TheStigsDutchCousin | zondag 7 september 2025 @ 17:34 |
![]() ![]() Autodromo Nazionale Monza ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen? # Countdown naar de sessies | |
ChevyCaprice | zondag 7 september 2025 @ 17:35 |
Nope. Sainz zit op de racing lijn. Waar hij het recht op heeft, want hij ligt voor op de apex. Je ziet dat Sainz nog een klein beetje ruimte laat. | |
ChevyCaprice | zondag 7 september 2025 @ 17:37 |
![]() Je ziet hier ook heel duidelijk wat daadwerkelijk de lijn is door het rubber. En je ziet dus dat Sainz daar veel meer op zit dan Bearman. De lichte lijn is de schone lijn. Instuurpunt is namelijk het uiterste stuk links (voor de kijker) van de baan op de witte lijn. | |
Peterselieman | zondag 7 september 2025 @ 17:40 |
Ben benieuwd of McLaren in het licht van de deze race vorig weekend eigenlijk ook teamorders had moeten geven aan Piastri om de auto te parkeren omdat die van Norris stuk was gegaan | |
heywoodu | zondag 7 september 2025 @ 17:41 |
Nou, nee. | |
TheStigsDutchCousin | zondag 7 september 2025 @ 17:43 |
![]() | |
ChevyCaprice | zondag 7 september 2025 @ 17:48 |
Ik snap nu wel dat er wat verwarring was over wat de lijn was, ik denk dat het de Porsches zijn geweest die zoveel kerb namen dat daar heel veel rubber strepen zijn ontstaan ![]() ![]() | |
Knurft-Zork3 | zondag 7 september 2025 @ 17:48 |
Hahaha, Max heeft het helemaal gehad tijdens de persconferentie.![]() | |
ChevyCaprice | zondag 7 september 2025 @ 17:49 |
Oh huh, nog niet gezien. Wat zei hij? | |
TheStigsDutchCousin | zondag 7 september 2025 @ 17:50 |
Logisch wel. | |
Knurft-Zork3 | zondag 7 september 2025 @ 17:51 |
Bijna alle vragen gaan over de swap. Verstappen ligt in het midden languit verveeld te mopperen over zoveel domme vragen. | |
DjVero | zondag 7 september 2025 @ 17:53 |
Ik dacht cht dat Piastri een ijskoude was, zeker gezien die smerige remactie op Silverstone, maar het is net zo'n cuck als Norris ![]() | |
ChevyCaprice | zondag 7 september 2025 @ 17:56 |
Hoe volg je die persco? | |
ChevyCaprice | zondag 7 september 2025 @ 17:58 |
Heb wel deze tweet erover gevonden. Dacht altijd dat Max het wel prima vond om niet zoveel te hoeven zeggen. | |
Knurft-Zork3 | zondag 7 september 2025 @ 17:59 |
Sky Duitsland zendt m altijd live uit. | |
Starflyer | zondag 7 september 2025 @ 18:00 |
Wat dus volgens de huidige regels mag. PS Het is Sainz | |
TheStigsDutchCousin | zondag 7 september 2025 @ 18:00 |
Webber zat met stoom uit zijn oren te kijken. | |
TweedeKlum | zondag 7 september 2025 @ 18:02 |
Multi21 Oscar, multi21. | |
TheStigsDutchCousin | zondag 7 september 2025 @ 18:03 |
Ja dat. | |
Tarado | zondag 7 september 2025 @ 18:15 |
Of een snelle denker, 3 puntjes om je team achter je houden vind ik weinig cuck aan, als hij op P1 had gelegen en het nog had gedaan was ik het wel met je eens geweest, overwinningen moet je nooit weggeven. | |
franklop | zondag 7 september 2025 @ 18:18 |
Zijn er eigenlijk 6 | |
Donderkonijn | zondag 7 september 2025 @ 18:19 |
Een echte kampioen geeft die plek niet terug voor zoiets. Max, Alonso, Hamilton, Senna, Schumacher, Prost, Vettel hadden die teamorder keihard genegeerd.... door dit soort dingen krijg je nou het predicaat 2e rijder materiaal te zijn. | |
Tarado | zondag 7 september 2025 @ 18:19 |
Ben jij Aad de Mos? | |
franklop | zondag 7 september 2025 @ 18:20 |
Norris pakt ook drie punten meer, niet alleen Piastri 3 minder Voorbeeld; zonder wissel staat Piastri 50 punten voor (zeg 300 om 250) Na wissel gaat Piastri naar 297 (15ipv 18) en Norris naar 253 (18 ipv 15) en dus nog maar 44 verschil. Verlies van 6 punten | |
Tarado | zondag 7 september 2025 @ 18:20 |
Dat zijn ze allebei ook eigenlijk. | |
Tarado | zondag 7 september 2025 @ 18:22 |
Het blijven er toch maar 3 Virtueel is wel leuk maar dat telt niet | |
TheStigsDutchCousin | zondag 7 september 2025 @ 18:25 |
Nu even twee weken rust ![]() | |
ZaZoe | zondag 7 september 2025 @ 18:29 |
vrijgevochten | zondag 7 september 2025 @ 18:30 |
Jawel gewoon 6 punten | |
Tarado | zondag 7 september 2025 @ 18:40 |
![]() | |
ChevyCaprice | zondag 7 september 2025 @ 18:44 |
Het verschil in voorsprong is 6 punten tussen beide posities | |
Peterselieman | zondag 7 september 2025 @ 18:45 |
Eigenlijk jammer van de FL | |
vrijgevochten | zondag 7 september 2025 @ 18:45 |
324 + 3 = 327 293 - 3 = 290 31 + 6 = 37 | |
Tarado | zondag 7 september 2025 @ 18:45 |
Dat zegt toch helemaal niks, want die kan je niet bijschrijven, het zijn dus uiteindelijk 3 punten. Ze gingen de race in met 34 punten verschil en nu is het verschil 31. | |
TheStigsDutchCousin | zondag 7 september 2025 @ 18:46 |
Held! | |
vrijgevochten | zondag 7 september 2025 @ 18:47 |
Omg | |
ChevyCaprice | zondag 7 september 2025 @ 18:49 |
Mening over de race? | |
Nattekat | zondag 7 september 2025 @ 18:51 |
![]() | |
Peterselieman | zondag 7 september 2025 @ 18:52 |
kater is weer weg? | |
Nattekat | zondag 7 september 2025 @ 18:53 |
Geen kater gezien vandaag. | |
Nattekat | zondag 7 september 2025 @ 18:53 |
Andersom was die teamorder er nooit gekomen. | |
Tarado | zondag 7 september 2025 @ 18:55 |
Denk het ook niet. | |
vrijgevochten | zondag 7 september 2025 @ 18:55 |
Niet gezien Prima uitslag | |
DjVero | zondag 7 september 2025 @ 19:03 |
Rozen zijn rood, viooltjes zijn paars, op Monza was Verstappen vandaag de baas. | |
TheStigsDutchCousin | zondag 7 september 2025 @ 19:05 |
Waar was jij? ![]() @ESF1Gamer | |
Peterselieman | zondag 7 september 2025 @ 19:05 |
Bekijk deze YouTube-video | |
ChevyCaprice | zondag 7 september 2025 @ 19:09 |
“I’m not commenting on how…” Echter op de radio hoorden we wat anders ![]() | |
Nattekat | zondag 7 september 2025 @ 19:14 |
Ik had me afgemeld | |
Nattekat | zondag 7 september 2025 @ 19:14 |
Z'n echte reactie was tijdens de race natuurlijk. | |
TheStigsDutchCousin | zondag 7 september 2025 @ 19:19 |
Hmmm... Vooruit ![]() | |
Knurft-Zork3 | zondag 7 september 2025 @ 19:28 |
Bekijk deze YouTube-video | |
Peterselieman | zondag 7 september 2025 @ 19:49 |
Bekijk deze YouTube-video Wel een aardige samenvatting van het weekend. Alleen de bijnaam van Antonelli is niet zo netjes, maar ja, niet verrassend gezien de bijnaam van zijn teamgenoot. [ Bericht 2% gewijzigd door TheStigsDutchCousin op 07-09-2025 19:51:11 (Naamsverbastering ) ] | |
Peterselieman | zondag 7 september 2025 @ 19:53 |
Geef ik een keer een mening over een bijnaam, is het weer niet goed | |
TheStigsDutchCousin | zondag 7 september 2025 @ 19:55 |
We moeten streng zijn ![]() | |
Adames | zondag 7 september 2025 @ 19:56 |
Van wie? | |
TheStigsDutchCousin | zondag 7 september 2025 @ 19:59 |
Van ons mods. Naamsverbasteringen zijn niet toegestaan. Ook al in FB genoemd. | |
Zorro | zondag 7 september 2025 @ 20:00 |
