Een van de zekerheden in het leven.quote:
De enige zekerheidquote:Op maandag 17 november 2025 09:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een van de zekerheden in het leven.
Ik zal me binnenkort wat meer in MMT verdiepen, wat het precies inhoud en of het ad extremum resistent is. Ik vermoed dat het niet veel meer dan een mooi papiertje is waarin een drol is verpakt eerlijk gezegd. Ik houd het zelf vooral bij de basis. Je heb goederen en diensten die in verhouding staan tot de hoeveelheid beschikbare betaalmiddelen, daarnaast speelt ook de omloopsnelheid van de betaalmiddelen een rol.quote:Op maandag 17 november 2025 08:44 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat mensen zoals symbolicfrank dit filmpje als waarheid gaat overwegen? Die kun je dit honderd keer zeggen, maar dan gaat de langspeelplaat weer aan en wordt de standaardriedel weer gespeeld. Dit overwegen als een optie kan ervoor zorgen dat de zeepbel knapt. Overheden zijn DE drijvende krachten in het systeem, waar mensen zoals hij (wellicht enigszins terecht) tegenaan schoppen.
Dingen zoals modern monetary theorie zijn de volgende van deze systeemtrucs waarvan geprobeerd wordt deze erdoorheen te rommelen, al lijken de gevolgen wel gevolgen op steroiden te zijn in vergelijking met eerdere ideeen. Hoe kijk jij naar MMT?
Dat sowieso, kan alleen wel ff duren, onsterfelijk zijn we (nog) nietquote:Op maandag 17 november 2025 09:05 schreef Zoddie het volgende:
Wat een bangmakerij hier met allerlei vage Youtube filmpjes.
PANIEK!!! ALLEMAAL PANIEK!!! WE GAAN ER ALLEMAAL AAN!
Misschien je gedurende het weekend wat minder bezattenquote:Op maandag 17 november 2025 09:05 schreef Zoddie het volgende:
Ik sta al een tijdje droog helaas.quote:Op maandag 17 november 2025 09:15 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Misschien je gedurende het weekend wat minder bezatten
inderdaad typisch FOK! weer.... ieder doorsnee jaar zijn er minimaal 4 verschillende wereld-beeindigende catastrofale rampen die besproken worden waarin de posters dan claimen dat zij dor het juist Youtube-kanaal of twitter-account te volgen, de meest exacte inside kennis van hebben.quote:Op maandag 17 november 2025 09:05 schreef Zoddie het volgende:
PANIEK!!! ALLEMAAL PANIEK!!! WE GAAN ER ALLEMAAL AAN!
Hoeft geen probleem te zijn, als je maar weet wat je binnen haalt.quote:Op zondag 7 september 2025 17:43 schreef nixxx het volgende:
Zolang ze maar niet in de “immigratie is een oplossing voor vergrijzing “ leugen trappen
Hoe is dat geen oplossing?quote:Op zondag 7 september 2025 17:43 schreef nixxx het volgende:
Zolang ze maar niet in de “immigratie is een oplossing voor vergrijzing “ leugen trappen
Omdat die ook weer oud worden en dan ook weer verzorging nodig hebben waardoor je NOG meer immigranten moet toelaten.quote:Op maandag 17 november 2025 10:28 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Hoe is dat geen oplossing?
Je zou denken dat , het toestromen van jongere beroepsbevolking, positief is?
En hoe is dat positief voor de landen waar deze jonge lui vandaan komen?quote:Op maandag 17 november 2025 10:28 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Hoe is dat geen oplossing?
Je zou denken dat , het toestromen van jongere beroepsbevolking, positief is?
De vrouwen, jonge mannen rellen, verkrachten, roven en voeren oorlog, daar heb je feitelijk niets aan dan ellendequote:Op maandag 17 november 2025 10:56 schreef Homey het volgende:
[..]
Wat is de impact voor een land als veel jonge mannen een land verlaten? Wie moeten dan dat land opbouwen?
wat is dit nou voor drogreden?quote:Op maandag 17 november 2025 10:41 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Omdat die ook weer oud worden en dan ook weer verzorging nodig hebben waardoor je NOG meer immigranten moet toelaten.
