, als je het stamrecht meetelt want dat is ook risicodragende financiering. De activa kant is niet helemaal liquide maar toch.quote:Op woensdag 17 september 2025 12:00 schreef Bobby100 het volgende:
[..]
MIsschien een probleem met prive rekening courant icm excessief lenen regelgeving. Wel een dure lening om in box 3 te hebben met de beperkte aftrekbaarheid.
Blijkbaar is er ook geen ruimte voor een 1e/2e/3e hypotheek op zijn privewoning.
Voor (her)taxatie van het vakantiehuis was ook geen tijd/geld. Destijds getaxeerd op 850k en nu alleen verwezen naar WOZ van 800k. Ik vraag me af hoe courant dit soort vakantiehuizen nu zijn. In box 3 betaal je je scheel
Die zijn ook niet gek. Als een lokale winkel geen bestaansrecht meer heeft, dan helpt een herstart met crowdfunding ook niet.quote:Op woensdag 17 september 2025 11:38 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Staat nu voor iedereen open, maar nog geen 20% door lokalen gefund.
Zijn de erf-laters al overleden?quote:Op woensdag 17 september 2025 12:58 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Hier lijkt het me meer het issue dat de erfenis nog moet vrijkomen. De erfenis is dus nog niet afgehandeld, wellicht omdat onroerend goed van de erflater nog moet worden verkocht of omdat er andere zaken zijn waardoor allemaal wat langer duurt. Ik had hier graag wat informatie over willen zien, het "op enig moment" is nogal vaag. Er zijn erfenissen waarbij de afhandeling jaren duurt.
Staat er niet bij en is iets wat ik me ook al afvroeg. Dat "op enig moment" is behoorlijk vaak, op enig moment gaan we allemaal dood.quote:Op woensdag 17 september 2025 15:00 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Zijn de erf-laters al overleden?
Maar of je op enig moment nog erfgenaam bent, is een ander verhaal.quote:Op woensdag 17 september 2025 15:33 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Staat er niet bij en is iets wat ik me ook al afvroeg. Dat "op enig moment" is behoorlijk vaak, op enig moment gaan we allemaal dood.
Ben zelf erfgenaam van een oom van mij die in 2007 is overleden.quote:Op woensdag 17 september 2025 16:21 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Maar of je op enig moment nog erfgenaam bent, is een ander verhaal.
Ja klopt, en de erflater kan voor het zover is het geld nog opmaken ook. Dan reken je op een groot bedrag en wordt het uiteindelijk een paar tientjes.quote:Op woensdag 17 september 2025 16:21 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Maar of je op enig moment nog erfgenaam bent, is een ander verhaal.
Hier geen problemen met inloggen.quote:Op woensdag 17 september 2025 21:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Klopt het dat ik op dit moment niet kan inloggen op de collin website?
Daarnet kreeg ik wel een foutmelding, intussen werkt het weer.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:42 schreef Lezer8857 het volgende:
[..]
Hier geen problemen met inloggen.
Bij gebrek aan beter druppelt hij vol. Het lijkt wel of we nu pas last hebben van de zomerrust. Er zal gemiddeld ook een tot twee maanden overheen gaan voordat een investering beschikbaar is.quote:Op woensdag 17 september 2025 21:01 schreef obligataire het volgende:
https://www.collincrowdfu(...)er-aannemersbedrijf/
Genoeg overwaarde. Zwartsteen zou misschien passender zijn als naam
Een beetje een trieste rente, als dit op alle projecten zou zijn, ben ik zo klaar met crowdfunding. Dan loont het niet meer.quote:Op donderdag 18 september 2025 14:52 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Bij gebrek aan beter druppelt hij vol. Het lijkt wel of we nu pas last hebben van de zomerrust. Er zal gemiddeld ook een tot twee maanden overheen gaan voordat een investering beschikbaar is.
quote:Op donderdag 18 september 2025 14:20 schreef Boyette het volgende:
Wat is dat met dat hanseatisch miljoen bij ccf?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoals ik het leest wordt de, in eerste instantie, gefinancierde (afgerond) ¤ 2mln niet volledig gebruikt voor werkkapitaal, maar voor 50% voor het aflossen van een lening en de andere 50% voor werkkapitaal. Dus nu 1mln werkkapitaal ipv 2mln. De "ontbrekende" 1mln werkkapitaal zal binnen 2 tot 3 maanden alsnog beschikbaar komen vanuit verkoop van een ander project, is de verwachting.
Dus m.i. een verschuiving van werkkapitaal naar aflossing lening. Als de gefinancierde 2mln nu volledig als werkkapitaal was gebruikt, dan zal de verwachte verkoop over 2 tot 3 maanden gebruikt worden ter aflossing van de lening. Alleen wordt dit nu omgedraaid. Eerst lening aflossen en daarna aanvulling werkkapitaal.
Ik laat vooralsnog mijn inleg staan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 18 september 2025 18:05 schreef zeeland6 het volgende:
Er wordt tegenwoordig meer weinig op tijd afgelost bij CCf. De volgende met problemen....Mijn volgende aflossing van een slottermijn is eind oktober, vader en zoon Anand. Met hun Globe Bearings waren ze vorige maand ook iets te laat, 1 dag voor de geplande aflosdatum kwam er een nieuwe lening op de Collin en aflossing was een dag of 5 later. Dat was vergeleken bij sommige anderen dus best nog wel snel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 18 september 2025 18:25 schreef FrenkDeTank het volgende:
Mogelijke herfinanciering.Dik*en en Goud-*haan zou ik met alle plezier doorrollen. Kom maar met een mooi bodSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
quote:Op donderdag 18 september 2025 17:03 schreef Lezer8857 het volgende:
[..]Ik hoop dat je daar geen spijt van krijgt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoals ik het leest wordt de, in eerste instantie, gefinancierde (afgerond) ¤ 2mln niet volledig gebruikt voor werkkapitaal, maar voor 50% voor het aflossen van een lening en de andere 50% voor werkkapitaal. Dus nu 1mln werkkapitaal ipv 2mln. De "ontbrekende" 1mln werkkapitaal zal binnen 2 tot 3 maanden alsnog beschikbaar komen vanuit verkoop van een ander project, is de verwachting.
Dus m.i. een verschuiving van werkkapitaal naar aflossing lening. Als de gefinancierde 2mln nu volledig als werkkapitaal was gebruikt, dan zal de verwachte verkoop over 2 tot 3 maanden gebruikt worden ter aflossing van de lening. Alleen wordt dit nu omgedraaid. Eerst lening aflossen en daarna aanvulling werkkapitaal.
Ik laat vooralsnog mijn inleg staan.
Wat betekent dit verhaal voor de liquiditeit? Hadden ze die volle 2 miljoen eigenlijk hard nodig? En hoe zeker is die verkoop? En hoe is het überhaupt mogelijk dat jullie geld ineens voor de helft een andere bestemming krijgt? Ik krijg het gevoel dat het niet geheel vrijwillig is gegaan. Buitenkansje voor de bank, 'hey kuckt mal, er is ineens geld, da's voor ons'. Steken een dikke sigaar op. En lachen om die dumme Holländer.
[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 18-09-2025 19:26:32 ]Pecunia non olet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |