Opnieuw een prima post.quote:Op zondag 7 september 2025 19:05 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik weet dat ik het jou niet uit hoef te leggen, maar die gasten zijn alleen inclusief als je precies hetzelfde denkt als zij. En zodra je dat niet doet, dan is er ineens allerlei "noodzakelijk geweld" toegestaan. En ondertussen maar krijsen over de teloorgang van de rechtsstaat en 'de fascisten'. Terwijl ze zelf minstens zo straf bijdragen aan het ondermijnen en slopen van onze instituties.
Die onzin die je nu spuit heet demonisering.. het is een innerlijke zwakte dat je het nodig hebt je 'vijanden' valselijk te beschuldigen. Erg trumpiaans.... Iets voor losers met een grote bek.quote:Op zondag 7 september 2025 19:05 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik weet dat ik het jou niet uit hoef te leggen, maar die gasten zijn alleen inclusief als je precies hetzelfde denkt als zij. En zodra je dat niet doet, dan is er ineens allerlei "noodzakelijk geweld" toegestaan. En ondertussen maar krijsen over de teloorgang van de rechtsstaat en 'de fascisten'. Terwijl ze zelf minstens zo straf bijdragen aan het ondermijnen en slopen van onze instituties.
Dit is gewoon echt aantoonbaar niet waar. Waarom was hij daar dan in eerste instantie al naartoe gegaan? Waarom trad hij dan op bij de Holocaustherdenking? Die hele jodenhaatbeschuldiging is op zijn best gewoon echt compleet irrationeel, maar waarschijnlijk opportunistische laster.quote:Op zondag 7 september 2025 18:52 schreef AgLarrr het volgende:
En dus een muzikant die - laten we gewoon het beestje bij naampje noemen - weigert op te treden voor Joodse kinderen omdat ze Joods zijn.
Nee, het is een aan de goede kant van de geschiedenis willen staan.quote:Op zondag 7 september 2025 19:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor 'progressief links' is dat conflict een religie geworden, met goden, geboden, regels, rituelen en excommunicatiemechanismen.
Boven alles, en daar ben ik van overtuigd. probeert men op deze wijze een bepaald uiterst interessant en potentieel kiezerspubliek te imponeren.
Nee, het zijn feiten.quote:Op zondag 7 september 2025 19:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die onzin die je nu spuit heet demonisering.. het is een innerlijke zwakte dat je het nodig hebt je 'vijanden' valselijk te beschuldigen. Erg trumpiaans.... Iets voor losers met een grote bek.
Ik heb het niet over 'halal' en moslims; ik heb het over de politiek correcte kongsi van 'intellectuelen', studenten, influencers, 'academici' en mediapersonages, aangevuld met religieuzen inderdaad.quote:Op zondag 7 september 2025 19:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, het is een aan de goede kant van de geschiedenis willen staan.
En daar is niks mis mee. Maar doen alsof Nederland echt relevant is in dit conflict, dat is gewoon hoogmoedswaanzin. En dus is het uitsluiten van partijen om hun Gaza-standpunt (beide kanten op) of het in je campagne als hoofdlijn presenteren echt raar.
De grootste pro-Gaza campagne komt trouwens van PvdD, de partij die ook halal slachten wil afschaffen. Dus wat je echt wil zeggen met die laatste zin weet ik niet, maar het negeert iig de feiten.
Weetje, het kan me eigenlijk niet schelen of het nou wel of niet 'zuivere' Jodenhaat was. Als het dat niet was, is het misschien alleen nog maar erger. Want het feit blijft dat hij een optreden op een Joodse school meende af te moeten zeggen vanwege iets wat een paar duizend km aan de hand is en waar wij als NL niet bij betrokken zijn en geen enkele invloed op hebben. En hij niet alleen, nog een heel blik muzikanten. Daarmee is het wel degelijk een bijdrage aan de bredere maatschappelijke trend.quote:Op zondag 7 september 2025 19:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dit is gewoon echt aantoonbaar niet waar. Waarom was hij daar dan in eerste instantie al naartoe gegaan? Waarom trad hij dan op bij de Holocaustherdenking? Die hele jodenhaatbeschuldiging is op zijn best gewoon echt compleet irrationeel, maar waarschijnlijk opportunistische laster.
Veel mensen die niets van politiek weten stemmen op de PVV om te schoppen, maar dat komt omdat ze een sociaal beleid willen. Helaas hebben we al 40 jaar geleerd, dat je daarvoor een sterke economie en het trickle-down effect nodig hebt. Daarom moeten we steeds overal op bezuinigen. Dus met de PVV denken ze zowel een sterke economie als een sociaal beleid te krijgen en meteen die andere politici te laten weten wat ze er van vinden.quote:Op zondag 7 september 2025 18:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Grok AI van X schrijft dit:
[..]
Die verhalen van grote programmaovereenkomsten tussen PVV en SP komen vooral uit rechtse hoek.
En zo ontstaat het overdrijven van overstappende kiezers van SP naar PVV ?
Ohja, en iemand voor loser uitmaken is geen demonisering? Maar jij mag dat waarschijnlijk dan weer wel doen, omdat je het gelijk aan je zijde hebt natuurlijk.quote:Op zondag 7 september 2025 19:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die onzin die je nu spuit heet demonisering.. het is een innerlijke zwakte dat je het nodig hebt je 'vijanden' valselijk te beschuldigen. Erg trumpiaans.... Iets voor losers met een grote bek.
Die groep is electoraal helemaal niet zo interessant. De meeste Nederlanders vinden volgens mij wat Israël doet gewoon verschrikkelijk, willen graag dat het stopt, maar willen tegelijk dat de Nederlandse regering vooral wat doet aan de problemen op de huizenmarkt, de dure boodschappen en de tekorten in zorg en onderwijs en zich daar vooral op richt, niet op een conflict waar we geen invloed op hebben.quote:Op zondag 7 september 2025 19:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb het niet over 'halal' en moslims; ik heb het over de politiek correcte kongsi van 'intellectuelen', studenten, influencers, 'academici' en mediapersonages, aangevuld met religieuzen inderdaad.
Dat conflict ís hun religie. Zoals klimaat dat ervoor was.
"Met harde hand." Extremisten, van alle kanten.quote:Op zondag 7 september 2025 19:05 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Hier nog even over:quote:Op zondag 7 september 2025 16:19 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Door het stof omdat je je redelijk en realistisch opstelt.De parodie voorbij. Je valt van verbazing op verbazing met een partij gerund door Dilan, wat een ongelooflijk raar mens.
Dit wordt niet weersproken door de VVD. En dat is logisch, want het klopt ook. Een kabinet zonder de VVD is eigenlijk onmogelijk en als die zowel de PVV als GL-PvdA uitsluit, dan is er dus eigenlijk geen meerderheidscoalitie te vormen.quote:VVD-minister van Defensie Ruben Brekelmans stelde op zondagochtend in het programma Buitenhof dat ‘als je naar de peilingen kijkt’, een centrumrechtse coalitie ‘niet in zicht’ is. Hij vervolgde: „Als wij nu zouden zeggen, we sluiten GroenLinks-PvdA principieel uit, dan wordt het land onbestuurbaar.”
De linkse religie: het klimaat.quote:Op zondag 7 september 2025 19:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor 'progressief links' is dat conflict een religie geworden, met goden, geboden, regels, rituelen en excommunicatiemechanismen.
Boven alles, en daar ben ik van overtuigd. probeert men op deze wijze een bepaald uiterst interessant en potentieel kiezerspubliek te imponeren.
Eerst maakte je er nog een heel punt van en nu maakt het niet meer uit? Sterker nog: nu is een mening hebben over een genocide van een paar duizend kilometer verderop zelfs nog erger dan jodenhaat?quote:Op zondag 7 september 2025 19:19 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Weetje, het kan me eigenlijk niet schelen of het nou wel of niet 'zuivere' Jodenhaat was. Als het dat niet was, is het misschien alleen nog maar erger. Want het feit blijft dat hij een optreden op een Joodse school meende af te moeten zeggen vanwege iets wat een paar duizend km aan de hand is en waar wij als NL niet bij betrokken zijn en geen enkele invloed op hebben. En hij niet alleen, nog een heel blik muzikanten. Daarmee is het wel degelijk een bijdrage aan de bredere maatschappelijke trend.
Geen. Ik ben humanist, heb geen religie nodig.quote:Op zondag 7 september 2025 19:25 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
De linkse religie: het klimaat.
De rechtse religie: vreemdelingenhaat.
Kies maar.
Ik denk dat de VVD bij winst van Timmermans en zelf krimpen naar 15 zetels gewoon gaat zeggen: probeer het maar met CDA, D66 en SP en evt kleine splinters, wij doen niet mee en gaan op de verantwoordelijkheidsvakantie die het CDA ook nam onder Rutte II. We gaan verder met Heinen of Brekelmans als fractievoorzitter en eens rustig op zoek naar een nieuwe leider.quote:Op zondag 7 september 2025 19:25 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hier nog even over:
[..]
Dit wordt niet weersproken door de VVD. En dat is logisch, want het klopt ook. Een kabinet zonder de VVD is eigenlijk onmogelijk en als die zowel de PVV als GL-PvdA uitsluit, dan is er dus eigenlijk geen meerderheidscoalitie te vormen.
Maar daarna komt dus de expliciete toevoeging dat samenwerking met GL-PvdA 'totaal ongeloofwaardig' is. Kan de eerstvolgende journalist die een landelijke VVD'er treft vragen of de VVD dan kiest voor een 'totaal ongeloofwaardig' kabinet of een onbestuurbaar land?
Je kan het idee dat Nederland enige invloed kan uitoefenen op Israel afdoen als hoogmoedswaanzin, maar Nederland zou wel degelijk invloed kunnen uitoefenen. Nederland is immers een grote investeerder in Israel. Als Nederland nu dezelfde sancties tegen Israel zou uitvaardigen als tegen Rusland, dan merken ze dat in Israel echt wel.quote:Op zondag 7 september 2025 19:12 schreef Hanca het volgende:
Maar doen alsof Nederland echt relevant is in dit conflict, dat is gewoon hoogmoedswaanzin.
Ik zou mijn post nog eens goed lezen. Het is een vrij consistent verhaal. Ik zeg niet dat het me niets kan schelen, maar dat het voor het bredere plaatje niet uitmaakt of het wel of niet Jodenhaat is. Bovendien - jij begon over Jodenhaat, ik heb dat woord zelf niet eens in de mond genomen.quote:Op zondag 7 september 2025 19:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Eerst maakte je er nog een heel punt van en nu maakt het niet meer uit? Sterker nog: nu is een mening hebben over een genocide van een paar duizend kilometer verderop zelfs nog erger dan jodenhaat?
Raar verhaal.
Op papier: https://www.volkskrant.nl(...)-in-israel~b7268424/quote:Op zondag 7 september 2025 19:34 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Je kan het idee dat Nederland enige invloed kan uitoefenen op Israel afdoen als hoogmoedswaanzin, maar Nederland zou wel degelijk invloed kunnen uitoefenen. Nederland is immers een grote investeerder in Israel. Als Nederland nu dezelfde sancties tegen Israel zou uitvaardigen als tegen Rusland, dan merken ze dat in Israel echt wel.
Zelfs als de VVD inderdaad 15 zetels haalt, dan is het een van de vier partijen in de top vijf op wie het nu eenmaal aankomt. Buiten die top vijf komen we bij JA21, SP en PvdD. Willen die deel uit gaan maken van een regering, dan moeten er echt heel, heel grote verschuivingen gaan plaatsvinden.quote:Op zondag 7 september 2025 19:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk dat de VVD bij winst van Timmermans en zelf krimpen naar 15 zetels gewoon gaat zeggen: probeer het maar met CDA, D66 en SP en evt kleine splinters, wij doen niet mee en gaan op de verantwoordelijkheidsvakantie die het CDA ook nam onder Rutte II. We gaan verder met Heinen of Brekelmans als fractievoorzitter en eens rustig op zoek naar een nieuwe leider.
Mocht Bontenbal de grootste worden is er wel meer kans dat de VVD mee doet, ook als GL-PvdA mee doet, denk ik.
Ik hoop dat GL-PvdA dat in de campagne gaat gebruiken.quote:Op zondag 7 september 2025 19:25 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
De linkse religie: het klimaat.
De rechtse religie: vreemdelingenhaat.
Kies maar.
O, nu is het wel weer jodenhaat.quote:Op zondag 7 september 2025 19:34 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik zou mijn post nog eens goed lezen. Het is een vrij consistent verhaal. Ik zeg niet dat het me niets kan schelen, maar dat het voor het bredere plaatje niet uitmaakt of het wel of niet Jodenhaat is. Bovendien - jij begon over Jodenhaat, ik heb dat woord zelf niet eens in de mond genomen.
En ja - als die Jodenhaat zich hier afspeelt vind ik dat relevanter dan palestijnenhaat een paar duizend km verder op. Ik woon namelijk hier. Ik merk er wat van als dat hier gebeurt, en ik heb er invloed op. Sterker nog - ik mag straks stemmen..
Niemand kan de VVD dwingen, ik denk echt dat ze het in deze omstandigheden niet doen. In elk geval niet binnen een jaar na de verkiezingen, dan laten ze nog liever hun huidige groep bewindspersonen (bijna net zo veel als ze aan zetels in de peilingen hebben) zitten. Het is dan Timmermans zijn probleem, hij mag het oplossen.quote:Op zondag 7 september 2025 19:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zelfs als de VVD inderdaad 15 zetels haalt, dan is het een van de vier partijen in de top vijf op wie het nu eenmaal aankomt. Buiten die top vijf komen we bij JA21, SP en PvdD. Willen die deel uit gaan maken van een regering, dan moeten er echt heel, heel grote verschuivingen gaan plaatsvinden.
De VVD kan best aan de kant willen zitten, maar die optie is er hoogstwaarschijnlijk niet. Voor GL-PvdA is samenwerking met de VVD ook een bittere pil. Misschien nog wel bitterder, want laten we wel wezen: het CV van de VVD bevat aanmerkelijk meer narigheid dan dat van GL-PvdA. Toch hoor je hen de VVD niet uitsluiten.
Het was in het geheel geen Jodenhaat of jodenhaat. Niks, nada, 0, noppes.quote:Op zondag 7 september 2025 19:19 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Weetje, het kan me eigenlijk niet schelen of het nou wel of niet 'zuivere' Jodenhaat was. Als het dat niet was, is het misschien alleen nog maar erger. Want het feit blijft dat hij een optreden op een Joodse school meende af te moeten zeggen vanwege iets wat een paar duizend km aan de hand is en waar wij als NL niet bij betrokken zijn en geen enkele invloed op hebben. En hij niet alleen, nog een heel blik muzikanten. Daarmee is het wel degelijk een bijdrage aan de bredere maatschappelijke trend.
True. Maar ik ben heel benieuwd hoe ze dat gaan volhouden dan.quote:Op zondag 7 september 2025 19:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niemand kan de VVD dwingen, ik denk echt dat ze het in deze omstandigheden niet doen. In elk geval niet binnen een jaar na de verkiezingen, dan laten ze nog liever hun huidige groep bewindspersonen (bijna net zo veel als ze aan zetels in de peilingen hebben) zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |