abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 september 2025 @ 08:43:57 #176
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218775637
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 08:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik ben altijd heel benieuwd hoe mensen die Palestijnse staat in een twee-statenoplossing voor zich zien.

Een plukje Gaza en een plukje westbank, gescheiden van elkaar..is dat Palestina? En gaan de Palestijnen dat dan accepteren?
En dan, 1 gezag voor beide gebiedjes?
Inderdaad, en dat is maar één van de struikelblokken. Misschien is het te cynisch, maar ik zie geen oplossing.

Aan de andere kant zijn ze juist in die regio waar ze precies weten wat er 13 generaties geleden onder welke olijfboom voor onrecht geschiedde ook erg goed in staat om toch dat compromis te vinden.

Maar goed, dan zit je weer met mensen die al dan niet aangestuurd vanuit een extremere bubbel geen enkel compromis dulden en weer mensen gaan neersteken, doodschieten of opblazen.
pi_218775661
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 08:43 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Inderdaad, en dat is maar één van de struikelblokken. Misschien is het te cynisch, maar ik zie geen oplossing.

Aan de andere kant zijn ze juist in die regio waar ze precies weten wat er 13 generaties geleden onder welke olijfboom voor onrecht geschiedde ook erg goed in staat om toch dat compromis te vinden.

Maar goed, dan zit je weer met mensen die al dan niet aangestuurd vanuit een extremere bubbel geen enkel compromis dulden en weer mensen gaan neersteken, doodschieten of opblazen.
De enige echte hoop voor de gehele regio is een regime change in Iran, dat is de slang op de achtergrond.

Zelfs oude gezworen vijanden zoals Egypte en Syrië zijn het probleem niet meer, maar ook Saudi-Arabië was hard op weg met het normaliseren van betrekkingen met Israël, dit is zelfs de acute hoofdzaak voor de aanval van Hamas bijna 2 jaar geleden.
pi_218775767
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 20:21 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Waarom zou je hier GEEN afstand van nemen :?
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 06:52 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
ik had het over die lui die dagelijks protesteren waarbij het kennelijk de norm is te gaan jagen op joden, het dagelijks leven van anderen plat te leggen en evenementen te verstieren voor een conflict verderop.
Vergeetachtigheid?
pi_218775797
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 08:43 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Israël heeft bijna iedere olijfboom gebuldozerd. Landbouwgrond was schijnbaar terreurinfra volgens het meest morele leger.
pi_218775802
quote:

[..]
Ik ben altijd heel benieuwd hoe mensen die Palestijnse staat in een twee-statenoplossing voor zich zien.

Een plukje Gaza en een plukje westbank, gescheiden van elkaar..is dat Palestina? En gaan de Palestijnen dat dan accepteren?
Ik zie dat niet meer gebeuren, eerder verschillende clans die delen gaan besturen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_218775841
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 09:05 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
[..]
Vergeetachtigheid?
nee 2 totaal verschillende zaken waar ik over praat in 2 verschillende reacties
pi_218775857
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 09:15 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
nee 2 totaal verschillende zaken waar ik over praat in 2 verschillende reacties
Ik zie iemand die voor de gek is gehouden en weigert na te denken of dat vaker is gelukt door extreem rechts.
pi_218775967
quote:

[..]

Dacht dat ze ook Jeruzalem erbij willen hebben.
life is like a box of chocolates
pi_218778100
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 09:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik zie iemand die voor de gek is gehouden en weigert na te denken of dat vaker is gelukt door extreem rechts.
geen idee waar je het over hebt :)
pi_218778390
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 23:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Mag ik een bron zien van de uitspraak?
Sorry, was even off line.

Wil je nog steeds een bron, of is het je inmiddels wel duidelijk waar het om gaat?

Ik mag namelijk toch wel aannemen dat je 'het nieuws' of 'de social media' ondertussen een beetje gevolgd hebt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 15 september 2025 @ 13:44:12 #186
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218778517
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 07:21 schreef Qarrad het volgende:

[..]
In mijn omgeving zie ik vooral vaccinatietijd-achtige taferelen in de zin dat men de olifant in de kamer niet benoemt of waarbij er echt breuken ontstaan in de relaties.

Ook merk je net als toen tijdens de pandemie hoe kreten vanuit de social media ge-echoot worden. Je had bijvoorbeeld toen van die modewoordjes van de week ("priktatuur") en die werden dan heel vaak herhaald. Dat zie je nu ook met woorden en redeneringen.

Mensen onderschatten hoe georkestreerd dit is en hoe gericht vanaf het begin de inzet van de (social) media is geweest. Hamas/Qatar/Iran heeft dat als sleutelfactor ingecalculeerd, inclusief de wetenschap dat je openlijk je eigen daden op beeld kunt gebruiken als triomfantelijke overwinning en dan vervolgens wat je daarop laat zien kunt verwijten aan de andere kant in deze tijd.

Ze hebben goed gekeken naar wat Rusland voor elkaar heeft gekregen met hun campagnes van misleiding en online pulpfabrieken.
tldr; met massacommunicatie op sociaal individueel niveau ontstaan geheel nieuwe manipulerende mogelijkheden die het individu - sws cognitief dissonant - dwingt zich uit lijfsbehoud bij een (mis)vormende meerderheid aan te sluiten.

Corona heeft ook in mijn omgeving tot fundamentele schisma's en onherstelbare (relatie)breuken geleid.
Degene die (mensonterende) opdrachten juist wel of niet naleefde, werd/wordt toch vanaf dat moment - en nog steeds - met zekere argwaan bekeken. Bepaalde situaties worden - bij ongeschreven afspraak - maar liever of beter, niet (meer) besproken of benoemd maar maken onderliggend wel deel van de omgang.

In deze tijden van (a)sociale-media, vormen zg kreten en overtuigingen steeds meer een basis om mensen op hun karakter, in hun (on)zekerheid of (on)wetenschap te dwingen om een inhoudelijk tegenstrijdig standpunt in te nemen.
Spreekt iemand zich uit dat strijdig is met de "gepropa(n)geerde" stelling, dan valt die voortaan buiten sociale 'groep' om verder als prooi ten voorbeeld tot waarschuwing van andersdenkenden te dienen.
Het gelijk of feit wordt ondergeschikt gemaakt aan een misleidende overtuiging.

Het bijzondere is dat onderbouwing, nuancering, overwegingen of andere redenen voor een (vaak wankele) zienswijze, er simpelweg niet (meer) toedoen. Eenmaal het etiket opgeplakt gekregen, wordt dat de on(lo)smakelijke 'waarheid'.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 15 september 2025 @ 13:46:37 #187
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218778529
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 09:39 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Dacht dat ze ook Jeruzalem erbij willen hebben.
:P Ga het nu niet nog moeilijker maken.
  maandag 15 september 2025 @ 13:50:53 #188
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218778557
Bekijk deze YouTube-video

Lijkt wellicht niet relevant en ik snap 100% dat niemand lange YT video's gaat kijken, maar hier zie je het verschil tussen de tienduizenden engelsen en een zooi doorgesnoven palliewappies, alle agressie komt van die PLO sjaal dragers.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_218778573
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 13:23 schreef Montagui het volgende:

[..]
Sorry, was even off line.

Wil je nog steeds een bron, of is het je inmiddels wel duidelijk waar het om gaat?

Ik mag namelijk toch wel aannemen dat je 'het nieuws' of 'de social media' ondertussen een beetje gevolgd hebt.
Ja. Maar heb niet kunnen vinden dat hij voor de rechter moest komen en er al een uitspraak is geweest.
pi_218778768
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 13:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja. Maar heb niet kunnen vinden dat hij voor de rechter moest komen en er al een uitspraak is geweest.
Zwarte Piet is ook nooit door een rechter veroordeeld.

En IK mag zijn uitspraken aan mijn referentiekader van wat er in de wet staat m.b.t. opruiing, verspreiden van haat en oproepen van geweld leggen.

En wat mij betreft is dat dan 100% duidelijk. Zelfs activisten-advocaat Jebbink heeft aangegeven dat er hier mogelijk wel een grens (die niet onder de artistieke 'Akwasi-kopschop' vrijheid kan vallen) is overschreden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_218779468
Je zou deze mensen maar steunen ..

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 15 september 2025 @ 16:14:36 #192
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218779988
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 07:36 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Wat mij verbijsterd is hoeveel mensen hierin trappen, het blaten over een genocide die compleet is georkestreerd door Hamas als oorlogswapen om de opinie in de rest van de wereld aan hun zijde te krijgen, feitelijk hun laatste wapen.
twitter

Precies, en helemaal omdat het openlijk wordt verteld is het schrikbarend hoe veel mensen zelf niet na (willen? durven?) denken.
  maandag 15 september 2025 @ 16:23:49 #193
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218780087
Of dit dan: docu over 7 oktober/Hamas wint prijs...nadat de organisatie hem eerst niet wilde toelaten omdat Hamas niet om toestemming was gevraagd over het beeldmateriaal _O-

Ongelimiteerd worden beelden van Hamas met gewonde, verminkte of gedode Israëli's door de wereld gedeeld, maar als diezelfde beelden worden gebruikt voor een documentaire dan mogen we de ethiek niet uit het oog verliezen 8)7
  Forum Admin maandag 15 september 2025 @ 16:34:04 #194
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218780188
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 16:23 schreef Qarrad het volgende:
Of dit dan: docu over 7 oktober/Hamas wint prijs...nadat de organisatie hem eerst niet wilde toelaten omdat Hamas niet om toestemming was gevraagd over het beeldmateriaal _O-

Ongelimiteerd worden beelden van Hamas met gewonde, verminkte of gedode Israëli's door de wereld gedeeld, maar als diezelfde beelden worden gebruikt voor een documentaire dan mogen we de ethiek niet uit het oog verliezen 8)7
Het is raar dat Hamas als legitieme en vooral betrouwbare bron word gezien.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218780219
quote:
Van Gaza naar Europa, per jetski: het gewaagde ontsnappingsverhaal van Muhammad Abu Dakha, schrijft Reuters

Het kostte meer dan een jaar, enkele duizenden dollars, vindingrijkheid, tegenslagen en een jetski: zo slaagde Muhammad Abu Dakha, een 31-jarige Palestijn, erin om uit Gaza te ontsnappen en Europa te bereiken, zo begint het Reuters verhaal.

Hij documenteerde zijn verhaal met video's, foto's en audiobestanden, die hij deelde met Reuters. Reuters interviewde hem en zijn reisgenoten ook bij hun aankomst in Italië, en hun familieleden in de Gazastrook.

Abu Dakha vluchtte in april 2024 via de grensovergang Rafah naar Egypte voor de verwoestingen die ontstonden door de bijna twee jaar durende oorlog tussen Israël en Hamas , waarbij volgens de gezondheidsautoriteiten in Gaza meer dan 57.000 Palestijnen om het leven zijn gekomen. Hij betaalde 5.000 dollar.

Hij zei dat hij aanvankelijk naar China was gegaan, waar hij hoopte asiel te krijgen, maar dat hij via Maleisië en Indonesië naar Egypte was teruggekeerd, nadat dat mislukte. Hij toonde Reuters e-mailcorrespondentie met de vertegenwoordiging van de VN-Vluchtelingenorganisatie (UNHCR) in China van augustus en september 2024.

Vervolgens reisde Abu Dakha naar Libië, waar volgens meerdere rapporten van mensenrechtenorganisaties en de VN tienduizenden migranten stelselmatig worden mishandeld en uitgebuit door mensenhandelaren en milities, terwijl ze proberen een plek op een boot naar Europa te bemachtigen.

[...]
  maandag 15 september 2025 @ 17:17:59 #196
131800 Tarado
capô de fusca
pi_218780488
twitter

twitter

Wat te groot om in het geheel te plaatsen
  maandag 15 september 2025 @ 17:48:57 #197
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218780687
quote:
80s.gif Op maandag 15 september 2025 16:37 schreef Aether het volgende:
Abu Dakha vluchtte in april 2024 via de grensovergang Rafah naar Egypte .... Hij betaalde 5.000 dollar.
Hij heeft zich dus zoals zo veel anderen wannabes, 10x mislukt laten smokkelen. Uiteindelijk een jaar later voor 5K aan spullen vanuit Libië al zwemmend via de Frontex immigratie veerdienst in Europa afgezet te worden op Lampedusa en vervolgens illegaal via allerlei in landen, in wir-shaffen-das Duitsland aan te komen.

Wat dat volgens "Reuters" kennelijk verder met Gaza e.d. (buiten dat hij zegt daarvandaan te komen) te maken heeft, is mij een raadsel.
Om vervolgens te huilebalken dat zonder zijn familie te laten overkomen, voor hem het leven geen zin heeft. Strikt genomen kan die man, ook met zijn verhaal en zeker vanwege zijn illegale acties, wmb direct retour naar waar die vandaan kwam.
pi_218780854
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 14:12 schreef Montagui het volgende:

[..]
Zwarte Piet is ook nooit door een rechter veroordeeld.

En IK mag zijn uitspraken aan mijn referentiekader van wat er in de wet staat m.b.t. opruiing, verspreiden van haat en oproepen van geweld leggen.

En wat mij betreft is dat dan 100% duidelijk. Zelfs activisten-advocaat Jebbink heeft aangegeven dat er hier mogelijk wel een grens (die niet onder de artistieke 'Akwasi-kopschop' vrijheid kan vallen) is overschreden.
Jij mag alles. CJO heeft verloren. Deze punker mag weer optreden.
pi_218781300
:+
quote:
Tofik Dibi: Israël grotere bedreiging voor vvmu dan islam
https://www.geenstijl.nl/5185711/tofik-dibi-israel

Schakelen we nu over naar de hoofdstad, waar om de haverklap een fatwa wordt uitgesproken over een cartoonist die Benjamin Netanyahu durft te tekenen, en de redactie van De Groene Amsterdammer onlangs is uitgemoord door geradicaliseerde zionisten bij wie een reeks kritische essays over genocidaal geweld in het verkeerde keelgat was geschoten. Waar bij comedyclub Toomler iedere vrijdag grappen worden gemaakt over de profeet, maar nooit over Israël, want iedereen weet dat het een kwestie van tijd is voor je op straat wordt klemgereden en tot moes geslagen door een horde dolle Cohennen.

[…]
pi_218781363
Ergens heb ik wel medelijden met links. Nu ben je genoodzaakt om het met Dibi eens te zijn ;(
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')