Maar we mogen dus wel gewoon Windowlicker zeggen ipv Stroll want dat is geen naamsverbastering? | |
TheStigsDutchCousin | zondag 7 september 2025 @ 20:02 |
Komen we op terug, vraag ik even na. Nu weer on topic ![]() | |
ChevyCaprice | zondag 7 september 2025 @ 20:03 |
Lijkt mij een belediging voor user @Windowlicker | |
greysbones | zondag 7 september 2025 @ 20:10 |
Misschien kunnen ze volgende race een ander team de order geven de plek terug te geven omdat ze zelf iets vernaggelen Wel zo sportief toch ![]() | |
WismutVeilchen83 | zondag 7 september 2025 @ 20:12 |
Wat is dat nou voor vergelijking. Of je het ermee eens bent of niet moet iedereen voor zichzelf bepalen. Maar wat ik erg vermoeiend vind is dat iedereen zo’n beetje niet kan luisteren. Op tv, hier, niemand luistert echt waarom McLaren het deed. Ook in de interviews met Piastri en Norris gaat het alleen maar over ‘slechte pitstop’. Dat was het helemaal niet. Althans, niet alleen. Ze lieten Piastri ook eerder pitten vanwege het gevaar van leclerc achter hem. Een niet denkbeeldig gevaar omdat Piastri 2 seconden voor Leclerc uit ging. Daardoor kon hij eeneen rondje stampen op rood. En daarmee n door de mislukte pitstop kwam hij nt voor Norris. Hadden ze Norris gewoon eerst binnen gehaald dan was hij er inclusief slechte stop gewoon voor gekomen. Dus ik begrijp de ophef eigenlijk niet zo. Ik denk dat McLaren met alleen een slechte pitstop het niet had omgedraaid, maar door die ‘undercut’ die erbij zat wel. | |
Adames | zondag 7 september 2025 @ 20:15 |
Ik ben beleid | |
TweedeKlum | zondag 7 september 2025 @ 20:17 |
Wanbeleid, tijd voor revolutie. ![]() | |
ChevyCaprice | zondag 7 september 2025 @ 20:19 |
Eens dat het fophef betreft over die driverswap. Wat ik eigenlijk nog slechter vind is het feit dat McLaren zo'n vreemde strategie hanteerde met die late stop naar soft. Waarom boxten ze niet gewoon na Charles naar hard in een poging Max onder druk te zetten? | |
Adames | zondag 7 september 2025 @ 20:21 |
Wanhopig op zoek naar een safety car / rode vlag Niet de eerste keer dat ze hierdoor juist in de problemen komen | |
Nattekat | zondag 7 september 2025 @ 20:22 |
*zucht* * Nattekat prepareert de defensielinies | |
ChevyCaprice | zondag 7 september 2025 @ 20:23 |
In het geval van Ocon en Stroll kan ik dat nog wel snappen maar als dat echt de gedachte van McLaren is geweest zou dat wel heel erg zijn. | |
ESF1Gamer | zondag 7 september 2025 @ 20:24 |
Dan moet je eerst blauw worden en door de strenge keuring heen. @Nattekat heeft zeer strenge eisen. | |
ChevyCaprice | zondag 7 september 2025 @ 20:27 |
Wat mij wel verbaasde over Norris was dat hij toch wel vrij agressief was bij de start/ (meer dan ik gewend ben van hem) Na even op het gras te hebben gezeten toch weer even naast Max, diep inremmen en dan eigenlijk Max naar buiten forceren. Leek wel op een snelle soort "wraakactie".
| |
TheStigsDutchCousin | zondag 7 september 2025 @ 20:29 |
Waarom? * TheStigsDutchCousin drukt op rode knop | |
TheStigsDutchCousin | zondag 7 september 2025 @ 20:32 |
Goed, iedereen zijn lol weer gehad. Ontopic nu. Feedback kan in FB. | |
Adames | zondag 7 september 2025 @ 20:32 |
Stella zei dit erover We had the clear intent that this should have not led to a swap of position. It was just done because we were covering Leclerc, and at the same time we were waiting until the last possible moment to see if there had been a red flag or a safety car. | |
WismutVeilchen83 | zondag 7 september 2025 @ 20:35 |
Maar naar die uitleg luistert niemand. Iedereen roeptoetert maar dat het alleen ging om een slechte pitstop. Als je het er niet mee eens bent, prima, maar dan wel met het volledige plaatje. | |
Black-Death | zondag 7 september 2025 @ 20:35 |
Verrassende overwinning van Max, en al helemaal met maar liefst 20 seconden voorsprong. Ben benieuwd naar Baku! | |
Tarado | zondag 7 september 2025 @ 20:37 |
Die 20 is wel vertekend, McLaren reed door het uitstellen van die pitstop lang op slechte banden. | |
ChevyCaprice | zondag 7 september 2025 @ 20:37 |
Ah ok. Dat was blijkbaar de enige manier naar hun inzicht om nog te winnen. Wel raar. Verschil in harde band-pace heeft eerder bewezen verschil te kunnen maken, zij hadden daarin blijkbaar geen vertrouwen. | |
Adames | zondag 7 september 2025 @ 20:38 |
Ze brengen zichzelf weer in deze situatie. En de trage pitstop was van veel grotere invloed dan de eerdere pit Heb nog niet gezien of dit kwam door een fout van de crew of omdat Norris de auto wat verkeerd neerzette net als dat Lewis eerder deed | |
Peterselieman | zondag 7 september 2025 @ 20:39 |
Albon haalde in de speed trap 364,1 km/h ![]() | |
Adames | zondag 7 september 2025 @ 20:40 |
Heb je wat aan zeg | |
Tarado | zondag 7 september 2025 @ 20:41 |
was volgens mij een (s)crew fout. | |
Peterselieman | zondag 7 september 2025 @ 20:41 |
Hij pakte een mooie P7 | |
WismutVeilchen83 | zondag 7 september 2025 @ 20:44 |
Hij lag voor de pitstops er ruim 3 seconden voor. Plus Piastri kreeg het voordeel van een ronde rode banden en in de eerste chicane redden ze bond tegen elkaar aan. Natuurlijk heeft dat rondje op softs grote invloed gehad. Daarbij komt dat ze Norris hebben gevraagd of hij ok was dat Piastri eerst stopte. Dat was hij, mits het niet als undercut werd gebruikt. Ik snap dat iedereen hier Norris een slapzak vindt, maar een beetje realiteitszin mag best af en toe. | |
TheStigsDutchCousin | zondag 7 september 2025 @ 20:44 |
Bearman heeft nog 2 strafpunten gepakt. Nog 2 verwijderd van een schorsing. | |
WismutVeilchen83 | zondag 7 september 2025 @ 20:45 |
Dan is Max daar geen koploper meer ![]() ![]() | |
greysbones | zondag 7 september 2025 @ 20:46 |
Tarado | zondag 7 september 2025 @ 20:47 |
Wat ik me afvraag, wanneer gaan ze daarmee stoppen, hadden ze eigenlijk in de zomerstop moeten doen, ieder voor zich. | |
greysbones | zondag 7 september 2025 @ 20:48 |
Colapinto schijnt zich niet zo goed te hebben gevoeld | |
TheStigsDutchCousin | zondag 7 september 2025 @ 20:48 |
Volgens mij waren er al een paar punten vanaf. Dus komt goed ![]() | |
WismutVeilchen83 | zondag 7 september 2025 @ 20:49 |
Er is toch niks begonnen of gestopt? Ze stopten ze in omgekeerde volgorde op voorwaarde dat er geen undercut zou plaatsvinden. Toen dat ook nog eens door een fout van het team wel gebeurde hebben ze dat terug gedraaid. Piastri kon vervolgens niet meer aanvallen, zoals hij sowieso vrijwel het hele weekend langzamer was dan Norris. | |
WismutVeilchen83 | zondag 7 september 2025 @ 20:50 |
Hij staat op 9 nu. Bearman op 10. Na Oostenrijk zijn er inderdaad 2 afgegaan bij Max. | |
Tarado | zondag 7 september 2025 @ 20:53 |
![]() | |
WismutVeilchen83 | zondag 7 september 2025 @ 20:57 |
Ja, omdat de undercut toch plaats vond door een fout van het team. Ik begrijp niet wat daar zo vreemd aan is. Piastri was berhaupt nooit in deze positie gekomen als het team hem niet het voordeel van de eerste pitstop had gegeven, waar hij geen recht ik had. | |
vrijgevochten | zondag 7 september 2025 @ 20:59 |
Wie bepaalt dat recht? Je hebt toch twee teams in een team? Heeft Norris nog wel recht om er andere banden onder te leggen dan Piastri tijdens de races? | |
WismutVeilchen83 | zondag 7 september 2025 @ 21:01 |
Bij elk team is het al jarenlang zo dat de coureur die op kop rijdt in principe als eerste naar binnen mag, zodat je elkaar niet gaat lopen undercutten. Doe nou niet net alsof dat bij McLaren nu ineens iets nieuws en problematisch is. Zo rijden alle teams, inclusief Redbull al jaren. | |
vrijgevochten | zondag 7 september 2025 @ 21:04 |
Belachelijke regel, zeker wanneer twee teamleden om de titel rijden. Ging het er zo netjes aan toe tussen ham en ros? | |
ChevyCaprice | zondag 7 september 2025 @ 21:04 |
Eigenlijk was wat zei Viaplay heel grappig: zij riepen dat een rijder (in dit geval Piastri) niet gestraft zou moeten worden voor een fout van het team. Maar Norris dus ook niet ![]() | |
WismutVeilchen83 | zondag 7 september 2025 @ 21:09 |
Hoewel ik fan ben van Viaplay zaten ze er hier inderdaad helemaal naast. Maar blijven hameren op die mislukte pitstop. Daar ging het helemaal niet om. Zelfs na de uitleg van Stella alleen populair blijven doen met ‘ik had geen er nooit langs gelaten’. Alleen Ho-pinGod was realistisch. Maar ook die had het alleen over de mislukte pitstop. | |
WismutVeilchen83 | zondag 7 september 2025 @ 21:09 |
Ja. | |
Adames | zondag 7 september 2025 @ 21:10 |
Norris kan er in deze ook weinig aan doen | |
Adames | zondag 7 september 2025 @ 21:17 |
Vind jij dit handig aangepakt dan? | |
Peterselieman | zondag 7 september 2025 @ 21:17 |
Bekijk deze YouTube-video Ted's Notebook laat halverwege het filmpje even de Red Bull Shower zien en Mekies heeft zijn vuurdoop gehad ![]() | |
Peterselieman | zondag 7 september 2025 @ 21:26 |
Sauber gaat het motorhome uit 2006 (!) met pensioen sturen nu het in 2026 Audi wordt | |
WismutVeilchen83 | zondag 7 september 2025 @ 21:31 |
Omdat mensen weigeren te luisteren of te lezen hebben ze het voor de bhne niet handig aangepakt nee. Maar dat ligt niet aan McLaren. Het is meer een teken van de tijd. Mensen lezen niet, luisteren niet, mensen willen alleen dingen horen die in hun eigen vooringenomen straatje passen. Zoals een paar jaar geleden alles bij Ferrari slecht was. Nu is alles bij McLaren vreemd en raar. Eerst riep het hele forum hier dat ze in race 3 al teamorders moesten geven. Ook lachwekkend, maar op basis daarvan werd McLaren al raar gevonden. Dat telt nu allemaal door. Dus wat de alhier heersende opinie is zegt me echt helemaal niks. [ Bericht 3% gewijzigd door WismutVeilchen83 op 07-09-2025 21:50:28 ] | |
Adames | zondag 7 september 2025 @ 22:06 |
Jij gaat lekker je eigen weg, you do you | |
Red_85 | zondag 7 september 2025 @ 22:10 |
Echt gatverdamme ![]() | |
LTVDK | zondag 7 september 2025 @ 22:14 |
Hoezo zet YT bij mij de audiotrack op Nederlands. Klinkt wel alsof er een FOK!ker aan het praten is ![]() | |
opgebaarde | zondag 7 september 2025 @ 22:26 |
Holy moly hier ook ![]() | |
Peterselieman | zondag 7 september 2025 @ 22:29 |
Max heeft nu zowel de hoogste als laagste gemiddelde snelheid voor een racewin op zijn naam staan ![]() De laagste was Japan 2022 met 53,5 km/h | |
ChevyCaprice | zondag 7 september 2025 @ 22:44 |
Dit incident ![]() ![]() Ook heerlijke reactie van Yuki ![]() | |
Luctor.et.Emergo | maandag 8 september 2025 @ 00:01 |
McLaren heeft het wel voor elkaar dat het over hen gaat en niet over Max die heeft gewonnen. ![]() | |
Parafernalia | maandag 8 september 2025 @ 01:02 |
Wat een bizarre beslissing ![]() Hoe kan overstappen nou ineens 20 seconden sneller zijn dan 20 seconden langzamer? | |
RotatoR | maandag 8 september 2025 @ 02:36 |
Zwoerd | maandag 8 september 2025 @ 06:12 |
Waarom had Piastri niet al veel eerder gepit? Laat Norris zelf maar gokken op die SC, hoef je niet met zn tween te doen. | |
WismutVeilchen83 | maandag 8 september 2025 @ 07:17 |
Je hebt het dus ook niet gezien, anders wist je het antwoord wel. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 8 september 2025 @ 08:20 |
Omdat McLaren. | |
Black-Death | maandag 8 september 2025 @ 09:20 |
Die hadden beiden wel een straf mogen krijgen, holy fuck ![]() | |
Kleffe_Dop | maandag 8 september 2025 @ 09:26 |
![]() Ik dacht dat het centrale 'plein' van het Sauber motorhome nog een recentere upgrade had gezien. Maar dat blijkt ook al sinds de BMW Sauber dagen mee te gaan. ![]() De hospitality ziet er overigens nog altijd prima uit, maar ik kan me voorstellen dat de trailers zelf aan vervanging toe zijn. | |
Red_85 | maandag 8 september 2025 @ 09:36 |
Was zn tijd flink vooruit dan als die het 20 jaar vol heeft kunnen houden. | |
Red_85 | maandag 8 september 2025 @ 09:45 |
Dit is uit de mindset van als je 'bring it home' gaat doen, ga je rustiger aan doen, laat je je concentratie zakken en ga je juist fouten maken. Maar al die mensen op de fabriek die de sensoren de verkeerde kant op zien gaan, die al aan het zweten zijn, die dit dan horen, vinden het niet leuk ![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 8 september 2025 @ 09:47 |
Als Max dit zegt dan zouden ze het wel leuk moeten vinden denk ik ![]() Goed te zien dat Max nog steeds Max is, en met half werk geen genoegen neemt. | |
Red_85 | maandag 8 september 2025 @ 09:48 |
Max is niet veranderd hoor. Ervarener. | |
Kleffe_Dop | maandag 8 september 2025 @ 09:50 |
Het helpt natuurlijk ook dat motorhomes in de Formule 1 wel wat meer onderhoud en liefde krijgen dan je gemiddelde tijdelijke bouwwerk. ![]() Ik heb die van Sauber altijd een slim ontwerp gevonden: Het is een vrij lichte constructie die verhult dat in feite gewoon twee standaard motorhomes zijn met een glazen wand als facade. Overigens is er altijd baas boven baas, McLaren sleepte onderstaande monstrosity al mee in 2007. Maar nu erop terugkijkend ook wel duidelijk waarom ze daar vrij snel afscheid van hebben genomen. Samen met het Energy Station van Red Bull was dat het startschot van de uit de kluiten gewassen motorhomes. ![]() | |
Starflyer | maandag 8 september 2025 @ 10:07 |
Ocon kreeg daar nog 5 seconden voor, voor forcing another driver off track. Lawson voorkomt dat hij van de baan moet door mee te sturen. Lijkt me niets mis mee. En hij voorkomt daarmee ook dat Tsunoda die 5s straf krijgt. | |
Nia | maandag 8 september 2025 @ 10:32 |
In hoeverre heeft de McLaren swap te maken met het incalculeren van een comeback van Verstappen in de resterende races? McLaren wil vast graag met hun rijders op 1 en 2 eindigen in de WK eindstand. Had McLaren gisteren de swap niet gedaan, dan was Verstappen 3 punten verder ingelopen op Norris. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 8 september 2025 @ 10:38 |
| |
greysbones | maandag 8 september 2025 @ 10:57 |
greysbones | maandag 8 september 2025 @ 10:57 |
dankzij McLaren | |
THEFXR | maandag 8 september 2025 @ 11:00 |
Jullie begrijpen helemaal niks van dat McLaren verhaal. Pia zei op de boordradio dat een pitstop onderdeel van het racen is en dat er geen recht was op een swap volgens afspraak. Dat is uitspraak A. Stella heeft toen een PR verhaal verzonnen en dat tegen de rijders gezegd. Dit verhaal B werd op de presser door journalisten niet geaccepteerd vanwege verhaal A. Daar is nu de ophef over. | |
greysbones | maandag 8 september 2025 @ 11:02 |
ik begrijp prima het verhaal ik vind het alleen bs je doet geen swap omdat het team een fout maakt wat is het volgende excuus zijn ze soms bang dat Lando een temper tantrum krijgt | |
ChevyCaprice | maandag 8 september 2025 @ 11:28 |
Blijkbaar vond hij er wel wat mis mee want hij gaf de positie terug. Lawson bleef gewoon naar links sturen waardoor hij Yuki’s rechter achterwiel raken. Hij heeft ook gewoon een rem waarmee die achter Yuki kon aansluiten want inhalen ging daar sowieos niet meer lukken. Weer zo’n raar trekje van Lawson. | |
ChevyCaprice | maandag 8 september 2025 @ 11:31 |
Ze geven eerst Piastri het recht om eerder naar binnen te gaan om Leclerc te coveren, waarom zou hij dan niet iets terug kunnen doen om die ongewenste situatie daarna te kunnen herstellen? Dat is de McLaren spirit. De teamgeest. Niks mis mee. | |
ChevyCaprice | maandag 8 september 2025 @ 11:38 |
Interessante vraagstelling. Ernest Knoops gaf gister ook al aan dat deze plotselinge opmars van Red Bull niet incidenteel is. Hoewel we daarbij wel moeten aantekenen dat ook vorig jaar McLaren niet won op Monza, ondanks dat zij als de beste auto werden gezien. Veld lijkt ineens veel onvoorspelbaarder dan dat we in de meeste Europese races hebben gezien | |
Vliegbaard | maandag 8 september 2025 @ 11:56 |
Ik blijf overigens dat momentje met VER en NOR best wel bijzonder vinden. Norris haalt de apex alleen omdat Max hem buiten de baan stuurt. Norris had de bocht niet, geen enkel moment. FIA beweert dat ze niet naar de uitkomst van een crash kijken, maar als ax hem laat staan is het gewoon een crash. Blijfnhet om die reden ook vreemd vinden dat 1 Max de plek terug moet geven en 2 de investigation na de swap direct weg viel. | |
greysbones | maandag 8 september 2025 @ 12:03 |
omdat Max je weet bijna zeker dat hij een straf krijgt en die investigation was naar Max niet naar Norris ben het met je eens dat het volledig krom is | |
Nia | maandag 8 september 2025 @ 12:03 |
Nu Red Bull de engineer Mekies aan boord heeft en de kalmte daar terug is na het gedonder rond Horner, kan het team alleen maar beter scoren. Verstappen heeft denk ik ook wel de gave om het team te motiveren tot een eindspurt. | |
TweedeKlum | maandag 8 september 2025 @ 12:06 |
Verstappen heeft vooral de kennis om een betere balans in die auto te krijgen, vond het zelf nogal bijzonder om te horen dat ze voorheen blijkbaar niet luisterden naar Verstappen, zelfs tot zaterdag wilde Wach er niet aan, dat vind ik echt bizar. | |
Wienerschnitzels | maandag 8 september 2025 @ 12:12 |
Ik kan dat tot op zekere hoogte wel begrijpen omdat ze de auto willen begrijpen en de correlatie tussen de auto en de simulator willen begrijpen. Meer naar Max luisteren is een soort cheat code die je op de lange termijn weinig brengt, maar richting het einde van het seizoen maakt dat natuurlijk steeds minder uit. | |
greysbones | maandag 8 september 2025 @ 12:18 |
nogmaals uitgelegd waarom het bijzonder stom is | |
Nia | maandag 8 september 2025 @ 12:25 |
De media heeft eindelijk een rel waarmee ze enige tijd vooruit kunnen. Tot nu toe is het seizoen oersaai voor de gemiddelde kijker. Deze swap zou wel eens een averechts effect kunnen hebben op de balans die er nu nog binnen McLaren heerst. Alle camera's zijn vanaf nu op hun pitboxen gericht en kan Red Bull in relatieve rust werken aan de opleving van Verstappen. Als twee honden vechten om een been.... ![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 8 september 2025 @ 12:27 |
Dat was vorig jaar ook al het geval, althans een beetje. | |
ChevyCaprice | maandag 8 september 2025 @ 12:28 |
Max gaat buiten de baan om een positie te pakken. Dat is altijd een slam dunk penalty. Zoals ook te zien in Saudi Arabi. | |
Adrie072 | maandag 8 september 2025 @ 12:40 |
Op de Zwitserse lifestrream sprak men over een soort terugbetaling aan Norris voor..... (mijn zwitsers duits is ook niet meer wat het geweest is), klinkt dit ergens bekend, nog niet voorbij zie komen namelijk. | |
Nieuwschierig | maandag 8 september 2025 @ 12:48 |
Hongarije 2024 waarschijnlijk | |
Adrie072 | maandag 8 september 2025 @ 12:50 |
Ja dat was het ja, je hebt denk ik gelijk, klinkt dat dan ook logisch/aannemelijk richting gisteren? | |
Nieuwschierig | maandag 8 september 2025 @ 12:55 |
Min of meer. Het WK ging toen tussen Max en Lando en eigenlijk had Lando de punten toen veel harder nodig dan Oscar nu. Bekijk deze YouTube-video | |
Black-Death | maandag 8 september 2025 @ 13:41 |
Klopt, Maar Verstappen kan die bocht nooit halen, omdat Norris hem ook niet haalt. Dan zou Norris dat bij wijzen van spreken bij elke bocht kunnen doen en kan Max er nooit langs | |
TweedeKlum | maandag 8 september 2025 @ 13:45 |
Verkeerd, ik bedoelde wat anders maar nu ben ik het kwijt. ![]() [ Bericht 35% gewijzigd door TweedeKlum op 08-09-2025 13:51:58 ] | |
greysbones | maandag 8 september 2025 @ 13:47 |
Hadjar startte 19de ? | |
JustinK | maandag 8 september 2025 @ 13:48 |
En eindigde 10e? | |
greysbones | maandag 8 september 2025 @ 13:49 |
@TweedeKlum heeft een andere race gekeken ![]() | |
TweedeKlum | maandag 8 september 2025 @ 14:04 |
Zie edit. ![]() | |
ChevyCaprice | maandag 8 september 2025 @ 14:06 |
Uit zijn reactie is op te maken dat hij het puur heeft over de kwali van vorige week en die van afgelopen zaterdag. | |
greysbones | maandag 8 september 2025 @ 14:06 |
![]() | |
ChevyCaprice | maandag 8 september 2025 @ 14:07 |
Ik denk dat het de regels zijn die dat toelaten. Norris haalt de bocht niet met Verstappen naast hem, maar an sich bleef Norris zelf binnen de baanlimieten. En dat geeft hem met de huidige richtlijnen het recht om Max naar buiten te duwen. ![]() | |
Luctor.et.Emergo | maandag 8 september 2025 @ 14:15 |
Forcing another driver off the track. | |
ChevyCaprice | maandag 8 september 2025 @ 14:21 |
Het is met deze regels Norris zijn bocht, vandaar dat dit is toegestaan. | |
Black-Death | maandag 8 september 2025 @ 14:36 |
Maar we moeten een chicane in dat opzicht toch als 1 bocht beschouwen? Bocht 1 was voor Verstappen, en vervolgens geeft Norris 0 ruimte.. | |
ChevyCaprice | maandag 8 september 2025 @ 14:53 |
Heb ff replay gecheckt. Verstappens vooras zit iets voor bij de apex. Dus dan zou hij het recht hebben op de bocht (in tegenstelling tot wat ik net beweerde). Echter stuurt Max van de baan af. ![]() | |
JustinK | maandag 8 september 2025 @ 14:54 |
Als Max niet van de baan had gestuurd, dan was het een crash geweest. | |
Black-Death | maandag 8 september 2025 @ 14:56 |
Ja natuurlijk stuurt Max van de baan af, anders zit Norris in zijn sidepod ![]() Actie van Max zorgt ervoor dat er geen crash is. Dus uiteindelijk imho bullshit dat Max die plek terug zou moeten geven. | |
ChevyCaprice | maandag 8 september 2025 @ 14:57 |
Dat is wat we nu (denken te) weten. Maar hoe heeft Max dat vanuit zijn cockpit kunnen vaststellen in die split second? | |
TweedeKlum | maandag 8 september 2025 @ 14:58 |
Verstappen ziet alles, dat maakt hem juist zo goed. | |
ChevyCaprice | maandag 8 september 2025 @ 14:58 |
We weten ook niet wat de FIA had gezegd. Red Bull racing gaf aan de positie terug te geven. Die call maken ze vrij snel om risico te mitigeren. Wat ze al een keertje in Spanje deden, wat na afloop onterecht bleek te zijn ![]() | |
Black-Death | maandag 8 september 2025 @ 14:58 |
Race gogme En dan nog; dat kon een blinde nog zien ![]() | |
Luctor.et.Emergo | maandag 8 september 2025 @ 15:17 |
- [ Bericht 100% gewijzigd door Luctor.et.Emergo op 08-09-2025 15:18:08 ] | |
Vliegbaard | maandag 8 september 2025 @ 15:31 |
Hoe kan je een positie pakken als je eerste ligt? Norris is er nooit 1 seconde voor geweest. Als Max hem laat staan heeft Norris gewoon 0 recht op die bocht en dan wordt het een causing a collision voor Norris. Des te vreemder is de keus van de stewed om Max te onderzoeken ipv Norris. | |
ChevyCaprice | maandag 8 september 2025 @ 15:34 |
Ik geef ook in mijn meer recente post dat Verstappens vooras voor die van Norris ligt bij de apex. Wat er dus voor zorgt dat Max ruimte "verdient". Maar hij steekt de baan af. Overigens is het feit dat hij wordt onderzocht, nog geen signaal dat hij ook wordt gestraft. | |
JustinK | maandag 8 september 2025 @ 15:39 |
Dit ja. Over de boardradio riep hij al meteen dat Lando de remmen los liet | |
ChevyCaprice | maandag 8 september 2025 @ 15:43 |
Stel Max had wel een poging gedaan om de bocht te halen, wie zegt dat Norris dan niet alsnog op de rem was gegaan? | |
JustinK | maandag 8 september 2025 @ 15:49 |
We zullen het nooit weten | |
ChevyCaprice | maandag 8 september 2025 @ 15:51 |
Inderdaad, dus weten we ook niet onomstotelijk of Max hier wel of niet een crash heeft voorkomen. En nog belangrijker: wat zou de FIA hebben gezegd als de plek niet was teruggegeven? Al zouden we daar misschien nog wel ooit achter kunnen komen. | |
JustinK | maandag 8 september 2025 @ 15:51 |
Maar op het moment van insturen was het daar al te laat voor. Dus gewoon een legitieme corner cut van Max. | |
Vliegbaard | maandag 8 september 2025 @ 15:54 |
De stewards zijn dit seizoen wel consequenter. Onderzoek is vaak wel een straf. Maar het feit dat het onderzoek werd afgebroken nadat Max Norris voorbij liet zegt mij toch dat het in ieder geval niet Norris was die werd onderzocht. Vind dat gezien de situatie toch vrij bijzonder. | |
opgebaarde | maandag 8 september 2025 @ 15:57 |
Volgens de guidelines van 20 feb 2025 was het aan Verstappen om in te houden. If it has been established from points A and B below, that an overtaking driver has priority, it is the responsibility of the defending driver to avoid a collision or forcing off the overtaking driver. Overtaking on the INSIDE of a corner: To be entitled to be given room when overtaking on the INSIDE, the overtaking car must: i) Have its front axle AT LEAST ALONGSIDE THE MIRROR of the other car PRIOR TO AND AT THE APEX ii) Be driven in a fully controlled manner particularly from entry to apex, and not have “dived in”. iii) In the Stewards’ estimation, have taken a reasonable racing line and been able to complete the move whilst remaining within track limits. Post #158 van Chevy laat zien dat de vooras van Norris voorbij de spiegel van Verstappen is. Norris is er voorbij en blijft binnen de lijnen, het is Norris zijn bocht Bron: https://www.fia.com/sites(...)_4.1_feb_20_2025.pdf | |
ChevyCaprice | maandag 8 september 2025 @ 16:13 |
Misschien was vooral Max die dacht van de baan te worden gedrukt, niet dat het ook daadwerkelijk gebeurde | |
Sabata | maandag 8 september 2025 @ 16:23 |
deed me denken aan twee episodes van Lewis Hamilton in Abu Dhabi. In de beruchte race van 2021 waarvan de UK broadcasters nog steeds maagpijn krijgen vermeed hij een confrontatie met Max door de bocht af te snijden. dat werd toen niet onderzocht. het jaar erop, zelfde bocht nu een afsnij actie nadat meen ik Leclerc heel dichtbij kwam in de eerste ronde. nu wel een onderzoek en straf. kortom, slim van GP om Max zover te krijgen zich in te laten halen. hij was snel genoeg om de situatie weer om te draaien | |
Tarado | maandag 8 september 2025 @ 16:44 |
Moet je het toch even terug kijken, er was geen ruimte voor 2 door Norris, maar vreemd genoeg is te laat remmen door hem lonend, | |
ChevyCaprice | maandag 8 september 2025 @ 16:45 |
Waarom zou Norris ruimte laten voor 2 auto's als Max de chicane al heeft afgesneden? | |
Tarado | maandag 8 september 2025 @ 16:50 |
Dat had hij nog niet, Max wordt naar buiten gedwongen door Lando. | |
ChevyCaprice | maandag 8 september 2025 @ 16:53 |
Moment van afsnijden is dit frame ongeveer. Oftewel Max heeft aan de buitenkant genoeg ruimte. Maar hij besluit af te snijden omdat Norris te hard aankomt. Maar zoals ik eerder schetste: zou het hebben geleid tot een crash of niet is onmogelijk om hieruit op te maken. ![]() | |
Tarado | maandag 8 september 2025 @ 17:06 |
Ja hoor, Norris kan de bocht zelf niet eens meer zuiver halen Kijk hier waar Norris zit en waar Leclerc zit op de baan, als Verstappen niet was uitgeweken, hadden ze elkaar geraakt, Leclerc doet zoals het hoort, Norris deed een divebommetje. ![]() | |
ChevyCaprice | maandag 8 september 2025 @ 17:07 |
Via deze foto kan je niet opmaken of Norris binnen de baan blijft. Echter via deze still van het helikoptershot is te zien dat Norris net aan met 2 wielen binnen de witte lijn zit. ![]() | |
JustinK | maandag 8 september 2025 @ 17:08 |
Daar past Max niet meer aan de binnenkant ![]() | |
Tarado | maandag 8 september 2025 @ 17:08 |
Dus laat hij geen ruimte, ook in dit shot zie je dat Leclerc het wel doet zoals het hoort. | |
ChevyCaprice | maandag 8 september 2025 @ 17:10 |
Hoeft ook niet, hij zit buiten de baan. | |
JustinK | maandag 8 september 2025 @ 17:11 |
Als gevolg van dat eerste ja. | |
ChevyCaprice | maandag 8 september 2025 @ 17:11 |
Als we ervan uitgaan dat opgebaarde zijn post klopt dan staat Norris alsnog in zijn recht om deze lijn te nemen omdat hij op het moment van de apex met zijn vooras bij de zijspiegel van Max zit. En dat is de voorwaarde voor het recht van de bocht. | |
ChevyCaprice | maandag 8 september 2025 @ 17:12 |
Welk eerste? | |
JustinK | maandag 8 september 2025 @ 17:13 |
Dat Lando geen ruimte laat. Maar we raken een beetje in een zinloze discussie. Het is allemaal goedgekomen ![]() | |
Tarado | maandag 8 september 2025 @ 17:14 |
Dat is dus ook het probleem, Hij remt veel te laat en dat loont dus. | |
ChevyCaprice | maandag 8 september 2025 @ 17:15 |
Als hij volgens de regels in zijn recht staat om zo laat te remmen, dan is er dus geen probleem. Tenzij je het niet eens bent met de regels, dat is een ander verhaal. | |
Tarado | maandag 8 september 2025 @ 17:18 |
Nee die regel slaat toch nergens op want als Verstappen niet was uitgeweken hadden ze elkaar geraakt, terwijl de wedstrijdleiding eigenlijk kan zien dat Norris veel te laat remt. Red Bull zei dit keer niet voor niets tegen Verstappen dat hij z'n plek terug moest geven omdat de letter van de wet nu eenmaal zo is, maar dat maakt het nog wel krom. | |
ChevyCaprice | maandag 8 september 2025 @ 17:24 |
Maar dat zijn nu eenmaal de regels. Waar Norris in dit geval geniaal gebruik van heeft gemaakt. Misschien speelde ook wel mee dat Max een stukje daarvoor Norris ook op het gras had geduwd. | |
Tarado | maandag 8 september 2025 @ 17:26 |
Geniaal weet ik niet, denk eerder een driftbuitje omdat hij op het gras terecht kwam terwijl hij wist dat de baan daar smaller wordt. | |
ChevyCaprice | maandag 8 september 2025 @ 17:30 |
Hij zat er naast, hij kan moeilijk gaan remmen om braaf achteraan te sluiten. Dat zou het hele principe van racen omzeilen. [ Bericht 0% gewijzigd door ChevyCaprice op 08-09-2025 17:38:37 ] | |
Tarado | maandag 8 september 2025 @ 17:38 |
Geniaal was het iig niet. | |
ChevyCaprice | maandag 8 september 2025 @ 17:39 |
Dat is dan ook mijn mening. | |
Donderkonijn | maandag 8 september 2025 @ 17:58 |
Omdat ze gokten op een SC/VSC. Die dus niet kwam. | |
Vliegbaard | maandag 8 september 2025 @ 18:17 |
Norris reed volledig zelf het gras in. [ Bericht 3% gewijzigd door Nattekat op 08-09-2025 19:03:11 ] | |
Vliegbaard | maandag 8 september 2025 @ 18:19 |
Het is geen indycar | |
greysbones | maandag 8 september 2025 @ 18:28 |
en zette het meteen op een huilen het is een zinloze discussie als er van 1 kant slechts de poging wordt gedaan elkaar te begrijpen [ Bericht 2% gewijzigd door Nattekat op 08-09-2025 19:02:55 ] | |
ChevyCaprice | maandag 8 september 2025 @ 18:32 |
Nee hoor. Max hielp hem wel degelijk. Vergelijk deze onboard stills maar. Max gaat heel subtiel naar rechts over die paar honderd meter. . ![]() | |
greysbones | maandag 8 september 2025 @ 18:39 |
ja hoor iedereen en zijn moeder zegt dat Lando zelf het gras in reed maar nee das nie waar natuurlijk ![]() | |
THEFXR | maandag 8 september 2025 @ 18:40 |
![]() ![]() | |
ChevyCaprice | maandag 8 september 2025 @ 18:41 |
De afbeelding laat aan duidelijkheid niets te wensen over. Of vind jij iets anders? | |
Tarado | maandag 8 september 2025 @ 18:42 |
Natuurlijk wel, hij weet toch hoe die baan loopt, er is geen invoegstrook. | |
ChevyCaprice | maandag 8 september 2025 @ 18:44 |
Max weet ook hoe die baan loopt en hij gaat naar rechts. | |
Tarado | maandag 8 september 2025 @ 18:45 |
Dat is racen, maar dat telt alleen maar als het jou uitkomt natuurlijk, dan is het zelfs geniaal. | |
ChevyCaprice | maandag 8 september 2025 @ 18:46 |
Dat is ook racen inderdaad, maar dan moet Max niet raar opkijken dat Norris daar op deze manier op reageert. | |
Tarado | maandag 8 september 2025 @ 18:51 |
Op deze domme manier, een championship contender die denkt dat hij alles mag en rijdt als een verwende kleuter, met een beetje pech had Oscar 18-25 punten uitgelopen, dag kampioenschap. | |
TweedeKlum | maandag 8 september 2025 @ 18:54 |
![]() | |
ChevyCaprice | maandag 8 september 2025 @ 18:54 |
En met een beetje geluk was die 10 punten ingelopen op Oscar als hij wel de race pace zou hebben gehad. Ik snap niet waarom je nu iemand kwalijk neemt dat die hard racet terwijl hij in een kampioenschapsgevecht zit. Of mag alleen Max dat? | |
TweedeKlum | maandag 8 september 2025 @ 18:56 |
Het is gewoon dom om zelf het gras op te rijden en dan janken dat je erop geduwd werd. ![]() | |
Tarado | maandag 8 september 2025 @ 18:57 |
Hard racen mag natuurlijk, graag zelfs, alleen werd hij niet op het gras gedwongen en was dat een eigen fout en remde hij te laat voor de 1e bocht, weer een fout, maar hij kwam er goed mee weg. | |
greysbones | maandag 8 september 2025 @ 18:57 |
het was ook niet de eerste keer dat hij dacht dit kunstje te flikken | |
ChevyCaprice | maandag 8 september 2025 @ 19:03 |
Ik vind het hele incident wel goed opgelost, Max duwt Lando, en Lando duwt daarna Max. Even in een notendop. Puur mijn mening, overigens ![]() | |
opgebaarde | maandag 8 september 2025 @ 19:09 |
![]() Norris had links van hem onvoldoende ruimte. Zie de afbeelding, dat lijkt me toch bijzonder duidelijk. Als je in Norris fouten wil praten dan maakt Norris de fout na de start. Verstappen stuurt zijn kant op en Norris stuurt naar rechts om ruimte te geven. Daar is Norris de oen. Hij had zijn grond moeten verdedigen en zijn stuur recht moeten houden. Nu laat hij zich opsluiten. | |
Questular | maandag 8 september 2025 @ 19:13 |
Max duwt Norris bijna de tribune in, dat zie toch iedereen, koorknaapje Norris daarentegen liet alle ruimte in de bocht voor Max. [ Bericht 0% gewijzigd door Questular op 08-09-2025 19:33:24 ] | |
ChevyCaprice | maandag 8 september 2025 @ 19:30 |
Goed gezien. Klopt, het lijkt alsof Norris om Max heen wil gaan rijden ![]() Hier vanaf Leclerc heel goed te zien. Dat was inderdaad best wel dom. ![]() | |
Wienerschnitzels | maandag 8 september 2025 @ 19:32 |
Norris gaat toch echt zelf daar rijden. Hij had meer dan voldoende ruimte bij de start. Jij doet net alsof die start op een lijn die hem naar dat gras brengt. | |
Tarado | maandag 8 september 2025 @ 19:43 |
Hij zat er nog achter en bouwt niet genoeg snelheid op om er op de baan voorbij te gaan, dan moet je in de ankers of in het gras. | |
Vliegbaard | maandag 8 september 2025 @ 19:51 |
Dat is dus inderdaad precies wat Norris fout doet. Norris stuurt naar rechts, richting het gras. Laat hij hem staan en rijdt hij gewoon rechtdoor dan rijdt Max er echt niet tegenaan. Maar die gasten racen al zolang tegen elkaar dat ze precies weten hoever ze kunnen gaan en Max weet dat Norris niet de ballen heeft die auto te laten staan. En inderdaad, Norris rijdt het gras in. Ps. Je ziet ook maar 1 auto die lijn pakken. Terwijl ik er toch meerdere de lijn van Max zie pakken. | |
Peterselieman | maandag 8 september 2025 @ 20:28 |
Het kan ook andersom werken. Dat het nu nieuwe inputs aan de simulator en windtunnel geeft waardoor de correlatie beter wordt en daarmee de toekomstige output | |
Starflyer | maandag 8 september 2025 @ 21:21 |
Niet alleen de kalmte. Mekies is, in tegenstelling tot Horner, ook in staat het team in de juiste richting te krijgen. Onder Horner leek het erop dat ze niet wisten wat ze aan het doen waren en van links naar rechts gingen met de setup. Mekies lijkt ze meer in de juiste richting te krijgen, door de juiste vragen aan het team te stellen. https://www.planetf1.com/(...)n-italian-grand-prix | |
RotatoR | dinsdag 9 september 2025 @ 01:07 |
-XOR- | dinsdag 9 september 2025 @ 07:21 |
Wel lollig dat ze bij racecaf denken dat Verstappen ermee weg zou zijn gekomen als hij zijn positie niet had opgegeven in de eerste ronde. | |
greysbones | dinsdag 9 september 2025 @ 09:15 |
nou ja als je de regels volgt kan het 2 kanten op en vaak bij Max net de verkeerde | |
greysbones | dinsdag 9 september 2025 @ 09:41 |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 9 september 2025 @ 09:53 |
Blijkbaar gaan de ogen nu langzaam open. | |
Sabata | dinsdag 9 september 2025 @ 09:56 |
the race had hier inderdaad een artikel over. Max wilde niet alleen een kleinere achtervleugel maar ook iets andere flaps aan de voorkant om het grip verlies achter te kunnen compenseren. die achtervleugel alleen was 2 tiende tijdwinst, de voorvleugel erbij was goed genoeg voor pole | |
greysbones | dinsdag 9 september 2025 @ 10:23 |
wat ik begreep is Mekkies ook beter in het technische aspect van de auto, met hem valt dus wel te discussiren over een afstelling (itt Horner) | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 9 september 2025 @ 10:33 |
Klopt. Ook al heeft hij gezegd dat zijn eigen input 0 was ![]() | |
greysbones | dinsdag 9 september 2025 @ 10:34 |
de input zal van Max gekomen zijn en hij heeft daar naar geluisterd | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 9 september 2025 @ 10:35 |
Precies. Hopelijk is het niet te laat maar we gaan het zien. Ze houden zelf al de verwachtingen laag. | |
greysbones | dinsdag 9 september 2025 @ 10:42 |
mensen verwachten na deze race weer wonderen dat de RBR hier goed weg kwam is geen garantie voor andere circuits | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 9 september 2025 @ 10:44 |
Precies dat ja. | |
Red_85 | dinsdag 9 september 2025 @ 10:44 |
'Allemachtig, die Italianen kunnen wel snel zijn vandaag... naast de baan'. | |
Nizno | dinsdag 9 september 2025 @ 10:48 |
wat ik hoorde is dat McL voor deze baan een andere wagen had meegenomen. In hoeverre Nico Rosberg dat kan weten ben ik niet mee bekend dus geen idee in hoeverre het waar is. | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 9 september 2025 @ 10:50 |
Rosberg zegt wel vaker wat. | |
Nizno | dinsdag 9 september 2025 @ 10:50 |
Vandaar mijn disclaimer | |
greysbones | dinsdag 9 september 2025 @ 10:51 |
het lijkt me budgetcaptechnisch niet heel waarschijnlijk
| |
Nattekat | dinsdag 9 september 2025 @ 11:12 |
Dat is niet echt belangrijk als je de juiste mensen om je heen hebt. Horner had die uiteindelijk niet meer. | |
ChevyCaprice | dinsdag 9 september 2025 @ 11:14 |
Een andere “wagen” is op meerdere manieren op te vatten. Een ander chassis, een andere carrosserie? Waarschijnlijk ging het gewoon om de spec en met name de achtervleugel. Die bouwen ze sowieso speciaal voor Monza. Maar volgens Stella bereikt de auto met deze afstelling niet de optimale efficintie, waar Red Bull dat wel doet. | |
greysbones | dinsdag 9 september 2025 @ 12:16 |
zo ging dat dus zo snel | |
Nieuwschierig | dinsdag 9 september 2025 @ 12:46 |
Er was al eerder (in 2024) zo'n verhaal dat Max iets gevonden had dat de engineers over het hoofd hadden gezien. Ik denk niet dat het allemaal zo simpel is. | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 9 september 2025 @ 14:05 |
Nu komen er overigens 2 banen waar Max nog nooit een pole position pakte. Later dit seizoen is nog Las Vegas, het enige andere circuit waar dat ook het geval is. Singapore is daarbij zoals bekend de enige baan op de huidige kalender waar hij nog nooit won. | |
RotatoR | dinsdag 9 september 2025 @ 14:40 |
Deze memes gaan hard. | |
ChevyCaprice | dinsdag 9 september 2025 @ 14:50 |
Mooi om te zien dat men het ook opneemt voor Piastri.![]() | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 9 september 2025 @ 15:10 |
Al die C-coureurs uit Nederland ook die allemaal om het hardst roepen dat zij ‘de radio eruit hadden getrokken’ ![]() | |
Adames | dinsdag 9 september 2025 @ 15:18 |
het gaat je aan het hart zeg | |
ChevyCaprice | dinsdag 9 september 2025 @ 15:26 |
Inderdaad, Giedo gister stoer lopen doen bij VI ![]() Alsof die ook ooit maar in de verste verte van de positie heeft gezeten van Oscar. Allemaal machogebral. Ja als je betaalt voor je stoeltje snap ik wel dat je je teammaat niet voor laat gaan. | |
SiGNe | dinsdag 9 september 2025 @ 16:11 |
Iedereen roept het dus waarom zij niet? Zelfs in de U.K. krijgt niet alleen het team flink wat kritiek maar er zijn ook een hoop vragen of Piastri wel een ruggengraat heeft. Alleen Renger van der Zande zegt dat hij de teamorders snapt . Hij snapt alleen niet dat het een precedent schept en dat er uiteindelijk 2 rijders boos rondrijden. | |
ChevyCaprice | dinsdag 9 september 2025 @ 16:24 |
Door dit keer de teamorder te accepteren heeft hij misschien juist zijn positie voor in de toekomst versterkt in plaats van verzwakt. Daarom kan je deze beslissing van Piastri niet uitsluitend negatief neerzetten naar mijn mening. | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 9 september 2025 @ 16:30 |
Max had alsnog gereageerd op de vraag wat hij zou doen. Hij gaf duidelijk aan dat hij nee zou zeggen. | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 9 september 2025 @ 16:35 |
Verstappen is de enige waar ik het ook echt van geloof. De rest zou het uiteindelijk gewoon doen. En terecht ook. | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 9 september 2025 @ 16:37 |
Omdat maar heel weinig mensen echt luisteren naar de reden waarom McLaren het deed. Niet de slechte pitstop, maar de slechte pitstop n de undercut. Iedereen blijft in zijn commentaar hangen in de slechte pitstop, terwijl dat de reden niet was. | |
ChevyCaprice | dinsdag 9 september 2025 @ 16:37 |
Hij is daar vrij in om die beslissing te maken. Maar dat hij een bepaalde beslissing zou maken zegt verder niks over Oscar. | |
butz0rs | dinsdag 9 september 2025 @ 18:03 |
Er was geen undercut. Norris had een slechte pitstop waardoor hij achter Piastri kwam. | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 9 september 2025 @ 18:14 |
Je kunt natuurlijk ook gewoon de waarheid ontkennen. Dan houdt natuurlijk alles op. | |
butz0rs | dinsdag 9 september 2025 @ 18:15 |
Er zijn beelden van | |
JustinK | dinsdag 9 september 2025 @ 18:19 |
Naja, deels natuurlijk wel. Piastri heeft door eerder te pitten wel een paar seconden gewonnen. | |
Donderkonijn | dinsdag 9 september 2025 @ 18:22 |
Ja nog ff. Dat wilde Norris zelf..... Norris heeft dat zelf zo geinitieerd, dan moet hij achteraf ook niet gaan zitten miepen. Het is al zo'n ontzettende jankbal. | |
JustinK | dinsdag 9 september 2025 @ 18:23 |
Maar dat neemt niet weg dat er wel een undercut was ![]() | |
Tarado | dinsdag 9 september 2025 @ 18:35 |
Misschien heb ik het niet helemaal goed begrepen, maar ik dacht dat ze Piastri als eerste binnenhaalden vanwege Leclerc, die wat te snel naderde. Later bleek dat die z'n banden wat snel had opgebrand, maar dat was wel de reden. Dat Norris Piastri niet het voordeel wilde geven tov hem lijkt me dan ook logisch, hij liet hem als eerste pitten om Leclerc voor te blijven. | |
Questular | dinsdag 9 september 2025 @ 18:35 |
Alonso en Lewis zouden dit waarschijnlijk ook niet doet, Kimi al helemaal niet. | |
SiGNe | dinsdag 9 september 2025 @ 18:37 |
Er was geen undercut, Norris verloor tijd doordat de pit traag was. Undercut is dat een vroege pit tijdwinst oplevert omdat de nieuwe banden sneller zijn dan de oude. Nu moet Piastri dus boeten voor een fout van Norris' pitcrew. Dan kan de pitcrew van Piastri ook wat langzamer werken, Norris moet toch de plek terug geven. Laat ze dan open en eerlijk zijn bij McLaren en gewoon zeggen dat Norris de nieuwe WK moet worden omdat die langer bij het team zit en Piastri net 2 seizoenen mee doet. | |
Tarado | dinsdag 9 september 2025 @ 18:42 |
Norris gaf vorig jaar een overwinning weg toen het gevraagd werd en hij er echt veel beter voor stond dan Piastri. Ik vind in het algemeen teamorders gewoon kut, zeker als de 2 kanshebbers voor de titel teammaats zijn, maar McLaren lijkt er wel consequent in te zijn. | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 9 september 2025 @ 18:57 |
Hoe kun je nu zeggen dat er geen undercut was wanneer Piastri een rondje op soft heeft gereden? ![]() | |
butz0rs | dinsdag 9 september 2025 @ 19:10 |
Piastri heeft 3s achterstand op Norris als hij gaat pitten. Norris pit in 5.9s (4s te lang) en komt 1.5s achter Piastri de baan op. Zonder die 4 extra seconden zou hij dus 2.5s voor Piastri de baan op komen. Ergo, er was never nooit niet een undercut. | |
opgebaarde | dinsdag 9 september 2025 @ 19:31 |
Mooi gesprek tussen Norris en zijn engineer Joseph: And Lando, the gap to Verstappen is now 11.1. Lando, we will box this lap onto the soft tyre and I’ll come up one. Norris: Did you want to box the other car first? Joseph: Yep, we’ll do that. We’ll swap it ’round, so stay out. Norris: Well, only if he doesn’t undercut, otherwise I’ll box first. Joseph: There will be no undercut. Confirming we are staying out Er zat bijna vier seconden tussen Norris en Piastri en dat gat is met een undercut te groot. Rondjes op soft waren maar bijna 2 seconden sneller dan op medium. Norris verloor in het rondje voor de pitstop zes tiende en dat was samen met trage pitstop voldoende. | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 9 september 2025 @ 19:41 |
Dat is exact mijn punt. Het was niet alleen de pitstop, maar de pitstop n de undercut. Als ze andersom waren gepit dan was Norris met slechte pitstop ruim Piastri de baan opgekomen. | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 9 september 2025 @ 19:42 |
Ok, jij begrijpt het gewoon niet. | |
greysbones | dinsdag 9 september 2025 @ 19:45 |
pitcrew is half half toch? | |
butz0rs | dinsdag 9 september 2025 @ 19:56 |
Hier mist een woord, maar ik denk dat je 'ruim achter' bedoelt? Het verschil was 3s. Norris pit in 6s. Loopt 2s in door nieuwe banden (0.5s is meer realistisch), Piastri pit in 2s en komt 1s (tot 2.5s) voor Norris de baan op. | |
opgebaarde | dinsdag 9 september 2025 @ 20:05 |
Zeker zeker. Ik denk dat de autisten hier het woord undercut zo letterlijk mogelijk nemen en het daarom dan maar met al jouw argumenten oneens zijn. Technisch gezien was het vast geen undercut omdat het gat te groot was om met 1 ronde verse softs versus oude mediums teniet te doen. Maar dat gesprek tussen Norris en zijn engineer bewijst dat Norris wel degelijk een undercut vreesde en nadat zijn engineer hem geruststelt afstand doet van zijn recht om als eerste te pitten. Ik begrijp niet waarom zoveel hier per se Norris en McLaren iets willen verwijten terwijl Norris hier het team belang voorop stelde. | |
Questular | dinsdag 9 september 2025 @ 20:16 |
Het zijn gewoon sneue teamorders ten nadele van Piastri. | |
SiGNe | dinsdag 9 september 2025 @ 20:41 |
Dit dus, als alles goed verlopen was dan was er geen undercut geweest. Piastri ging er alleen voorbij omdat het team faalde. | |
ChevyCaprice | dinsdag 9 september 2025 @ 21:17 |
Ik vind het berhaupt grappig dat men lijkt te denken dat McLaren Norris zou voortrekken, alhoewel dat eenvoudig te weerleggen is door het feit dat ze Piastri vr Norris naar binnen haalden, terwijl het gebruikelijk is dat de leidende rijder van een team de voorkeur heeft op de pitstop. Overigens heeft McLaren ook niks tegen hun eigen afspraak in gedaan, getuige de volgende boordradio voorafgaand aan de stop. ![]() | |
Bonobo11 | dinsdag 9 september 2025 @ 21:46 |
Lando deed daar na garanties (NO undercut) afstand van Dit was juist na de stop toch? Swap and then you are free to race | |
ChevyCaprice | dinsdag 9 september 2025 @ 21:53 |
Norris: Well, only if he doesn’t undercut, otherwise I’ll box first. Joseph: There will be no undercut. Confirming we are staying out Er werd hier juist gegarandeerd "there will be no undercut" Nee dit ging om het beeld te schetsen dat ze in reversed order gingen pitten. Zodra Norris ervoor zat bij de pitexit na zijn stop ( you are free with lando once he's ahead of pitexit") mochten ze vrij racen. | |
Nieuwschierig | dinsdag 9 september 2025 @ 21:54 |
Omdat Norris een Engelsman is. Engeland/SKY/Hamilton/Brown... Een hele traditie van aardsvijanden | |
WheeledWarrior | dinsdag 9 september 2025 @ 22:31 |
Zak Bruin heeft gewoon liever Norris als kampioen. Helaas voor hem is Norris niet in staat om eigenhandig elk weekend Piastri zoek te rijden. Hij had waarschijnlijk verwacht of gehoopt dat Norris intussen ruim voor zou staan in de WK-stand. | |
AnneX | dinsdag 9 september 2025 @ 23:26 |
https://www.facebook.com/reel/722502724165282?fs=e&fs=e Interview Maxm op Zandvoort… |