Dat ligt er maar aan wat voor landen dit zijn, als er een hoog geboortecijfer is dan hoeft dit helemaal niet negatief te zijn.quote:Op maandag 17 november 2025 10:56 schreef Homey het volgende:
[..]
En hoe is dat positief voor de landen waar deze jonge lui vandaan komen?
Massa-immigratie hier, betekent de facto massa-emigratie elders.
Wat is de impact voor een land als veel jonge mannen een land verlaten? Wie moeten dan dat land opbouwen?
Dan kom je al snel uit bij Afrikaanse landen, en ik denk niet dat ze daar in Japan op zitten te wachten.quote:Op maandag 17 november 2025 11:26 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Dat ligt er maar aan wat voor landen dit zijn, als er een hoog geboortecijfer is dan hoeft dit helemaal niet negatief te zijn.
Een erg vaag antwoord.quote:Op maandag 17 november 2025 11:26 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Dat ligt er maar aan wat voor landen dit zijn, als er een hoog geboortecijfer is dan hoeft dit helemaal niet negatief te zijn.
Correct.quote:Op maandag 17 november 2025 12:46 schreef Hathor het volgende:
Ik denk dat het probleem in Japan de werkdruk is. Carriere is daar belangrijker dan een gezinsleven. Ik heb wel eens gelezen dat er volop mensen zijn die gewoon 80 urige werkweken draaien. Dan leef je dus letterlijk om te werken en is er geen tijd en ruimte meer voor een relatie en kinderen.
De vraag is of zo'n land wat een surplus heeft aan arbeiders daadwerkelijk dit nodig heeft om te groeien of eerder dingen zoals scholing etc nodig heeft.quote:Op maandag 17 november 2025 11:39 schreef Homey het volgende:
[..]
Een erg vaag antwoord.
Als jonge mannen massaal het land verlaten, wie bouwt dan die landen op? Dat is de vraag.
En als Nederland z'n geboortecijfer weer hoger wordt, kunnen immigranten dan weer terug? Want dan zijn ze niet nodig?
Nope, Nederland heeft geen eigen munt zoals bijv. de UK. Je kan prima uitkeringen betalen dmv inflatie-tax omdat alle euro houders daaraan dan gaan meebetalen. Dat merkt men in de overige eurolanden nauwelijks omdat Nederland relatief (nog) weinig kosten aan uitkeringsgerechtigden heeft vergeleken met de gehele pool aan diensten en goederen van de eurozone.quote:Op maandag 17 november 2025 13:04 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Als er maar genoeg werkende bevolking is om de uitkeringen te betalen
quote:An inflation tax is the decrease in purchasing power of money due to inflation, which acts as an implicit tax on money holders. Governments can finance their deficits by printing more money, and as it circulates, it devalues existing money, effectively "taxing" its holders without explicit legislation.
Correctie: men is aanwezig. Dat betekent niet dat men werkt. Mensen gaan pas naar huis als de baas naar huis gaat.quote:Op maandag 17 november 2025 12:46 schreef Hathor het volgende:
Ik denk dat het probleem in Japan de werkdruk is. Carriere is daar belangrijker dan een gezinsleven. Ik heb wel eens gelezen dat er volop mensen zijn die gewoon 80 urige werkweken draaien. Dan leef je dus letterlijk om te werken en is er geen tijd en ruimte meer voor een relatie en kinderen.
Niet zozeer de carrière maar de façade om aanwezig te zijn / gezien te worden. Productiviteit ligt zeker niet hoger dan in Europa.quote:Op maandag 17 november 2025 12:46 schreef Hathor het volgende:
Bedoel je dat de obligaties sterk zijn gedaald i.e. de rente sterk is gestegen?quote:Op zondag 7 september 2025 19:04 schreef Perrin het volgende:
Japan is slechts de kanarie in de kolenmijn..
[ x ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |