Allemaal Harry Mens achtige types natuurlijk daar in Noordwijkerhout. Die maken nog wel eens mot, ook op de golfbaan blijkbaar.quote:Golfers misdragen zich tegen personeel, golfbaan is het zat en sluit deuren
NOORDWIJKERHOUT - Golfbaan Tespelduyn in Noordwijkerhout sluit drie dagen achter elkaar de deuren. Dit gebeurt omdat de mensen die het terrein onderhouden zich onveilig voelen tijdens hun werk. Zo is één van de greenkeepers onlangs geschopt door een golfer, omdat hij deze aansprak op gevaarlijk gedrag.
'Wij willen een krachtig signaal afgeven', meldt de golfclub op haar website. 'Greenkeepers Ro, Remco, Lennart, Jaap en Nico ervaren zeer regelmatig onveilige situaties en werken daardoor met angst in hun lijf.'
Volgens de club is het gedrag van een deel van de golfers de afgelopen jaren drastisch verslechterd.
Onbeschoft gedrag
De greenkeepers maken vaak gevaarlijke situaties mee, beschrijft de club. Zo wordt er afgeslagen terwijl zij op de baan werken, waarbij zij soms zelfs worden geraakt. Reacties van golfers zijn dan: 'Ik wist niet dat ik zo ver kon slaan' of 'dan ga je toch met een helm op werken'.
In een video op de website vertelt één van de greenkeepers over zijn angst. 'Stel je eens voor: je zit op de maaimachine en iemand slaat de bal naar je toe. Dat kun je je niet indenken.'
Straf voor mensen die zich misdragen
'Uit diep respect voor onze greenkeepers nemen wij deze maatregel', schrijft het management. Ook alle oefenfaciliteiten blijven dicht.
Verder zegt het management dat golfers die zich misdragen voortaan zware sancties riskeren. Die kunnen variëren van een tijdelijke schorsing tot het ontzeggen van de toegang.
Spijt
De golfclub zegt te begrijpen dat het sluiten van de golfbaan ook golfers treft die zich altijd respectvol gedragen richting de greenkeepers.
'Dat spijt ons oprecht', schrijft het management. 'Toch zien wij geen andere weg dan dit krachtige signaal af te geven. Voor de veiligheid van onze mensen.'
Dan moet je die persoon aanpakken.quote:Zo is één van de greenkeepers onlangs geschopt door een golfer, omdat hij deze aansprak op gevaarlijk gedrag.
Lekker makkelijk inderdaad.quote:Op maandag 8 september 2025 12:01 schreef rival het volgende:
[..]
Dan moet je die persoon aanpakken.
Tegenwoordig is iedereen wel heel gemakzuchtig met de goede onder de kwade laten lijden zeg.
Tijd voor greenkeepers Ali, Mo, Edson, Marvin, Achmed.quote:'Greenkeepers Ro, Remco, Lennart, Jaap en Nico ervaren zeer regelmatig onveilige situaties en werken daardoor met angst in hun lijf.'
Of een keiharde scheet, daar staat Youtube ook vol mee.quote:Op maandag 8 september 2025 12:02 schreef Red_85 het volgende:
Vlak voor het afslaan een keiharde nies simuleren. Favo bezigheid toen ik een jaar of 10-12 was stiekem het golfterrein op sneaken en ballen jatten.
Heerlijk golfers pesten.
Een nies kan je nog wel horen op 25-30 meter afstand. Als je een ruft wil laten die op die afstand hoorbaar is, zit je broek vol.quote:Op maandag 8 september 2025 12:10 schreef Hathor het volgende:
[..]
Of een keiharde scheet, daar staat Youtube ook vol mee.
Waarom wordt er niet gekozen voor een baanverbod voor deze mensen?quote:Op maandag 8 september 2025 12:01 schreef rival het volgende:
[..]
Dan moet je die persoon aanpakken.
Tegenwoordig is iedereen wel heel gemakzuchtig met de goede onder de kwade laten lijden zeg.
Harde klinkers --> zachte stinkers. Maw dat is meestal (quote:Op maandag 8 september 2025 12:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Een nies kan je nog wel horen op 25-30 meter afstand. Als je een ruft wil laten die op die afstand hoorbaar is, zit je broek vol.
Omdat 'een signaal' afgeven en collectief iedereen straffen veel makkelijker is. En je hebt 'exposure', je 'doet iets'.. heel belangrijk.quote:Op maandag 8 september 2025 12:22 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Waarom wordt er niet gekozen voor een baanverbod voor deze mensen?
Toch wel heel raar dit?
I know, die zachte zijn echt silent killers. *Pffffft* en je hebt de hele avond de tv voor jezelf.quote:Op maandag 8 september 2025 12:23 schreef maily het volgende:
[..]
Harde klinkers --> zachte stinkers. Maw dat is meestal () alleen lucht.
Als ik het goed zie, is dit een baan waar geen lid van een club voor hoeft te worden. Dan wordt het best lastig om mensen die los een baan boeken, apart te registreren en te verbieden om te spelen....quote:Op maandag 8 september 2025 12:22 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Waarom wordt er niet gekozen voor een baanverbod voor deze mensen?
Toch wel heel raar dit?
ID controleren bij aanvang kan gewoon.quote:Op maandag 8 september 2025 12:29 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Als ik het goed zie, is dit een baan waar geen lid van een club voor hoeft te worden. Dan wordt het best lastig om mensen die los een baan boeken, apart te registreren en te verbieden om te spelen....
Dan gaat het reserveren gewoon om naam van iemand anders vd groep. En natuurlijk kun je van echt iedereen die ook maar speelt de id controleren, maar dat is nogal een hele klus... Nog los van dat mensen dan daarna toch weer (illegaal) aansluiten bij de groep op de baan... Het kan altijd natuurlijk..quote:Op maandag 8 september 2025 12:32 schreef Pajanus het volgende:
[..]
ID controleren bij aanvang kan gewoon.
Ja belachelijk, dat ze gewoon wildplassen op de baan. Moet echt niet kunnen!quote:Op maandag 8 september 2025 12:39 schreef Nebelwerfer het volgende:
Soms is nieuws gewoon nieuws en zijn klootzakken gewoon klootzakken.
Apart wel hoe men er dan toch weer op allerlei manieren overheen wil plassen.
Niet als je op die plastic stoelen zit van McDonalds, geloof me.quote:Op maandag 8 september 2025 12:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Een nies kan je nog wel horen op 25-30 meter afstand. Als je een ruft wil laten die op die afstand hoorbaar is, zit je broek vol.
Dan geef je de namen van diegene die meespelen door (betaal je niet sowieso per persoon?) door.quote:Op maandag 8 september 2025 12:37 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dan gaat het reserveren gewoon om naam van iemand anders vd groep. En natuurlijk kun je van echt iedereen die ook maar speelt de id controleren, maar dat is nogal een hele klus... Nog los van dat mensen dan daarna toch weer (illegaal) aansluiten bij de groep op de baan... Het kan altijd natuurlijk..
Het is gewoon jammer dat mensen het zo verzieken voor anderen... het was nu juist zo'n goede ontwikkeling dat er golfbanen bijkomen waar je niet voor heel veel geld lid vd club moest worden...
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 8 september 2025 12:02 schreef Red_85 het volgende:
Vlak voor het afslaan een keiharde nies simuleren. Favo bezigheid toen ik een jaar of 10-12 was stiekem het golfterrein op sneaken en ballen jatten.
Heerlijk golfers pesten.
Gast, zet in een spoilerquote:Op maandag 8 september 2025 13:34 schreef Isdatzo het volgende:
Proleet op de golfbaan:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 8 september 2025 13:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
Niet als je op die plastic stoelen zit van McDonalds, geloof me.
Niet op de Noordwijkse spelen als je daar woontquote:Op maandag 8 september 2025 13:45 schreef monkyyy het volgende:
Ik gedraag mij altijd keurig op de fairway @:wereldgozer
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 8 september 2025 16:38 schreef RamboDirk het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Beelden vanaf de parking @:wereldgozer
https://www.omroepwest.nl(...)et-wat-ze-aanrichtenquote:Medewerkers dreigen te stoppen om gedrag golfers: 'Ze beseffen niet wat ze aanrichten'
NOORDWIJKERHOUT - Op golfbaan Tespelduyn in Noordwijkerhout is de maat vol. Al langere tijd voelen medewerkers zich onveilig door golfers die geen rekening houden met hun werk. Ro Wempe, die het terrein onderhoudt, vertelt dat hij en zijn collega's inmiddels met angst in hun lijf rondlopen. 'Ik heb gezegd: tot hier en niet verder.'
Wempe ziet het gedrag van golfers flink verslechteren. Zo was hij onlangs op vijftig meter afstand van een golfer aan het werk toen er een bal over hem heen vloog. Toen hij de golfer daarop aansprak, kreeg hij te horen: 'Ik sla toch langs je heen.'
Voor Wempe is dat tekenend voor de houding van een deel van de golfers. 'Ze beseffen niet wat ze bij het binnenste van de mens aanrichten. Die ballen halen soms wel 250 kilometer per uur. Zo'n bal wil je echt niet op je kop krijgen.'
Het negeren van waarschuwingen en het gebrek aan respect doet hem misschien nog wel meer pijn dan de dreiging van een harde klap. 'Dat je constant met angst in je lijf aan het werk bent, dat is killing.'
Als gevolg van de misdragingen is golfbaan Tespelduyn deze week op maandag, dinsdag en woensdag dicht. Aanstaande donderdag gaat de club weer open.
Huilende mannen
Directeur Peter Duivenvoorden ziet de impact van het wangedrag op zijn mensen. 'Als je met drie medewerkers en twee leidinggevenden in gesprek bent en je ziet de tranen bij volwassen kerels komen, dan houd je het zelf ook niet droog.'
Dat specifieke gesprek is volgens de directeur emotioneel geweest, maar ook waardevol. 'We hebben nu heel duidelijk uitgesproken: dit laten we niet meer gebeuren. Door de golfbaan drie dagen te sluiten willen we die opvatting kracht bijzetten.'
Verhuftering van de maatschappij
Volgens Duivenvoorden speelt het probleem al langer, maar is het gedrag van mensen sinds de coronatijd echt snel achteruitgegaan. 'De turbo op slecht gedrag is gekomen na corona. De lontjes zijn kort', zegt hij.
Ook collega's op andere golfbanen herkennen de problemen, vertelt Wempe. 'Een collega van mij heeft onlangs ook zijn werk stilgelegd, om precies dezelfde reden. Het speelt overal in Nederland.'
Straf
Golfbaan Tespelduyn is duidelijk over het toekomstige beleid. 'Bij een onveilige situatie volgt direct een tijdelijke ontzegging van de baan, zonder waarschuwing vooraf', zegt Duivenvoorden. 'Bij herhaling of een zware overtreding volgt uitsluiting.'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |