abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218730775
Nou, volgende maand dus voor het eerst vliegen. We hadden vliegtijden gekozen voor redelijk op het midden van de dag want dan kan ze in ieder geval gewoon haar normale slaapritme aanhouden, maar nu zijn de vluchttijden veranderd. Heen vertrekken om 7:00 en terug landen om 2:10 _O- En wij wonen nog ten zuiden van Roosendaal, dus het is nog een flink stuk sturen vanaf en naar Schiphol.
In principe wel prima want de aankomst- en vertrekdagen zijn nu langer op locatie, maar het zijn met de kleine niet echt ideale tijden.
pi_218742931
Welke center parcs, in Nederland of Belgie, heeft nou een leuk zwembad met glijbanen en wildwaterbaan, maar ook goede bedden en een schoon huisje?
Van de recensies op tripadvisor word ik niet veel wijzer. Zo enorm tegengesteld :D
Horeca vind ik niet boeiend, ik kook liever zelf of we eten buiten het park
pi_218743018
Een leuk zwembad hebben alle parken in Nederland met uitzondering van Sandur en Limburgse Peel. Qua bedden en schoonmaak is het geluk of pech hebben, maar bij vernieuwde huisjes heb je de grootste kans op goede bedden. Vossemeren en Erperheide in België hebben ook goede zwembaden. De andere Belgische parken weet ik niet.

En Hof van Saksen is anders ook nog een alternatief. Heeft ook een leuk zwembad (check wel of je kind groot genoeg is voor de glijbanen) en auping bedden. Maar zit ook in een andere prijsklasse.
pi_218747194
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 17:34 schreef Arja het volgende:
Welke center parcs, in Nederland of Belgie, heeft nou een leuk zwembad met glijbanen en wildwaterbaan, maar ook goede bedden en een schoon huisje?
Van de recensies op tripadvisor word ik niet veel wijzer. Zo enorm tegengesteld :D
Erperheide was in ons geval prima. Schoon is zo afhankelijk van het huisje.
pi_218747691
Bedankt, we willen volgend weekend gaan. Wordt denk ik Hof van Saksen, Vossemeren, Erperheide of Kempervennen. Ik wacht nog wel een paar dagen met boeken zodat de last minute prijs hopelijk beter wordt
pi_218750139
Wij zijn net terug uit Landal Land van Bartje. Met een peuter van 2. Heerlijk park, met o.a. Kabouterland en Wonderwereld vlakbij (allebei aanrader met een peuter).

Over schoon/vies huisje: ik neem altijd zelf een dweil mee voor de eerste dag. Want vloer is sowieso (te) vies voor een kind wat de hele dag op de grond speelt :X
De rest boeit me minder.
pi_218750303
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 17:34 schreef Arja het volgende:
Het allerleukste park vond ik Vossemeren in België. Het zwembad is leuk en ze hebben ook een toffe binnenspeeltuin als je niet altijd wil zwemmen. De bedden en huisjes waren wel prima, ik herinner me geen vreemde zaken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_218809479
We gaan zo naar Vossemeren, zin in. In een vip huisje met sauna, scheelde heel weinig met comfort.
pi_218809610
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:41 schreef Arja het volgende:
We gaan zo naar Vossemeren, zin in. In een vip huisje met sauna, scheelde heel weinig met comfort.
Wil je eens checken of ze nog steeds enkel glas in minstens 1 slaapkamer hebben?
Dat zorgde bij B voor astma aanvallen doordat het condens op de binnenkant van de ramen stond.
pi_218819545
Ja, nog steeds enkel glas
pi_218848180
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2025 10:27 schreef exode het volgende:
Ik ga vandaag de Kerstvakantie zoektocht inzetten.

Eigenlijk wilden we wederom naar Lalandia Billund, maar de autoritten zijn ons deze zomer behoorlijk tegengevallen. Filevrij maar lichamelijk en mentaal was het voor mij veel te pittig.

De Kerstvakantie is voor ons al jaren een soort instort vakantie, minstens 1 gezinslid is ziek. Dus we richten ons op de 2e week.
Vuurwerkvrij en in Nederland. Beekse Bergen was vorig jaar heerlijk maar 4 nachten is dit jaar echt sky high geworden. Via de Anwb 60% goedkoper maar geen huisje met zicht op de dieren.

Overdekt zwembad is een must, ruim huis, schoon en iets van een bowlingbaan of indoor midgetgolf zou fijn zijn.
Alle CP parken vallen af dus het wordt iets van Landal of een wat onbekender park denk ik.
Wij overwegen ook naar lalandia billund te gaan. Wat maakte de autoreis moeilijk?
pi_218848384
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 02:29 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Wij overwegen ook naar lalandia billund te gaan. Wat maakte de autoreis moeilijk?
Mijn gezondheid.

Maar plan de reis op een gunstige dag/tijd, de files bij Bremen en Hamburg kunnen behoorlijk lang zijn.
  dinsdag 23 september 2025 @ 10:14:05 #38
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218849296
Wat is dan gunstig exode? Wij moeten volgende zomer ook langs Hamburg

En ik overweeg met kerst nog weg te gaan, maar mijn man wil niet. Ik wel... stom gedoe.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_218849539
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 10:14 schreef Tink89 het volgende:
Dit jaar was onze heenreis op dinsdag, dat was zonder file. We hebben ook wel eens vlak voor Hamburg overnacht om nog vóór 9u bij Hamburg te zijn, dat was ook goed te doen toen.
pi_218849573
Op zondag mag er geen vrachtverkeer rijden in Duitsland. Dat scheelt ook nogal.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 23 september 2025 @ 11:13:46 #41
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_218849605
Wij hebben net een week in een hotel in Oostenrijk geboekt met kerst. Kerstboom op de kamer, ritje in paardenkoets, wellness (kind is hier helemaal fan van tegenwoordig) en volledig pension.

Doen we normaal nooit maar we waren het familie geneuzel met kerst zo zat dat we iets echt luxe uitgekozen hebben om weg van huis toch echt kerstgevoel te hebben. Nu nog hopen dat het sneeuwt 🤞🏻

De zomer is nog een groot vraagteken. Mijn rug gaat zo slecht op de bedden in de meeste huuraccommodaties. Ik heb enorm zacht nodig.
Campooz heeft nu een super goed megadik matras standaard in hun vouwwagen icm met een breed en lang bed dus misschien dat we toch weer terug gaan naar kamperen. (Een kampeermiddelen topic zou best aardig zijn ergens op het forum).
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 23 september 2025 @ 11:14:37 #42
244125 laziness
pi_218849611
quote:

En ik overweeg met kerst nog weg te gaan, maar mijn man wil niet. Ik wel... stom gedoe.
Vroeg gaan, niet op spitstijden bij grote steden rijden.
  dinsdag 23 september 2025 @ 12:11:12 #43
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_218850077
Campooz is sowieso tof! Hebben wij ook nog gehad.

En wb autoreis naar Billund: Ik ben er 2x naartoe gereden in 1x, geen file gehad, op doordeweekse dagen. Vanaf regio Den Haag vertrokken rond 5:00 en kwam beide keren rond 15:00 aan. Kan dus ook meevallen.
  dinsdag 23 september 2025 @ 12:44:57 #44
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_218850340
quote:
Zondag!
KuikenGuppy
  dinsdag 23 september 2025 @ 12:48:30 #45
244125 laziness
pi_218850390
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:11 schreef GotC het volgende:
Campooz is sowieso tof! Hebben wij ook nog gehad.
Waarom niet meer?
  dinsdag 23 september 2025 @ 13:24:35 #46
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_218850816
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:48 schreef laziness het volgende:

[..]
Waarom niet meer?
Het paste niet bij hoe we graag kamperen (regelmatig verplaatsen, laagdrempelig weekendjes weg). Het opzetten van het basisdeel gaat snel (10 minuten), maar al het andere (luifel/voortent, keuken, elektra etc) duurde gerust 2 uur.

Nu hebben we een VW California O+
  dinsdag 23 september 2025 @ 13:44:00 #47
244125 laziness
pi_218850951
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 13:24 schreef GotC het volgende:

[..]
Het paste niet bij hoe we graag kamperen (regelmatig verplaatsen, laagdrempelig weekendjes weg). Het opzetten van het basisdeel gaat snel (10 minuten), maar al het andere (luifel/voortent, keuken, elektra etc) duurde gerust 2 uur.

Nu hebben we een VW California O+
Wij denken er juist veel sneller mee te zijn en meer te kunnen verplaatsen :D

Een VW busje is wel heel gaaf! Hebben we ook naar gekeken maar loop ik ook weer tegen het bed probleem aan.
  dinsdag 23 september 2025 @ 14:04:54 #48
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_218851090
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 13:44 schreef laziness het volgende:

[..]

Een VW busje is wel heel gaaf! Hebben we ook naar gekeken maar loop ik ook weer tegen het bed probleem aan.
Sneller dan?
Campooz is wel heel tof concept en hele hoge kwaliteit, kan het 100% aanraden. Wij zochten echt de snelheid van een camperbusje, dus met 5 minuten klaar, vandaar :D.

En kan ik me voorstellen!
  dinsdag 23 september 2025 @ 14:48:24 #49
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218851401
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 13:44 schreef laziness het volgende:

[..]

Wij hebben een caravan omdat ik een vouwwagen te veel tijd vond kosten en ik al te veel mensen zeiknat heb zien opbouwen. Ik wil kunnen neerzetten en slapen. En als we langer blijven, zetten we de voortent eraan. Anders draaien we alleen onze cassetteluifel uit. Ooit komt er een campertje, maar dan moet ik eerst effe de loterij winnen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_218852624
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:44 schreef Burdie het volgende:

[..]
Zondag!
In de zomervakantie kan die tegenvallen.

Wij zijn op een donderdag heen gegaan afgelopen zomer, 6 uur vertrokken uit regio Utrecht en filevrij aangekomen. Terug op een zondag om 8 uur, in Duitsland bijna filevrij in Nederland 1,5 uur vast gestaan.

Zoals ik het heb begrepen zijn in de zomervakantie dinsdag, woensdag en donderdag het gunstigste.

Ons is het dit jaar puur tegengevallen vanwege mijn gezondheid want de drukte viel dus enorm mee.
In de meivakantie reden we dezelfde route en hadden 3 (!) uur oponthoud. Dat was echt heel naar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')